Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 66

Efter säkerligen två timmar på Starbucks, av massa prat och gråt kom vi slutligen fram till att vi i alla fall skulle försöka vara vänner. Vi har inte varit det tidigare, så jag hoppas verkligen att vi kommer klara av det. Jag vill verkligen ha henne i mitt liv, och är vän det enda jag får, tar jag det verkligen. Jag vill inte förlora henne, jag älskar henne.


Frågan är bara om jag kommer klara av att se henne med andra killar. Det kommer inte bli lätt, men jag ska försöka så gott jag kan, jag har inget val. Antingen ett liv med eller utan henne. Bara välja.



Allyson´s Perspektiv


Det kändes jobbigt att sitta med Justin på Starbucks, men samtidigt var det kanske nödvändigt för oss att ändå försöka reda ut saker och ting, annars går vi nog och nöter på varandra hela tiden. Vi satt där ett tag, men det var mest troligen för att hans fans inte kunde låta oss vara. Jag var egentigen inte på humör, att ha hans fans runt mig just då, men jag kunde ju inte be dem gå, då skulle dem hata mig ännu mer än vad dem redan gör.

 

- Vill du att jag kör dig någonstans? Han tog tillbaka mig till verkligheten, och jag skakade lite smått på huvudet.

- Nej, det behöver du inte. Han tittade förvånande på mig, men tog emot svaret jag gav honom.

- Okej, men då går jag. Jag kollade ut genom fönstret, men nickade denna gång lite. Utan att jag svarade honom reste han sig upp och började gå mot utgången.

 

När jag såg ryggen på honom var det precis som att han försvann från mig, som att det var sista gången jag såg honom. Tankarna började rusa iväg till alla möjliga olika saker, och jag brast ut i gråt. Innan har jag låtit tårarna rinna, men aldrig så folk hört det, eller så att det över huvud taget kommit ljud, men nu grät jag. Jag satt kvar alldelens ensam, och kände att mitt liv rann ifrån mig.

 

- Gumman. Snälla gråt inte. Shyy… Justin kom tillbaka och jag blev förvånad, jag trodde han hade hunnit ut och bara gått sin väg, men han hade tydligen inte det. Han hade hört mig, och han hade valt att komma tillbaka.

- Varför är du ledsen? Han drog in mig i sin famn och kysste min hjässa samt strök mig över ryggen. Allt kändes så fel. Jag kunde inte berätta för honom varför jag var ledsen, han skulle tro jag var galen, eller liknande.

 

Han frågade inget mer efter att jag inte svarade honom, men han satt fortfarande med armarna om mig, och gungade mig fram och tillbaka. Ibland torkade han bort mina tårar, men han lät dem också rinna. Jag ville få ur mig alla konstiga känslor jag hade, vilket var ett tag sedan.

 

 

Oavsett om jag kan tycka att både jag och Justin skulle spendera tid från varandra följde jag med honom till hotellet. Vi valde att kolla på film, men det var ingen av oss som gjorde närmande på varandra, vilket var otroligt skönt. Egentligen ville jag inget annat än känna hans läppar mot mina, jag har saknat dem. Men vi är vänner, och det är huvudsaken. Jag tror att han känner samma sak, att han hellre har mig som vän, än inget alls.

 

- Vilken film vill du se nu då? Vi hade precis sett klart Step Up 3, en film jag verkligen gillade. Jag älskar dans filmer, dem är så underbara att kolla på.

- Jag vet inte, bestäm du. Men ingen skräck. Han skrattade till och satt i en annan film han inte talade om för mig vilken det var. Innan vi tryckte igång den gick vi ut i köket och hämtade mer dricka, samt poppade mer popcorn.

 

Vi la oss tillrätta i soffan igen, skavfötters, med varsitt täcke över oss. Han tryckte igång filmen, och jag kunde på en gång se att det var en Disney film, då dem alltid har likadant strunt i början. När menyn kom fram såg jag att han hade valt Askungen, vilket fick mig att skratta lite.

 

- Inte visste jag att du kollade på barn filmer, som dessutom kan vara lite tjejrelaterade. Han skrattade, och sparkade till mig löst på benet.

- Jag älskar Disney filmer, oavsett vilken det är. Alla är lika bra. Han log nöjt mot mig, ett underbart leende.

 

 

På kvällen när jag kom tillbaka till Trever var även Selena och Lucy där. Det var ingen av dem som visste vad jag hade gjort under dagen, så jag förstod att alla skulle överösa mig med massa frågor, och jag hade ingen aning om hur dem skulle reagera när jag berättade att jag hade varit med Justin.

 

Jag smet in på mitt rum och drog på mig en myströja, och ett par mysbyxor. Det är då jag känner att jag har landat, det är när myskläderna är på och jag behöver inte känna någon stress över huvud taget. Jag ut i vardagsrummet där dem satt tillsammans med min bror, dem spelade spel, och alla var på riktigt bra humör.

 

- Hej Ally, vart har du varit? Lucy kom fram till mig och gav mig en kram.

- med Justin... Det var allt jag hann säga, innan alla reagerade och vände sig om för att sedan i mun på varandra vråla rakt ut.

- VA? Selena var den som såg mest besviken ut, men hon har liksom ingen anledning till det.

- LUGN!!! Jag skrek tillbaka, och alla ryggade.

 

Jag förklarade för alla vad det var som hade hänt. Hur Justin hade skickat ett sms till mig, och att vi träffades på Starbucks, och vad som sedan hade hänt. Selenas ansikte ändrades radikalt, och även om det inte borde påverka mig, så gjorde de det, det lättade i mitt bröst. Jag ville inte att hon skulle gå omkring och tycka att jag var dum eller korkad, jag ville ha min vän tillbaka.

 

- Hur känns det då? Trever var den som först bröt tystnaden och kramade om mig.

- Det känns faktiskt bra. Jag trodde det skulle vara jobbigt, men det kanske kommer senare. Det är så nytt, han och jag har aldrig varit vänner innan, så det ska bli intressant och se hur det går, om vi klarar av det eller inte.

 

Vi fortsatte spela spel ett tag, men jag valde att krypa tillbaka till min koja när klockan började närma sig midnatt. Jag var helt slut i huvudet, inte trött, utan det var mer som att det var tomt. Jag borstade tänderna och bäddade upp sängen, för att sedan ta min mobil, och krypa ned. Precis när jag slog igen mina ögon plingade mobilen till, och ett meddelande från Justin trillade in.

 

”Hej, jag vet inte om du sover, men jag kunde inte gå och lägga mig utan att du skulle veta detta. Jag gillade dagen, jag gillade att spendera den med dig på sättet vi gjorde. Jag tror att vi kommer klara av att vara vänner, även om saker och ting gärna hade fått varit annorlunda. Sov gott prinsessan.”

 


 

 

Marielle här. :) Hope u like it. Kommentera.

 


Kommentarer♥
Postat av: Ronja

Naaaw! :') :p Swog Swag! ;)

2012-02-06 @ 19:28:11
Postat av: Becka

Grymt bra! :)

2012-02-06 @ 19:30:33
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: elena

super bra

2012-02-06 @ 19:33:24
Postat av: Emma

Jätte bra :D

2012-02-06 @ 19:40:17
Postat av: rt

Ey, jag kan inte komma in på din andra blogg firststeptwoforever.blogg.se/....?

Det står så här "Om du vill se den här sidan måste du logga in på området ”firststeptwoforever.blogg.se/ på firststeptwoforever.blogg.se:80."



Alltså jag är skitsur om jag inte kan komma in på bloggen för alltid, seriöst då kommer jag döö :(

2012-02-06 @ 21:06:13
Postat av: Anonym

Jättebra :)

Jag kan intenhäller komma in på din andra novell blogg :/

2012-02-06 @ 21:12:52
Postat av: Anonym

Skitbra!

men som dom ovan jag kan inte heller komma in på din andra blogg.... varför?? :( jag verkligen älskar den!!

2012-02-06 @ 21:23:23
Postat av: Anonym

BRa, men jag hatar verkligen inte början, haha :)

2012-02-06 @ 21:26:58
Postat av: Matilda

Hej du! Jag tyckte att kapitlet ägde (som vanligt) och det fick mig att le! Men jag kommer inte in på firststeptwoforever, den är lösenordsskyddad!? :O

Snälla, fixa det, jag dör annars!

2012-02-06 @ 21:29:56
URL: http://matildahillman.blogg.se/
Postat av: Anonym

super bra!



Men dina andra blogg.. går in på den flera gånger om dan! :O duuu måste öppna upp den igen! DÖR HÄR! :// <3

2012-02-06 @ 21:50:46
Postat av: olivia

Grymt, det är så spännande.!



Varför at firtsteptwoforever lösenordsskyddad? :'(

2012-02-06 @ 21:54:19
URL: http://anotherbieibernovel.blogg.se/
Postat av: Cherry

Superbra <33

Men vad har hänt med firststeptwoforever ? Jag kan inte komma in på den :o :(((

2012-02-06 @ 21:54:56
Postat av: joanna

Gud vad jag har saknat uppdatering här , varenda kapitel är över ens förväntningar. Men en fråga till dig Marielle? varför kommer man inte in på firststeptwoforever? min värld gick just under känns det som :(

Kram

2012-02-06 @ 21:56:15
Postat av: Hanna

as grym!! Men precis som alla andra så gick min värld under precis, jag kommer inte in på firststeptwoforever D:

2012-02-06 @ 22:02:32
Postat av: Felizia

SUPER bra!

2012-02-07 @ 17:36:35
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Alizzdream

HALLO! förlåt jag ville bara ha uppmärksamheten för någon sekund, det är så att hennes andra blogg (firststeptwoforever) är pausad för ett tag! Men inte avslutat! Jag frågade! :)

Grrrrrrymt bra som vanligt Marielle :)

2012-02-07 @ 21:30:03
URL: http://biebersecret.blogg.se/
Postat av: Alizzdream

HALLO! förlåt jag ville bara ha uppmärksamheten för någon sekund, det är så att hennes andra blogg (firststeptwoforever) är pausad för ett tag! Men inte avslutat! Jag frågade! :)

Grrrrrrymt bra som vanligt Marielle :)

2012-02-07 @ 21:31:19
URL: http://biebersecret.blogg.se/
Postat av: danijela

Sött kapitel. Längtar tills nästa! :-)

2012-02-08 @ 16:28:43
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: Jssmn!

Sjukt bra kapitel! Älskar din novell! Skulle du vilja göra en länknig med min bieber novell?:) Kram <3

2012-02-10 @ 08:10:33
URL: http://jssmn.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0