Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 28

Justin tar min hand under bordet som att han återigen läst mina tankar. Han är för bra. Selena harklar sig och kollar på mig och Justin.
- So.. Are you guys together now? Frågar hon. Jag kollar på Justin som ler brett.
- Yes. Svarar han. Jag kollar på Selena som ser rätt ledsen ut. Hur ska hon ha det?

Nästa morgon går jag in till mitt, Sophies och nu Selenas hotellrum. När jag kommer in håller Selena på att packa sin resväska för fullt.
- Where are you going? Frågar jag förvirrat. Hon vänder sig om och lyser upp.
- If you don't remember i'm going to Texas! Säger hon och fortsätter packa. Jag nickar.
- Oh.. Yes.. I forgot. Säger jag. Selena skrattar till och drar igen dragkedjan. Hon ställer resväskan innanför dörren och springer in på badrummet. Jag himlar med ögonen och sätter mig ner bredvid Sophie i soffan.
- Wazzup? Säger jag och tar fram min mobiltelefon. Hon kollar på mig och ler brett.
- Nothing, i'm bored.. Säger hon med en suck. Jag nickar och skickar iväg ett meddelande till Justin.

''Selena is going to Texas. Just so you know.. She needs to think. xx''

När jag skickat iväg meddelandet kommer Selena ut från badrummet igen och packar ner sin tandborste, sin tandkräm och sin hårborste i sin handväska.
- I'll miss you. Säger jag och ler. Hon kollar på mig och ler snett.
- I'll miss you too! But it won't be that long. Säger hon. Jag skakar på huvudet. Det plingar till i min mobil och jag kollar på skärmen. Justin. Jag ler lite och öppnar hans sms.

''Yeah, i know. xx''

Hur visste han det? Struntsamma. Jag skakar på huvudet för mig själv och lägger ner mobilen i fickan. Jag skriker till när jag får se Selena stå bakom mig. Alltså har hon läst det Justin skrev.
- He knows because i told him. Mumlar hon. Jag kollar förvånat på henne och rynkar ögonbrynen.
- Did you talk to Justin? Frågar jag förvirrat. Hon nickar långsamt och biter sig i läppen.
- Yes.. We're close friends now. Uhm.. I just told him i was going to Texas to think a little, and he just said okey. Säger hon och rycker på axlarna. Nära vänner.. Hm.
Det är inte så att jag är emot att Justin och Selena är vänner, men dom har ett förflutet som kan påverka det.
- Okey. Säger jag bara och slår på tvn.
- Well.. I'm leaving now. I want hugs! Säger hon glatt. Jag och Sophie skrattar till och reser oss upp. Jag omfamnas i en stor gruppkram.
- Bye! Säger hon högt innan hon lämnar hotellrummet med sina väskor.
Sophie vänder sin blick åt mig.
- So.. How is it going with you and Justin? Frågar hon. Jag ler lite.
- Good. Säger jag och rycker på axlarna.
Hon nickar och sätter sig ned framför tvn.
- Is something wrong? You use to talk a lot and be happy! Säger jag förvånat och sätter mig ned bredvid henne.
Hon skakar på huvudet.
- I'm just.. Tired. Säger hon lågt. Jag nickar och drar upp min mobil ur fickan. Ett missat samtal ifrån Justin.
- I'll be back. Säger jag och försvinner ut på den lilla balkongen. Jag stänger igen balkongdörren efter mig och ringer upp honom.
- Hey shawty! Säger han glatt och mina kinder hettar till.
- Hi Biebs. Säger jag och ler stort.
- I miss you already. Can't you come here? Frågar han och låter ledsen. Jag skakar på huvudet. Varför gör jag det för? Han hör mig inte då.
- I'm gonna spend the day with Sophie.. But tomorrow i'll be with you whole day! Säger jag glatt.
- Sounds good to me. Säger han. Jag skrattar till.
- Well.. I gotta go, see you tomorrow! Säger jag.
- Goodbye Honey.
Jag ler brett och går in till Sophie. Hon kollar på mig med en tom blick.
- I'm sorry but.. I have to tell you.. Säger hon och kollar ner på sina händer. Jag kollar oförstående på henne.
- What? Säger jag bara och sätter mig ned bredvid henne.
- She loves him.. Viskar hon och jag förstår ingenting.
- Who loves who?
- Selena loves Justin. Säger hon och kollar medlidande på mig.

Kort, tråkigt. Bajs. Jag vet. Men jag har brist på idéer för tillfället.. Emma kommer troligtvis tillbaka imorgon kväll och jag hoppas Ubah slänger in något kapitel snart :). Jag förstår om ni inte kommenterar detta kapitel, it suucks. /Jasmine.

Kommentarer♥
Postat av: Anonym

meeeeeer!

2011-09-04 @ 21:15:05
Postat av: Anonym

vadå suger?! skitbra ju!

mermermemrmer !

2011-09-04 @ 21:15:32
Postat av: Anonym

Det suger inte?!! GRYMT BRA!!!



//Ebba :D

2011-09-04 @ 22:04:20
Postat av: elena

super bra

2011-09-05 @ 00:24:44
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/
Postat av: Josefin

sluta, du äger ju på att skriva! meeeeeer! :DDDDDDD

2011-09-05 @ 16:18:28
Postat av: Alice I

Bra!! More!! :]

2011-09-05 @ 21:10:23
URL: http://justinmallettenovell.blogg.se/
Postat av: Sandra

as bra ju! :D meer

2011-09-06 @ 20:33:21

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0