Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 53

Flera foton satt på väggen vid tv:n, så jag reste mig upp för att kolla omkring på dem. Alla tre grabbarna tillsammans på en hel del av bilderna. Dem var riktigt små på en del av dem, och inte tala om Justin frisyr, kunde han verkligen se något med den luggen? Sedan fanns det en del bilder då han verkligen hade den där Bieber-frisyren, och han såg faktiskt riktigt bra ut redan där.



Killarna fortsatte att skämta och skoj bråka med varandra. Men dem slutade så fort det ringde på dörren.

- Vem är det som kommer mer än oss? Frågade Justin förvånat och kollade på Ryan medans Chaz gick och öppnade.
- Överraskning.. Svarade Ryan med en liten nervös röst.

In kom Chaz med ett leende och bakom honom gick en väldigt söt brunett.

- Julie? Sa Justin med stora ögon, han såg minst sagt överraskad ut.
- Hej Justin... Sa hon och log lite. Han gick fram till henne och kramade om henne, länge.
- Ally, detta är Julie. Mitt ex. Sa han och kollade på mig med ett litet leende.

Oh nej. Ex är ju aldrig roliga att träffa. Plus att Julie är dubbelt så snyggare en mig.

- Kul att träffa dig Julie, jag heter Allyson och är här i Canada med Justin. Sa jag bara för att låta trevlig, en ny grej jag testar.
- Aha så du är en av Justin tjejer? Hur många har du nu Justin, ett par hundra eller? Sa hon och skrattade lite.
- Va fan, det har jag väl aldrig haft. Ge dig nu! Jag kollade skräckslaget på Justin, som såg obekväm ut i situationen.
- Nej, du hade bara mig samtidigt som typ två andra tjejer. Det är då man känner sig som mest älskad. Julie hånlog mot Justin och gick förbi honom in i köket. Själv stod jag helt still, livrädd att våga röra på mig. 

Tumblr_lvqsh363rv1r7blu8o1_500_large

Allt kändes så fel när hon var där. Hon gjorde mig osäker, och det har aldrig hänt tidigare. Från början är allt detta Justins fel, det var han som raserade min mur jag hade runt mig, den som såg till att jag aldrig visade hur jag mådde, och aldrig berättade för någon hur jag kände. Julie var söt, riktigt söt faktiskt, så jag ser absolut ingen tvekan i att Justin skulle ha haft ihop det med henne.

 

Chaz och Ryan höll på precis som vanligt, men det var precis som att Justin var rädd att vara i min närhet, så när han satt i soffan tillsammans med Julie satte jag mig i fåtöljen så långt ifrån honom som möjligt. Min mobil plingade till, och ett sms från Lucy lyste upp på skärmen.

 

”Hej gumman, hur har du det i Canada?” Om hon bara visste.

 

”Hej sötnosen. Det är väl helt okej. Känns som att Justin undviker mig lite. Hans ex kom just hem till Chaz, där vi alla är. Men det ska väl gå bra.” Jag skickade snabbt iväg det och Justin kollade på mig.

 

- Vem sms:ar du med? Jag kollade chockat på honom.

- Lucy. Vadådå? Han skakade på huvudet och vände tillbaka blicken mot Julie.

 

Ryan och Chaz stod i köket och hällde upp chips i en skål när jag kom dit. Båda två kollade på mig med lidande ögon.

 

- Ge er grabbar. Det är okej. Jag försökte lugna ned dem, men det verkade inte hjälpa.

- Hade jag vetat att det skulle bli såhär, hade jag aldrig låtit hon komma. Förlåt mig.. jag avbröt honom, innan Chaz hann göra bort sig själv mer.

- Det är inte ditt fel. Du kan inte styra över Justins intressen, och nu ser han uppenbarligen henne mer än mig. Jag tog skålen ifrån dem, och dem gick efter mig ut tillbaka till Justin och Julie.

 

Vi satt och pratade lite smått när Chaz kom med en idé som ingen verkade ha något emot, sanning eller konsekvens. Ryan sprang till köket och hämtade en tom flaska, medan jag hjälpte Chaz att plocka undan från golvet, så vi kunde sitta där. Vi satte oss i en ring och Chaz började snurra. Flaskan hamnade med öppningen mot Ryan.

 

 

- Konsekvens. Svarade han helt utan en min i ansiktet.

- Du ska… dricka ett rått ägg.

 

Alla började skratta åt honom, vilket han inte verkade gilla. Men utan att protestera gick han ut i köket och kom tillbaka med ett glas, där det flöt omkring ett ägg i. Jag blundade när han förde det mot munnen, men jag hörde allt när han svalde det, för alla andra drog efter andan.

 

Ryan fick chansen att spinna på flaskan lite, och den stannade på mig. Men jag var feg, av någon anledning.

 

- Sanning. Chaz kollade på mig och suckade.

- Hur mycket tycker du om Justin? Jag kollade på honom och han såg självgod ut, så det irriterade mig lite.

- Igår tyckte jag om honom mycket. Men inte alls lika mycket idag. Svarade jag ärligt, vilket fick han att stelna till. Ingen sa något mer om det, vilket var skönt. Jag snurrade vidare på flaskan och den hamnade på Chaz som valde konsekvens.

 

- Kyss Ryan. Båda två höll på att svimma av min plötsliga talan.

- Aldrig. Utbrast dem båda i mun på varandra.

- Jo, regler grabbar.

 

Justin och Julie satt och skrattade, vilket jag tillslut sjönk in i. Chaz kollade på Ryan, precis som att han ville dö istället. Men hallå, det är en kyss, läppar mot läppar, sedan klart. Det gick fort, han gjorde det jag sa pt honom att göra. Och båda två torkade sig om munnen, och gjorde framkallade kräkljud.

 

Nästa gång stannade flaskan på Justin och jag visste inte alls vad det var som skulle hända, oavsett vad han tog för något. Men han valde konsekvens, så nu hade alla grabbarna fått det. Chaz satt och kollade mellan mig och Julie ett bra tag innan han verkade ha kommit på något, men i stället för att säga det, kliade han sig i huvudet, och såg osäker ut.

 

- Kyss Julie.


 

Ett kapitel skrivet av mig, Marielle. Emma skrev början. :) Förlåt för en dålig uppdatering, den suger verkligen. Jag ska försöka få ihop ett kapitel imorgon iallafall.

 


Kommentarer♥
Postat av: Anonym

As bra!!!!

Det enda som är tråkigt är att de alltid har massa motgångar och drama hela tiden, en liten stund med romantik skadar väll inte?? :)

2012-01-12 @ 19:58:46
Postat av: Becka

Bra! :)

2012-01-12 @ 20:37:22
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättebra! :)

2012-01-12 @ 21:04:12
Postat av: Anonym

skitbra! (: snälla ett till ikv?

2012-01-12 @ 21:17:10
Postat av: Felizia

Chaaaz..... ;) asbra! :D

2012-01-12 @ 21:21:02
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: ronja

:o pfft. Screw u chaz!

2012-01-12 @ 22:14:47
Postat av: Lisa

Jättebra :)

2012-01-12 @ 22:37:42
Postat av: Anonym

Åhh jag är beroende av dina berättelser jag älskar dom men på din senaste berättelse är det för mycket drama ja jag älskar drama men det här käns mer son Ron och Sami i Jersey Shore Jag säger inte att berättelsen är dålig utan tvärt om men tona ner med dramat alltingen så lågor dramat lite längta eller så inget för "jag älskar dig jag älskar dig inte " berättelser gör mig förvirrade men annars är den skit bra som sakt beroende här haha men fortsätt med att skriva berättelser för den här bloggen ÄGER :D

2012-01-12 @ 23:25:38

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0