Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 26

Då tog jag upp mobilen och smsade Linnea och Melissa.
Hej tjejer jag är hemma nu, vill ni komma över? Vi kan planera festen! xoxo Emma *
Efter någon minut fick jag svar från båda att dom kommer om ca. 30 min.

Medans jag väntade på Linnea och Melissa smsade jag runt till alla och berättade att jag var hemma, vilket dom var riktigt glada för.
Sen bestämde jag mig för att skicka iväg ett sms till Justin och Ryan.
Till Justin
* Hey Biebs! I'm home now.. How are u? :) *

Och när jag skulle börja skriva ett sms till Ryan fick jag ett svar ifrån Justin.
* heey.. u just woke me up.. But its fine. I'm going home today, miss u ;) What are u doing right now?<3 *

Undra varför han skrev hjärta? Fast det brukar ju jag också skriva till kompisar så det var nog ingenting.
* Sorry.. lol. Miss u too<3 And right now i'm waiting for Melissa and Linnea. Because we are going to plan my birthday party!! ;) *

Det dröjde inte länge tills jag fick ännu ett svar.
* Birthday party? U never told me when our birthday is?! I have to buy u a present!.. *

Jag skrattade lite åt hans ''Panik'' svar.
* My birthday is 5 june. And u don't have to buy me anything Bieber<3 ;) *

* Yes i do. Mabye i can come to Sweden, so i can come to our birthday party? :) *

Då växte paniken inom mig.. Han kan ju inte komma? Jag fyller 16 och jag ska dricka. Men han kan inte vara här då.. Vad fan ska jag skriva?..
* Sorry Bieber.. But i don't think its a good idea.. My friends will go crazy and it will be like.. 100 of fans here. But u can come another day? ;) *

* I can handle it. I just waiting for my invitation :) `? *

* Sorry Biebs.. It will be soo many people here. I can't invite more.. *

* U don't want be there right? Whatever u will get a suprise anyway its our birthday and u are my bestfriend. So im planing a suprise for u ;) *

Efter det smset knackade det på dörren så jag svarade aldrig. Men undra vad för ''överrasking'' han kommer ge mig? Tänkte jag medans jag öppnade dörren. Och där stod mina favvo brudar!
- Heeej bitch!!! Ropade Linnea samtidigt som hon hoppade på mig och gav mig en stor kram.
- Heeej Slampish!!! Ropade jag tillbaka. Och Melissa stod och skrattade åt våra smeknamn vi hade för varandra.
- Heeeej Melliss!! Sa jag och gav henne en stor kram också.
- Heej beauty! Sa hon och kramade tillbaks.
Vi gick in och satte oss i köket och började planera.
- Bjud in typ alla i skolan som är roliga att festa med. Inte tråkiga människor. Och inga töntar. Sa Linnea bestämt.
- Såklart det inte kommer några töntar.. Det är ju därför du inte är bjuden`? Sa jag ironiskt.
- Ha-Ha.. Jättekul baby!
- Men hur blir det med spriten?
- Jag köper det mesta från Derek ( En äldre kille vi känner ) men han och hans kompisar kommer ju också. Så dom skulle ta med lite extra. Sa Melissa och log.
- Okej, hur mycket ska du köpa? Frågade jag.
- 7 stora vodka flaskor, 50 cider , 50 öl , 15 vin flaskor och 6 tequila flaskor. Sa hon och jag trodde hon skämtade först.
- Är du seriös?.. Det är ju typ ass mycket?
- Jaa! Men det kommer ju så otroligt många människor. Och detta ska bli den galnaste festen någonsin.
- Japp, och det kommer kosta den del. Så jag och Melissa har bestämt att vi delar på kostnaden. Så denna festen blir som en födelsedags present från oss. La Linnea till.
- Men jag tänker inte låta er betala allt detta själva?
- Joo för vi har redan köpt typ dekorationer och Melissa ska köpa spriten idag. Sa Linnea och log.
- Aja.. Ni är bäst. Men när ska vi ha festen?
- På lördag, eftersom vi hörde att du skulle till New York så ville vi ha den så tidigt som möjligt.
- Det är ju lördag imorgon knäppisar?
- Haha.. Ja och imorgon är festen? Vi har redan fixat alla dekorationer och muggar osv. Så det står i min bil. Och Melissa hämtar spriten imorgon bitti. Vi har till och med köpt en klänning åt dig! Den är as sexig! Sa Linnea och log ivrigt.
- Men varför planerar vi om ni redan har planerat allt?
- För att vi ville att det skulle bli en överrasking.. Vi ville se din minn när vi berättade att festen är imorgon. Sa Melissa och flinade.
- Men vet alla om att den är imorgon?
- Japp alla vet. Men ska vi gå ut och hämta alla saker eller? Frågade Linnea och ställde sig upp.
Vi gick ut till Linnea's bil och där fanns det en hel del saker. Vi bärde in alla kassar och började möblera om lite. Sen tog vi upp alla muggar och la dom i köket. Sen kom Pontus efter träningen och hjälpte oss att sätta upp den stora musik anlägningen. När vi var klara såg huset ut som en nattkubb typ.
- Kan vi sova här inatt? Frågade Linnea och gäspade för klockan var rätt mycket.
- Jaa, Melissa du kan ju sova inne hos Pontus. Så sover Linnea med mig? Frågade jag och dom höll med.
Jag bytte om till pyjamas och borstade tänderna. Sen kröp jag och Linnea ner i min stora dubbelsäng. Och vi somnade direkt. Nästa morgon vaknade jag av att Linnea hoppade upp och ner i sängen och skrek vakna! Vakna!
- Linnea?! Vad är ditt problem.. Sa jag och vände mig om.
- Mitt problem är att klockan är 12 och festen börjar klockan 6?? Och vi har en hel del att göra!!
- Jaja... Sa jag och gick in i duschen och tog en lång behövlig dusch. Det var ett rätt bra datum att ha festen på. Jag fyller ju egentligen år imorgon men vem vill festa på en söndag?
När jag var klar tog jag på mig underkläder och gick ut till Linnea i sovrummet. Hon höll på att platta håret.
- Vad ska jaag ha på mig`? Frågade jag henne.
- Som jag sa igår har vi köpt en klänning åt dig. Den hänger på stolen.
- Tack ni är sååå bäst.
Linnea skrattade lite. Jag gick tillbaka in i badrummet och tog på mig klänningen den var super snygg på mig.
Jag fönade håret sen plattade jag det. Jag sätte på mig några armband och ett halsband. Sen sminkade jag mig en hel del. Och jag blev väldigt nöjd med resultatet. När jag var klar gick jag ut till Linnea som också var färdig.
- Wow.. Girl you look hoot!! Sa hon med överdriven engelska.
- You too baby!! Sa jag och vi skrattade.
Vi gick ner till köket. Melissa hade redan hämtat all sprit.. Och tro mig det var MYCKET.
- Hej tjejer. Jag har precis plockat upp all sprit. Rätt nice va! Haha.. Men jag går upp och gör mig i ordning. Ni kan la typ käka något sålänge? Sa Melissa medans hon gick upp för trappen.
Vi kollade med stora ögon över all sprit och bestämde oss för att ta en flaska vin och nudlar som lunch. När Melissa kom ner så tog hon också ett glas vin.
- Var är Pontus? Frågade när jag kom på att jag inte har sätt honom än.
- Han skulle fixa sig hos Eric. Och dom skulle typ kröka där. Sa Melissa och svepte sitt vin glas och hällde i mer.
- Okaayyy hur mycket är klockan?
- Den är redan fem så alla kommer typ om 1 timma. Sa Linnea och log.
- NICE! I WANNA PARTYY!
- Hahah.. Calm down girl.. Festade du aldrig i Canada eller? Jag som trodde du körde shot tävlig med Justin Bieber varje dag. Sa Linnea och blinkade med ena ögat.
- Haha.. nää du. Dom vill typ inte att jag dricker. Dom blir skitsura varje gång dom ser mig göra det. Så det är därför jag inte bjöd hit dom idag. Sa jag och suckade. För jag saknade dom riktigt mycket.
Jag kollade på Linnea och Melissa och dom såg rätt osäkra ut som om dom döljde något för mig...
- Vad?..
- Va inget.. mumlade dom och kollade åt ett annat håll.
Jag tog fram mobilen och tänkte ringa Ryan men han klickade mig? Så jag orkade inte bry mig om honom utan jag tog fram min dator och började surfa runt för att fördriva tiden. Efter ett tag kom Melissa upp på mitt rum.
- Det är några som har börjat komma nu. Ska du komma ner? Frågade hon medans hon höll i sin cider.
- Jaapp jag kommer. Sa jag och stängde av datorn.
Jag gick ner och hälsade på dom första som var Natahalie, Tobbe, Pontus, Eric, Patricia, Kevin och Nelly.
Sen tog jag en cider och sätte på hög musik. Och efter 1 timma var nog alla där. Vi körde shot tävling mellan mig, tobbe och Nelly. Och jag vann såklart.
Efter ett tag så var jag riktigt full. Jag dansade som om jag aldrig levt förut. Några killar kom ibland och dansade bakom mig och då blev det mer intim dans. Vilket jag inte riktigt brydde mig om. Tillslut drog Tobbe upp mig på bordet och vi dansade med varann och var högljuda. Med ena handen i luften och i andra handen höll jag en vodka flaska. Tobbe tog sina händer på mina höfter och vi dansade och sjöng till musiken. Sen såg jag att dörren öppnades och in kom ... Justin?.. Occh bakom honom kom Chaz och Ryan. Var detta sant eller såg jag bara suddigt? För det gjorde jag faktiskt så jag kan inte vara 100% säker på att det är dom. Tills Ryan går mot mig och bokstavligt talat drar ner mig från bordet och ut ur huset.
- Suprise suprise.. Sa Justin besviket och suckade tungt.
- What are you guys doing here.?? I have missed you guys!! Sa jag fast jag vet inte om jag sa rätt för jag var så himla full. När Ryan släppte min arm tappade jag balansen och ramlade ner på marken.
- Aooch... Sa jag glatt.
- Ryan should we take her to the hotel? Hörde jag Justin's varma röst säga.
- I don't want to see her right now. I'm her boyfriend, so i don't think she have the right to dance with other guys.. Sa han ledsamt.

Kommentarer♥
Postat av: amie

Vad är kröka?

2011-06-09 @ 18:20:30
Postat av: Anonym

Mer, så himla bra!!!

2011-06-09 @ 19:03:35
Postat av: Anonym

Fy fan vad grym du är på att skriva Emma! :)

2011-06-09 @ 19:22:02
Postat av: Emma Andersson

ÄÄÄÄÄLLSSSSKKKKAAAAAAAAARRR!!!!!

2011-06-09 @ 20:04:04
Postat av: Anonym

bara bässsst!

2011-06-09 @ 20:51:46
Postat av: Anonym

mer mer mer, kan du inte skriva ett till kapitel idag!!!! snälla :D <333 du skriver as bra . det är grymt spännande!

2011-06-09 @ 21:37:08
Postat av: ninni<333

Meeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!

2011-06-10 @ 00:10:26
URL: http://ninnefahmy.devote.se
Postat av: Jasmine,

MER! :D

2011-06-10 @ 10:49:37
URL: http://justindrewbiebeer.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0