Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 17

- Får jag bjuda på en cider? Precis när jag ställde ifrån mig min tomma flaska kom det fram en grabb.

- Det får du mer än gärna. Vi gick till baren och beställde, sedan satte vi oss vid ett bord som låg lite i ett hörn, ganska avskilt.

Han lyfte upp mig i sitt knä och kysste mig på halsen, allt kändes så underbart. Precis som att den riktiga Ally var tillbaka. Han fortsatte kyssa mig upp över hakan och tillslut nådde hans läppar mina, och hans händer smekte min rumpa.

- Mario, vad gör du här? Och med Ally. Jag kände igen rösten, och när jag vände mig om fick jag syn på Justin.

- VAD GÖR DU HÄR, är ju frågan. Jag skrek mot honom, samtidigt som jag klev av Mario och knuffade undan Justin för att kunna springa därifrån.


 

387611_303079869726894_224388840929331_1065818_668870129_n_large

Jag tänkte gå ut från E.T men jag såg att Alfredo, Trever, Lucy och.. Nate?! Också var här. Nate var väl antagligen här med Lucy. Men i alla fall, när jag såg dem bestämde jag mig för att stanna. Justin kan ju inte få mig härifrån. Jag kände en hand på min axel. Jag vände mig om där Justin stod och spände sina käkar, som om han var arg eller något. Han lutade sig fram mot mitt öra.

 

- Kan vi prata utanför?! Skrek han för att över rösta den höga musiken. Jag nickade och följde efter honom ut. Egentligen ville jag inte men han skulle bara hållt på resten av kvällen annars. När vi kom ut på gatorna ställde vi oss vid ett ganska tyst ställde.

 

- Måste du hålla på med alla i mitt crew?! Ska du knulla dem alla eller?! En efter en framför ögonen på mig! Vill du verkligen plåga mig så mycket!? Skrek han, men inte för högt. Eftersom man inte vet vart fotograferna kan vara. Men hans ansikte var farligt nära mitt. Det kändes som han skulle slå mig eller något.

- Jag visste inte, okej?! Du ska fan inte säga något om plåga, gå och knulla Stacy istället för att stå här med mig idiot!! Skrek jag tillbaka och han höll på att bli galen.

- Du vill inte att jag ska få känslor för dig tro mig, du kommer bara bli sviken. Jag är ingen dröm kille precis. Sa han och höll sig lugn.

- Jag är inte världens bästa tjej heller. Jag ber inte dig att få känslor för mig, det enda jag vill är att du ska låta mig vara. Sa jag och försökte låta ärlig.

- Var inte dum, jag vet att du gillar mig. Sa han och jag försökte hålla inne tårarna. Han hade inga känslor för mig men han visste att jag har det för honom. Just nu känner jag mig mer än patetisk.

- Följ med mig till min lägenhet. För att prata bara. Sa han och jag tvekade lite.

- Kom igen, du och jag med varsin cider ute på min balkong med varsin filt? Och bara pratar inget annat. Sa han och hans idé lätt faktiskt lockande jag tror vi aldrig riktigt har pratat förut.

- Okej då, kör du dit eller? Annars kan jag göra det! Sa jag lite onyktert.

- Du. kör. inte. Sa han bestämt.

- Men jag har inte drukit något än, så jag kör. Fortsatte han och visade vägen till hans bil som stod parkerad utanför E.T.

 

Vi sa inget på väg hem till Justin. Jag vågade inte starta ett samtal heller för jag kände att allt var så pinsamt efter vårat snack utanför E.T. Justin hade tydligen en egen lägenhet här i L.A. Även om han reser runt mycket så är han oftast här i L.A nu mera.

När vi kom in i hans lägenhet försvann han direkt in i köket och lämnade mig ensam i hallen. Så jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen. Men jag kollade mig lite omkring i lägenheten och den var otroligt snygg. Såhär skulle jag också vilja bo. Tänkte jag för mig själv och hade inte alls märkt att Justin kommit in till vardagsrummet där jag nu stod.

- Ska vi sätta oss där ute? Frågade han och nickade mot balkongen. Han hade ett six-pack med cider och två filtar med sig.
- Aa det kan vi göra. Sa jag bara och följde med honom ut. Jag har aldrig varit såhär blyg i hela mitt liv, vad händer med mig egentligen? Jag satte mig på en av dem bekväma stolarna och Justin la en filt över mig. Jag log tacksamt mot honom och tog en cider medans han satte sig ner. Stjärnorna lyste perfekt på natt himlen. Och allt jag önskar just nu är att allt skulle vara perfekt mellan mig och Justin också.

- Berätta om din syster.. Sa Justin och kollade på mig med en varm blick som fick mig att rysa till lite.
- Hon lämnade mig, och min familj för 4 år sedan. Utan en förklaring eller ett hej då ens. Och den dagen ni kom till mig för film kväll, du vet den dagen du låg med Stacy i mitt badrum? Sa jag och kollade lite surt mot honom. Han nickade och kollade skamset ner.
- I alla fall. Innan ni kom så hälsade hon på för första gången. Jag blev jätte chockad. Jag släppte in henne i huset så vi pratade lite. Det visade sig att hon var för feg för att säga hej då när hon stack, hon ville inte se mig och Nate ledsna. Hon heter Elise och är 22 år, hon berättade att hon hade bott i Australien i alla dessa år. Träffat en kille som heter Austin. Och förra året födde hon världens sötaste unge, Allison heter hon och jag träffade henne imorse. Elise berättade för mig att hon har flyttat tillbaka till L.A med Austin och Allison. Så det är jag väl glad över, även om jag är arg för att hon bara stack. Men jag förlåter henne.
- Det är ju bra att hon flyttade tillbaka till L.A i alla fall... Sa Justin, säkert bara för att han inte hade något annat att säga.

- Så vad ville du prata om? Varför bjöd du hit mig.
- Jag vill lära känna dig på riktigt.. Jag vet knappt något om dig. Sa han och tog en klunk av sin cider.
- Jag är ingen du vill lära känna.. Sa jag ledsamt och pillade lite på burken som jag höll i.
- Det vill jag visst. Lyssna, jag vet att du har känslor för mig.. Därför vill jag inte vara taskig mot dig längre, utan från och med nu blir det ingen mer lek. Utan nu är allt jag säger äkta. Sa Justin och log mot mig. Även om jag inte ville tro på det verkade han så ärlig. Så mina läppar hade världens största leende som gick enda upp till ögonen när han sa så till mig.

Tumblr_lwgaemwb571r1grvto1_400_large'

Jag bet mig lite i läppen för att inte visa Justin leendet, men han hade nog redan sett det.
- Kom och sätt dig i min famn, gumman. Sa han och öppnade sin famn. Jag kunde inte motstå den så jag tog med mig filten och satte mig i hans famn. Han la armarna om mig och kysste mig på huvudet. Efter det låg vi bara där och njöt av varandras närhet.

Emma här! Så nu har jag skrivit ett Chapter, har varit borta nästan hela dagen så har inte hunnit skriva så mycket, men vad tror ni, pratar Justin sanningen eller är det bara en av hans repliker?:)
Kommetera!!!;:DDD

Kommentarer♥
Postat av: Anonym

Asbra!

2011-12-21 @ 23:14:22
Postat av: sandra

skitbra! mer idag maybe? :333

2011-12-21 @ 23:16:56
Postat av: Nivine<3

Jättebra kapitel!!!!!älskar novellen<3 vet inte men jag hoppas att han e lite snäll nu;)



Kram Nivine<3

2011-12-21 @ 23:20:37
URL: http://Ablogaboutlife.devote.se
Postat av: Danijela

Åh, jag hoppas det bara är en av hans repliker, skit skoj isånnafall! Dock väldigt synd för henne då, men det fixar sig sedan... (a)

Nej men alltså, vad sorgligt att det bara är hon som har känslor och inte han. Annars skulle han ju inte sagt "du har känslor för mig".



Ja, ni fattar. Ialf, ni skriver jättebra! :-)

2011-12-22 @ 00:28:41
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: Felizia

Amazing!! :D

2011-12-22 @ 01:14:54
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: rt

Hoppas det är sanning för nu vill jag faktiskt att dom ska börja bli något :) Jättebra :)

2011-12-22 @ 11:52:33

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0