Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 32

great. Sa jag sarkastist och kollade bort så att mina tårar inte skulle rinna.
- hey hey, look at me. Sa han och tog upp min haka med sitt finger.
- I have feelings for you too, but I dont know if I wanna hurt you if we become more than friends. Sa han och fällde en tår.
Sa han verkligen så? hörde jag rätt? jag blev helt stumm..

- Justin.. Are you crying..? Sa jag förvånat.
- I guess so. I just want you to know that i like you to. Sa han och tog tag i min hand.
- Why didn't you tell me that the first time? Sa jag och släppte hans hand. Och då suckade han tungt.
- Because i still like Selena more. So i don't want to hurt you if we become more than friends.
- We won't become more than friends if you still love Selena. I can't be with you then. Sa jag och en tår rann ner för kinden.
- And i don't want to hurt Ryan, he still loves you. Sa han och torkade bort min tår med hans finger.
- And you like me. But you love Selena. Does Selena love you?
- She wants to be ''Friends with benefits'' or an open relationship.
- And you don't want that right?
- Thats right. Sa han och log.
- I am still mad at Selena..
- Yeah i now. But you should sleep now. Me and Ryan are sleeping in the hotel room next to yours. Sa han och gav mig en lätt kindpuss.
- Good night.. Sa jag och han gick. Jag släckte lampan och gick och la mig. Innan jag somnade fick jag ett sms från Jake

'' Hey! I was just wondering if you are free tomorrow? So we can take a walk in New York? //Jake ''

'' Hi Jake! I would love to :) See you tomorrow at the same place we meet? Around 6 pm? //Emma ''

'' Yeah, see you then. Its a perfect time because its because it is more beautiful at night! Good night//Jake ''

Efter det sista smset somnade jag med en gång.
Jag vaknade av att Selena skrek vakna ett antal gånger.
- Get out!! Skrek jag irriterat.
- Its time for lunch? You have slept all day get up!! Sa hon och skrattade.
- Why didn't you wake me up earlier. Did you want Justin to yourself or what? Sa jag och kollade på henne med en arg blick så hon fattade vad jag menade.
- Emma.. I didn't mean to kiss him.. Sa hon ledsamt men brydde mig inte.
- Selena i don't care! Just get out i thought you were my bestfriend.. Sa jag besviket och gick in till badrummet och låste dörren.
Jag ställde mig i duschen. Och satte på hög musik. Jag stod i duschen ett tag och dagdrömde. Men som vanligt avbröts jag. Men denna gången sparkade någon in dörren så jag skrek som en galning eftersom duschen var gjord av glas.
Jag stängde av vattnet och drog åt mig en handduk och virade den runt min kropp. Jag stängde av musiken och gick ut ur badrummet. Där stod Ryan, Justin och Selena.
- WTF? Why did you do that for?? Sa jag surt.
We thought something had happened. You were in there for 2 hours and you did not answer when we yelled at you. Sa Justin generat.
- Idiots.. Sa jag och gick in på mitt rum. Jag satte på mig kläder och kollade på klockan den var redan fyra? Herregud.
Jag gick ut och där stod bara Justin.
- Hey, i thought maybe you and i could go to the resturant? Sa han och log.
- Sure.. Sa jag och tog min väska. Vi åkte ner till hotellresturangen och beställde in pizza och cola.
- Selena and Ryan are going out tonight. Mabye you and i could stay here and watch a movie? Sa han och log. Även om jag verkligen ville. Kunde jag inte bara dissa Jake sådär.
- I can't tonight.. Sa jag och kollade ner i pizzan. Justin kollade förvånat på mig.
- Why not..`?
- I promised a friend to meet her tonight. Jag ljög när jag sa ''henne'' men jag ville inte att Justin skulle misstänka något mellan mig och Jake för vi är bara kompisar. Men Justin kanske tror något annat.
- I didn't know you have friends in New York whats her name? Sa han och log.
- Nicole. Sa jag och fick en klump i magen. Jag hatar verkligen att ljuga.

Vi började prata om andra saker och tiden bara flög iväg. Så tillslut var jag tvungen att gå. Men Justin följde mig till entren.
- See you soon Biebs! Sa jag och kramade honom.
- Yeah have fun! Sa han och jag började gå.
Det tog ett tag tills jag var framme. Och när jag kom fram var Jake redan där. Han hade en grå tröja på sig och en grå mössa.
- Hey Jake! Sa jag och kramade honom
- Hi, cutie! Sa han flörtigt och jag bara skrattade.
Vi promenerade längst gatorna tills vi kom till den vackraste platsen jag någonsin sett. Man såg nästan hela New York här ifrån.
- So Jake.. How old are you? Frågade jag och log mot honom.
- I am 19 and you? Sa han och vi satte oss på en bänk.
- I just turned 16. Sa jag och lutade mitt huvud mot hans axel.
- So tell me about your family..

Och våra samtal fortsatte rätt länge och klockan hade redan hunnit bli 1 på natten.
- Jake maybe its time to go back? Sa jag och ställde mig upp.
- Yeah let's go! Sa han och tog min hand. Jag släppte inte taget. Visst jag gillade Justin men vi var ju inte tillsammans så det gör ju inget om jag håller Jake's hand.
När vi var framme vid hotellet gav jag honom en lång kram innan jag gick in.
Jag knackade på hotellrummet fast jag slutade när jag insåg att jag inte hade någon nyckel. Så jag gick och knackade på Justin's dörr istället. Efter ett tag öppnade en trött Justin dörren.
- What is it?.. Sa han tröttsamt.
- Selena isn't here. And i don't have a key.. So can i sleep in here?
- Yeah sure come in. Sa han och släppte in mig.
- Its only two bed's so you have to sleep with me. Sa han och log.
- Okey! Sa jag och fick låna saker som jag kunde sova i. När jag hade bytt om så gick jag tillbaka till Justin och där satt han med sin dator. Han såg inte glad ut..
- Emma! What is this!! Sa han och visade en bild på mig och Jake utanför hotellet. När vi kramdes..
- Its all over the internet! Sa han argt.
- Justin.. He is just my friend i promise.
- Stop lying to me! I can't take it anymore Emma! All you do is lying to people. Thats your life. Get out. Sa han och pekade på dörren.
Jag gick ut och la mig i korridoren. Fast det tog inte långt tid innan Justin öppnade dörren igen.
- You can't sleep out here. Come in, but i have not forgiven you yet. Sa han surt.
- Thanks Justin.. Sa jag och gick in. Jag fick sova i soffan vilket var betydligt bättre än korridoren. Justin ska få reda på sannigen. Jag gillar ju Justin inte Jake..
Och jag tror faktiskt Justin gillar mig ganska mycket. Annars skulle han nog inte reagera så mycket för en kram?




Kommentarer♥
Postat av: emma andersson

ÄLSKAR SOM VANLIGT MEN NU MER !!!

2011-06-15 @ 06:30:27
Postat av: emma

ASBRA! fast det är det alltid!

2011-06-15 @ 11:34:59
URL: http://eemmmish.blogg.se/
Postat av: nattis

Hej jag älskar er blogg!! den e asbra !! men jag undrar hur man skriver kapitell, har man något program??

2011-06-15 @ 19:41:22

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0