Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 7

Vi satte oss i köket med våran thaimat och började äta.
- So when is your party? Frågade jag och åt lite av kycklingen.
- 8 days! Justin is coming here in 5 days and are staying here until we are leaving to Hawaii. Sa hon och log. Jag gav henne ett fake leende tillbaka för jag ville absolut inte att Justin skulle bo här i 4 dagar.
- Who are coming to the party. Frågade jag sedan.
- Taylor Swift of course. And Taylor Lautner. Sean Kingston, Alfredo Flores, Justin, you, Sophie, Mila Kunis, David Henrie, Jake T Austin, Emma Roberts, Demi Lovato, Miley Cyrus and so many more. Sa hon och log stort.
- Sounds fun! Sa jag och log tillbaka.



Senare på kvällen hällde vi upp allt godis i en stor skål. Sen gick vi upp och tog av oss allt smink och satte på oss våra mjukis dressar. Sen gick vi ner igen och medans Selena satte på filmen så hämtade jag colan, godiset och 2 glas.
- Witch movie did you choose first? Frågade jag när den precis började.
- Just go with it. Because i love Jennifer Aniston! Sa hon och log stort.
- Me too! She is awesome! Sa jag och flinade.
- Do you know that you say the word awesome alot?
-
Yeah i say it because the word is totally awesome! Sa jag och hon skrattade sen koncentrerade vi oss på filmen.

*
Jag vaknar nästa morgon av att min mobil vägrar sluta ringa. Med en gäsp sträcker jag mig efter den och ler när jag ser Sophies namn på skärmen.
- Hi Sophie! Svarar jag glatt.
- Hi Alex! Säger hon minst lika glad.
- What's up? Frågar jag och jag hör hur hon suckar.
- Nothing, i'm really bored.. So today it's.. Shopping time! Säger hon glatt och jag skrattar till.
- Sure, come to my house in a hour. Svarar jag.
- Okey! Byee! Säger hon innan det läggs på. Jag reser mig upp ur sängen och går fram till garderoben.
Jag tar ut en enkel blommig klänning och tar med den in på badrummet. Jag tar på mig klänningen, borstar håret, borstar tänderna och sminkar mig lite. Därefter tar jag på mig en guld kedja och lämnar sen badrummet.
- Where are you going? Frågar Selena när jag kommer ner till köket.
- Shopping with Sophie. Svarar jag och ler lite medans jag tar på mig mina skor.
- Oh okey.
- Do you want me do drive you anywhere? Frågar jag och kollar frågande på henne.
- Yes please can you drive me to Justin? Frågar hon glatt. Jag rycker på axlarna.
- Sure. Svarar jag samtidigt som det knackar på dörren. Jag öppnar direkt och ler stort när jag får se Sophie utanför.
- First i have to leave Selena in Justins house, after that we can go shopping. Säger jag glatt och hon nickar.
- Sounds great! Säger hon.
Jag tar mina bilnycklar och vi hoppar in i bilen. Sophie bredvid mig och Selena där bak.
Under bilturen satt vi och sjöng med till Selenas låtar.
- Thank you for the drive! Säger hon glatt och kliver ur bilen.
- No problem, see you later! Säger jag innan hon smäller igen bildörren.
- Let's go! Säger Sophie och jag börjar köra mot shoppingcentret.
När vi kommer fram springer vi in på Forever 21 och jag får syn på världens finaste klänning. Den var lila med silvriga paljetter.
- You should buy it! Säger Sophie glatt.
- You think? Frågar jag och kollar tveksamt på den.
- Yes! Säger hon.
- Fine. Ler jag och tar med den till kassan.

När vi kände oss klara var klockan faktiskt redan ganska mycket. Det hade redan börjat mörkna utanför. När vi var påväg mot bilen för att åka tillbaka igen kommer några paparazzis och fotograferar oss från olika håll.
- Seriously.. Mumlar jag för mig själv och vi hoppar snabbt in i bilen och börjar köra mot Sophies hus.
- See you tomorrow! Säger hon glatt och hoppar ut ur bilen.
Det plingar till i min mobil och jag öppnar smset som är ifrån Selena.

''Please pick me up, it's dark outside and i don't wanna go home alone.
Please! :) //Selena''

Jag suckar och börjar skriva in ett svar.
''Sure, i'll be there in 10 minutes! //Alex'' skriver jag och börjar köra mot Justins hus.
När jag kommer dit är inte Selena utanför. Med en suck hoppar jag ut ur bilen och knackar på Justins dörr.
Han öppnar efter ungefär 30 sekunder och kollar förvånat på mig. Jag blänger åt honom och pressar fram ett litet leende.
- Selena wanted me to pick her up. Säger jag lågt. Han nickar och kollar generat ner i golvet.
Var han fortfarande generad över att ha sett mig i bara underkläder?
- Yeah, she's taking a shower. You can wait inside. Säger han. Jag tvekar men tackar ändå ja.
Jag går in med skor och undersöker hans hus.
- Do you play hockey? Frågar jag och pekar på hans hockeypokal.
- Yeah, i played hockey a lot before i became famous. Säger han med ett litet leende. Jag nickar.
- Thats cool! Säger jag och fortsätter kolla runt.
- Your tv is very big. Mumlar jag och han börjar skratta.
- I know. Flinar han.
Efter en liten stunds tystnad kollar han allvarligt på mig.
- Alex. Säger han. Jag vänder mig om med en frågande blick.
- Yes? Svarar jag och han kollar ner i golvet.
- I'm sorry about that text message. Säger han lågt. Jag rycker på axlarna.
- Justin, it's okey. Forget about it. Säger jag och försöker att inte tänka på smset.
- Thank you for your forgiveness. Säger han och jag ler svagt åt honom.
- No problem. But you should be happy that i didn't tell Selena. Because if it happends again i will kill you. Sa jag och gav honom ett falskt leende sen gick jag förbi honom.
- Okey i'm ready Alex! Let's go! Ropar Selena ifrån hallen.
- Bye Justin.. Säger jag och går ut i hallen till Selena.
Hon kysser Justin hejdå och jag gör en äcklad min. Vi lämnar hans hus och hoppar in i bilen.
- So what did you guys do? Frågar jag och hon ler åt mig.
- We watched some movies. Säger hon med ett busigt leende.
- Euuw.. You did not! Säger jag när vi svänger in utanför huset.
- Well who would blame me? He is so hot! Sa hon och vi gick ur bilen.
- He is not hot.. Why are so in love with this guy? What makes him special? Frågade jag när vi tog av oss skorna.
- He's so sweet and kind. And he is romantic, he always suprise me with something its so cute! And when i kiss him it feels like.. I can't even explain.. He is like, the one for me. Sa hon och såg ut som om hon drömde sig bort. Jag gav henne en konstig blick.
- If you only would know everything.. Mumlade jag för mig själv så hon inte skulle höra.
- So how was shopping? Frågade hon mig när jag ställde ner mina kassar.
- Fun, Sophie looked at me like i was sick or something when i payed for a cute dress. Sa jag och flinade.
- Haha.. Well i can't really blame her. You did a big change. Sa hon och log.
- Yeah.. But now are the paparattiz following me.. I hate it! Sa jag och hällde upp ett glas juice till mig.
- Sorry, its because you where on David Letterman. Almost nobody knew you before that. Sa hon och jag suckade.
- Maybe it was a mistake to go out there and answer all his questions. Sa jag och tog en klunk av min goda juice.
- But you liked it. So don't care about the paps. They will stop i think. Sa hon och log mot mig.
- I hope so. Do you know what you are going to wear at your party? Sa jag för att byta samtalsämne.
- Yes! Its a really cute purple dress. Because Justin likes purple. Sa hon och jag kollade på henne med en blick som sa ''Seriöst?''
- What its cute? You should also wear purple! We can be dress sisters! Sa Selena ivrigt.
- We are already sisters, but sure i can wear purple for you. Not Justin.. Sa jag och log mot henne.
- What is your problem with Justin? Frågade hon allvarligt. Jag svalde hårt. Ska jag berätta? Nej det kan jag ju inte hon fyller ju snart år. Det kommer krossa henne att den ''rätta'' skickar motbjudande sms till hennes syster.
- Nothing. Sa jag och gav henne ett falskt leende.

Rätt kort del, men det är ju alltid något :) //Jasmine & Emma;)


Kommentarer♥
Postat av: Jasmine

Känner mig lite självisk!

Ni uppdaterar redan skit bra, men känner mig självisk när jag säger : Uppdatera meer! (L) <3

Älskar den ♥

2011-08-05 @ 18:33:35
URL: http://readysetbieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

mermermer!

2011-08-05 @ 19:32:02
Postat av: ebba

Älskar den!!



//Ebba:)

2011-08-05 @ 20:01:42
Postat av: Josefin

grymt bra! meeeer! :) ♥

2011-08-05 @ 20:36:10
Postat av: Fia

Bra! meer<3

2011-08-07 @ 21:51:16
URL: http://novellenomjbieber.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0