Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 6

Där satt Selena med en klänning bredvid sig. Jag tog på mig den och kollade mig i spegeln. Jag såg ut som en helt annan person.
- Is that really me?
-
Yepp. You are beautiful as always.
-
Thank you.. Can you help me with make up? Frågade jag och hon tog med mig till hennes badrum där hon hade massor av smink.

Jag kollade mig i spegeln när hon var klar. Var det verkligen jag?


- I have a interview today so i have to leave now. Can you please drive me? We can pick up movies on our way home? Sa hon och log mot mig.
- Sure that would be fun. Sa jag och log mot henne. Jag visste att hon hade intervjuer ibland även om hon hade semester just nu. Men när hon inte har semester har hon överdrivet mycket intervjuer.
- Okey do you want to change clothes before we leave. Because i'am. Sa hon och gick till sin walk in closet. Och tro mig min var enorm men hennes var överdrivet enorm.
- Yeah see you in 10 minutes! Sa jag och gick in på mitt rum. Jag öppnade min gaderob och gick till väggen där det hänger saker som jag aldrig andvänt förut. Jag såg en lila rosa ganska tight klänning som jag drog på mig. Detta var inte alls min stil men jag hinner ju inte sminka av mig så varför inte klä upp mig fint också.
Jag kom ner till hallen där Selena stod och väntade. Hon hade en perfekt sminkning plattat hår och en svart övertröja med en grå kjol.
- Wow you look amazing! Sa jag och tog på mig högklackat. Sen gick jag fram och tog mina nycklar till bilen.
- And i can't believe how much you have changed in like 30 minutes. Sa hon och kollade förvånat på mig.
- Its all for the boys, let's go! Sa jag och vi gick mot bilen.

När vi åkt ett tag utan att säga något kände jag att det var dags att bryta tystnaden.
- So were are we going?
-
Just follow your GPS.
-
No i mean, is it Oprah, Ellen or Jimmy Kimmel? Frågade jag och Selena skrattade.
- Its David Letterman. Sa hon och flinade.
- Omg! Thats so cool! He is really funny. I thought we were going to a boring long interview at Oprah or something.
-
Haha.. you still got your personality left.. Sa hon och log mot mig.
- Well.. I gotta keep something. Sa jag och körde lite snabbare.

När vi var framme var det någon konstig människa med headseat som mötte oss vid parkeringen.
Selena behövdes inte sminkas eller något eftersom hon hade gjort allt det hemma. Dom gav henne en mick som dom satte på hennes klänning kan man väl säga. Medans hon pratade med någon tråkig person satte jag mig på en stol. Sen såg jag att David Letterman han själv kom mot oss.
- Hey Selena! Nice to see you again. Sa han och gav henne en kram.
- Nice to see you to. And its fun to be here again. Sa hon och log mot honom.
- And this is my little sister Alex. Fortsatte hon sedan och jag ställde mig och och skakade hans hand.
- Nice to meet you Alex. Sa han vänligt.
- Its fun to meet you to, And i like your show, you are really funny dude. Sa jag och han skrattade och Selena började små fnittra. Jag kollade förvånat på dom. Sa jag något fel?
David gick för att starta showen oh jag vände mig mot Selena.
- What did i say that was so funny?
-
You said 'dude' young boys say dude. Sa hon och flinade.
- Oh okey i get it.

Jag suckade när Selena gick ut på scen och satte sig vid David och kollade ut mot publiken. Vad ska jag göra undertiden? Jag ställde mig så jag kunde höra och se perfekt.

- Selena your show Wizards Of Waverly Place is over. Tell us about that. Sa David till Selena.
- Well, it was time for the show to end. We finished with the final episode last week. It was alot of tears and it was really sad but i have a new movie now called Monto Carlo and its fun to start with something new. But its sad that something else are ending. Sa hon och log.
- Your character you were playing Alex Russo. What was it like to play her? Was it hard or easy? Frågade han henne och publiken lyssnade noga.
- It was fun. I'm not like Alex at all i'am nice and i don't like to lie and stuff like that. But it was kind of easy because my sister is almost like Alex. So i learned alot from my sister.
- Yeah i meet her before the show started she is here with you today. Alex please come out here.
Sa han och jag blev stum. Vill han att jag kommer ut dit? Selena vinkade åt mig att jag skulle komma. Någon man kom fram till mig och satte fast en mick på mig innan jag gick ut dit. Jag gick med bestämda steg fram till David. Publiken jublade och för att vara ärlig var det rätt kul. Selena flyttade på sig så att jag kunde satta mig i fotöljen bredvid David.
- Hi everyone! Sa jag och log stort.
- Welcome Alexandra Gomez. But you can call her Alex. I didn't know you had a sister Selena. Sa David sedan.
- Well we have the same mom. But not same dad. Sa jag och log mot publiken.
- So Selena told us that you are like the character Alex Russo. Sa David och flinade.
- Sometimes.. But i'am nice and i don't lie that often. Sa jag och skrattade till lite.
- How is Selena as your sister?
-
She is very nice and she takes good care of me. But its alot of people that use me to get to her. So thats not fun but i love Selena, she is great! Sa jag och Selena log stort mot mig.
- Selena are getting lots of death threats what do you think of that Alex? Sa han och kollade nyfiket på mig.
- I hate to watch her see them. Sometimes she cries. But she is very strong she forgets about it like 5 secounds after she read them. She is a very strong person. And i think the threats are stupid. Haters are just jealous and they have no life. Sa jag och log mot Selena.
- You look older than Selena. How old are you? Frågade David mig.
- I'am sixteen. So she is older than me. And everyone we meet thinks that i look older than her. Sa jag och flinade mot henne.
- Yeah its funny. Everyone thinks she looks like 19-20 and that i look like 15. Sa Selena och log.

- Well thank you Selena and Alex for being here today. We had a nice talk. Sa David och vi gick ut.
Dom tog av oss mickarna och vi kunde äntligen gå. När vi satt i bilen och var påväg mot en film affär pratade vi lite om intervjun.

- Did you like it?
-
Yeah it was pretty fun. Or.. honesly i loved it. The crowed and everything.
- I'm glad that you followed me there today.
-
Me too. Sa jag och log mot henne.

När vi var hemma hade vi köpt Just go with it och Bad teacher som vi ska kolla på ikväll. Vi köpte också massa dricka och godis. Vi hämtade till och med thaimat påvägen hem.
Vi satte oss i köket med våran thaimat och började äta.
- So when is your party? Frågade jag och åt lite av kycklingen.
- 8 days! Justin is coming here in 5 days and are staying here until we are leaving to Hawaii. Sa hon och log. Jag gav henne ett fake leende tillbaka för jag ville absolut inte att Justin skulle bo här i 4 dagar.
- Who are coming to the party. Frågade jag sedan.
- Taylor Swift of course. And Taylor Lautner. Sean Kingston, Alfredo Flores, Justin, you, Sophie, Mila Kunis, David Henrie, Jake T Austin, Emma Roberts, Demi Lovato, Miley Cyrus and so many more. Sa hon och log stort.
- Sounds fun! Sa jag och log tillbaka.


Emma här! Hoppas ni gillar kapitlet och SNART kommer det hända grejer;)
I want comments:D Pöss!


Kommentarer♥
Postat av: Fanny

Super bra!

Längtar tills nästa del! :D

2011-08-04 @ 20:37:23
URL: http://fannysnoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra!! mer :D

2011-08-04 @ 20:49:32
Postat av: GabbiCoolingen

hoppas delen kommer snart :D för novellen e jätte bra ^^

2011-08-04 @ 20:54:05
Postat av: Emilia

Skulle du vilja ha JB kort? då ska du helt klart kika in på min blogg! för där kan du faktiskt vinna JB kort1 :D



http://mittlivsommillan.blogg.se/2011/august/tavling.html#comment



direkt länk till inlägget

2011-08-04 @ 21:23:33
URL: http://mittlivsommillan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Såååå himla bra jag dör typ:)) hoppas verkligen att nästa kapitel kommer idag också för den här novellen har blivit som en drog för mig :D

2011-08-04 @ 21:31:49
Postat av: Marielle

Kanon bra handling hittills. Me love <3

2011-08-04 @ 21:51:24
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Steffi xD

JätteBra ! :D <33 ^^

2011-08-04 @ 21:57:13
Postat av: Saga

Vill du ha en gratis design? fråga på:)

2011-08-04 @ 22:02:31
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/
Postat av: isabella

kan inte vi få ett inlägg till idag snälla snälla snälla! :D

Älskar novellen!

2011-08-04 @ 22:07:13
URL: http://iisaabellaa.blogg.se/
Postat av: Jenny

såååååååå bra! längtar tills nästa kapitel! :)

2011-08-04 @ 22:28:52
Postat av: Saga

Det kommer nog ta 1-3 dagar, men iallafal vill du ha någon speciell bakgrundsfärg?:D

2011-08-05 @ 00:28:07
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/
Postat av: Saga

Svar: Okej:) Men jag är inte så jätte, jätte duktig på att göra designer, men hoppas du gillar den jag håller på med;)

2011-08-05 @ 13:11:31
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/
Postat av: www.storysaboutjustinbieber.blogg.se

O det vore jättesnällt om du kunde länka mig :D



Tack så mycket :D



www.storysaboutjustinbieber.blogg.se

2011-08-05 @ 13:36:14
URL: http://storysaboutjustinbieber.blogg.se/
Postat av: Saga

Vill du att det ska stå något speciellt i headern?:)

2011-08-05 @ 13:53:07
URL: http://bieberlaugh.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0