Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 28

- Justin gjorde ett stort misstag när han släppte taget om dig.. Sa hon och jag blev lite chockad att hon ens visste om det, Justin måste ha berättat för henne.
- Men du gör också ett stort misstag, Alfredo börjar gilla dig på riktigt. Och vad ska du säga när han står där och berättar det för dig. Ska du göra samma sak som Justin, bara sticka? Frågade hon mig och jag fick inte fram ett ord.
- Vad menar du? Fick jag fram tillslut och kollade på henne.
- Det som pågår mellan dig och Alfredo borde du avsluta så snabbt som möjligt. Om du vill behålla honom som en kompis.. Sa hon och jag vände blicken tillbaka till Usher och Justin som stod på scenen.

Hade Pattie rätt? Borde jag avsluta det som händer mellan mig och Alfredo innan vår vänskap tar slut och hans känslor tar över..? Det var ju meningen från början att inga känslor skulle bli inblandade, och för min del har det funkat. Men tydligen inte för Alfredo.

En månad senare.

Samma kväll som jag skulle få uppleva en av Justins alla konserter, valde jag istället att flyga hem, flyga tillbaka till LA. Pattie gav mig en riktig tankeställare, och jag valde att lämna alla människor som hade med Justin att göra, bakom mig. Alfredo hörde av sig på en gång då han inte hittade mig inne i arenan, men feg som jag var valde jag att inte svara. Samtalen och sms:en från honom slutade komma en vecka senare, han måste ha gett upp totalt, om att få tag på mig. Justins sms däremot kommer med jämna mellanrum, det ena grövre än det andra. Även om jag inte svara på dem, ramlar det in ett nytt några dagar senare.

 

- Vad tänker du på? Mina föräldrar var tillbaka i New York, och jag flyttade återigen hem till Trever. Han var glad, men överraskad att se mig när jag plingade på hans dörr klockan 3 en natt, och frågade om jag fick bo där.

- Alfredo, jag kan inte sluta. Jag gjorde samma sak mot honom som Justin gjorde mot mig. Vad säger det om mig som människa? Trever tittade på mig, och det såg verkligen ut som att han funderade, innan ett litet leende kom smygandes på hans läppar.

- Det säger bara att du är mänsklig. Trever är en underbar vän, och han vet om att jag älskar honom.

 

Lucy har jag inte hunnit träffa, hon valde att spendera tid med min hjärndöda bror istället. Hon vet dessutom att han knullar andra brudar, vilket gör mig ännu mer arg. Varför kan hon då inte ge vår vänskap lite mer tid än några få telefonsamtal i veckan, eller dem gångerna Nate inte kommer hem från krogen, som hon inte fick följa med till.

Tumblr_lwk90r8ajn1r1n308o1_500_large

Det är fredag och både jag och Trever valde att ha en filmkväll hemma istället för massa alkohol. Även om jag inte kan gå på krogen längre, förutom möjligtvis på ET, om dem inte byter ut vakten, för att Usher fick mitt ID-kort. Vilken idiot jag är, varför gav jag honom det? Han har ingen rätt till att ta mina saker. Jag gjorde det väl det precis som allt annat, för att vara snäll.

 

- Vilken film vill du se nu? Dear John var slut, och vi hade tre filmer till att se, men jag orkade verkligen inte med något mer kärleksdrabbel, har nog i mitt eget liv.

- Saw. Svarade jag enkelt med ett leende på läpparna. Den filmen är allt annat är kärlek. Vilket jag absolut strävade efter en fredag som denna.

- Då blir det den. Poppar du mer popcorn eller? Han vände skålen upp och ned för att visa att den var tom, så jag tog med mig den ut i köket och började poppa nya. Mobilen som jag hade i fickan pep till och vibrerade ännu längre.

Tumblr_lwkrnxrcqq1qi23vmo1_500_large

”Hej, snälla Ally svara mig. Jag är i LA nu, kan vi träffas, och prata i alla fall? /Alfredo”

 

Kan saker och ting bli bättre eller? Nu är han till och med i min stad, visst den är stor nog för oss båda, men jag antar att Justin är med, och det vet jag inte om den är, stor nog för oss tre. Jag fick känslor för Justin, jag visste han var precis som jag, men att jag skulle hamna i ett triangeldrama med en helt underbar människa, och sedan en som är lite bränd, det visste jag inte.

 

- Ally, vad är det som tar sådan tid? Popcorna var sedan länge klara, men jag hade fastnat i mina egna tankar.

- Jag kommer. Mobilen stoppade jag ned i fickan igen och tog skålen med varma och nypoppade popcorn.

 

Trever hade redan tryckt igång filmen, och vi satt som på helspänn båda två. Ingen av oss hade sett den filmen, så det skulle bli intressant att se vad den hade att komma med. Mobilen avbröt återigen min lugn och ro.

 

”Sluta nu, vi måste kunna prata med varandra. Som vänner.”

 

Samma nummer igen, så det måste ha varit Alfredo, eftersom att jag hade tagit bort hans nummer redan en vecka efter att jag hade åkt hem.

 

- Blir du sur på mig om jag lämnar vår filmkväll? Trever vände huvudet mot mig och log.

- Alfredo vill träffa dig, eller hur? Jag gav honom ett förvånat ansikte tillbaka.

- Hur kan du veta? Han plockade upp sin mobil, och visade mig ett sms där Alfredo hade förklarat allt.

- Åk du, jag klarar mig. Men du kommer hem sen va? Jag nickade och pussade honom på kinden, samtidigt som jag tryckte på ring när jag hade Alfredos nummer uppe.

 

- Vart är du då? Jag kunde höra hur han pustade ut på andra sidan luren.

- Samma hotell som sist, samma rum. Skynda dig. Han lät så där sexig, som bara han kan. Vilket gav mig onda aningar.

- Jag kommer.

 

När jag kom fram till hotellet parkerade jag bilen, och allt jag kunde hoppas på var att inte möta Justin. Han var den sista människan jag ville ha framför mina ögon just nu, och jag tror inte han var så taggad på att se mig heller. När jag stod utanför Alfredos dörr kunde jag känna hur pulsen ökade, vilket var löjligt, var ju inte direkt första gången jag skulle träffa honom. En lätt knackning och dörren öppnades, han drog in mig innan jag ens hann hälsa.

 

- Lyssna nu noga på mig. Vi satt i soffan tillsammans med en varsin cider i handen, han hade fått smuggla med dem in på sitt rum. Och jag vet att skulle någon komma in, var det jag som skulle få ta smällen.

- Vad har du att säga? Min röst darrade, och jag hade ingen aning om varför.

- Jag tycker inte om dig på det sättet. Pattie berättade för mig vad hon hade sagt till dig, och det hon sa var inte sant. Jag gillar inte dig så. Jag vill ha vår relation, den vi har. Och eftersom att jag inte känner något för dig, så hoppas jag verkligen att vi kan fortsätta ligga med varandra, för dam girl, u are good. Sa han och jag skrattade till lite.

- Okej Alfredo, du är inte så dum du heller. Sa jag och log stort. Dörren slogs upp av den killen jag inte hade så stor lust att träffa. Jag kollade på Alfredo med panik i min blick mot honom.

- Just de, jag glömde säga att jag och Justin delar rum. Sa Alfredo, Justin kom fram till oss och tog en cider. Sen slog han sig ner bredvid Alfredo. Kan det bli mer pinsamt?


Kommentera:D<3!!  //Emma


Kommentarer♥
Postat av: cecilia

mer nu tack ni är grymma

2011-12-25 @ 18:01:36
Postat av: Anonym

Super. Men kan det inte bli mera mellan Justin å Ally? Jag tkr att det är för mkt Alfredo.. annars bra :)

2011-12-25 @ 18:03:57
Postat av: ellen

Det kan inte bli bättre!

2011-12-25 @ 18:26:56
URL: http://ztoryzaboutjustinbieber.blogg.se/
Postat av: emiliia

grymmt braaaa !

2011-12-25 @ 18:28:21
Postat av: Danijela

Jag tycker om Alfredo! ;-) Skulle dock bli lite mer roligare ifall Justin kunde hoppa in lite mer. Jag vet inte hur, men ah... haha.



Längtar tills nästa! :-)

2011-12-25 @ 18:38:27
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Moooooooooooooore!!!!!

2011-12-25 @ 19:37:46
Postat av: nour

så jävla bra snälla ett till idag!

2011-12-25 @ 20:58:01
URL: http://thetruejustinbieber.blogg.se/
Postat av: nour

så jävla bra snälla ett till idag!

2011-12-25 @ 20:58:02
URL: http://thetruejustinbieber.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jättebra :)

Woho vad kommer hända nu ;)

2011-12-25 @ 21:20:23
Postat av: Anonym

Längtar tills nästa kapitel =D =D <3

2011-12-25 @ 21:39:18
Postat av: wiie

Måste bara få säga att det här är helt klart utan tvekan den ABSOLUT BÄSTA novellen jag någonsin har läst om Justin.. Så less på alla noveller där han är snäll och gullig faller för ett fan, är otrogen/hamnar på sjukhus, blir sams igen och lever lyckliga i alla sina dagar.. Men den här, WOW, Badboy Justin, me like ;) är beroende av denna, kan inte sluta läsa och vill ALDRIG att den ska ta sluta! ÄLSKART!

2011-12-25 @ 21:45:02
URL: http://linnlassander.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

(Y) (Y)

2011-12-25 @ 21:52:59

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0