Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 8

- Yes! Its a really cute purple dress. Because Justin likes purple. Sa hon och jag kollade på henne med en blick som sa ''Seriöst?''
- What its cute? You should also wear purple! We can be dress sisters! Sa Selena ivrigt.
- We are already sisters, but sure i can wear purple for you. Not Justin.. Sa jag och log mot henne.
- What is your problem with Justin? Frågade hon allvarligt. Jag svalde hårt. Ska jag berätta? Nej det kan jag ju inte hon fyller ju snart år. Det kommer krossa henne att den ''rätta'' skickar motbjudande sms till hennes syster.
- Nothing. Sa jag och gav henne ett falskt leende.


4 dagar senare

Ahh! Selena fyller år om 3 dagar och jag har inte ens köpt något till henne än. Jag tog upp mobilen för att smsa Sophie lite snabbt.

'' Sophie i need your help! Selenas big party
and her big birthday is in 3 days!! I haven't
bought her a present yet.. Please come with me?:)/Alex ''

Sen satt jag i min säng och väntade på ett svar. Jag öppnade ivrigt smset när jag kände att mobilen vibrerade.

'' I can't.. I promised Zach today.. He is my
boyfriend now btw:D *happy face* /Sophie ''

Jag suckade när jag såg hennes svar men blev ändå glad för hennes skull.

'' FUN! I'm happy for u good luck! /Alex ''

Jag tog fram laptopen och loggade in på Facebook.

Need serious help with shopping for my sister.. And Sophie couldn't!!..

Jag fick många kommentarer som typ '' I can help u '' och '' Please let me come to the party? ''
Men jag brydde mig inte utan loggade in på Twitter istället.

AH! My sister is turning 19 in 3 days. And i haven't bought anything yet..

Skrev jag och loggade ut. Sen gick jag ner och såg att Selena satt vid bordet och åt frukost.
Jag gick fram och tog lite yougurt med flingor. Sen satte jag mig mitt emot henne.
- Justin is coming over tonight, he's sleeping here until Hawaii. Sa hon och log. Som om jag kan glömma att han kommer hit? Bara han håller tassarna borta från mig så blir det nog lungt.
- Yeah, i know. What do you want for your birthday? Sa jag och tog en sked med yougurt och svalde.
- I don't know.. You don't have to buy anything.. Sa hon och log.
- Of course i have too! Sa jag och min mobil vibrerade i fickan. Ett sms från, Justin..

'' Hey Alex! I saw that you haven't brought anything
for Selena yet. Not me either.. But i'm going to
the mall today please join? //JB ''

Jag suckade tungt innan jag bestämde mig för att svara.

'' No, i really don't want anything too do with
you Justin. That text destroyed everything../Alex ''

- Who was it? Frågade Selena. Jag öppnade munnen för att svara men blev avbruten av Selena's ringsignal.
- Oh sorry but its Justin. Sa hon och sa hej med en glad röst till Justin. Dom pratade ett tag och jag förstod att det var om mig.
- I love you! Pick up Alex in 1 hour.  Byee! Sa hon och la på.
- Why is he picking me up? Frågade jag allvarligt till Selena.
- You and Justin are going to the mall togehter. Sa Selena glatt.
- No way! I'm not going to the mall with Justin Bieber.
-
Please? For me? Sa hon och gjorde sina puppy eyes.
- Fine! But you owe me one. Sa jag och hon nickade glatt.

Jag gick upp för trappan och in till mitt rum. Jag tog ut en snygg outfit som jag bestämde mig för att ha idag.
Sen tog jag med mig kläderna in i badrummet och tog en snabb dusch. Efter det fönade jag håret och sminkade mig lite lätt. Jag tog på mig kläderna och kollade mig i spegeln. Det kändes som något fattades så jag bestämde mig för att göra en stor snygg fläta. Det tog ett tag men när jag var färdig blev jag riktigt nöjd med resultatet. Jag tog min väska och la i mobilen och plånboken där i. Jag la också i mina nycklar ifall jag skulle behöva dom.

- Alex!! Justin is here now!!! Skrek Selena från hallen.
- I'm coming!! Ropade jag tillbaka.

Jag tog min väska och gick ner för trappen. När jag kom till hallen stod Selena och Justin och kramades. Jag drog på mig skorna och när jag var färdig hade dom släppt varandra.

- See you tonight. Byee! Sa Justin och vi gick ut och satte oss i hans Range Rover.
- Can't you understand a no? You just had to call Selena because i said no? Sa jag irriterat när han körde iväg.
- Yes because i need help. I have seen this beautiful neckless. And i need you to see it before i buy it. Sa han och jag suckade.
- Fine, but can i ask you something?
-
Anything. Sa han och flinade.
- How can i know that you haven't texted other girls when you and Selena been togehter? Frågade jag och han suckade.
- You really can't let that go huh?
-
Nope. Sa jag och flinade.
- Trust me i haven't. I feel really bad that i texted you, but damn.. I couldn't stop thinking about you. I couldn't sleep that night so i just had to text you. But it was wrong of me and i kind of regret it. Sa han och fokuserade på vägen.
- Kind of?
-
Yeah, i regret it. But at the same time i don't.
-
A few days ago she told me that you are her ''the one''. And i really mean THE ONE. She is so in love. How can i know that you like her?
-
I love her so much. And i'm happy that i'am the one for here. But when you see this neckless you will found out that i really love her. Sa han och log.
- Okey now i'm really curious.. Sa jag och han flinade.


Emma här! Ni fick ett till litet kapitel idag:) Hoppas ni gillar det;) Det är snart dags för drama;)
I love your comments! So i want more comments!:D Vad tror ni kommer ända:o?

Kommentarer♥
Postat av: ella

omg omg omg novellen är sååååååå bra man vill bara läsa meeeeer haha :D älskar att ni uppdaterar ofta!

2011-08-05 @ 20:49:34
Postat av: Fanny

Riktigt bra!

Och som Ella skrev, man vill ha mera! :D

2011-08-05 @ 20:54:58
URL: http://fannysnoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

Äääälskar novellen!



Men jag tycker synd om Selena om typ Alex o Justin blir tsm, tycker det skulle handla om selena & justin isåfall.

fast, ni kanske kommer på nåt haha, meeer!

2011-08-05 @ 21:20:02
Postat av: Anonym

brrAAA

2011-08-05 @ 22:13:38
Postat av: Daniella

Jätteduktigt! Men tycker samma som hon där över... Skulle vart jättetaskigt av både Alex & Justin att bli tillsammans, eftersom Selena är ju hennes syster. Plus att man märker att Sel älskar Justin väldigtmycket och Justin gör ju oxå det fast... kanske inte lika mycket. Så ja, jag måste oxå säga att det vore väldigt synd om Sel ifall det händer något mellan Justin & Alex, fast det tror jag inte ni har tänkt att det kommer hända... eller? :-) Haha, oj... vilken kommentar... Jättebra iallafall, kram!

2011-08-05 @ 22:58:45
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: rtyu

kÄNNS lite konstigt att dom är systrar och JB och SG har sex och så. Sen kommer Alex bli tillsammans med honom xD Det störde mig lite bara men annars så är denna novell skitbra :D

2011-08-05 @ 23:01:37
Postat av: Josefin

grymt bra!! :D meeeeeeeeeer!

2011-08-05 @ 23:22:05
Postat av: Steffi xD

JätteBra ! :D (som vanligt då xD )

2011-08-05 @ 23:53:04
Postat av: Jenny

Gud vad bra! Meeeeeeeeer! :)

2011-08-06 @ 01:11:31
Postat av: becca :)

Att dom e systrar gör det ju typ bara spännande för man har ingen aning om vad som kommer hända! Jag tycker din novell e asbra, fortsätt som du gör! :D

2011-08-06 @ 11:23:51
URL: http://biebersbabe.blogg.se/
Postat av: amie

GOOOSH you're amazingdenna novell äger har följt dig sen den första novellen och har inte tröttnat 1 dugg!.

Jag har precis börjat med en ny novell och du ger mig insperation varje gång! :D kraaamisar btw : YOU ROCK! <3

2011-08-06 @ 13:13:46
URL: http://soofarawaay.blogg.se/
Postat av: amie

http://sofaraaway.blogg.se skrev fel xd

2011-08-06 @ 14:02:45
Postat av: elena

super bra som vanligt

2011-08-07 @ 17:55:39
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0