Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 31

- Can't you just make up your mind? Im sorry what else can I do?
- Leave, I wanna be alone right now. I'll text you when I wanna talk.
- I thought I knew you better than this. Sa han påväg mot dörren.
- You thought, but you don't. Sa jag högt och jag kunde se tårarna påväg ner på honom. 

När han gått satte jag mig ner på sängen med tårarna rinnandes ner för mina kinder. Jag klarade inte av att se Justin gråta, men han hade kysst Selena. Hon sa ju att det var okej att jag blev tillsammans med Justin?
- Alex? Jag kollade upp och mötte Sophies oroliga ansikte. Jag log svagt åt henne. Hon satte sig snabbt ner bredvid mig.
- I saw Justin.. He was crying. Sa hon lågt. Skuldkänslorna vräkte över mig.
- Yeah well...
- You should talk to him. Sa hon allvarligt. Jag kollade upp på henne och hon såg nästan lite irreterad ut. Hon måste väl vara riktigt trött på min dåliga attityd.
- In a nice way. La hon till. Jag nickade. Hon kanske hade rätt?
- He didn't do anything wrong Alex. He pushed her away. Sa hon och kollade allvarligt på mig. Jag nickade.
- Fine.. Mumlade jag och reste mig upp. Jag lämnade rummet och började gå mot Justins rum. När jag stod utanför dörren tog jag ett djupt andetag innan jag knackade på.
Han öppnade direkt och kollade förvånat på mig när han såg att det var jag.
- Can we talk? Frågade jag och kollade ner.
- Yeah. Sa han. Jag kollade upp på honom igen och hans ögon var blodsprängda.
Han släppte in mig och jag satte mig ned i soffan. Han slog sig ned bredvid mig.
- I'm sorry my attitude is so.. Mean. I mean.. You pushed her away, so i shouldn't be mad at you. I just..
-
Alex. Sa han bara och drog in mig i hans famn. Jag log.

*

Jag hade bestämt mig för att ringa upp Selena och prata med henne. Jag slog in hennes nummer och väntade spänt på att hon skulle svara.
- Hi Alex. Sa hon glatt.
- Hi. Sa jag lågt.
- Is something wrong? Frågade hon och nu lät hon orolig.
- Yes. You told me it was fine if i got together with Justin, then why did you kiss him? Frågade jag och höll ilskan inombords.
- Oh... Sa hon lågt.
Jag väntade på att hon skulle börja förklara.
- I was thinking to much that day.. So i went to Justins room, just so we could talk and get friends, so it wouldn't be that awkward when we met. But i started to cry.. And.. Before i knew it i kissed him. Mumlade hon.
Jag kollade ner på mina händer och suckade tungt.
- Do you still love him? Frågade jag utan att tänka mig för. En suck hördes i andra sidan.
- No. I'm starting to get over him. Sa hon och nu lät hon lite gladare. Jag nickade.
- Good. Mumlade jag.
- Please forgive me? Your'e my sister and i don't wanna lose you! Sa hon allvarligt.
- Well, i understand that it's hard to move on from Justin. So i'll forgive you. Sa jag och log. Ett glädjetjut hördes i andra sidan av luren.
- Thanks! Sa hon glatt. Jag skrattade till.
- I have to go. I'll call you tomorrow. Sa jag och log för mig själv.
- Okey. I love you, bye! Sa hon innan det las på. Jag log. Allting verkar ju faktiskt lösa sig.

Kort kapitel. Men jag hinner inte mer just nu, är hemma från skolan idag iaf så det kommer ett kap till idag från min sida iaf:) KOMMENTERA! /Jazzy

Kommentarer♥
Postat av: Anonym

Mer :)

Asbra <3

2011-09-13 @ 16:10:35
Postat av: Anonym

grymt!



//Ebba :D

2011-09-13 @ 16:20:32
Postat av: Isabella

novellen är grym! inte för det men måste bara få säga att spänningen och de intriger som fanns i början saknar jag lite.

Det här med små fifflandes mellan alex och justin i början med hemliga sms osv. detvarså fruktansvärt spännande läsning. Och nu när de nu är ett par och selena vet det osv så känns de så konstigt för de känns som om novellen har kommit till sin höjdpunkt nu och nu väntar man typ bara efter slutet ..

Ta inte illa upp, ville bara säga det.

älskar novellen!

2011-09-13 @ 18:57:32
URL: http://justinbnovels.blogg.se/
Postat av: Melina

Grymt bra <3

2011-09-13 @ 20:32:07
Postat av: Steffi xD

AsBra ! :D längtAr till nästa :D <3 xD

2011-09-13 @ 21:03:52
Postat av: Jenny

sjukt bra! MEEEEEEER! :*)♥

2011-09-13 @ 21:37:41

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0