Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 46

- Borde inte jag vara glad nu? Att jag får spendera tid med Justin. Varför är jag inte glad. Jag känner mig deprimerad hela tiden och det går inte över. Även om Justin är med eller inte. Sa jag när vi var tillbaka i lägenheten.
- Det är kärleken gumman, du oroar dig alltid för något. Som om du inte duger eller något. Men tänk så här istället. Ingen kommer kunna älska dig, om du inte älskar dig själv. Sa Lucy och kramade om mig hårt.

2 dagar senare


Jag satte mig utmattad ner i soffan och pustade ut. Dem här två dagarna är shoppa det enda jag och Lucy gjort. Trever har spenderat sin mesta tid hos Alfredo. Vilket jag förstår, Lucy har varit helt hysterisk och sprungit runt som jag vet inte vad. Hon har letat igenom alla mina ny in köpta kläder och kollat om allt räcker.

- Lucy! Sluta spring runt, jag ska inte vara borta ett år. Sa jag och flinade lite åt henne.
- Men detta är så kul! Du och Justin, ensamna på semester. I ett hotellrum framför en öppen spis. Sa hon drömmande.
- Du har sett på för många kärleks filmer Lucy.. Förresten är vi inte ensamma, hans släkt och vänner kommer säkert vara på honom hela tiden.
- Men berättade han inte att du och han ska bo i ett hotellrum, ensamna. I Toronto så han ska hyra en bil så ni kan åka till Stratford vissa dagar. Sa hon och log glatt.
- Hur bra kontakt har du och Justin egentligen? Sa jag förvånat.
- Äsch, vi pratar om dig ibland bara. Sa hon och ryckte på axlarna.
- Kul, är det bara bra saker eller. Sa jag och höjde mitt ena ögonbryn.
- Ja.. Sa hon lite nervöst och gick in i köket. Hon är så dålig lögnare. Jag skakade lite lätt på huvudet och log lite åt hennes osäkerhet. Min mobil plingade till och det stod att jag fått ett sms från Justin.

''Är hos dig om 5 min, tänkte hjälpa dig att boka flyg biljett. Man vet aldrig med dig och Lucy, ibland kan ni vara lite blonda;) /J''

Jag log lite åt smset, det var sant. Jag skulle aldrig klara av att boka en flyg biljett. Men det är inte konstigt eftersom jag nästan aldrig har varit utomlands. Och Lucy klarar knappt av att boka bio biljetter, så osmart är hon när det gäller såna grejer.

- Justin kommer när som helst. Ropade jag så Lucy skulle höra.
- Passar perfekt, maten är klar! Ropade Lucy tillbaka och jag flinade lite. Lucy är kanske osmart på många sätt, men hon kan faktiskt laga mat riktigt bra.
- Lasange hoppas jag! Vilket var min favorit mat av hennes matlagning.
- Klart! Sa hon glatt och dörren öppnades, in kom Justin så klart.
- Hej Justin! Sa jag och log.
- Tja, varför luktar det mat? Jag hoppas ni inte lagar mat. Sa han med en seriös blick, han visste tydligen inte om att Lucy är en riktigt bra kock.
- Jo, Lucy lagar lasange och du måste äta. Annars blir hon sårad. Sa jag och flinade när Justin satte dig bredvid mig.
- Hoppas du skojar.. Sa han med samma seriösa min.
- Men Justin, hon lagar jättebra mat! Det är typ det enda hon duger åt. Sa jag och skrattade lite.
- Jag hörde det där! Ropade Lucy från köket.
- Jag älskar dig ändå hjärtat! Ropade jag tillbaka.
Justin kollade omkring i lägenhet och såg på alla påsar fulla med kläder.
- Shoppa verkar inte vara ett problem för dig. Sa han och flinade.
- Det är Lucy.. Hon tror typ att jag ska vara borta i ett år. Men jag tänker inte ta med mig allt det här. Sa jag och log lite.
- Nej det borde du nog inte, det kommer kosta en del för extra vikt. Sa han och låtsades vara smart.
- Sluta försök vara smart, men du kan gärna hjälpa mig boka en flyg biljett. Sa jag och gav honom min laptop som låg på bordet framför oss.
- Haha.. Han skrattade och verkade riktigt road över att jag inte ens kan boka en flyg biljett.
- När åker du? Frågade jag när han var mitt uppe i bokandet.
- Om dager tre dagar, alltså på fredag. Sa han med hade blicken fast vid datorn.
- Okej.. Sa jag lite ointresserat och gick till köket där Lucy hade dukat fram.
- Klar! Sa hon och satte dig ner vid en tallrik.
- Justin det är mat! Ropade jag och några minuter senare att vi alla vid bordet och åt.



Att ha honom framför mig, och veta att vi ska spendera en tid tillsammans ensamma gjorde faktiskt mig mycket gladare än vad jag egentligen var. Han kan få mig att må så sjukt bra, bara genom att finnas runt mig. En helt annan känsla kommer krypandes när han kollar på mig. 

- Maten var sjukt god. Vi alla tre låg utslagna i soffan och kollade på något värdelöst program på tv:n, eller jag vet inte ens om vi kollade på det. 
- Jag vet, något i livet kan jag iallafall. Lucy lät självsäker, vilket fick Justin att börja skratta. Och alla vet vad jag tycker om hans skratt, jag bokstavligen älskar det. 

Jag gick tillbaka in på mitt rum och började vända upp och ned på alla påsarna för att se vad som egentligen fanns i dem. Det var underkläder, nästan tagna ur en porrfilm, likadant nattlinnen. Jag fattade inte vad hon höll på med. jag blev helt ställd över vad det var hon hade handlat. Jag visste redan vad det var som låg i mina påsar, och det var verkligen långt från vad hon hade köpt. 



- LUCY!!! Jag ropade högt och elakt på henne, så att hon skulle fatta att hon skulle komma. 
- Vad är det? Hon ställde sig i dörren och kollade chockat på mig, medan jag stod med ett par minimala string i ena handen och ett nattlinne i andra. 
- Tror du att jag ska spela in en porrfilm eller? Hon började skratta åt mig, och Justin slöt upp vid hennes sida. Sakerna jag hade i handen försvann fort ned bakom min rygg. 
- Vad håller ni på med? Justin lät förvirrad, precis som att det brann och han inte visste vart han skulle ta vägen. 
- Inget, Lucy är pantad i skallen bara. Jag vände mig om och stoppade hastigt ned sakerna i påsarna igen. Sakerna som hon hade köpt skulle aldrig ned i min väska, så var det bara. 
- Jag lämnar er själva. Lucy vände på sig, och gick innan jag ens han säga bu. Jag fick med andra ord inte chansen att hindra henne. 

Justin kom in och satte sig ned på min säng, och började kolla omkring i påsarna, vilket ibland gav honom en hel del roade miner. Jag kunde inte annat än skratta åt honom då han tillslut fick tag i påsen som jag precis hade stoppat ned sakerna i. 

-Jag hoppas verkligen att du tar med dig dessa. I sin hand hängde dem där stackars string trosorna, i knall rosa. Vilket fick mig att rodna. Varför var han tvungen att vända upp och ned på min värld. 
- Vad ska jag med dem till? Hans min gick över till chockat och jag kunde se glimten han fick i ögat efter ett tag. 
- Ja, kanske hamnar bredvid sängen ett tag? Vad vet jag. Han reste sig upp och kom emot mig, med en lekfull blick. Men innan han kom för nära stoppade jag honom. 
- Ge dig, lek inte med mina känslor. Kan vi ta en dag i taget? Han gjorde faktiskt som jag sa, men han drog ändå in mig i en kram. 
- Absolut sweet. 


Emma har skrivit den stora delen i detta, men jag avslutade det lite snyggt. ^^

Kommentarer♥
Postat av: Jasmine

Jättebra! Älskar sättet ni skriver på, fortsätt med det! Ni kommer gå långt:)!

2012-01-03 @ 23:30:15
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Danijela

Haha, gulligt kapitel :-)

2012-01-04 @ 00:57:44
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra (:

2012-01-04 @ 08:59:12
Postat av: Anonym

Älskar det här kapitlet. Ett av mina favvo :)

2012-01-04 @ 09:33:15
Postat av: bella

Super!!!

2012-01-04 @ 11:03:00
Postat av: nour

super bra!:d

2012-01-04 @ 11:32:35
URL: http://thetruejustinbieber.blogg.se/
Postat av: Felizia

GRYMT BRA! :D

2012-01-04 @ 13:04:46
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Emy

Hej! skulle vi kunna göra ett länkbyte?

skulle vara jättesnällt!



http://SwagJustinB.blogg.se

2012-01-04 @ 14:56:46
URL: http://swagjustinb.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0