Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 70

- Alex, please! Don't move! I had no idea of what had happened.. sa hon men jag avbröt henne.
- That's right cause you just walked in and screamed at me that you hate me, and how bad you think I am. Then you just walked out, and I didn't even got to say anything. sa jag och tårarna började krypa fram.
- Alex.. började Justin och gick långsamt mot sängen.
- Don't. Why do you wanna be in the same room as a WHORE? A whore that's just fucking around and sneaking out without telling her boyfriend. Yeah, that sounds like me.
- Alex, you're NOT whore! sa Justin och Selena grät ganska mycket nu.
- And now we start all over again. We're back at page one.
- Alex, I'm really sorry that I told you all those things. I should had let you talk and explain. sa Selena.
- Can you please go. sa jag och spände läpparna.

Jag hörde deras röster nedifrån.
Vissa arga. Vissa oroliga. Vissa sura. Vissa ledsna.
Alla pratade dem i mun på varandra, gud vilket pladder...
- I think you should go now Justin. You have a concert tonight, and you should go to soundcheck. sa min mamma och jag hörde hur Justin sa hejdå och sedan gick.
Jag suckade och gick upp för att byta om.
Jag gick in i mitt badrum och tog en snabb dusch.
När jag kom ut tog jag på mig nya kläder och gick sedan ner.
- Alex I.. började Selena men jag avbröt henne snabbt.
- Bye! sa jag bara och gick sedan ut till min bil.
I might be that good, sweet girl. But I'm not too good for drinking!
Jag körde en bit och efter ett tags körande ringde min mobil.
Jag kollade på displayen: Sean Kingston
- Hey Sean! sa jag och satte på högtalaren.
- What's up Alex? sa Sean och det lät ganska mycket i bakgrunden.
- I'm going out actually. I don't really know where, but right now I need some shots. sa jag och han skrattade dämpat.
- You? Drinking? I really didn't thought that about you. sa han och nu skrattade jag. Det är väldigt mycket du inte vet om mig.. tänkade jag säga, men gjorde det aldrig.
- So anyway, I wonder if you want to come to my concert tonight? It would be fun to see you again, it was so long ago. sa han och jag log. Precis vad jag behövde!

Samtidigt backstage innan Sean's konsert - Selena's perspektiv

- Aouch, Justin! sa jag och knuffade undan honom. Vi tryckte oss så nära vi kunde, Seans mobil.
- Guys! sa Sean och höll för luren.
- Sorry.. sa både jag och Justin samtidigt.
- So you're coming tonight? sa Sean till Alex i luren och jag väntade spänt på hennes svar.
- Yeah ofc I am! See you tonight! sa hon och sedan lade hon på.
- We did it! sa jag och gjorde high five med Justin.
- Alex is such a nice girl, you should be ashamed. sa Sean och både jag och Justin kollade ner.
- Okey anyway, now we have to focus! Justin, you're gonna do your performance right before Sean's last song, and that's when Alfredo comes in. sa jag och Alfredo nickade mot mig.
- I'm actually really proud of you, it's nice to see that you really care about her. sa Pattie som satt i soffan, och Scooter nickade instämmande.
- I love her. sa Justin och jag log mot honom.
- I love her too.
Vi satt och snackade taktik samtidigt som vi även skrattade och hade roligt.
Alex's perspektiv

Jag körde hem och parkerade bilen.
Jag hoppade snabbt ut och gick mot dörren. Låst. Fan.
Mobilen fiskade jag upp ur fickan och började leta efter mammas nummer.
Just då ringer Selena, men jag klickar henne snabbt.
Jag fortsätter leta efter mammas nummer och hittar det tillslut.
- Hey honey! sa mamma glatt.
- Hey, why is it locked at home? frågade jag.
- Oh I'm so sorry! I totally forgot! Your dad and I are at dinner with our friends. I think Selena is with Justin on his concert.
- Okey I'll.. Call Selena then..
Jag suckade högt och drog sedan upp mobilen och skulle precis slå numret till Selena när jag hörde steg bakom mig. Efter vad jag har varit med om är jag väldigt lätt skrämd, speciellt när det gäller steg i mörkret.
En hand tar tag i min arm och utan att tänka skriker jag så högt jag bara kan.
- Alex! Take it easy! It's just me! säger Justin och drar in mig i en varm kram.
- Really nice of you to creep on me.. sa jag och knuffade undan honom.
Han slog ut med armarna och flinade.
- What? sa han och för ett litet litet ögonblick önskade jag att jag bara kunde få kalla honom min...
- Why are you here? sa jag istället och satte armarna i kors över bröstet.
- Your mum called Selena and told her to drive home and give you the key, but she doesn't have a car.. And I have.. sa han och flinade igen.
- Okey just give me the key then get the hell out of here. sa jag och sträckte fram handen.
Hans flin försvann direkt och jag märkte att han blev allvarlig igen.
- What can I do? sa han och tog några små steg fram emot mig. Nu stod vi kanske en decimeter ifrån varandra.
Jag kollade ner på hans hand där nyckeln låg.
- Just give me the key. sa jag hårt och han suckade och gav mig nyckeln.
Jag tog den och utan att tacka eller säga ett enda ord gick jag och låste upp dörren.
Dörren smällde jag igen och sedan skyndade jag upp på mitt rum för att fixa mig.
Jag valde en svart tight enkel kort klänning. Eftersom det bara var en konsert ingen gala, eller dejt.
Sedan sminkade jag mig ganska mycket. Jag kände för mycket smink idag.
Efter det tog jag min lilla väska och gick ut mot bilen. Och körde mot arenan. Jag hittade dit direkt eftersom den var stor, och ja Selena hade en konsert där för inte så länge sedan. Sean's livvakt mötte upp mig på baksidan av arenan och följde mig in. Det kändes jobbigt att vara tillbaka i areanan igen. På grund av alla minnen med Selena och Justin som fanns här. Min lilla vodka flaska som ligger i min väska kanske räddar mig senare. Jag är egentligen inte personen som dricker, men efter allt som hänt så känns det bra om jag bara får lite alkohol i kroppen.
- Hello sis! Sa någon bakom mig när jag tog bakom scenen. Jag kände direkt igen rösten och jag började le, stort.
- Hey Sean! I've missed you! Sa jag och gav honom en kram. Det roliga var att han var som en björn och jag var som en liten mus jämför med honom.
- I've missed you too little Alex. I hope you'll have an amazing night here instead of partying. Sa han när vi släppt varandra.
- I have a vodka with me, so i will drink too. But it will be awesome!
-
I can take care of that vodka for you. Sa han och gav mig en osäker blick.
- Sean i'm sixteen! That's almost 18. I can take care of my vodka myself. I won't get drunk, i have to drive home later you know. Sa jag och blinkade med ena ögat mot honom på skoj.
- Okey... But i have to go on stage now. See ya later!
-
Byee Sean! Sa jag medans han gick iväg. Jag satte mig vid ett bord bakom scen, men man kunde ändå se scenen där Sean nu stod och sjöng. Jag öppnade min väska och tog upp vodkan, jag tog några klunkar och jag kände hur det sved i halsen.
- To Justin and Selena! Sa jag högt för mig själv och tog yttligare några klunkar.

Efter ett par låtar kände jag mig lite lullig, men ändå inte full. Så jag bestämde mig för att sluta dricka innan jag gör något som jag kommer ångra senare. Jag ställde mig upp och började gå mot toaletterna. Då kände jag verkligen att jag skulle stoppat drickandet för länge sen. Det var lite snurrigt men jag kom fram till dam toaletterna tillslut. Jag fixade mitt smink lite och bestämde mig för att sitta på toan tills jag blivit lite nykter iallafall. Jag vill inte förstöra Sean's konsert kväll genom att vara full. Jag satt där ett tag och lutade mig mot väggen. Och jag började känna mig mer och mer sömnig och tillslut somnade jag, inne på toaletten.

Justin's Prespektiv

- Where is she?! Frågade jag panikslaget till Sean och kollade mig omkring.
- She was right there when i last looked. Sa han och pekade mot ett bord som stod vid sidan av scenen.
- And she was drinking, vodka. Sa Sean lite osäkert.
- You let a sixteen year old girl drink vodka?! Sa jag surt.
- Biebs, its your girl. Not mine. You let her go, this is not my falt its only your falt. Sa han och kollade allvarligt på mig.
- Yeah, you're right. But i have to perform now and we can't find her! Everything is just wrong! Sa jag och kände hur paniken började stiga.
- Wait, Justin.. Alex always gets very sleepy when she drinks. Maybe she are sleeping somewhere? Sa Selena som stod bredvid mig.
- Yeah maybe, but where! Sa jag och kollade på henne.
- Try the ladies room. Sa Sean och kollade mot damtoaletterna.
- Alfredo, go into the ladies room! Ropade jag till Alfredo som stod och kollade runt efter Alex. Han nickade och jag gjorde mig iordning för att gå upp på scenen.


Alex Prespektiv

- ALEX WAKE UP!! Skrek någon i mitt öra. Jag vaknade hastigt upp och insåg att jag somnat på toaletten, great..
- Omg! Is the concert over?! Sa jag av ren panik till Alfredo. Sedan slog tanken mig, vad gör Alfredo här?
- No its not over get. Come out! Sa han och log mot mig.
- Alfredo what are you doing on Sean Kingston's concert..? Sa jag och han gav mig en osäker blick.
- Me and Sean are friends, so he told me to come. But let's go come on! Sa han och hjälpte mig upp. Jag fixade till mig lite innan vi gick ut. Alfredo såg riktigt nervös ut..
- Okey Alfredo what's going on?! Sa jag surt när jag hörde Justin's röst ute på scenen. Alfredo hann inte svara innan jag blev upp plockad av Kenny och en annan stor kille. Dom bärde mig mot scenen. Jag sparkade och skrek men dom släppte inte ner mig förens vi var på scen. Inför miljontals fans. En del var nog Beliebers, vilket skrämde mig. Justin sjöng sin låt Mistletoe och jag stod där som ett fån och kollade chockat mot publiken. Dom skrek inga fula ord till mig utan dom log mot mig och sjöng med till låten. Jag kunde inte springa iväg som en idiot heller, eftersom media skulle vara på mig om massa saker tex Varför springer du iväg från honom? Varför flyr du? Är du rädd? osv. Så jag hade inte mod nog till att springa därifrån. Jag vägrade kolla mot Justin's håll eftersom jag inte ville tappa kontrollen, jag vet att jag kommer le när jag ser hans ansikte. Jag blev sjukt lättnad när jag hörde att låten nästan var slut. Men självklart så kom det en stor mistel ner från arenan's tak rakt ovanför mig och Justin. Han kom fram till mig men jag stod kvar. Även om min kropp bara ville springa iväg så stannade jag kvar av någon konstig andledning. Han tog min hand och kollade rakt in i mina ögon. Mina fötter var fast frusna i golvet och jag kämpade med att försöka komma där ifrån, men jag rörde inte ens min blick. Jag ansträngde mig så hårt att jag fick tårar i ögonen. Killen som sårade mig står framför mig och sjunger. Medans jag står här som en idiot och inte ens försöker ta mig därifrån. Och innan jag ens hann blinka gav han mig en kyss. En varm perfekt kyss, som får en att känna ett slags pirr i magen. Hans läppar mot mina kändes helt underbart och jag brydde mig inte om dom miljontals tjejer som kollade på. För den enda personen jag såg framför mig var Justin. Han log och tackade sina fans och tog med mig backstage igen. Sean log lite mot mig innan han gick upp på scenen för att sjunga den sista låten. Jag var tvungen att sätta mig ner och tänka på alla negativa saker om Justin så mitt pokerface kom tillbaka.
- Why did you do that to me. I'm not that easy to just get back. Sa jag argt mot Justin.
- I know, but i love you. And i know that you love me too. Even if you don't want to love me you do. And you love your sister Selena. You can't live without us. Sa han och kollade med en varm kärleksfull blick mot mig.
- I don't care if i love you. You hurt me..
-
I know that too. But i don't know how many times i need to say i'm sorry before you realize that i mean it. And i love you more than anything. And how would you react if you saw a used condom in my room. Would you be calm and let me explain? Sa Justin och tårarna började rinna ner längst mina kinder.
- I'm just asking for another chance. I was stupied, really stupid. But i learn from my mistakes and it won't happen again, i promise. Sa han och gav mig en kram.
- And i'm sorry too Alex. I'm your sister and i shouldn't had done that. I should have listned to you. And i can't belive what happened to you. I don't know what to say. Sa Selena och tårarna började rinna ner längs hennes kinder också. Jag trodde verkligen på vad Selena sa och jag gav henne en kram som visade att jag förlåtit henne vilket fick henne att le stort. Sedan lämnade hon mig och Justin lite ensamna.
- I would lie if i said that i don't love you. But after what happened to me and you called me whore after that. I don't think i ever can forget that.
- I want to kill the guy who did that to you. But Demi has already told the police and they got him. I know what i did. And i.. I don't know why i said it. But i love you Alexandra Gomez and i always will.
-
I will give you one chance, because i love you so much. And i can see that you're truly sorry. Sa jag och gav honom en kyss. Vilket han blev riktigt förvånad över, men riktigt glad.
- This, us. Its so wrong but still so right. Sa jag och han skrattade lite.
- I agree but i won't let you go. And this is just the begining. Sa han och log.
- Well i hope that it will not be so much drama after this. Sa jag och log.
- Agree! Let's go to Canada tomorrow. You just have to meet my dad, Jazzy and Jaxon! And my grandparents! Sa Justin glatt och gjorde en gest med armarna.
- Haha.. My little weirdo! I would love too! Sa jag och gav honom ännu en kyss.
- I will love you forever and always!
-
Don't say that! Its bad luck!
- Oh, well i love you now atleast. But i can't promise that i will love you tomorrow, is that better? Sa han och flinade.
- Haha.. much better! Sa jag och skrattade.

THE END!


Emma här! Detta SISTA KAPITLET skrev jag och Clara tillsammans hoppas ni har gillat våran novell. Jag fick tillgång till dator en stund idag och ville göra klart sista kapitlet åt er. En ny story kommer, dock antagligen när jag får tillbaka min dator. Men jag vill tacka er underbara människor och ni får kolla in bloggen minst en gång varje dag ifall jag har gett er någon info om nya novellen eller så:)

Ett stort tack till Ubah och Jazzy som bloggade med mig i början men sedan kom Clara och då blev det bara hon och jag, så ett stort tack till Clara.
Claras novellblogg kommer jag skriva här när den har börjat och designen är klar osv.

I LOVE U! Hoppas ni gillade slutet, i min förra novell blev det ju inte så lyckligt så jag tänkte köra på lyckligt denna gång.

NU VILL VI HA JÄTTE MÅNGA KOMMENTARER OM HELA NOVELLEN !!:D PUSS & KRAM SES SNART MED  EN HELT NY STORY!

Kommentarer♥
Postat av: Emma

Detta är/var min favo novell. Den var så bra, jag älskar den. Hoppas den ny kommer bli bäst! Hahaha nej men jag vill bara säga att ni är jätte duktiga på att skriva och det ni skriver är väldigt intressant :D Lycka till med den ny! :DDD

2011-11-04 @ 18:43:19
Postat av: Haley

Gud vad bra, älskar slutet, och jag hoppas att nästa bli bättre :))

2011-11-04 @ 19:20:08
URL: http://justindbieberstorys.webblogg.se/
Postat av: sandra

Älskar novellen :D Den var så bra, och längtar redan tills nästa. :D

2011-11-04 @ 19:25:20
Postat av: Julia

Grymt bra slut. Hoppas första kapitlet på den nya novellen kommer snart :)

2011-11-04 @ 19:34:14
URL: http://biebersforever.webblogg.se/
Postat av: Anonym

älskar älskar älskar den OMG den bästa novellen ever längtar efter den nya novellen hoppas att den kommer snart.

2011-11-04 @ 19:44:13
Postat av: Marielle

Sjukt bra hela storyn! :)

2011-11-04 @ 19:44:38
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: emma

sjuuuuuukt bra , hela novellen ! läängtar tills nästa novell :d

2011-11-04 @ 19:47:09
Postat av: wilma

Fucking amaaazing

2011-11-04 @ 19:59:27
Postat av: Becka

Sjukt bra!

2011-11-04 @ 20:26:03
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Emma

Jätte bra slut :)!!!!!!! Längtar till nästa novell :)

2011-11-04 @ 20:27:44
Postat av: Smilla ;P

Älska Denna Novell ;P

Hoppas Den Andra Blir Lika Bra♥

2011-11-04 @ 20:33:09
Postat av: Melina

Grymt bra novell! :)

2011-11-05 @ 01:18:04
Postat av: Jenny

så grymt jäkla bra novell! ni är så sjukt duktiga!♥

2011-11-06 @ 18:12:16

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0