Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 1

Alexandra Gomez.. Ja det är jag det. Jag är inte riktigt som alla andra tjejer. Jag är inte besatt av smink utan jag gillar när det ser ut som man inte har något smink alls, det passar mig bättre helt enkelt. Och istället för att sitta inne och kolla på senaste avsnittet av Gossip Girl är jag ute med Sophie min bästavän. Eller min pojkvän Dave. Det jag älskar mest är att åka skateboard och tv spel. Jag har inte alls många vänner. Jag har min bästis som sagt, som jag litar på till 100%. Sen har jag min älskling Dave. Han är den enda som inte uttnytjar mig för att min halvsyster är Selena Gomez. Japp ni hörde rätt.. Den Selena.. Disney stjärnan eller vad dom kallar henne. Jag bor i L.A med min mamma, pappa och såklart Selena.. Jag och Selena har samma mamma men inte samma pappa. Hennes bor i Texas.
Selena är rätt snäll mot mig faktiskt ibland kan vi ha riktigt kul tillsammans. Men så fort hennes pojkvän ''Justin'' är här så blir hon som en helt annan person mot mig. Hon retar mig och är allmänt elak. Justin tror att vi skojar med varandra men jag tycker inte alls det är kul. Alla frågar mig hur det är att ha Justin Bieber i ens hus ganska ofta. Men sanningen är att jag inte känner honom alls nästan. Jag har väl sagt hej till honom då och då. Men inget mer än det. Jag håller mig hellre undan. Så det var väl lite om mitt liv.. Men stay turned, för det kommer hända mycket mer... Tro mig.


Jag vaknade av att solen strålade in i mitt fönster. Jag suckade av lättnad när jag kom på att det var lördag. Vilket betyder ingen skola. Jag log av tanken att slippa alla som kommer fram och frågar om Selena hela tiden. Mamma och Pappa vill att jag ska bli hemskolad precis som Selena. Men jag vill inte lämna Sophie ensam i den helvetes skolan. Mina betyg suger kan man väl säga.. Jag får alltid höra hur bra Selena är i skolan medans jag kommer hem med IG. Det suger ännu mer att Selena har en lång paus nu i sommar. För det betyder att hon och Justin kommer vara här typ hela tiden. Jag har hört att han har egen lägenhet nu. Varför kan dom inte bara vara där istället för att ge oss en hångel show hela tiden. Visst jag har väl Dave här ganska ofta också men vi gör inte sånt i soffan. Utan uppe på mitt rum.
- Alex! Breakfast is ready! Sa Selena glatt i dörröppningen. Jag bara mumlade fram att jag kommer snart.
- Come on
sleepyhead! Sa hon med en pigg röst och ett stort leende.
-
Just because you are a morning person dosen't mean that everyone else are. Mumlande jag fram av trötthet.
- Well, its better than you who always have PMS in the morning. Sa hon och flinade.
- Shut up! Sa jag och slängde en kudde på henne så hon gick.

Jag gick långsamt upp ur sängen och fortsatte ner till köket. Där satt Mamma, Pappa och Selena. Förresten så heter min mamma Mandy Teefey. Och min pappa Brian Teefey. Ni kanske undrar varför jag då har Gomez i efternamn? Ja det undrar jag också ibland.. Jag hette faktiskt Teefey först men Selena ville att alla skulle veta att jag var hennes syster. Så mamma ändrade mitt efternamn till Gomez. Vilket Selena's pappa inte hade något emot. Jag har träffat Selena's riktiga pappa jätte många gånger. Hel skön gubbe. Han är som en extra pappa för mig.

- Good sweetie you're up! Sa Pappa och gav mig en skål med yougurt och mina favorit flingor.
- Thanks dad. Sa jag när han gav mig skålen.
- So girls, what are your plans for today? Frågade mamma och kollade upp från tidningen som hon läste.
- Justin is coming over. Sa Selena och jag suckade lite.
- Wow what a suprise! Sa Pappa ironiskt och jag skrattade lite medans Selena bara räckte ut tungan mot honom.
- Alex, what is your plans? Sa mamma sedan.
- Me and Sophie is going to cut our hair at the
hairdresser today. Then Dave will come over here and we'll have movie night. Sa jag och åt lite.
- But me and Justin are having a movie night today? Sa Selena och kollade allvarligt på mig. Och jag suckade.
- Its my turn to have the big screen. You and Justin can watch on your room. Sa jag och fortsatte äta lite.
- No the TV in the livingroom is much better! Sa hon och ville att jag skulle ge mig. Vilket jag inte alls tänk göra.
- Its not my problem that you are
spoiled. Sa jag och gjorde en grimas mot henne.
- Girls stop it! You can have a movie night down here togehter? Whats the problem? Sa pappa och kollade allvarligt på oss.
- Fine.. Mumlade Selena fram. Antagligen för att hon visste att hon och Justin skulle få kolla där uppe annars.
- No dad! They are making out all the time! Its not fun to watch. Sa jag bestämt och Selena flinade retsamt mot mig.
- You are jealous just because you don't get some. Sa hon och åt upp sin frukost.
- You don't know what me and Dave do when we are alone. Atleast we know how to be quiet. Thats something you and Justin should learn when you guys have sex. Sa jag och pappa kollade med stora ögon på oss. Mamma visste redan allt så hon fortsatte läsa sin tidning.
- Maybe its time for me to go.. Sa pappa och lämnade köket.

När jag ätit upp lämnade jag köket och gick upp. Jag hämtade min mobil och såg att jag hade fått ett sms av Sophie.

'' Hey amigo!! Can u pick me up? My car is broken:( //Sophie''

Jag skrattade lite när jag läste smset och men svarade snabbt.

'' No.. I don't want to drive my stupied car.. It looks like i'am spoiled
when i drive that car! //Alex ''

Det tog inte långt tid innan min mobil plingade till. Typiskt Sophie som alltid har sin mobil i högsta hugg..

'' Come on! You're parents got u an Ferrari and u don't
even drive it?! Alex pick me up in 1 hour. See u then//Sophie''

Jag suckade. Jag hade faktiskt nydligen fått mitt körkort. Så mamma och pappa köpte mig en bil.. En alldeles ny svart Ferrari. Men jag kör inte med den så ofta. Jag känner mig så bortskämd när jag kör den. Selena klagar alltid på mig att jag måste köra med den oftare annars tar hon den. Fast det kan hon inte eftersom hon inte har körkort än. Jag vet faktiskt inte varför men hon har helt enkelt inte ens övningskört en.

När jag kom tillbaka till verkligheten och kom på att jag ska hämta Sophie om en timma skyndade jag mig. Jag tog fram kläder som jag ska ha på mig. Sen tog jag med mig kläderna in på mitt egna badrum och tog en snabb dusch. Det är så himla skönt att duscha på morgonen. Man känner hur vattnet värmer en och omfamnar ens kropp.
När jag var färdig torkade jag mig och rog på mig kläderna jag valt ut. Sen borstade jag tänderna noga och fönade håret. Jag valde att inte sminka mig. Jag skulle ändå inte göra något speciellt.
Jag kollade på klockan och såg att det var dags att åka. Jag tog min väska och gick ner till hallen där jag möttes av Selena.
- Alex! Can you drive me to the mall? Frågade hon snällt.
- Why? Frågade jag och drog på mig skorna.
- Justin's couldn't drive today, his mom took his car last night. Because she saw that he was drunk. So please drive us to the mall. Sa hon och log.
- Fine.. Me and Sophie are going to the mall anyway so its not a problem. Sa jag och suckade.
- Good! Justin dosen't live so far away from here. We can pick him up first and then Sophie? Sa hon och vi gick ut till bilen.
- Sounds great! Sa jag sarkastiskt.

Vi hoppade in i bilen och jag startade den. Jag skickade ett sms till Sophie att jag är påväg. Jag skrev också att jag var tvungen att köra hångel paret till köpcentrumet också.
Selena beskrev noggrant vägen hem till Justin. Jag blev faktiskt väldigt förvånad att hon kunde vägen så bra när hon inte ens kör bil?
- Slow down Alex! Sa Selena upprört när jag kört högt över maxgränsen på denna väg.
- Calm down Sel. I'am a good driver. Sa jag, och det är faktiskt sant. Jag är väldigt bra på att köra bil. Så jag brukar alltid köra lite fortare än vad man egentligen får. Jag vet ändå att jag inte kommer krocka. Plus att det ger en skön känsla, nästan som man flyger iväg.
- Alex! You can drive so fast!! Sa hon för hundrade gången.
- Shut up... Sa jag och svängde in på gatan där Justin bor. Han stod lite längre fram så jag körde dit istället.
Han öppnade dörren och hoppade in.
- Hey babe! Sa han och kysste Selena.
- Helloo Biebs! Sa hon och besvarade kyssen.
- Okey love birds.. I don't want Sophie to wait. So i
hope you have seat belts on you now. Sa jag och körde iväg med en väldig fart. Så Selena inte skulle klaga. Jag kollade på Selena som satt bredvid mig. Hennes ögon var fulla av rädsla vilket fick mig att skratta lite. Sen vände jag huvudet mot Justin som kollade chockat på mig. Jag blinkade med ena ögat mot honom innan jag vände huvudet igen och fokuserade på vägen.
- How fast are you driving?! Sa Justin och jag kunde höra att han var ganska rädd.
- Not fast enough! Sa jag och gasade lite till.

Efter en del skrik och tjafs på att jag ska sakta ner gjorde jag det. Och bara efter någon minut var vi framme vid Sophie's hus. Hennes hus var jättefint. Det var vitt stort hus med svart tak. Hon hade pool bakom huset också. Fast det har ju jag med. Men hennes hus är mindre och mysigare än mitt.
Hon sprang ut ur huset. Hon var lika fin som alltid med hennes blonda stora lockiga hår. Hon hoppade in i bilen och sa hej till alla.
- Do you know how fast she drives? Frågade Justin till Sophie. Jag himlade bara med ögonen är jag hörde den frågan.
- Yeah. Lucky me that she don't drive so often. Sa hon och flinade åt mig.
- Why? Frågade Justin sedan.
- I don't like this car. Sa jag och gasade på lite eftersom det var en seg tant framför mig. Så jag var bara tvungen att köra om henne
- Don't like it?! Its so much better than mine! Sa han förvånat.
- It feels like i'am spoiled when i drive it. Sa jag och ryckte på axlarna och dom andra suckade irriterat på mig.
- What? Frågade jag efter deras jobbiga suckar.
- You are not spoiled. Sa Sophie och suckade.
- I know. But maybe others think so? Sa jag och dom andra skakade på huvudet.
Jag flinade lite och åkte upp i parkerings huset. Justin som var snäll. Han gick och hämtade en parkerings biljett. När han kom tillbaka så satte jag den i bilen synligt. Vi alla gick in i köpcentrumet tillsammans. Men jag och Sophie flydde från dom när en massa fans kom fram. Vi gillar inte riktigt sånn uppmärksamhet.
Jag och Sophie hade bokat en tid hos frisören här i köpcentrumet. Och vi hade en tid om 10 minuter. Så vi gick ett tag med raska steg tills vi var framme vad affären. Vi gick in och berättade att vi hade bokat en tid. Tjejen i kassan gjorde något på datorn innan hon bad oss att sätta oss ner sålänge. Vi gick till sofforna och satte oss ner. Vi berättade lite för varandra hur vi tänkt klippa oss. Jag ville bara klippa topparna och få det uppklippt lite. Medans Sophie ville färga det brunt och klippa lite.
Det tog inte alls långt tid innan två frisörer kom fram till oss. Två killar var det. Den mörkhåriga killen drog med mig till en av frisör stolarna.
- Hi, my name is Jake. Sa han och förberedde några saker innan han skulle börja klippa.
- Hey, im Alex. Sa jag glatt.
- So how do you want it? Frågade han och tog upp saxen.

Efter en snabb och enkel förklaring började han klippa. Det tog inte alls långt tid. Och man såg inte en så stor förändring. Men jag tog ju bara topparna så det är ju inte så konstigt. Jag betalade och satte mig vid sofforna igen för att vänta på Sophie. Det tog ju lite längre tid för henne eftersom hon färgade håret också.

Emma här! Nu är nya novellen igång vad tycks? Början kanske är lite trist men det blir bättre sen;) Ubah och Jasmine är med oss denna gången. Ubah var ju med tidigare men Jasmine är ny här. Fast ni kanske vet vem hon är? Hon äger bloggen kidrauhlstorys.webblogg.se

BTW: Har hittat en as grym JB novell. Den är ny och 3 kapitel är ute nu. Men jag fastnade för den direkt! Hon behöver fler läsare och fler kommenarer www.threewordsonesentence.blogg.se

UPDATE: Jag ändrade från Leah till Alex, så om det står Leah någonstans säg till:) Enjoy!

Kommentarer♥
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeer!

2011-08-01 @ 23:05:31
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeer!

2011-08-01 @ 23:05:32
Postat av: Jenny

Kan inte vänta tills nästa kapitel, vill läsa den nu!! :)

2011-08-02 @ 00:15:32
Postat av: Anonym

Jag gillar handlingen jättemycket & är säker på att den kommer bli minst lika bra som den förra novellen! :-D

2011-08-02 @ 11:46:17
Postat av: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Super:D

2011-08-02 @ 15:32:25
URL: http://bieberdrug.blogg.se/
Postat av: sofiastrand

jätte bra skriver , '' Come on! You're parents got u an Ferrari and u don't

even drive it?! ''Leah'' pick me up in 1 hour. See u then//Sophie'' , skulle ju söga till om de stod leah nån stans ;)

2011-08-02 @ 16:44:21
URL: http://sofiastrand.bloggplatsen.se
Postat av: Josefin

grymt bra, vill bara ha mer! :D

2011-08-02 @ 19:10:19
Postat av: Anonym

Grymt, men hur ser alex ut??

2011-08-02 @ 19:29:19

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0