Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 22

Jag kramade om alla ganska länge innan vi gick ner och ut ur hotellet.
Vi kom till en ganska mysig bio.
Den var inte så stor men det är ju Stratford?
Vad mer kan man begära från en liten stad.
Vi pratade och skrattade mycket som vanligt.
Jag gick såklart och pratade med Eric och Kevin för det mesta
- Så gillar du Ryan mycket eller? Frågade Kevin


- Det är klart jag gör! Jag har aldrig träffat en kille som han.. Det är därför jag är så avundsjuk just nu när han spenderar tid med Savanna.. Sa jag och kollade på honom.
Han bara sa okej och att han var glad för min skull. När vi äntligen kommit överens om att vi ska se Baksmällan 2 gick vi fram och köpte biljetter.
- Den börjar om 15 min. Vi kan la köpa något och sen gå in? Frågade Joel.
- Jaa, jag vill ha en cola light och en liten påse godis. Sa jag och vände mig mot Pontus som skulle bjuda alla på något.
När Pontus hade köpt allt gick vi in till bio salongen. Det var nästan ingen där inne typ 5 personer. Jag satte mig mellan Kevin och Eric. Och bredvid Eric satt Pontus och bredvid Kevin satt Joel.
- Hur ska du göra när du åker tillbaka till Sverige då? Frågade Eric, och jag fattade ingenting.
- Vad menar du? Frågade jag och tog en godis.
- Med Ryan och alla dina kompisar? Ni kommer ju inte kunna träffas ofta. Sa han och kollade mot bio duken som visade meningslös reklam.
- Jag vet inte.. Tycker du jag borde göra slut?
- Det är upp till dig. Men det kanske var lite dumt att bli tillsammans med en som bor på andra sidan jordklotet. Sa han och log lite och kramade om mig lite lätt.
- Kanske det.. Sa jag men mer hann jag inte säga innan filmen började. Jag kunde inte koncentera mig. Vad skulle jag göra? Jag kanske ska ringa Selena och be om råd om det sen. Hon vet nog vad jag ska göra.
När hälften av filmen gått hör jag ett skratt som lät ganska bekant? Jag kollade bakåt och som jag trodde satt Ryan där uppe. Han såg att jag kollade och hans ögon blev stora och han såg rätt nervös ut. Bredvid honom satt Savanna och log som ett fån. Skulle inte dom på fotbollsmatch? Jag kände mig sviken. Här har jag suttit och varit ledsen för att jag ska åka tillbaka till Sverige. Och han ljuger för mig? Nu vet jag iallafall att det är över mellan han och mig. När jag märkte att jag fortfarande satt där och stirrade ställde jag gick fort upp och sa till killarna att jag måste gå. Sen rusade jag ut ur bion och det sista jag hörde var att Ryan ropade mitt namn. Jag sprang och sprang medans tårarna rann ner längst min kind. Hur kan jag vara dum? Han är ju precis som alla andra killar han är inte alls speciell. Jag kom fram till hotellet och skyndade mig in på mitt hotellrum. Jag la mig ner i soffan och bestämde mig för att ringa Selena. Jag hade redan fått 9 missade samtal. 6 st från Ryan, 2 stycken ifrån Eric och 1 från Justin. Jag orkade inte bry mig om Eric och Justin just nu utan jag ringde upp Selena.
Efter några singnaler svarade hon äntligen.
- Hello its Selena.
- Hi, Selena. Its Emma. I don't know what to do. Ryan lied to me. Ryan said he was going to a football game with Savanna. As is his ex girlfriend. But instead, I saw them in the cinema. Sa jag och snyftade till.
- Sweetie.. Is this really about that? I know you. You would not react on this. You would not think it made ​​no difference whether they went to a football game or the cinema. It is almost the same thing. So what are you crying for? Sa hon lungt.
- I don't know.. I think its beacuse i'm going back to Sweden soon. And i don't know if i should break up with Ryan or not?
- I can't make that decision for you. But i think you need a weekend in New York before i start traveling around the world.
- But i can't.. I have to be here until Pontus and the others are going back to Sweden.
- When you have been in Sweden for 1 week. I will fly you to New York. Does that sound good?
- Selena.. You are the most amazing friend ever. Thank you..
- I love you to. I have some work to do. But i will see you in like 3 weeks?
- Yes sounds great! Thank you for being there for me! Bye.
- Take care! Bye.

Jag log lite efter samtalet med Selena. Hon fick mig att må bra. Men då hörde jag att någon knackade på dörren. Jag gick ditt och öppnade och där stod Justin.
- Hey, what do you want. Frågade jag när han kramde mig.
- Ryan called me..
- I just need to be alone right now. I have already talked to Selena i don't need to talk to anyone else.
- Okey... i'm sorry? But i just wanted to help you.. Sa han och såg lite ledsen ut. Då förstod jag att jag hade varit för hård mot honom. Han har ju egentligen inte gjort något.
- I'm sorry for being so mean to you. But i just need to be alone right now. And by the way, you have the best girlfriend in the word. She is really amazing. Sa jag och gav han en kram. Men han såg lite förvirrad ut.
- What have Selena done?
- She invited me to New York. About 3 weeks. Over one weekend. Isn't she amazing? Frågade jag och log lite.
- Yeah... she really is. Sa han lite ledsamt.
- What's wrong?
- I've talked to her every day since she went. And she has never even asked if I want to goto New York. And I'm her boyfriend?
- Maybe it's because she works so much. You would probably not have time to be with each other.
- But how could she ask you, and not me?
- I don't know.. But you will meet her someday. Sa jag och kramade honom en sista gång innan jag stängde dörren.
Jag gick in och la mig på sängen. Min mobil fortsatte vibrera och någon knackade på dörren ett antal gånger men det var antagligen bara Ryan. Efter ett tag hade jag tänkt ut vad jag skulle göra. Jag tog upp mobilen och började skriva ett sms till Ryan.

* Hey Ryan.. I don't want to do this in a text message, but i have to. I'm going back to Sweden about 1 week and a half. And i feel that its best to just break up. I can't be jealous all the time. Its not good for me. I'm so sorry. I will never forget you but this is for the best. //Emma *

Det tog inte lång tid innan jag fick ett svar.

* Don't do this... I love u. I wanna be with u PLEASE! *

Jag kände att tårarna började rinna igen men jag svarade

* Ryan.. try to forget me. You don't need me anymore u have Savanna. *

Efter det fick jag inget svar han hade antagligen gett upp. Innan jag gick och la mig skickade jag ett sms till Mamma och Pappa och förklarad hur jag hade det och att jag längatade hem. Sen skickade jag iväg ett sms till Linnea och Melissa och skrev att min födelsedag är om 2 veckor och att vi måste hålla i en stor fest eftersom jag fyller 16 år. Och båda två svarade ganska snabbt. Och dom skrev att hela skolan räknar med en galen och fest. Och med galen menar dom mycket alkohol. Och det skulle tydligen Melissa fixa.. Tur att inte Justin, Chaz eller Ryan kommer få reda på detta. Annars skulle dom nog bli ganska sura för jag hade ju lovat dom att jag inte skulle dricka mer.
Jag slutade att tänka på det och satte på mig min pyjamas och borstade tänderna. När jag precis nästan somnat fick jag ett sms. Jag suckade högt och trodde det var Ryan men det var det inte..
* Heey cutie! I heard about u and Ryan? And i was And I wonder if you would like to take a coffee tomorrow? Maybe in your hello kitty pyjamas u know i love that one ;) haha.. But you can't say no. So i will be outside your hotelroom at one tomorrow :D ///Chazinator *

Jag skrattade lite åt hans sms. Konstiga lilla Chaz..

* Okey Chaziboy! Is it just u and me? Or is Alexis joinin us? // Emma *

* Its just u and me :) Alexis is in Toronto tomorrow ;) //Chazinator *

* Okey see u tomorrow WITHOUT Ryan ;) //Emma *

* LOL don't worry he is not coming.. :) God night//Chazinator *

Jag svarade inte på det smset utan jag la ifrån mig mobilen och somnade.

KOMMENTERA :D Förlåt för dålig uppdatering men vi ska försöka göra så gott vi kan. Om vi får många kommenterer :)

Kommentarer♥
Postat av: Fanny Svensson'

Riktigt bra!

Längtar så mycket tills nästa del! :D

2011-06-06 @ 20:45:59
URL: http://whereareyouknow.blogg.se/
Postat av: Fanny Svensson'

Riktigt bra!

Längtar så mycket tills nästa del! :D

2011-06-06 @ 20:46:39
URL: http://whereareyouknow.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeer!! såå braaaa

2011-06-06 @ 20:47:15
Postat av: ninni<333

Skiiiiiiitbra!!!!!!! Älskar denna novell<33333

2011-06-06 @ 21:21:06
URL: http://ninnefahmy.devote.se
Postat av: Anonym

meeeeeer snäääälllla!!!!

2011-06-06 @ 21:28:32
Postat av: Kajsa

sjuuuukt bra :) mer snälla?

2011-06-06 @ 21:38:39

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0