Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 31

Han lutade sig sakta fram och blundade jag gjorde detsamma.
När våra läppar bara var någon milimeter bort från varandra så pressades våra läppar lätt mot varandra..

Men det varade bara i någon sekund innan han putade bort mig. Om jag ska vara ärlig blev jag lite besviken.
Sorry, but i just can't do it.. Sa han och kollade ner i marken.
- Because of Ryan?..
- No, its because i don't have any feelings for you.. Sa han och lyfte upp blicken mot mig.
Why did you kiss me then? Why did you tell me that i always look beautiful then? Sa jag och var lite ledsen över det han sa eftersom jag hade börjat få små känslor för honom.
I'm sorry.. Sa han och vägrade möta min blick.
You didn't answer my question?! Sa jag ännu högre.
I just wanted to try it.. Sa han och tårarna började rinna ner för min kind.
You are just like everyone else. Sa jag och började springa ifrån honom. Medans jag sprang blev tårarna fler och fler och jag slutade springa och satte mig ner mitt på gatan. Och la huvudet i mina knän. Det började regna, det kom bara mer och mer.
Jag hörde fotsteg bakom mig. Jag visste att det var Justin så jag ställde mig upp för att fortsätta springa. Men han tog tag i min arm och drog mig in i hans famn. Jag försökte ta mig ur hans grep men han var för stark.¨
I'm sorry okey? I don't know what to do.. I really don't want to lose you as my friend..
- I want to be alone right now.. Sa jag och lyckades ta mig ur hans grep.
But i know the way home, so you have to walk with me. Sa han och log lite.
Så vi började gå mot hotellet igen. Fast ingen sa något. Justin försökte få igång ett samtal då och då men lyckades inte. Så han gav upp.
När vi var framme gick vi upp till rummet. Jag, Justin och Selena delar rum inatt. Men när Ryan kommer imorgon så delar han och Justin.
Justin låste upp dörren med en liten suck. Jag ville inte vara sur på honom för länge för han kan ju inte göra något åt sina känslor. Jag kan liksom inte tvinga honom gilla mig.
När vi kom in bytte vi om till rena kläder eftersom våra var jätte blöta. Jag satte på mig min andra mjukisdress som var blå. När jag kom in till vadagsrummet igen så såg Justin på någon film.
Do you want to watch a movie with me? Frågade han med hans hesa röst. Jag gillade den rösten..
Yeah sure..
Jag satte mig på andra sidan av soffan. Jag märkte att Justin satt och kollade på mig hela tiden och tillslut fick jag nog.
Stop looking at me! Sa jag irriterat.
I just want to tell you something. Sa han lungt.
What? That i am ''beautiful'' .. Sa jag sarkastiskt.
I'm sorry. You are beautiful and its so many guys that want you.. More than i do. Sa han allvarligt.
Friends?.. Frågade jag osäkert.
Bestfriends! Sa han och kramade om mig.

Justin's Prespektiv

Det kändes fel att ljuga för henne. För egentligen hade jag lite känslor för henne. Men det skulle kännas fel att göra det när jag gillar Selena mer. Och Ryan som är min bästavän har varit tillsammans med henne. Förut när vi stod mitt i gatan hade jag henne i min famn, och jag ville inte släppa taget. Även om det känns rätt så är det fel på så många sätt. Mina tankar avbröts av att Selena kom in i rummet.
What are you guys doing up so late? Sa hon och log.
We couldn't sleep. Sa Emma som hade ögonen mot filmen.
But i think i'm going to bed now. Sa jag och gick in till mitt rum.

Emma's Prespektiv

- Have something happend between you two when i was gone? Sa hon undrande.
No, why are you asking? Sa jag och försökte låta lite glad.
- I notice that its very tense between the two of you. So something must have happened. Sa hon och satte sig bredvid mig.
He kissed me.. Sa jag lågt.
He kissed you..?
- Yes. And then he told me that he didn't have any feelings for me.
- Wow. But maybe its for the best. Sa hon och kramade om mig.
Maybe..

Efter vårat samtal gick vi och la oss. Alla hade ett eget rum, vilket jag inte blev så förvånad över eftersom hotellrummet verkligen var gigantsikt.
Selena väckte mig dagen efter och berättade att Ryan hade kommit och att vi skulle åka och kolla på en basketmatch. Så jag gick upp ur sängen och in i badrummet. Jag duschade inte så länge för jag ville inte att dom andra skulle få vänta så länge. Efter duschen fönade jag och plattade håret. Jag tog på mig matchade underkläder och sen en blommig kjol och ett enket linne utan band.
När jag kom ut ur badrummet så var alla inne i vadagsrummet och åt frukost. Dom pratade på för fullt men när jag kom in blev det helt tyst.
Why is she here..? Frågade Ryan till Justin.
When i asked you if you wanted to come to New York i didn't now that she was coming. Sa Justin.
Okey.. Sa Ryan och började äta igen.
Emma, come here its breakfast time! Sa Selena och log mot mig.
Jag satte mig på soffan och tog en macka. Men när det blev en pinsam tystnad pallade jag inte sitta kvar. Så jag gick och slängde resten av min macka och gick in på mitt rum. Jag satte på låten ''Goo Goo Dolls'' av Iris.
När låten var slut kom Selena in i rummet.
Its time to go! Sa Selena och log mot mig.
Do i have to come? Sa jag och suckade.
Yes you have to! Come on let's go. Sa hon och tog min hand och drog mig upp från sängen.
Vi tog en taxi till arenan och ingen sa något i taxin heller. Men tystnaden avbröts av min sms signal. Det var ifrån Eric.
'' Heej sötnos! Saknar dig massor!! Hoppas du kommer hem snart<3 Tjejerna och killarna har planerat att åka till Cypen i 1 vecka något som lockar kanske? ;) Men du känner ju mig vi har redan bokat biljetter faktiskt! Så du kan inte säga nej.. Det är den veckan efter ni har varit hos din pappa i några dagar<3 Hoppas du har det bra i New York :) Massor med kramar//Eric ''

Jag fnissade lite åt smset, det är så typsikt Eric han kan aldrig ta ett nej.
Who was it? Frågade Selena nyfiket. Och utan att tänka mig för sa jag..
Eric! Sa jag och log. Ryan kollade lite surt på mig men han vände sedan bort blicken. Selena tittade åt ett annat håll. Och Justin bara suckade tungt.
What? Its not like i'am togehter with Eric? He just told me that me and my friends are going to Cypen soon. Andhe refused to take no for an answer. So he has already booked tickets.

Ingen sa något så det blev tyst igen. Vi var framme vid arenan så vi hoppade ur taxin och gick in för att leta efter våra platser. Det tog ett tag tills vi kom fram för att det var ganska mycket fans utanför arenan men Justin's livvakt Kenny hjälpte oss. Inne i arenan var det inte lika många fans. Nästan inga faktiskt.
Matchen började och vi stod upp nästan hela tiden. När dom gjorde mål vände jag mig mot Selena och Justin men jag vände fort bort blicken igen när jag såg att dom kysste varandra. Och under resten av matchen var dom ganska intima.
Jag blev faktiskt riktigt sur. Igår hade jag berättat för Selena att jag hade känslor för Justin osv. Och idag går hon och kysser honom? Vilken kompis gör något sånt?
Jag orkade inte vara kvar så jag började gå mot utgången men någon tog tag i min arm så jag inte kunde gå längre. Jag vände mig om och där stod Ryan.
Where are you going? Frågade han.
Some were.. I don't now i just don't want to stay.. Sa jag och tog mig ur hans grep.
Can i come with you.. We can talk?
- Ryan.. Its over between us.. I want to be alone right now. Please leave me alone. Sa jag och gick. Jag promenerade längst gatorna och tog upp min mobil och började lyssna på Iris låt ''Goo Goo Dolls'' igen.
Jag gick till det stället Justin visade mig igår. Mina tankar gick runt och runt i huvudet på mig. Men dom avbröts ganska snabbt när jag fick ett sms.
'' Where did you go? We are looking for you every where.. Please tell me where you are?<3 //Selena ''
Jag fnös och svarade på smset.
'' Leave me alone.. //Emma ''

Jag la mobilen bredvid mig och istället för att få ett sms ringde det. Det var Justin men jag svarade inte.
Varför ska det alltid gå åt helvete för mig?
Hey! Sa en kille och satte sig bredvid mig.
Hi..?
- I'm Jake! Sa han och log mot mig.
Emma. Sa jag enket och kollade åt ett annat håll.
I always go up here to think. I thought it was just me who knew about this place. Sa han och kollade mot utsikten.
- I came here to think. My friend showed me this sight yesterday. I'm from Sweden so I have never been here before. Sa jag och log mot honom. Han var faktiskt riktigt snygg.
I can show you the most beautiful place's in New York someday if you want to? Sa han och log.
Yes i that would be nice! Sa jag och vi bytte nummer.
I have to go now but i will call you! Sa han och kramade mig.
See you soon then! Bye! Sa jag och han försvann.

Jag satt där i några timmar till och klockan hade redan hunnit bli elva på kvällen. Då kände jag att någon tog tag i min axel. Där stod Justin alldeles och försökte andas normalt eftersom han antagligen har sprungit hit upp.
Are you crazy!! Why didn't you answer my calls!!?? Skrek han mot mig.
I didn't want to. Sa jag kallt tillbaka.
Whats wrong now? Sa han irriterat och satte sig bredvid mig.
You.. Sa jag lågt så han inte skulle höra.
What? Did you just said that i was your problem? Sa han förvånat.
I don't want you, Selena or Ryan in my life anymore. Sa jag och kollade bort. Men han tog tag i min haka och vände den mot honom så jag inte kunde kolla bort.
I need you in my life. Can you please tell me what your problem is? Sa han och jag fick rysningar när han tog tag i min hand.
The problem is that i like you..
- But why do you hate Selena then?
- I told her last night that i like you. And today she goes and kisses you? Thats not what a friend would do. Sa jag och släppte hans hand.
Its late. Let's go back to the hotel and we can talk about this tomorrow?
- Fine. Sa jag och vi gick tillbaka till hotellet.
När vi kom in igenom dörren så såg jag att Selena & Ryan satt i vardagsrummet och Justin påväg dit så jag passerade dom bara och gick  in på mitt rum.
Jag tog upp min Ipad och la mig på sängen efter att jag hade bytt om och tvättat bort sminket. Jag hade på mig ett par shorts och en sport-bh efterssom att det var väldigt varmt i rummet under nätterna. Jag uppdaterade min twitter efterssom att jag inte gjort det på ett tag. Jag skrev den på svenska så att dom flesta inte skulle förstå speciellt inte Justin, Ryan eller Selena.
'' Håller jag på att få känslor? :/... nej snälla jag vill inte.'' Skrev jag innan jag stängde av Ipaden och stoppade in hörlurarna i öronen för att stänga ut världen. Jag satt och lyssnade på Bruno Mars - Talking to the moon. Just nu så var den en stor favorit. Den beskrev exakt hur jag kände. Efter ett tag så hörde jag att dörren knackade .
Jag kollade dit och såg att Justin klev in.
Whats up? Sa jag helt ointresserad för att få reda på vad han ville.
ehm, nothing. Just needed to talk to you. Svarade han med ledsna ögon. Men fortsatte.
I saw what you tweeted.
Do you evan understand what I wrote? Sa jag.
No, I dont but I used google translate...
great. Sa jag sarkastist och kollade bort så att mina tårar inte skulle rinna.
hey hey, look at me. Sa han och tog upp min haka med sitt finger.
I have feelings for you too, but I dont know if I wanna hurt you if we become more than friends. Sa han och fällde en tår.
Sa han verkligen så? hörde jag rätt? jag blev helt stumm..
vad kommer hända? kommentera ni fick ett långt inlägg!

Kommentarer♥
Postat av: Lina :))

MEEEEEEEER!

2011-06-14 @ 21:59:05
URL: http://Http://thejbnovel.blogg.se
Postat av: Alice :)

Snälla mer :)

Jag tycker att Ryan och Emma skall hitta tillbaka till varandra :)



Kram Alice

2011-06-14 @ 22:07:22
Postat av: Marielle

Shit vilket långt.. Me like! Och jag vill verkligen ha mer typ NU. :)

2011-06-14 @ 23:21:45
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0