Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 43

Justin och Roxy stod vid dörren och kysstes. Ugh!
- Guys! Are you coming or not? skrattade Selena och Roxy kom springandes och kramade Selena.
Jag gick ur bilen och fram till Justin och gav honom en snabb kram.
- Hey Justin! sa jag och han såg förvånat på mig.
- Uhm.. hey! sa han och log brett.
Jag skulle låta honom tro att jag kommit över honom, det är mycket bättre än att visa avundsjuka, tro mig.




Vi satte oss alla i bilen och vi lyssnade på musik och larvade oss lite, precis som om vi vore bästa kompisar.
Efter ett tag blev jag kanske trött så jag suckade och lutade mig tillbaka.
- Haha Alex, are you tired? frågade Selena retsamt och skrattade.
Jag tänkte över mitt svar noggrant. Både för att jag ville visa att jag var så mycket bättre än Roxy, och för att jag ville göra Justin avundsjuk. Jag kom på ett perfekt svar!
- A little bit, but I'm missing Chace.., sa jag överdrivet ledsamt och tog upp mobilen för att smsa Chace.
- Aww Alex! You two are so cute together! You guys reminds me of me and Justin! sa Roxy och det kokade inom mig, men det skulle absolut inte få komma ut.
- Yeah we do. Except that me and Chace are both in the spotlight. Not one star and one dancer BEHIND the star, sa jag och Selena gav mig en ond blick.
Justin, som satt bakom mig, verkade mest bara vara tyst. Jag hade så himla gärna velat veta vad han tänkte på just nu, det hade underlättat en hel del!
Jag tog upp mobilen för att smsa Chace. Jag höll den så att Justin kunde se, och skrev med överdrivet mycket kärlek.
I miss you so much babe! Might be coming home for a few days so we can hang out together, does it sounds good? :) Love u! xx //Alex

I miss you too my sweetheart! Yeah, Justin and Roxy are coming to my new movie premiere next week, and I really want you to come with me! Love u too baby xx //Chace

Jag log och kollade diskret bak och såg att Justin höll på med sin mobil. Fan. Då hade han inte sett det..
Jaja, det skadar ju aldrig att vara lite romantisk?
- So, what are we gonna do when we get there? frågade jag för att få igång ett samtalsämne.
- Roxy and I has to practice for the show tonight, but you guys can do whatever you want! sa Selena glatt till mig och Justin.
Jag vill inte låtsas som att ingenting har hänt mellan mig och Justin, men jag vill heller inte ignorera honom. Jag får inte låta honom vinna!
- So Justin, what do you wanna do? frågade jag och kollade bak på honom, in i hans underbara bruna ögon.
Justin's perspektiv

Hon mötte min blick med sina vackra bruna ögon och hennes perfekta leende. Jag kom på mig själv med att stirra på henne så jag drog snabbt bort blicken.
- Uhm.. I don't know, mumlade jag och kollade på mobilen istället.
- You've always been childish, but never like this, sa Alex surt och vände sig om. Fan.
Jaja, en hel dag tillsammans kanske kan reda ut saker. Men jag tänker absolut INTE säga förlåt förrän hon säger det.
*


Vi kom fram och där mötte vi Selena's crew. Vi kramade om dem alla och Selena och dem andra gick in för att repa i den stora arenan. Nu var det bara jag och Alex kvar.
Vi sa ingenting utan stod mest bara där, helt tysta.
- I don't like this either, or maybe I do.. Anyway, what are we going to do? frågade hon och gick fram till mig så vi stod bara någon centimeter ifrån varandra.
- I don't know, you tell me, sa jag och hon mötte min blick.
Plötsligt drog hon sig undan och började skratta.
- What? sa jag förvånat.
- You haven't changed at all! You're still that old Justin that creeps around with other girls when his girlfriend isn't near, sa hon och gick in på arenan.
Själv stod jag kvar där helt själv. Både förvånad och besviken. Så det var så hon ville ha det? Bring it on!
Alex perspektiv

Jag vände mig om och såg en flinande Justin komma in på arenan. Han gick rakt fram till Roxy och kysste henne passionerat.
- I've missed you babe, sa han och hon skrattade lite.
- For 5 minutes? sa hon mot hans läppar.
- 5 minutes without you is like 5 years, sa han och hon log brett och kysste honom en gång till.
Jag kunde inte hjälpa det, men jag var så sjukt avundsjuk!
Vem skulle inte bli det av att se sitt ex hångla upp en annan tjej?!
Jag gick fram till Selena.
- How are you doing lil sis? frågade hon och nickade mot Justin och Roxys håll.
- I'm okey. I'm over him, sa jag. Lögn.
Plötsligt kom en kille fram till oss och gick fram till Selena.
- Hey babe, sa han och började kyssa henne.
Vem fan var han?!

Clara här!
Ganska kort, men tyckte ni skulle få någonting nu på morgonen, hihi!
Så, vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? :D
Kram!



Kommentarer♥
Postat av: Marielle

Skit bra! :)

2011-10-06 @ 08:11:45
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Awesome

2011-10-06 @ 08:45:30
Postat av: jessica

riktigt bra, älskar uppdateringen och att du tar dig tid på morgonen att skriva kapitel! :)

2011-10-06 @ 09:50:43
Postat av: Jenny

Shiiit, vad bra! Du är sjukt duktig Clara! Gillar att du tar dig tid att skriva på bloggen! :*) hoppas att du fortsätter länge! <3

2011-10-06 @ 11:20:59
Postat av: Josefin

Omg Clara! Är grymt glad över att Emma tog chansen till att låta dig skriva! Du har såå mycket talang och jag älskar verkligen hur du skriver! Novellen kommer bli grymt bra nu när du o Emma skriver, få se om jazzy o ubah fortfarande kommer skriva..!:)

2011-10-06 @ 11:23:05
Postat av: Isabella

sjukt bra!! :) du är grym på att skriva :)

2011-10-06 @ 15:18:38
URL: http://justinbnovels.blogg.se/
Postat av: melina

grymt :)

2011-10-06 @ 15:38:17
Postat av: Becca♥

Super bra!!

när kommer nästa del? längtar redan :D

2011-10-06 @ 16:44:57
URL: http://beccaochlollo.blogg.se/
Postat av: Alictin

Börjar bli lite tråkigt...

2011-10-06 @ 21:11:10
URL: http://alictin.blogg.se/
Postat av: elena

super bra

2011-10-06 @ 23:14:11
URL: http://fjortizella.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0