Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 24

I think we can work this out.
- Of course we will. Sa Selena och kramade om mig lite hårdare. Hon var verkligen bäst.
I'm glad i have you girls. I can't live without you..
- And i couldn't wish for a better sister. Sa Selena och jag log lite.
And i couldn't wish for better friends. Sa Sophie och både jag och Selena log lite mot henne.

Nästa kväll bestämde vi oss för att hyra filmer, måla naglarna och prata tjejsnack. Vi hade inte kommit på något att göra, så det var det ända vi hade planerat för tillfället.
- I love this movie! Säger Sophie glatt och sätter sig ner på madrassen mellan mig och Selena.
- Which one? Frågar jag nyfiket. Hon räcker mig en dvd och jag undersöker den. Natt på museet 2.
- Is it good? Frågar jag och kollar frågande på henne. Hon nickar ivrigt och vänder blicken åt Selena. Hon rycker på axlarna och nickar. Sophie lyser upp och stoppar in skivan i dvdspelaren.
När vi kommit halvägs in i filmen börjar det knacka på dörren. Jag spärrar upp ögonen och kollar på Selena och Sophie som ligger och snarkar på varsin madrass.
- What the..? Mumlar jag för mig själv och reser mig upp med en suck. Jag pausar filmen och skyndar mig ut i hallen. Jag kollar i nyckelhålet och spärrar upp ögonen när jag får se Justin stå utanför. Jag öppnar försiktigt dörren och kliver ut i korridoren. Jag stänger den försiktigt efter mig och kollar frågande på Justin.
- What are you doing here?! Frågar jag och kollar ilsket på honom. Han rycker på axlarna och kollar ner i golvet.
- Honestly.. I don't know. Mumlar han. Jag kollar medlidande på honom.
- Justin.. We have to stay as friends. Säger jag lågt. Han kollar upp på mig med tårfylla ögon. Jag spärrar upp ögonen.
- But it's so hard.. Mumlar han och några tårar rinner ner från hans kinder. Jag rycker till och kollar ner i golvet.
- I love you. Säger han och tar sin tumme på min haka så att jag kollar in i hans ögon. Mina ögon fylls med tårar.
- But i don't love you.. Viskar jag och öppnar dörren igen.
- Please. Säger han och börjar totalgråta. Jag sväljer ner klumpen i halsen och skakar på huvudet.
- I cant. Säger jag lågt och stänger dörren efter mig. Jag sätter mig ner på golvet mot dörren och brister ut i gråt. Varför ska allting vara så svårt? Jag rycker till när Selena kommer in i hallen och sätter sig ner bredvid mig.
- What's wrong? Frågar hon panikslaget och drar in mig i sin famn. Om hon bara visste..
- It's just Alfredo. Let's go to sleep.

*

Nästa morgon vaknar jag av att det plingar till i min telefon. Jag slår upp ögonen och drar fram min mobil ur lådan. Jag flämtar till när jag ser att smset är från Justin.
- What is it? Frågar Selena som tydligen har vaknat. Jag skakar snabbt på huvudet.
- Nothing. I just hate the way i look on the morning. Säger jag och Selena skrattar till. Jag öppnar motvilligt meddelandet och läser om det flera gånger.

''We have to talk. I won't cry this time.. I promise. Meet me outside my hotelroom in five minutes.//JB''
Jag suckar tungt och knappar in ett svar. ''Fine /Alexx''
Jag reser mig snabbt upp ur sängen och sätter upp mitt hår i en tofs. Därefter drar jag på mig mina morgontofflor.
- Where are you going? Frågar Selena och går fram till sin garderob.
- Breakfast. Mumlar jag och smäller igen hotelldörren efter mig. Jag börjar snabbt gå mot Justins hotellrum och när jag kommer fram står han redan där i ett par gråa mjukisbyxor och morgonfrisyr. Min blick fastnar på hans mage. Han vänder sig om och flinar lite.
Jag himlar med ögonen och kollar frågande på honom.
- What do you wanna talk about? Frågar jag och kollar nyfiket på honom. Han suckar lite.
- Us. Säger han lågt. Jag himlar med ögonen och skakar på huvudet.
- There is no us! Säger jag högt och kollar på honom med stora ögon. Han rycker på axlarna.
- What about our kisses? I know you liked it. Säger han och en flämtning hörs bakom oss. Jag kollar på Justin som kollar med uppspärrade på personen bakom oss. Jag vänder mig motvilligt om och vem står där om inte Selena? Hon kollar på oss med både en sorgsen blick och även en chockad.

Förlåt för ett kort kapitel, men behövde avsluta här känner jag! Och så har ni väntat lite för länge! Men jag uppdaterar bäst på helgerna! Kommentera gärna:) /Jazzy

Kommentarer♥
Postat av: melina

OMB! grymt bra!! :O <3

2011-08-31 @ 22:11:22
Postat av: EBBA :D

OMB! EBBA♥IT



2011-08-31 @ 22:32:16

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0