Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 3

- If its not something special, why can't i see? Frågade jag och försökte få ögonkontakt. Men han svarade inte utan fortsatte smsa. Jag slängde en blick mot Justin och Selena's håll. Justin hade ögonen på filmen men Selena kollade medlidande på mig. Jag kollade bara bort. Dave skulle aldrig göra något för att såra mig det vet jag. Men vad är det han döljer för mig...?



När jag vaknar nästa morgon kan jag inte sluta tänka på gårdagen. Det är någonting Dave döljer för mig, jag kan bara inte komma på vad.
- Alex, i made breakfast! Ropar Selena nerifrån köket. Jag gäspar och reser mig upp ur sängen och springer ner till köket.
- Good morning! Sa hon glatt och kollade på mig när jag att mig ner vid bordet.
- Good morning, mumlade jag och hällde upp ett stort glas juice.
- Where is mum and dad? Fråga jag och hon log brett.
- They are shopping! Sa hon glatt och jag höjde på ögonbrynen. Varför var hon så glad?
- Why are you so happy? Frågar jag och hon rycker på axlarna och flyger upp ur stolen när det plingar på dörren.
- Because Justin is here! Sa hon glatt och slet upp dörren. Jag himlade med ögonen och drack snabbt upp min juice.
- Hi Alex, säger Justin när han får syn på mig.
- Hi, mumlar jag och ler lite.
- So.. How is it with you and Dave? Frågar Selena för att avbryta tystnaden lite. Jag rycker på axlarna. Svaret på den frågan kunde jag ju inte ens själv.
- I don't know säger jag ärligt och hon kollar medlidande på mig.
- Well, me and Justin is in the living room if you want something säger hon och jag nickar.
Varför var hon så snäll mot mig helt plötsligt? Säkert på grund av allt med Dave.
Jag går förbi dom och sätter mig vid min data i sängen och loggar in på Twitter.
Jag skriver en ny tweet. ''What are you hiding from me?'' skriver jag och trycker på Tweet.
Jag går in i vardagsrummet och får syn på Selena och Justin som sitter och hånglar i soffan. Jag gör en äcklig min och drar på mig mina skor.

- Is that like the only thing you guys are doing?! Ropade jag precis innan jag stängde dörren.

Jag tog min skateboard och började åka längst gatorna. Det var inte så långt ifrån stranden så jag bestämde mig för att åka dit.
Dit åker jag alltid när jag vill vara för mig själv eller tänka. Eller så kollar jag på killarna som surfar, deras magar är ögon godis! Alla har typ ett tydligt 6-pack.

När jag nästan var framme ringde min mobil. Jag tog upp den och såg att det var Sophie.
- Hey Sophie, whats up?
-
I saw your Tweet Alex, whats wrong?
- Its Dave he is hiding something from me.
-
Like what? Frågade hon nyfiket.
- I don't know get, but i will found out.
-
Okey what are you doing right now? Frågade hon sedan
- One word, skateboard! Sa jag glatt. Och hon skrattade.
- I'am on my way to the beach. Fortsatte jag sedan.
- And i'm on my way to Zach's house. Sa hon glatt.
- Love is in the air! Ropade jag högt så alla människorna runt omkring kollade konstigt på mig. Zach var killen som Sophie haft en liten förälskelse på länge. Typ sen hon var 10 och nu är hon 16..
- Well, let's hope so! Svarade hon, typiskt Sophie hon är inte alls blyg när det gäller killar.
- I'am here now. I call you later or tomorrow! Sa jag och hoppade av skateboarden.
- Do that, byee! Sa hon och la på. Jag gick igenom den varma och sköna sanden. Jag var påväg till ''mitt'' ställe. Det är en liten kulle. Där kan man se allt och alla på stranden och i vattnet. Jag klättrade upp på kullen och satte mig längst upp. Jag kollade först ut på dom som surfade och seden fastnade min blick på folket som låg på stranden. Jag var fast i mina tankar ett tag tills jag tyckte jag såg någon jag kände igen. Långt där nere såg jag en i min skola, Melissa. Nu tror ni säkert att jag kommer säga att hon är elak och har 2 knähundar efter dig. Men så är det inte alls. Vi har faktiskt inte någon som är så elak i våran skola. Men Melissa har jag varit avundsjuk på enda sen första gången jag såg henne. Hela hon är perfekt. Hennes hår, ögon och hennes kropp. Tjejen har allt. Jag är egentligen inte typen som går runt och är avundsjuk på andras utseende men hon är helt klart ett undantag.
Jag följde blicken medans hon gick ensam längst stranden, konstigt hon är ju nästan aldrig ensam? Men plötsligt tog hon upp handen och vinkade glatt till någon framför sig. Hon gick fram till ''killen'' och kysste honom ivrigt. När båda vände på sig och började gå såg jag vem killen var. Mina tårar rann ner längst kinderna. Det var Dave, min Dave. Han som jag litade på, killen som jag trodde aldrig skulle svika mig. Killen som jag aldrig trodde kunde vara otrogen mot mig. Men jag hade tydligen fel. För där nere går min pojkvän hand i hand men den perfekta tjejen.
Jag tog upp mobilen medans jag grät hysteriskt.

'' How could you??!! I hate u and its over... Why did you do it
Dave? I can see you with Melissa at the beach asshole! //Alex ''

Långt där nere såg jag att Dave tog upp mobilen och läste, antagligen mitt sms. Han kollade runt och letade med blicken efter mig. Men som tur var kollade han inte upp hit. Min mobil vibrerade i handen på mig.

'' I'm sorry Alex, i should have broken up with you first
but i didn't know how. I can't be togehter with you
because it feels like i'am togehter with a boy.
I mean, girls shouldn't like to ride skateboard
and play video games... And i need a girl in my life. //Dave ''

Det kändes som jag inte kunde andas. Han tyckte jag var en kille? Vilken idiot.. Jag försökte sluta gråta men inget hände. Utan mina tårar rann och rann. Jag klättrade ner för kullen och sprang ifrån stranden. Jag hoppad på min skateboard och åkte i full fart hem. Det tog mig inte alls långt tid innan jag var framme. Jag tror det var rekord faktiskt. Jag öppnade dörren försiktigt och gick in. När jag drog av mig skorna kurrade min mage, great.. Jag hoppades att Selena och Justin inte var kvar i vardagsrummet. För om man ska till köket måste man gå igenom vardagsrummet. Och jag vill inte att dom ser att jag har gråtit. Jag skyndade mig igenom vardagsrummet men jag hade såklart otur. Selena och Justin satt kvar där. Och när jag var inne i köket ropade Selena på att jag skulle komma. Jag gick med tunga steg tillbaka till vardagsrummet. Jag försökte dölja mitt ansikte men dom hade såklart redan sett.
- Alex why are you crying? Sa Selena med ledsen blick. Varför bryr hon sig? Var det första jag tänkte när hon frågade den frågan.
- Its.. Da..ve. Lyckades jag få fram. Selena kom fram och gav mig en stor varm kram.
- Tell me. Sa hon medans hon kramade mig.
- I saw him with a girl called Melissa. She is perfect everything with her is perfect. They kissed. And sent a message to Dave that i can see him. And he wrote that he is sorry but when he was togehter with me it felt like he was togehter with... with.. Sa jag och fick inte fram det sista ordet. Jag tog ett djupt andetag innan jag fortsatte.
- With a boy. Sa jag och tårarna började rinna igen.
- What?! Omg... Alex i'm so sorry.. Sa hon och kramade mig hårdare.
- Why its not your falt.. Sa jag och vi slutade kramas.
- Guys how treat girls like that don't deserve to have a girlfriend. Sa Justin som fortfarande satt på soffan. Han ställde sig upp och gick fram till mig. Han lyfte upp min haka och kollade mig rakt in i ögonen.
- You are not a boy. You deserve better, okey? Sa han och jag nickade försiktigt. Han öppnade sin famn och gav mig en stor kram.

- Okey.. the hug party is over now, come back tomorrow instead. Sa jag ironiskt och dom började skratta.

Efter det bestämde vi oss för att laga mat. Allihopa tillsammans. Jag har aldrig umgåtts med Justin och Selena samtidigt. Okej inte Justin alls för den delen. Och det var skönt att Selena verkligen brydde sig nu, även om Justin var här.

- Okey Justin i have never meet a person that can burn pasta. Sa jag och kollade ner i kastrulen där dom svarta makaronerna låg.
- Its not my falt that the pasta decided to get some more color. But i can't blame them.. Its summer. Sa han och lät helt seriös vilket fick både mig och Selena att skratta så mycket att vi hamnade på golvet.
- Justin that joke was so bad that it was funny. Sa jag mellan skratt attackerna och Selena instämde.
- Tss.. You can't do better. Sa han och drog upp mig och Selena från golvet.
- Of course i can do better. Sa jag och flinade mot honom.

Vi satte oss vi bordet och åt våra köttbullar tillsammans med lite sallad eftersom Justin hade bränt alla makaronerna.

Hej Emma här! Hoppas ni gillar denna delen. Jasmine skrev lite i början och jag skrev slutet Enjoy! ;) I want comments:D

Kommentarer♥
Postat av: Anonym

såå bra! :D

2011-08-03 @ 11:47:12
Postat av: Ebba

bäst!



//Ebba

2011-08-03 @ 11:52:44
Postat av: Alice

Jätte bra! ;D

2011-08-03 @ 11:54:31
URL: http://bieberismydestiny.blogg.se/
Postat av: Josefin

grymt bra! Ni äger! :D <3



meeeeeeeeeeeeeer

2011-08-03 @ 11:59:47
Postat av: Anonym

Hahahha jag garvar, men ledsen med det där med Dave :( Men skitbra och m3eeeeeeeeeeeeeee :D

2011-08-03 @ 12:04:21
Postat av: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Good :)

2011-08-03 @ 13:51:19
URL: http://bieberdrug.blogg.se/
Postat av: GabbiCoolingen

Bra skrivet (;

2011-08-03 @ 13:58:33
Postat av: Anonym

fett grym. tror jag älskar den här historian mer än den förra...

2011-08-03 @ 14:31:37
Postat av: Anonym

när kommer nästa... hoppas det e snaabbt <3

2011-08-03 @ 14:36:11
Postat av: Anonym

Asså den är sjukt bra,

men blir det inte konstigt att dom är systrar? För jag menar.. Justin och Alex kommer väl antagligen bli tsm, då är det rätt konstigt om han är tillsammans med sitt ex syster :s

2011-08-03 @ 16:40:44
Postat av: Steffi xD

Asbra detta är älskart av mig xDD ^^

2011-08-03 @ 16:49:29
Postat av: amie

LOVE IT LOVE IT !

2011-08-03 @ 17:54:09
URL: http://lokiietokiie.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0