Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 25

Jag kollar på Justin som kollar med uppspärrade på personen bakom oss.
Jag vänder mig motvilligt om och vem står där om inte Selena?
Hon kollar på oss med både en sorgsen blick och även en chockad.

Z219591907_large
- So you are the reson he broke my heart. Well i didn't see this coming. Sa hon och torkade snabbt bort tårarna som börjat rinna ner längst hennes kind innan hon snabbt sprang iväg.
- This is your falt!! Skrek jag upprört mot Justin ansikte.
- My falt?! Its your falt too!! Skrek han tillbaka i samma ton.
- How can this be my falt!!? Skrek jag och snyftade till. Men Justin hann inte svara för Sophie kom in i hotellrummet och kollade chockande på oss.
- I just saw Selena..? Sa hon och kollade med höjda ögonbryn mot oss.
- Blame Justin for that reson.. Sa jag och Sophie suckade.
- No its my falt, i shouldn't have told you my plan. Sa Sophie och mitt hjärta stannade, Justin visste ju inget om det.
- What plan? Sa han sedan.
- You have to know? Alex just kissed you and stuff so you would break up with Selena. Instead of you breaking her heart, but her heart got broken anyway. Sa Sophie och Justin's blick vändes mot mig.
- So you just played me? I told you that i love you and this was just a game for you? Sa han och gick besviket ur hotellrummet.
Jag kollade ner i golvet och hoppades på att detta skulle vara en dröm. Men jag vaknade aldrig upp. Jag var tvungen att hitta Selena nu. Hon har varit den bästa systern man någonsin kan önska och jag har helt klart varit den sämsta.
- I can't believe you told him! I got to go.. Sa jag ilsket till Sophie och skyndade mig ut ur Justin's hotellrum. Vart kan hon vara? Sen kom jag ihåg att hon berättat för mig att varje gång hon behöver tänka så går hon till närmaste strand. Så det var ju iallafall en början om jag skulle leta där. Fast innan jag gick ner till stranden kollade jag resturangen och lobbyn, men där var hon inte. Så jag började gå i rask takt ner till stranden. Det var inte så bra väder idag så det kan inte vara så många där nere. När jag kom ner hade jag såklart rätt. Det var folk tomt. Min blick gick längst den långa stranden och leta efter Selena. Och långt borta uppe på ett litet berg såg jag henne. Jag sprang dit bort och hon hade inte sett mig än. Jag gick tyst upp för berget så hon inte skulle märka att jag kom. Jag satte mig försiktigt bredvid henne och nu lyfte hon upp sitt huvud från händerna.
- Its you. Sa hon tomt. Jag kunde inte förstå om hon var arg, ledsen eller besviken på mig. För hennes röst var helt tom. Inga känslor alls.
- You have been the best sister i could wish for. And i have been the worst. He send me a text before our trip. And i got really angry at him. But on your birthday party i was really drunk and he helped me up to my room... And he kissed me. And i told everything to Sophie. And she told me some stupied plan that i should break his heart instead of he breaking yours. He wanted to hang out with me, just him and me. So i said yes because of the plan. But that night i got some feelings for him i didn't want. I don't know what else i can say... Sa jag och torkade bort tårarna från mina kinder.
- I'm not mad at you. I'm sad and angry at Justin. I thought he loved me but i guess not.. Sa hon sorgset.
- Thats not true. When i hanged out with him he told me how much he liked you and everything.
- But he like you more, he loves you. And i can't be angry at you because you can't help who you fall in love with.
- But i don't love him. I just have strong feelings for him.
- I'm going to Texas for awhile. I need to think or something.. But if you really want to, you can be together with him. It will be akward at first but i'm okey with it. I can find someone else for me. Sa hon och log lite mot mig.
- After what we did to you its okey to be angry and sad. Because we did something very wrong. And i really don't want to have feelings for Justin.. But they wont go away.. Sa jag sorgset och brast ut i gråt.
- I'am sad sweetie. But you can't help that you have feelings for him and that's okey. Sa hon och kramade om mig hårt och länge.
- Why can't i be more like you.. I hate the new me.
- I think you dress very cute now.
- I mean that my personality has changed, and i don't like it. If i was my old me i would never do this to you.
- Let it go.. You can't go back and change it now. And be happy that i forgiven you so fast. Sa hon och log lite mot mig.
- I'am happy for that, you're the best Selena. Sa jag och hon skrattade till lite.
- This was a very weird trip. Sa hon och kollade ut mot havet.
- Yes, very much drama. Sa jag och suckade.
- Can you promise me one thing? Frågade hon och kollade rakt i mina ögon.
- Yes of course what is it?
- If my next boyfriend flirts with you, just tell me. Instead of letting Sophie make a stupid plan. Sa hon och vi skrattade lite.
- I promise. Sa jag och kramade henne ännu en gång.
- Go to your Bieber now. Sa hon och log mot mig.
- I can't.. He hates me now.
- What? Why? Sa hon förvånat.
- Sophie told him about the plan. Sa jag och Selena suckade.
- You know.. If you really think about it.. This is almost all Sophie's fault.
- Maybe.. But she's my best friend i can't blame all this on her. I did it and Justin to.
- You could at least go and find Justin, explain everything. He will understand. Sa hon och log mot mig. Jag förstod inte hur hon kunde le nu. Hon borde gråta och skrika åt mig och kasta saker på mig. Inte le mot mig.
- Fine.. But only if you are okey with it.
- Yes i'am okey with it.
- Are you sure?
- Of course i'm sure, go now. Sa hon och flinade mot mig.
- Fine i go.. Sa jag och kramade om henne innan jag skyndade mig tillbaka. Det var svårare att hitta Justin jag hade kollat efter honom på gatorna påväg till hotellet men jag hade inte sett honom. När jag kom var till hotellet letade jag i lobbyn och resturangen och på taket där vi hade våran första dejt. Men han var ingenstans. Jag började få ren panik. Jag tänkte efter noga vart han kanske kunde vara. Och tillslut kom jag på det, våran hotellrum! Jag skyndade mig ner till mitt och Sophie's hotellrum först för att hämta kortet som man låste upp dörren med till mitt och Justin's hotellrum. Sen började jag gå mot nr. 301. Jag låste snabbt upp dörren och drog av mig skorna. Sen gick jag in till hotellrummet. Jag såg att Justin stod ute på balkongen och kollade ut över Hawaii. Jag smög ut och ställde mig precis bakom honom. Jag vet att han hade märkt mig men han sa inget.
- I like you Justin. At first i said yes to Sophie's plan. But after our first date. I stoped care about it. I never wanted to hurt you. Sa jag och han vände sig om och kollade in i mina ögon och jag i hans. Hans ögon var rödsprängda. Man kunde se på långa håll att han hade gråtit, mycket.
- Is Selena okey with this? Frågade han och började långsamt gå mot mig och tillslut var han bara några få centimeter ifrån mig.
- Yes she is. Sa jag och han smekte min kind.
- Do you really want this? Sa han och kollade på mig med en allvarlig blick.
- I... I .. Jag blev helt stum på ord. Jag var tvungen att tänka efter om det var Justin jag verkligen ville ha.

Emma här! Jazzy skrev ju förut så jag slängde in ett till kapitel till er pga dålig uppdatering! So i want alot of commets now babes! :D Puss Puss!!

Kommentarer♥
Postat av: emma

OMG!!!!!!! BEST CHAPTER EVER!!!!! GRYMT!!!!!

2011-08-31 @ 23:32:18
Postat av: Anonym

I want more this chapter was sick I love drama:-)

2011-08-31 @ 23:38:54
Postat av: Marielle

Rysningar.. Skit bra! :)

2011-09-01 @ 04:50:50
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: alice I

sjuuukt bra more ! <33

2011-09-01 @ 07:16:41
URL: http://justinmallettenovell.blogg.se/
Postat av: Anonym

JAG ÄLSKAR DEN!!!!♥



//Ebba :D

2011-09-01 @ 07:46:41
Postat av: Fanny

7kt bra! :D

2011-09-01 @ 09:41:11
URL: http://fannysnoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

meeeeeer!

2011-09-01 @ 10:18:58
Postat av: Rebecka

Ni är skitduktiga!

2011-09-01 @ 17:07:02
URL: http://rrebbecka.blogg.se/
Postat av: Daniella

Wow, jätteduktigt! Var lite rädd över hur Selena skulle reagera, men ni uttryckte det ganska bra. Fast jag tror hon är lite för mycket känslokall över det hela... hon fick ju ändå ett brustet hjärta..?

längtar tills nästa :)

2011-09-01 @ 17:33:16
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0