Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 39

Vill han att jag följer med till Canada?
Vad ska jag göra där? Jag vill inte lämna mina vänner.
Men jag har ju Chaz där, och Ryan. Och Pontus.. Jag vill ju bo med Pontus.
Detta är nog något jag måste tänka ett tag på...


Tumblr_llre7nejhk1qbzaheo1_500_large
Det spöregnade när planet lyfte. Jag vill flytta till Canada men ändå inte. Allt jag har i mitt huvud är Canada och Justin. Jag suckade och satte på låten ''Because Of You'' med Ne-Yo. Jag blev allt tröttare och tröttare och tillslut somnade jag.
- Ursäkta?! Ropade en flygvärdinna medans hon skakade om mig. Jag öppnade ögonen och såg trött på henne.
- Vi har landat nu, dags att gå av. Sa hon och gick.
Jag tog min väska och klev ur planet. Jag gick med trötta steg för att hämta mina andra väskor. Det tog ett tag tills väskorna kom. Men när jag fick tag på dom började jag gå mot utgången men stannade hastigt när jag såg en stor folkmassa som skrek som idioter. Då såg jag honom, killen jag älskar som har hasselbruna ögon och underbart brunt hår. Men han var inte ensam? Han höll Selena i handen dom gick mot flyget som går till Atlanta. Men är inte Selena ute och reser? Och är inte Justin redan i Atlanta? Och vad sjutton gör dom i Sverige tillsammans. Men det som störde mig mest var att dom höll varandra i handen. Jag tog snabbt upp mobilen och smsade honom.
'' Look behind u asshole! ''

Efter ett par sekunder tog han upp mobilen. Och det dröjde inte länge innan han tvär stannade. Sen kollade han bakåt och mötte mina tårfyllda ögon. Jag sprang ut från flygplatsen och tog första taxin jag såg. Det värsta var att han inte ens sprang efter mig? Jag trodde att han var den killen jag alltid kunde lita på men tydligen inte.
När jag nästan var hemma så plingade min mobil till, det var från Justin.
'' I think me need to talk.. Call me baby<3 //TheHottestGuyOnEarth ''

Jag fnös åt hans svar. Han verkar ju inte ta detta seriöst? Jag orkade inte bry mig. Utan jag betalade pengar till chaffören och sen hjälpte han mig med väskorna. Jag smög in i hallen eftersom klockan var rätt sent. Jag ställde väskorna i hallen eftersom jag skulle åka tidigt imorgon igen.
- Vilket jävla resande.. mumlade jag tyst för mig själv när jag gick in på mitt rum.
Jag borstade tänderna och bytte om. Sen la jag mig i min ovanligt varma säng faktiskt. Mina ögonlock blev tyngre och tyngre sen blev allt svart..
- EMMA!! UPP FÖR I HELVETE!! Skrek Pontus i mitt öra.
- Men Pontus vafan?..
- Haha.. jag ville bara testa och se om det funka.. Sa han och skrattade.
- Idiot.. mumlade jag för mig själv.
- Men seriöst.. Dom är här om 10 minuter sömntuta!
- Meen! Varför väckte du inte mig?
- Det gjorde jag ju nu lillen..? Sa han och gick ut ur rummet. Och jag bara suckade.
Sen skyndade jag mig upp och plattade håret snabbt och drog på mig ett snyggt linne och svarta tajta shorts.
Efter det sprang jag ut till hallen där Pontus väntade bland alla väskor. Vi hjälptes åt med väskorna sen gick vi ut till minibussen där alla väntade. Alla var helt tysta när jag klev in i bilen. Där satt Kevin, Eric, Tobbe, Elin, Melissa och Linnea.
- Ehh..? Tystnaden som uppstår när jag kliver in i bilen? Sa jag och skrattade.
- Sorry babe! Hej iallafall.. Sa Melissa och log mot mig.
- Hej allihopa är ni taggade inför resan? Frågade jag.
- Klart vi är! Det kommer bli awesome, speciellt nu när du är singel. Sa Kevin och blinkade flörtigt med ögat och alla stönade som om Kevin sagt något fel.
- Jag är inte singel? Sa jag förvånat.
Då räckte Linnea fram sin  Iphone där det var en bild på ''Jelena'' från flygplatsen. Och som rubrik stod det '' Back togehter again! ''
- Jag har redan sett den. Sa jag kallt och gav tillbaka mobilen till henne. Efter det satte jag på min ipod och började spela låten ''Because Of You'' Med Kelly Clarkson. Jag loggade in på Twitter också och skrev;

'' Du anar inte hur mycket du sårade mig.. Det var väl inte så stor grej men det gör ändå så jävla ont i mitt hjärta.. Hur kunde du? ''

Jag skrev den på svenska mest för att jag inte ville att Justin skulle förstå. Dock andvänder han nog google translate om han ens bryr sig..
När vi var framme tog alla sina väskor och checkade in på flygplatsen eller vad man nu kallar det?
Sen satte vi oss på ett Cafe, fast det var en pinsam tystnad hela tiden vilket var riktigt jobbigt.
Men när vi satt på flyget lättade stämningen lite. Och vi började skämta och skratta som vanligt. Jag satt bredvid Eric och fönstret.
- Hur känns det? Frågade Eric osäkert.
- Vad menar du? Sa jag och kollade på honom.
- Det måste ta kol på dig. Allt detta resade fram och tillbaka. Och nu detta med Justin också. Blir det inte för mycket för dig? Sa han och kramade min hand.
- Vet du hur gullig du är just nu? Sa jag och log.
- Det blir alldeles för mycket ibland. Jag har inte ens orkat skälla ut Justin än. Ibland känns det inte som jag bryr mig. Och det skrämmer mig faktiskt. Sa jag och kollade ut ur fönstret.
- Du kan hitta en bättre kille. Som behandlar dig bra. Sa han allvarligt.
- Men jag trodde det var han. Men jag hade väl fel som vanligt.. Sa jag och då lyfte han upp min haka och kollade rakt in i mina ögon.
- Det är dom som gör fel, inte du sötnos. Sa han och kramade mig. Sen la jag mig i hans famn och somnade.
När det var dags att gå av väckte Eric mig och vi steg ut ur planet. När alla hade hittat sina väskor så tog vi en stor bra taxi som alla fick plats i.
Och när vi kom fram till hotellet fick jag dela med Melissa. Elin och Linnea delade. Pontus och Eric delade och då delade ju självklart Kevin och Tobbe hotellrum.
- Undra hur det ser ut! Sa Melissa ivrigt när jag skulle låsa upp dörren till rummet.
Vi fick en chock. Allt var nästan i guldfärg och allt såg elegant och fräscht ut.
- W-O-W! Var det ända Melissa fick fram.
- Vem fan bokade hotellrummet..? Sa jag förvånat.
- Eric.. Sa Melissa och log.
- Tack Eric! Sa jag och gjorde en gest med händerna så det såg ut som jag bad till gud eller något.
- Vet du en sak? Sa Melissa seriöst.
- Nää vadå? Sa jag medans min blick gick igenom rummen i hotell ''lägenheten''.
- Han gillar dig.. Sa hon lite mystiskt.
- Vem gillar mig? Sa jag ironiskt.
- Eric? Har du inte märkt det än..? Sa hon förvånat.
- Eric? Haha.. Nej du, vi är bara bästa vänner. Sa jag och placerade minaa väskor i ena rummet.
- Du är fan blondare än vad jag trodde. Han har sagt det till Pontus till och med. Sa hon som om det var självklart.
- Men vi är ändå bara bästa vänner. Sa jag och tog fram en kort klänning till ikväll.
- Som du vill... Men du kommer inte se upptagen ut med den klänningen. Det skriker ju singel om den klänningen. Sa hon och höll upp klänningen jag precis lagt upp.
- So what? Sa jag och skrattade.
- Ohh! The old Emma is back! Sa hon och gav mig en high five innan vi brast ut i skratt.
Sen började vi göra oss iordning för en utekväll. Jag valde ut en sexig klänning som Melissa skulle ha på sig. Efter det började vi sminka oss och fixa håret. Melissa är helt grym på att fixa frisyrer. Så hon fick göra min.
När vi började bli klara ringde min mobil. Utan att kolla vem det var svarade jag.
- Hallå! Sa jag stressigt.
- Please don't hang up! Hörde jag Justin skrika i mobilen.
- And what do you want?! Sa jag irriterat.
- Explain?
- I don't want to hear your stupid excuse.. mumlade jag argt.
- I know your mad, but please let me explain?..
- Make it quick Bieber!
- I don't like Selena anymore i swear! Its just a PR thing.. Sa han ledsamt.
- You are 17? Can't you decide who YOU want to date? Sa jag argt.
- I'am so sorry Emma, forgive me..
- Don't call me again. Sa jag och avslutade samtalet.
- Hur gick det? Frågade Melissa osäkert.
- Han är en jävla idiot.. Ska vi gå? Frågade jag och gick mot dörren.
- Sure let's party!! Sa Melissa och vi gick ut och ner till lobbyn där dom andra stod och väntade på oss. Jag såg Kevin och Eric's blickar på mig när vi var påväg mot klubben vi skulle gå till.
När vi var där satte vi oss runt ett bord och Pontus kom med en bricka full med shots.
- VI SKÅLAR! Skrek Melissa för att överrösta musiken. Alla tog varsin shot. Och jag kollade lite osäkert på brickan först men 1 kan ju inte skada?
Vi skålade och drack upp den i ett svep. Fast efter den blev det en till, och sen en till. Och tillslut började jag dricka allt möjligt för att försöka glömma Justin.
Eric drog upp mig på dans golvet och vi dansade förfullt. Sen drog jag honom närmare mig och det slutade med en liten kyss.
Efter den kyssen så drog Eric in mig på toaletten och vi började strula och hålla på. Och jag var så full så jag visste egentligen vad jag gjorde men jag tog upp mobilen. Sen tog jag kort på när vi hånglade. När vi var nöjda och klara gick vi ut till dom andra och fortsatte med det vi gjorde innan. Jag tog upp mobilen igen och la ut bilden på Twitter och skrev '' Jealous? '' jag skrattade åt mitt omogna beetende och började snacka med dom andra igen. När klockan hade blivit ungefär 4 på morgonen och alla var riktigt packade. Begav vi oss tillbaka till hotellet. Efter det blev allt svart och jag mindes inget mer.
På morgonen efter vaknade jag i min säng på hotellet. Fast jag vaknade inte av mig själv utan av min jobbiga ringsignal. Jag drog åt mig mobilen snabbt och svarade med ett enkelt hej.
- How could you? We havent even broke up yet? Sa han med ledsen röst, Justin..
- What do you mean?
- The picture?? Where you drunk or something last night..? Frågade han besviket.
- Justin.. Why do you even care? Frågade jag kallt.

Så nu har jag ( Emma ) Skrivit detta kapitel också:) Hoppas ni gillar det och ledsen för den dåliga uppdateringen hittils, dock börjar den bli bättre på min sida ;)

Kommentarer♥
Postat av: elena

super bra fortsätt den är så bra att jag längtar så jag nästan dör

2011-06-24 @ 04:22:44
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0