Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 45

- LEEEEETS PARTY!!! Skrek jag när jag kom ut ur mitt rum då Justin hoppade till och kollade på oss.
- Yeaaaah! Skrek paulina efter medans vi beundrade oss själva på spegeln. 
Jag kände att någon drog i min arm åt sidan till köket och det var Justin. 
- What do you want ? Sa jag.
- Please dont do something wrong tonight, please. Sa han med allvarlig blick. 
Jag drog bort min arm från hans grepp och gick ut från huset.

Jag hoppade in i bilen och Paulina körde iväg.
- Jag får sova hos dig inatt som vanligt va? Frågade jag osäkert.
- Ehh.. Det går inte, tyvärr.
- Men Paulina! Pappa vet ju inte att jag dricker och sånt? Jag kan liksom inte komma hem full. Då förstörs allt.. Sa jag och kollade ut igenom fönstret.
- Det kommer lösa sig. Vi kommer komma hem sent ändå. Jag tror inte någon är vaken då. Gå bara in och ta en snabb dusch sen går du och lägger dig. Sa hon och log.
- Du har antagligen rätt.. PARTYY TIMEE!! Skrek jag och tog upp båda händerna i luften.
- Yeah baby! Sa hon och fortsatte köra.
Justin's Prespektiv

Jag känner på mig att Emma kommer göra något dumt som vanligt. Jag älskar henne fortfarande men hon borde inte vara sur på mig. Egentligen är det jag som ska vara sur på henne. Hon strulade med Eric, och jag höll bara Selena i handen.
Men som sagt, jag älskar henne fortfarande. Därför har jag bestämt att jag ska berätta allt för hennes Pappa, och då menar jag verkligen allt.
Jag satte mig vid min laptop ett tag eftersom jag inte hade något annat att göra. Men efter någon timme kom Erik, Emelie och Kenzie hem.
Jag gick ut i hallen där dom höll på att ta av sig skorna.
- Hi, Erik can i talk to you? Sa jag och kollade på han.
- Yeah sure. Sa han förvånat och pekade på ett rum som vi kan gå in i. Vi gick in i något slags arbetsrum och stängde rummet efter oss.
- Emma is on a party tonight that you may know. But in Canada, I got to know her and she was the party type. She smoked and drank. And usually she do it when she is at her mom's house. But not here. At least not so you notice her. And i say this to you for her best. Sa jag så lungt jag kunde.
- Ehm.. I don't know what to say.. Sa han och kliade sig i nacken.
- Here look at this picture's. Sa jag och visade några bilder på när hon festade.
- Thanks Justin, i'm really glad that you tell me this. Sa han och försökte fortfarande ta in allt jag sagt.
- No problem. Sa jag och gick ut ur rummet. Jag satte mig och lekte lite med Kenzie. Fast jag förstod inte riktigt vad hon sa men det var kul ändå.

Emma's Prespektiv

Det var rätt lungt i början av festen. Alla satt och snackade och drack ganska mycket. Men efter ungefär 3 timmar fick jag ett sms, från Pappa.

'' Du kommer hem med en gång!
Justin berättade allt. Jag trodde inte detta om dig Emma.. ''

Jag suckade. Sen skrev jag tillbaka.

'' Jaså det har han. Tyvärr så körde Paulina hit,
och hon kan inte köra hem mig. Så jag kommer
inte hem. ''

'' Smsa adressen bara. ''

Just nu ville jag bara döda någon. Eller inte någon utan Justin. Jag smsade adressen och fortsatte snacka med dom andra.
Justin's Prespektiv

- Justin! Emma is on this adress. Can you take my car and drive her home. Use my GPS. Sa han och gav mig ett par nycklar.
- Okey.. I will be right back. Sa jag och gick ut ur huset. Jag startade bilen och följde GPS:en. Efter ungefär 15 minuter var jag framme. Jag kunde höra musiken och smsade Emma att hon skulle komma ut. Det tog ett tag men tillslut var hon påväg mot bilen. Hon öppnade bildörren och satte sig där bak.
- I seriously hate you Justin! Sa hon högt medans jag började köra hem till Emma igen.
- No babe, you love me. Sa jag och flinade för jag vet att det retar upp henne.
- Fuck you!! Skrek hon och slog över allt runt omkring henne. Det gjorde hon i några minuter sen slutade hon. Men istället började hon stor gråta. Och jag visste inte vad jag skulle göra.
- Hey, sweetie please stop crying.. Sa jag ledsamt.
- Don't talk to me Bieber! Sa hon och snyftade.
- We are going to Paris tomorrow! Jippii! Sa jag glatt för att få henne på bättre humör. Hon slutade gråta men hon var fortfarande otroligt sur. Och jag förstår henne. Jag förväntade mig liksom inte något annat.
När vi kom hem gick jag in på gästrummet och packade. Sen borstade jag tänderna och såna saker. Under tiden kunde jag höra att Emma och hennes pappa hade värsta bråket. Efter det satte jag på en film på min dator.
Emma's Prespektiv

Nu har Justin seriöst förstört allting. Jag kommer aldrig förlåta honom. Och imorgon blir det Paris.. Slipper jag aldrig Justin eller? Jag packade snabbt ihop saker jag skulle ha med mig. Eftersom vi åker till Arlanda ganska tidigt imorgon. Efter det borstade jag tänderna och satte på mig min pyjamas.
Sen la jag mig i min sköna säng och somnade direkt.
- Emma?! Get up sleepyhead! Sa Justin medans han skakade om mig.
- Justin, get the fuck out! Skrek jag mot hans ansikte.
- No, you got to hurry. The cab is here any minute now. Sa han och jag gick upp och bytte snabbt om till min mjukis dress. Justin var fortfarande i rummet. Och kollade på min kropp med stora ögon och halvt öppen mun. Jag skrattade lite för mig själv. Sen satte jag upp håret i en knut. När jag var färdig var taxin här. Så vi skyndade ut med våra väskor och la dom i taxin. Jag hann aldrig säga hej då till pappa. Men klockan är sju på morgonen så jag ville inte väcka honom. Taxin körde iväg mot Arlanda. Justin kollade på mig nästan hela tiden, vilket var enormt störande.
Jag loggade in på twitter och skrev;

'' Off to Paris with the worlds biggest asshole. ''

Efter några minuter såg jag att Justin också loggade in på twitter med hans iphone.
- Hey, i'm not the worlds biggest asshole? Sa han och flinade lite.
- Screw you. Sa jag och kollade ut igenom fönstret. Chaffören kollade lite konstigt på oss i backspegeln.
Jag suckade lättnat när vi var framme vid Arlanda flygplats.

Så nu har jag (Emma) skrivit 1 kapitel. Jag och Ubah åker bort idag. Men jag kommer fortfarande uppdatera lite. Men ni får överleva med lite kass uppdatering i en vecka.



Kommentarer♥
Postat av: ciaRA!!!!somlängtar

sjukt BRA!!!! MERMER

2011-06-29 @ 12:56:14
Postat av: Jenny

den här novellen är så sjukt bra!! längtar tills nästa kapitel kommer ut!! :)

2011-06-29 @ 21:22:10
Postat av: caroline

Hej jag har startat en ny novell blogg men vill gärna ha en design, vet du någon som gör designer behöver verkligen hjälp ?

Och om du vet någon som kunde tänlas skriva med mig?

skulle vara taksam för ett svar hehe

± Din blogg äger!

2011-06-30 @ 11:38:04
URL: http://bieberinlove.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0