Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 14

Men det roligaste var ju att han inte var beredd på det. För blöt var han ju redan.
När vi båda kommit upp på ytan flinade jag stort mot honom.
- Payback is a bitch... Sa jag och gick upp på stranden igen.
Jag kände att hans blick var på mig hela tiden. Detta kanske kommer bli enklare en vad jag trodde...


- Who wants ice cream? Sa Justin och ställde sig upp. Selena och Sophie förklarade vad dom ville ha för glass till honom. Men jag ställde mig upp och bestämde mig för att hjälpa honom.
- I can help you. Sa jag och han log. Sen började vi gå mot glasskiosken.
- I thought about what you said..
- And..? Sa han och log stort.
- I what to hang out with you more often, alone. Sa jag och flinade.
- Meet me on the roof at nine o'clock tonight. Sa han och jag nickade. Vi var så långt bort från Selena och Sophie så Justin tog min hand i sin. Dom skulle ändå inte se så jag höll kvar hans hand i min och log.¨
När vi kom fram beställde Justin choklad glassar till Selena och Sophie. Sen beställde han vanilj till mig och honom.
- Who is your favorite artist? Sa han när vi hade gått en bit.
- Justin.. Timberlake. Sa jag och skrattade lite. Jag gjorde en liten paus mellan Justin och Timberlake för att se om Justin trodde jag skulle säga hans namn, vilket han såklart trodde och blev lite besviken när jag sa Timberlake.
- Favorite song? Sa han sedan och log.
- Hmm.. I have many favorite songs. But right now its, Whats goes around comes around, Cry me a river with Justin Timberlake. Superbass with Nicki Minaj and It Girl with Jason Derulo
- You have a good taste in music. Sa han och jag log.
- Yeah, i know. Sa jag ironiskt och flinade men han bara knuffade mig lite åt sidan på skoj.
När vi kom tillbaka så åt vi upp glassarna ganska fort. Eftersom dom hade smält ganska mycket.
Efter att ha spenderat ett par timmar på stranden bestämde vi oss för att gå tillbaka till hotellet.
- Did he say anything to you before? Frågade Sophie ivrigt när vi satt inne på hotellrummet.
- He wants to meet me at the roof tonight. Sa jag och Sophie log stort.
- Awesome! Sa hon och jag log, men det var ett fake leende. Jag ville ju inte alls krossa Justin's hjärta. Jag tror inte ens jag kommer ha mod till att göra det när jag väl måste.
Vi bytte om för att gå ut och äta allihopa. Vi mötte Selena och Justin nere i lobbyn och vi alla gick för att äta tillsammans.
- Maybe here? Sa Justin och vi gick in till en pasta resturang. Det ovanligt lite fans här. Fast ingen visste ju att Selena och Justin var här. Men några autografer har dom allt skrivit.
Vi fick ett bord lite längre in i resturangen. Vi fick menyer och jag beställde köttbullar och spagetti. Och dom andra tog någon annan rätt som hade ett jätte konstigt namn.
Jag sa inte ett ord när vi åt. Dom andra pratade på som bara den men jag var tyst. Jag hade dåligt samvete allt som jag har i mitt huvud just nu är Selena.
När vi ätit klart sa vi hejdå till varann och jag och Sophie skyndade oss upp på rummen.
- What time is it? Frågar jag och börjar bli lite nervös. Hon tar upp sin mobil ur fickan och kollar på skärmen.
- It's just 6, calm down. Sa hon med ett snett leende. Jag pustar ut och sätter mig ner och kollar på tvn.
*
- Alex it's time to fix you! Ropar Sophie ifrån badrummet. Jag reser mig snabbt upp ur soffan och går in på badrummet. Hon räcker fram en lila klänning. Tacksam tar jag emot den och byter om på rummet. När jag fått på mig klänningen går jag in på badrummet igen. Sophie ler stolt när hon får syn på mig och pekar på en pall. Jag sätter mig ner och hon börjar locka mitt hår lite. När hon gjort det sminkar hon mig noggrant. När hon är klar kollar hon på mig med ett stort leende.
- Put these shoes on! Säger hon och räcker mig ett par silvriga klackskor.
- This is so not me.. Mumlar jag och drar på mig skorna.
När jag är helt färdig kollar hon på klockan och spärrar upp ögonen.
- It's 9! Säger hon högt. Jag spärrar upp ögonen och skyndar mig mot dörren. Innan jag går kollar jag på henne.
- Thank you! Säger jag med ett leende och skyndar mig mot taket. Jag ville inte göra det här längre.. Det är en dum idé och jag kommer krossa Justins hjärta. Men nu har jag trots allt gett mig in på det..
När jag kommer upp på taket kollar jag mig runt för att se Justin.
- Alex. Hörs hans röst bakom mig. Jag vänder mig om med ett ryck och får se honom. Han bär ett par svarta jeans och en vit skjorta. så jag skymtar hans mage.
- You like what you see? Frågar han. Jag himlar med ögonen och nickar lite. Han skrattar och tar min hand. Vi börjar gå en liten bit bort på taket och då ser jag vad han har gjort. Jordgubbar i en korg, choklad och en filt vi kan sitta på.
- Do you like it? Frågar han nervöst.
- I love it! Säger jag ärligt. Han ler stort åt mig. Vi sätter oss ner på filten och han kollar in i mina ögon.
- You have very beautiful eyes, do you know that? Frågar han med ett nervöst leende. Jag ler stort.
- Aww thank you. You too! Säger jag glatt. Han ler ännu större och räcker mig en jordgubbe.
Jag tar emot den och börjar äta på den.
- So.. You don't like my music? Frågar han och låtsas bli ledsen. Jag rycker på axlarna.
- Yes i do. But i like Justin Timberlake more. Säger jag och blinkar med ena ögat. Han flinar med en nickning.
- So.. Why did you change your mind? Frågar han och jag låtsas att jag inte förstår vad han menar.
- What do you mean? Frågar jag dumt.
- You didn't wanna meet me, but now you wanted to. Säger han och kollar nyfiket på mig.
- Oh, well... Börjar jag men får inte fram orden.
- I was thinking like.. Why not? Säger jag med ett svagt leende. Han nickar.
- Your beautiful. Säger han och stoppar en hel jordgubbe i munnen. Jag skrattar till och kollar ner på filten.
När jag kollar upp på honom igen flinar han och tar upp den sista jordgubben.
- Do you want it? Frågar han. Jag rycker på axlarna.
- Sure! Säger jag.
Han ser ut att fundera och lyser upp efter ett tag.
- Only if you kiss me. Säger han och jag får en klump i halsen.
- Justin i... Börjar jag men han avbryter mig.
- Come on! Säger han och viftar med jordgubben framför mitt ansikte. Jag rycker på axlarna och lutar mig mot honom. Jag pressar mina läppar mot honom och vi kysser varann.. Länge.
Det kändes så fel men ändå så rätt. Vad håller jag på med?

Jasmine här :) Emma skrev lite i början, men kapitlet blev inte så långt för jag tänkte att ni har väntat alledes för länge på ett kapitel :). Ska börja uppdatera bättre! Kommentera :).

Kommentarer♥
Postat av: Emma

Gryyymt bra, kan inte selena göra slut med justin så kan alex och justin bli tillsammans, vore as grymt ju! tack för ni är så grymma på att skriva :D

2011-08-16 @ 21:06:33
URL: http://grindisryttarna.blogg.se/
Postat av: wilma

Gryyymt skrivet!

Kan inte Selena göra slut med justin och bli tillsammans med nate och sen blir justin och alex i hop ochh åååh, fortsääättt :D <3 haha

2011-08-16 @ 21:06:53
URL: http://grindisryttarna.blogg.se/
Postat av: Ebba

grymt!! :D

håller med Emma...



//Ebba:)

2011-08-16 @ 21:10:50
Postat av: Nathalie

Awesome! <3

2011-08-16 @ 21:15:46
URL: http://jbkidrauhl.blogg.se/
Postat av: josefin

grymt bra! :D <3

2011-08-16 @ 21:21:35
URL: http://bieberlove.devote.se
Postat av: Anonym

2011-08-16 @ 22:19:46
Postat av: Fanny

Riktigt bra! :D

2011-08-16 @ 22:45:44
URL: http://fannysnoveller.blogg.se/
Postat av: Isabella

åååååååååååååååååh! seriöst ett till kapitel nu! får panik fan:O så sjukt bra!

2011-08-16 @ 23:08:21
URL: http://justinbnovels.blogg.se/
Postat av: LOVEBYBIEBER - Justin Bieber Novell

Åh, vad bra! Äntligen kysstes dooom!! :D Som man har väntat!



2011-08-17 @ 00:04:01
URL: http://lovebybieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

skkkiiiitt braaaaaaaaaa

2011-08-17 @ 00:13:36
Postat av: elena

super bra fortsätt

2011-08-17 @ 00:47:57
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/
Postat av: Anonym

mermermermer!



Selena borde göra slut med Justin som dom andra, (fast efter ett tag) så alex & justin kan bli tsm :D

2011-08-17 @ 01:30:53
Postat av: filippa

U P P D A T E R A

2011-08-17 @ 20:23:53

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0