Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 12

- Heej! Trever är du hemma!? Ropade jag högt när jag gått in. För jag hade en egen nyckel hit.

- Här inne! Ropade Trever tröttsamt tillbaka. Jag gick in i Trever's vardagsrum där Trever och Alfredo satt och spelade Xbox som vanligt.

- Hej Ally. Sa Alfredo och flinade lite, dem visste antagligen.

- Hej.. Svarade jag surt tillbaka och satte mig med en duns ner i soffan.

- Vad skrattar ni åt? Frågade jag när dem plötsligt fick en skratt attack. Jag hörde att toa dörren öppnades, och ut kom Justin.

- Oh, hej Ally. Sa han och log lite.


Tumblr_lluu6mnsos1qjcd4fo1_500_large

 

Jag svarade honom inte. Utan jag kollade bara surt mot TV:n. Justin förtjänar absolut inte min uppmärksamhet just nu. Han suckade och satte sig i fotöljen bredvid mig. Jag kände att han stirrade på mig, men jag kan inte upp jag skulle inte ens kolla på honom.

- Så, Ally vad ska du göra ikväll? Frågade Alfredo mig och jag log.
- Ingen aning, har inte hört så mycket från Lucy än, men jag planerar en filmkväll hemma hos mig. Du kan ju komma förbi ikväll. Och ta med dig Trever så ringer jag Lucy. Svarade jag och flinade, eftersom jag inte nämt Justin's namn.
- Ehm, visst. Jag och Trever kommer.. Eller hur Trever? Sa Alfredo och kollade mot Trever som var helt inne i spelet, så allt vi fick av honom var ett enkelt ja.
- Vadå så jag får inte komma eller? Sa Justin och kollade på mig en en skarp blick.
- Just de, Alfredo bjud med Selena också. Sa jag och tystnade sedan. Men allt jag ville var att lägga mig ner på golvet och skratta.
- Vad är ditt problem, prata med mig för in i helvete!! Skrek Justin som nu stod upp. Jag kunde inte hålla mig jag, Justin såg att jag var på väg att skratta och blev ännu surare.
- Aww, Justin du behöver inte bli så sur bebis.. Klart du kan komma. Bara du håller händerna utan på byxorna. För jag tänkte att vi skulle se på en kärleksfilm. Och i dem kan det finnas sexuella scener, eftersom inte du får något i sängen leker du säkert ofta med dig själv. Men snälla håll dig ikväll, för det skulle bara bli grymt pinsamt för dig när vi får reda på att du har en liten, aa du vet. Sa jag och kollade ner mot hans skrev och flinade. - Eller oj, det vet ju redan jag. Fortsatte jag, Alfredo och Trever kunde inte hålla sig från skratt utan satt där och skrattade åt Justin. Nu kokade det verkligen inom Justin.
- Vem var det som lämnade vem igår igentligen? Och VEM BAD VEM ATT KOMMA HEM TILL VEM IGÅR KVÄLL? Det sista skrek Justin ut av ilska. För att vara ärlig blev jag lite rädd, för han kom väldigt nära mitt ansikte och jag tror Justin märkte att jag trodde att han skulle slå mig.
- Jag tänkte inte slå dig om du tror det. Men om du försöker få mig, är inte det bästa sättet att snacka skit om mig. För där går fan gränsen. Sa han och satte sig ner igen.

Jag gick ut i köket för att ta något att dricka. Jag hörde att någon följde efter mig men jag orkade inte kolla vem.

- Ska du inte äta något? Jag har inte sätt dig äta sen jag träffade dig för första gången. Det enda du gör är att dricka. Viskade Justin i mitt öra medans han höll om mig bakifrån. Jag putade bort honom och kollade ilsket på honom.
- Sluta bry dig, för det gör du egentligen inte! Sa jag surt till honom och började dricka min coca cola.
- Handlar det här om dina känslor eller om att du bara vill ha mig i sängen? Frågade han och log lite. Han träffade en svag punkt. För det var något jag inte hade fått reda på än. Har jag verkligen känslor för denna killen, eller var det bara ren upphetsning.
- Hälsa killarna att dem kan komma förbi ikväll runt sex tiden. Sa jag bara innan jag lämnade lägenheten bakom mig.

Jag orkade inte med känslor, dem är bara i vägen och jag behöver dem inte. Jag körde hem i en himla fart, tur att ingen polis såg mig i alla fall. Jag parkerade den på uppfarten till huset. När jag gick mot dörren fick jag världens chock. Det kändes som hela min värld snurrade runt. Jag var tvungen att blicka några gånger innan jag trodde det verkligen var sant, ungefär två meter ifrån mig stod min syster. Min storasyster som lämnade mig och min familj för 4 år sedan.
Min storasyster Elise Stevens är nu 22 år. När hon var 18 lämnade hon våran familj. Utan att ens säga hej då. Det tog på mig och Nate hårt. Vi hade en väldigt bra kontakt med henne men sen lämnade hon oss bara, utan en förklaring eller ett hej då.

- Vad gör du här? Frågade jag surt med armarna i kors.
- Haha, är du inte glad över att se mig? DU har växt sen vi sågs sist. Och.. Jag tänkte att det var dags att hälsa på efter alla dessa år.
- Du lämnade oss, vår familj.. Bara sådär! Jag och Nate ringde flera gånger om dagen men du svarade aldrig!! Och tillslut bytte du till och med nummer?! Skrek jag mot henne och brast ut i tårar. Hon kom fram till mig och kramade om mig hårt och länge.
- Jag är ledsen, så ledsen. Men jag behövde en paus. Mamma, pappa och jag kom ju inte så bra överens. Så en dag tog jag mina saker och stack. Men jag var inte stark nog att säga hej då till dig och Nate. Jag var för feg. Viskade hon med mig i hennes famn. Jag släppte in henne i huset och vi satte oss ner i sofforna. Jag berättade för henne vad som har hänt de senaste åren. Och hur jag har blivit. Jag berättade till och med om Justin.

Nate kom ner och fick världens största chock. Men hans reaktion var bättre än min för han sprang fram till henne och gav henne världens längsta kram.

- Haha, jag har saknat dig med grabben! Sa Elise och log mot Nate.
- Vad har du hållt hus under alla dessa år? Frågade Nate och satte sig ner bredvid mig med ett stort leende.
- Australien. Jag hittade en kille där, han är helt underbar. Sen förra året fick vi en liten flicka tillsammans. Jag valde att döpa henne till Allison som är ganska likt ditt Ally. Sa hon och log stort.
- Så vad gör du här i L.A? , nu? Frågade jag förvirrat.
- Jag har flyttat tillbaka hit. Med min kille, Austin och min dotter Allison.

Vi fortsatte prata ett tag tills hon var tvungen att gå, men hon lovade att höra av sig och vi fick hennes nya nummer. Nate gick också för han skulle till hans kompis Matty, som enligt mig är förbjudet snygg!
Men jag blev inte ensam så länge för att Alfredo, Lucy, Trever och förhoppningsvis Selena ska komma när som helst. Justin är väl antagligen också med, han har väl inget bättre för sig.

Jag satt och tänkte lite för mig själv en stund, fast jag kom tillbaka till verkligheten när dörren öppnades och jag hörde röster i hallen. Så jag gick dit och såg Lucy, Alfredo, Trever, Justin och.. Stacy. SUCK! Varför är Stacy här? Hon ser och beter sig som en uppblåst blondin.

- Selena var tvungen att jobba så hon kunde inte komma. Men vi tog med oss Justin och Stacy. Sa Alfredo och kramade om mig.
- Hej förresten, sa han sedan och log stort.
- Haha, hej Alfredo. Men vad synd för jag saknar Selena lite faktiskt. Sa jag och kramade om både Lucy och Trever men Justin och Stacy fick klara sig utan, dem hade ju varandra. Vi gick in till mitt rum där jag ställt fram massa olika drickor, både med alkohol och några utan. Alla tog varsin men ingen tog en alkoholfri ironiskt nog.
- Lucy, min syster var precis här. Sa jag och hon blev så förvånad att hon råkade spotta ur all dricka hon hade i munnen.
- Din syster vadå? Frågade hon förvirrat.
- Min syster var här, idag. Hon berättade att hon har bott i Australien i alla dessa år. Hon har träffat en kille som heter Austin. Och förra året födde hon en liten flicka, Allison heter hon. Och dem har flyttat hit till L.A nu. Så jag och Nate fick hennes nya nummer så vi kan ses oftare.
- Ja men det var ju bra! Sa hon och log mot mig. Trever kände jag inte ens för 4 år sedan så han visste inte vad jag snackade om. Och det var ingen idé att förklara, nu.
- Vad säger ni, ska vi kolla på film eller? Frågade jag och Stacy suckade högt. Great, vad vill hon nu då?
- Kan vi inte spela ''Jag har aldrig'' istället? Det är så tråkigt att bara kolla på film. Sa Stacy som nu satt i Justin knä. Alla verkade gilla idéen så vi satte oss i en ring på golvet med massa drickor.
- Jag börjar! Skrek Stacy så alla fick lite ont i öronen. Reglerna är enkla. En person säger ett påstående om det stämmer in på dig själv dricker du 5 klunkar ur din dricka, men om det inte stämmer behöver du inte dricka alls.
- Jag har aldrig testat droger. Sa hon, jag och Lucy var de enda som drack för vi har testat lite olika party droger.
- Jag har aldrig haft sex med tre killar i en offentlig tvättstuga. Sa jag och ingen drack förutom Lucy som hade haft sex med tre killar i en tvättstuga. Gud jag minns det så väl haha! Det var därför jag tog det påståendet.
- Jag har aldrig legat med fem killar/tjejer på samma kväll. Sa Justin sedan och Alfredo, Lucy och jag var de som var tvungna att dricka.

Efter några omgångar med Jag Har Aldrig spårade det ut totalt. Alla satt och skrattade om pinsamma saker man har gjort på fyllan. Vi låg på golvet och knep om luft så mycket som vi skrattade. Förutom Stacy och Justin som var i badrummet och gav ifrån sig för höga stön där inne. Hur kan han? Gå från mig till henne jämt och ständigt? Långt inom mig gick bitar sönder. Vissa kallar det för '' krossat hjärta '' men det känns mer som att man har massa hål i magen. Det gör liksom ont inom en.

Emma här! Detta kapitel skrev jag till er:D Hoppas ni gillar det, mer får ni imorgon;) Puss & Kram
Mycket kommentarer nu!! Eftersom ni har fått så många Chapters idag:D<3

Kommentarer♥
Postat av: sandra

vill läsa mer och mer och mer och mer........ AWESOME!

2011-12-20 @ 23:09:48
Postat av: Sara

Jag tycker att justin borde få stryk av Ally.

2011-12-20 @ 23:12:27
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asså, kan inte liksom hon skälla ut honom? :O gaah,, MEEER :D <3

2011-12-20 @ 23:13:21
Postat av: joanna

Jag har läst många noveller men den här är absolut den bästa hittills! Vill bara ha mer och mer tröttnar aldrig på den. Verkligen älskar den , ni brudar äger!!!

2011-12-20 @ 23:18:33
Postat av: emilia

jääääätte bra ! meeeeeeeeeeeeeeeer :D

2011-12-20 @ 23:19:54
Postat av: nivine<3

så sjukt bra kapitel! !!:D längtar tills nästa:D



kram nivine<3

2011-12-20 @ 23:21:14
URL: http://ablogaboutlife.devote.se
Postat av: alizzdream

sjukt bra! älskar novellen!

Jag är såå arg på Justin! Värsta playern ju! Okej det är ju ALly också men Justin är ju hemsk! :O <3

2011-12-20 @ 23:49:16
URL: http://biebersecret.blogg.se/
Postat av: Anonym

BRA!! MER :D

2011-12-21 @ 00:18:08
Postat av: caroline

längtar till i morgon :D LOVE IT <3

2011-12-21 @ 00:33:13
Postat av: M

Asbra! :D

2011-12-21 @ 07:24:53
Postat av: nour

snälla llåt henne knulla alfredo FRAMFÖR ALLA!!!!!

2011-12-21 @ 07:51:53
URL: http://thetruejustinbieber.blogg.se/
Postat av: nivine<3

*har redan kommenterat en gång men vafan den e ju så bra:D;)<3 älskar novellen ör i den här så är inte justin den som e så söt o go o som aldrig gör nåt illa men i denna så e han en player o så o jag tycker de e kul att ni vågar skriva en sån novell:D



stoor kram från en trogen läsare<3

2011-12-21 @ 08:10:18
URL: http://ablogaboutlife.devote.se
Postat av: rt

Hahah tycker faktiskt att Justin ska fortsätta jävlas med henne och då kan hon typ knulla Alfredo framför allllllaaa ;)

Novellen är hur grym som helst alltså :)

2011-12-21 @ 08:11:17

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0