Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 19

Han lyckades, han vann. Han krossade mitt hjärta och min kropp... Han sårade mig som ingen annan har sårat mig förut. Jag är officiellt krossad av Justin Bieber. Sanningen gör ondare än lögner. Jag skulle lyssnat på honom igår att han bara kommer såra mig.. Det jobbigaste var att han hade rätt, och jag hade fel.


Hela vägen hem till Trever grät jag som ett liten barn utan julklappar. Det värsta var att tårarna vägrade sluta rinna. När jag kom fram, var Trever vaken. Jag kom in och bara kollade på honom utan att säga något. Han satt och kollade på TV, men jag bara grät och han kollade förvånat på mig. Jag satte mig i hans knä och han höll om mig och försökte trösta mig, utan någon vidare framgång.

- Vad är det som har hänt? Trever strök mig över ryggen och vaggade mig fram och tillbaka, ingenting han gjorde mot mig kunde få mig att sluta gråta. Jag skakade bara på huvudet åt honom. Jag kunde inte ens berätta för min bästa vän att mitt hjärta hade blivit krossat. Han skulle bara skratta åt mig. 


Trever's Perspektiv

Eftersom att Ally inte ville svara på vad det var som hade hänt, fanns det bara en utväg. Jag var tvungen att ringa Alfredo. Och kunde inte han svara på mina frågor, då fick jag vänta tills Ally kunde. Jag la ned henne i soffan och drog en filt över henne, sedan gick jag ut i köket, bara för att Ally inte skulle kunna höra mig. 

- Hej man. Vad händer? Han svarade snabbt, precis som att han väntade ett samtal. 
- Inte mycket. Ally kom nyss hit, helt förstörd. Vad är det som har hänt? Jag hörde hur han suckade. Det kanske inte var rätt tidpunkt för honom att ge mig en förklaring, men jag försökte få en klarbild i det hela. 
- Justin var i farten igår. Jag vet inte om jag kan säga så mycket mer. Inte just nu iallafall. Kan jag ringa dig när jag kommer till hotellet? Han lät stressad, och orolig, vilket han inte var ensam om att vara. 
- Självklart, gör det. Ska försöka prata med henne igen. Vi la på och jag gick tillbaka till henne. 



Hon låg kvar på samma ställe som jag lämnade henne, men hon hade somnat. Vilket säkert var skönt för henne. Hennes mobil började vibrera, men jag visste inte om jag skulle kolla vad det var, eller vem det var. Nyfikenheten tog dock över och jag tryckte upp sms:et som var från Justin.

"Ally, sluta nu. Du skämmer ut dig, du visste från början vad det var du gav dig in på. Jag trodde vi spelade på samma nivå bara, men tydligen inte. Påminn mig tills nästa gång att jag inte ska spela med en tjej som kärar ned sig, och sedan ber alla tycka synd om henne."

Jag höll på att tappa andan när jag läste vad Justin hade skickat till henne, men för säkerhets skull markerade jag sms:et som oläst, för att inte reta upp Ally ännu mer. Hon var nog redan arg så det räckte, och den sidan vill jag inte se hur henne. Hon brukar alltid bli krossad först, men när chocken har lagt sig kommer den riktiga hon fram, den elaka. Jag tycker mer synd om Justin just nu.

Allyson's Prespektiv

Senare mot kvällen vaknade jag till. Jag hade nog sovit i timmar. För jag hade blivit så trött av allt gråtande. Det första jag gjorde var att kolla mobilen och läste ett sms jag fick av Justin. Jag ville gråta igen men mina tårar var slut. Sen gick jag ut till köket där Trever satt och åt det vanliga, pizza.

- Jag köpte en till dig med. Sa han och pekade på den stora pizzan på diskbänken. Jag tog den och började trycka i mig maten. Jag kan lika gärna bli tjock, ingen kommer ändå inte vilja ha mig.
- Tack för att du alltid finns där för mig, Trever.. Sa jag och fortsatte äta.
- Gumman, klart jag finns här för dig. Jag snackade med Alfredo om allt förut.. Sa han och kollade ner i bordet. Han ville antagligen inte säga rakt ut att han visste att Justin hade sårat mig.
- Så du vet varför jag var ledsen.. Asså gud du ska se detta sms han skickade till mig. Sa jag och gav honom min mobil, han läste smset och kollade på mig med en vanlig blick. Jag trodde han skulle säga något som ''Justin är en sånn idiot.'' Eller liknande. Men han sa verkligen ingenting.

- För att vara ärlig Ally så får du skylla dig själv. Du ville bara ligga med honom från första början. Du måste ju ha fattat att detta skulle hända. Sa han och började tycka på hans pizza bit.
- Wow.. Så du tar hans sida nu eller? Svarade ja drygt tillbaka.
- Nej, men Ally kom igen du måste inse det själv. Du ville bara ha ett ligg från början. Och det ville Justin med och när han fick det stack han. Precis som du skulle gjort.
- Nej för innan det så sa han att han visste att jag gillade honom. Att jag hade känslor för honom. Och då sa Justin att han tyckte att jag skulle följa med honom hem till hans lägenhet. Bara för att prata sa han också, inget sex eller liknande. Så jag följde med. Men när han började kyssa mig och dra av mig kläderna kunde jag inte motstå honom. För jag känner starka känslor för Justin. Och jag har aldrig känt så innan. Sa jag och Trever kollade chockat på mig.
- Oj det visste jag inte.. Sa han skamset.
- Det är lungt, var är Lucy förresten. Skulle inte hon sova hos dig inatt? Frågade jag sedan för att byta samtalsämne.
- Hon och Nate var här efter E.T, men sen bestämde dem sig för att åka hem till Lucy tillsammans. Det verkar som Nate faktiskt gillar Lucy lite. Sa han och log.
- Stackars Lucy.. Nate har själv sagt att han inte är någon förhållande typ, och att Lucy bara är ett ligg. Sa jag sorgset.
- Aja vi får se vad som händer, allt jag vet är att Lucy är helt såld på din bror Nate.
- Varför finns kärlek, varför kan jag inte bara vara den gamla Ally som inte brydde sig ett skit om känslor och sånt skit.
- Ally, du har verkligen fallit för självaste Justin Bieber.. Sa Trever och log lite mot mig.


Emma här!! Jag och Marielle har skrivit detta tsm, enjoy!!:)

Kommentarer♥
Postat av: joanna

Tycker det är riktigt kul att läsa när dom har den där läken om vem som vinner , och måste säga att jag älskar denna novell galet galet mycket! helt underbar så keep going girls <3

2011-12-22 @ 18:50:15
Postat av: nour

Snälla ett till idag???:D

2011-12-22 @ 18:55:31
URL: http://thetruejustinbieber.blogg.se/
Postat av: M

Asbra!

2011-12-22 @ 19:09:17
Postat av: Anonym

sjuktbra!!!

2011-12-22 @ 19:13:51
Postat av: Danijela

Jag är helt såld på denna storyn aså ;-)



Aså shit, jag ville slå Justin på riktigt efter att jag läste det han skrev på sms till Ally. Vadå, han visste ju att hon hade känslor för honom Innan de hade sex, han är dum i huvudet... om jag skulle vart Ally skulle jag gett Justin en örfil, dock är dem ganska långt ifrån nu... heh...



Hoppas på ett till snart! :-) grymt jobbat.

2011-12-22 @ 19:13:57
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: Nivine<3

Älskar verkligen novellen!!!:D

Snälla skriv mer ikväll!!!!!!



Kram nivine<3

2011-12-22 @ 20:42:49
URL: http://Anlogaboutlife.devote.se
Postat av: bella

Kommer det mer idag?? Superbra kapitel!!!!

2011-12-22 @ 21:40:28
Postat av: Sophie

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!<3

2011-12-22 @ 21:50:08

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0