Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 35

Vi gick in och jag hälsade på pappas flickvän Emelie. Hon är riktigt snäll och jag gillar henne skarpt!
Men efter det så gick jag upp till mitt rum för jag orkade inte prata just nu. Jag var väldigt trött för det är så stor tidskillnad! Klockan kanske bara var åtta på kvällen i Sverige men jag var ändå jättetrött. Så jag gick och la mig direkt.

Jag vaknade av att min mobil ringde, och irriterad som jag blev så svara jag surt utan att kolla på skärmen och se vem som ringde.
- hallå?!
- hey baby, how are you? Its Justin.
-
oh hey. Sa jag med en lättnad.
- So, I thought about what you said to me after you left yesterday. Sa han.
- okay, what about it? Svarade jag lite tveksamt.
- Well... Sa han men sedan fortsatte.
- I talked to Ryan and Selena about it.
- WHAT JUSTIN? Skrek jag och insåg att det var tidigt och satte mig upp på  sängen.
- But they didn't react at all. Ryan is over it and Selena is happy about it. Sa han glatt.
- oh okay, sa jag tyst.
- But what have you done to day bebe? Sa han och bytte samtalsämne.
- Ehm nothing much just been sleeping since its 6 am justin!! Sa jag med högre ton.
- oh haha, im so sorry. I totally forgot about the diffrent timelines.
- Its OK, Svarade jag med ett leende och la mig ner igen.
- But I guess i'll call you in 7 hours or something.
-
Okay, I love you.
-
I love you more sweetie. Sa han med sin gulliga röst innan han la på igen.

Jag är den '' typen '' som inte kan somna om efter att jag redan vaknat en gång. Men inte just nu. Jag blundade med ett leende på läpparna och hade tankarna hos Justin. '' Nu var han min <3 ''

- Hej gumman, mår du bra? Hörde jag pappa säga när han kom in på mitt rum.
- Ja, pappa. vadårå? Svarade jag osäkert.
- Klockan är snart 2, du brukar aldrig vakna så här sent? Sa han lite bekymrad.
- Jag antar väll att det är pga tidskillnaderna. Svarade jag med ett leende

Precis efter att pappa hade lämnat rummet så hoppade jag upp och duschade lite snabbt. Jag kände inte för att fixa mig idag efterssom att jag va hos pappa. Jag satte på mig ett par mjukis byxor med matchande tjock tröja. När jag gick in till vardagsrummet satt pappa där med Emelie. Jag kastade mig bredvid pappa och frågade vad dom gjorde. Även fast jag såg att dom såg på TV så hade jag bara lust att fråga.
Pappa & Emelie hade redan ätit frukost och jag var vrålhungrig. Så jag frågade pappa vad som fanns att äta.

- Anders i cafeterian bredvid bad mig att hälsa att du var välkommen när du vill, så du kanske vill gå dit och äta? Frågade pappa.

Anders var min förra granne när jag bodde hos pappa. Det var pappas kompis och han ägde cafeterian och det var jätte länge sen jag såg honom, så jag gick med på det.
Jag gick ut i hallen och satte på mig mina converse och tillbaka in till vardagsrummet för att hämta pengar från pappa.
När jag kom ut satte jag på mig min solglasögon, ville inte att någon skulle känna igen mig efter bilderna på twitter och dom med Jake. Så jag ville vara lite diskret av mig.

- Hej, vad vill du beställa? Sa Anders till mig när jag kom in som om att jag var vilken kund som helst.
- Hehe hej Anders! Sa jag och tog av mig solglasögonen så att han skulle känna igen mig.
- Är det du Emma?
-
Ja, sist jag kollade haha. Svarade jag innan han hoppade på mig för en kram.

Vi satte oss vid ett bord vid fönstret och snackade om allt. Var jag hade hållt hus och massa annat, Sist jag träffade honom så var jag 9.

- Vad vill du ha att äta. Frågade han och bytte samtalsämne.
- Jag tar bara en cappuccino. Svarade jag och log mot honom.
- Inget annat?
-
Nej tack.
Han ställde sig upp för att hämta den medans jag tog upp min plånbok för att betala när han kom tillbaka.
- Emma Nilsson, lägg ner plånboken. Sa han med en sur min.
- Vah? haha jag ska ju betala? Svarade jag och fattade ingenting.
Han gav mig bara en blick som betydde att jag inte skulle betala så jag stängde bara ihop plånboken och svarade med ett leende innan han gick tillbaka till disken för att det hade kommit fler kunder.

Jag hörde ett pling ljud och det tog ett tag innan jag förstod att det var min som plingade.
Det stog '' Justin '' På skärmen jag log och klickade upp smset.

* hey bebe, miss you already. are you awake? im on a interview i'll call you later.
xx your Justin *

Allt som gick runt i mitt huvud vad awwww. Men jag ställde mig upp för att tacka för min cappuccino och börja röra mig hemåt klockan började närma sig halv 5 och ovädret var på väg, typiskt sverige väder tänkte jag.
Jag kramade Anders igen och han sa åt mig att komma oftare och jag tackade för ming cappuccino innan jag gick iväg.
Jag hade helt glömt att jag fick ett sms av Justin så jag satte igång och svarade det.

* hey, miss you too :( yes im awake its almost 5 pm over here.
Emma*

Efterssom att jag inte hade ändrat tiden på min mobil än så visste jag hur mycket klockan va hos dom, och det va ganska så sent.

När jag kom hem så satte jag mig ner med pappa & emelie, kände mig som '' daddys little girl '' igen när han höll om mig. Vi kollade klart på en film som handlade om ung kärlek innan jag somnade i pappas famn. Jag låg där så bra så ringde min mobil då jag suckade högt men när jag såg att det stog '' Justin '' sken jag direkt upp. Pappa gav mig en blick som betydde att det va Okej att jag gick innan han och Emelie log mot mig. Jag gick in på mitt rum för att snacka med honom.

Kommentarer♥
Postat av: Jasmine

ÄLSKAR ERAN NOVELL!

Kolla gärna in min nystartade novellblogg :)

2011-06-17 @ 22:21:24
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: elena

super bra novell fortsätt

2011-06-18 @ 01:33:17
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0