Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 32

- Fast först vill jag veta när du börjar skolan igen, jag vill inte att du missar mer i skolan nu. Sa Justin allvarligt och jag gav ut en suck.
- Justin, jag kommer aldrig gå till skolan igen. Jag ska hoppa av.
- Nej, om du gör det får du bli hemskolad med mig istället.
- Hellre det för då kan vi spendera mer tid med varandra.
- Jag kan prata med min mamma, och min lärare. Men jag lovar ingen just nu.
- Haha, okej Justin. Sa jag och pussade honom på kinden innan vi la oss ner på filten och höll om varandra.

780964-7-1324903752596_large

Vi låg kvar där ett tag, vilket fick mig chansen att fundera över det vi just hade pratat om. Han smekte mig över håret flera gånger, vilket även fick mig chansen att fundera över om vi hade valt rätt. Skulle jag kunna gå från mitt gamla liv, till att ha ett förhållande?

 

- Du? Justin kollade på mig, och smekte bort en hårslinga från mitt ansikte.

- Ah, vad är det? Han lät orolig.

- Du vill att jag ska börja skolan, eller hur? Han nickade mot mig, med ett snett leende.

- Vill du ändra på mig? På mitt sätt att leva. Du tycker inte om mig som jag är, eller hur? Han kollade chockat på mig.

- Nej, men…

- Det finns inga men. Du tycker inte om mig. Detta är fortfarande bara ett av dina spel. Jag reste på mig, och gick därifrån. Allt jag hörde från honom var när han ropade mitt namn. Han sprang inte ens efter mig.

 

Jag gick raka vägen hem till Trever. Allt kändes bara förjävligt. Jag tror inte att Justin och jag är menade för varandra på det sättet, varje gång blir allt fel mellan oss. Känslorna går överstyr på något sätt och allt mellan oss förstörs.

 

Jag låste upp dörren hos Trever och gick in med rödsprängda ögon.

 

- Ally är det du? Frågade Trever som var på väg till hallen.

- Aa.. Svarade jag när han nu stod framför mig.

- Vad har Justin gjort nu? Frågade han och suckade irriterat.

- Jag orkar inte prata om det. Sa jag och gick mot mitt rum som jag hade här hos Trever. Jag tänkte byta om till bekvämare kläder, men insåg att jag hade alla mina saker hos Justin.

 

- Helvete. Sa jag tyst för mig själv och gick tillbaka till hallen för att hämta mina bilnycklarna. Och ta på mig skorna.

- Vart ska du? Ropade Trever från vardagsrummet.

- Alla mina saker är hos Justin, jag ska hämta dem. Ropade jag tillbaka.

- Vill du att jag ska hänga med?

- Nej, det är lungt men tack ändå! Sa jag innan jag skyndade mig ner till bilen.

Forgivness_136336566_large

Jag körde raka vägen hem till Justin. Just nu ville jag inte se honom men jag var tvungen för att hämta alla mina saker. När jag var framme knackade jag hårt på hans dörr. Det dröjde inte länge tills han öppnade. Han verkade inte så förvånad över att det var jag som kommit. Han kanske trodde att jag skulle komma krypandes tillbaka och säga förlåt eller liknade. Men jag var bara här för att hämta mina saker.

 

- Jag ska hämta mina saker. Sa jag drygt och putade undan honom så jag kom in.

- Ally, jag vill prata med dig innan du stormar ut härifrån igen. Ropade Justin från hallen eftersom jag nu var i hans sovrum och slängde i mina saker i väskorna. När jag hade packat klart gick jag ut i hallen igen för att gå härifrån. Men Justin stod i vägen för dörren, med mening.

 

- Flytta på dig Justin. Sa jag surt.

- Nej, du ska stanna här med mig och prata. Sa han bestämt. Jag visste att det inte var någon idé att säga emot så jag släppte väskorna och satte mig i hans vardagsrum.

- Justin, jag har tänkt på en sak. Sa jag när Justin kom in i rummet och satte sig bredvid mig.

- På vadå?

- Ikväll när du sa att det var för tidigt för att säga jag älskar dig så tänkte jag, nej men det är lungt han kan göra det när han är redo. Men på väg hem till Trever kom jag på att du sa att du älskade mig när vi låg i ditt hotellrum. Du sa, jag försöker få dig att inse att jag inte kommer lämna dig. Ally, jag älskar dig. Det sa du till mig! Och du kunde tydligen inte säga det förut. Varför inte? Frågade jag argt och han kollade skamset ner i hans knä men vände sedan blicken till mig.

- Jag sa det för att du skulle sluta gråta. Jag tänkte mig inte för, det var dumt av mig och det kommer inte hända igen förens jag verkligen menar det, förlåt. Sa han ledsamt.

- Justin, jag känner dig knappt. Jag har berättat en del om mig. Nu är det din tur. Sa jag och kollade på honom.

 

- Saker jag hatar mest är att lämna Canada när jag är där på semester. Jag hatar att se mina småsyskons ledsna ansikten, och min pappas som brukar vara den som är mest ledsen. Jag saknar alla i Canada jämt och ständigt. Sen är jag rädd att dagen då jag kommer förlora alla mina fans kommer snart. Dem tycker jag har förändrats.. Jag har inte haft så många förhållanden i mitt liv. Men den karriären jag har är det nästan omöjligt. Jag hade en flickvän för två år sedan, Jasmine Villegas. Men när vårt förhållande kom ut gjorde jag slut. För pressen och mina fans blev alldeles för jobbiga. Sa han och drog in mig i hans famn. Så jag låg nu på honom i soffan och kände hans värme mot min.

- Men saker du gillar då? Frågade jag och log lite.

- Jag gillar julen, för den firar jag alltid i Canada med hela min släkt och vi har alltid det jätte mysigt och roligt. Jag gillar att uppträda för mina fans, dem uppskattar verkligen varje liten sak jag gör för dem. Vilket känns helt underbart. Och jag gillar dig mer än vad jag gillar Macdonals, vilket nästan kan vara omöjligt ibland. Sa han och jag skrattade lite.

- Du då, vad tycker du om förhållanden. Jag vet att det inte är din starka sida precis. Fortsatte Justin sedan.

- Jag hade en pojkvän för ungefär två eller tre år sedan. Men det funkade inte för jag kunde inte hålla mig trogen. Därför springer jag ofta iväg och försöker hitta en andledning för dig att lämna mig. Jag vill inte utsätta dig för allt jag kan göra om jag har ett förhållande med någon. Förhållanden är det värsta jag vet. Förut när jag blev så arg var för att du vill ändra på den personen jag är. Och ingen får någonsin göra det, för jag gillar vem jag är nu. Jag vill inte gå i skolan och sånna saker. Sa jag och kollade upp på Justin.

- Jag vill inte ändra på den du är. Men du måste tänka på din utbildning mer, men det är så klart ditt val. Men det jag mest vill ändra på hos dig är vad du tycker om förhållanden och att du lätt kan vara otrogen. För jag vill framöver ha ett förhållande med dig. Men när du sitter och säger att du har väldigt svårt för att vara trogen, då blir jag orolig. Jag blir osäker och det blir svårare för mig att lita på dig.

- Jag kan inte hjälpa att jag är den jag är Justin. Acceptera det eller dra. Det är ditt val som du måste göra riktigt snart så jag vet om du vill ha mig eller inte. Men jag förlåter dig för det som hände ikväll. Sa jag och han log lite.


Emma här! Hoppas ni gillade det, KOMMENTERA:D<3!


Kommentarer♥
Postat av: NOUR

MER!

2011-12-27 @ 16:43:04
URL: http://thetruejustinbieber.blogg.se/
Postat av: Diana

Bara en fråga "Vart är Marielle?!!"..... Bra men jag tyckte att allt gick så snabbt och att hon överreagerar asså först de är vänner sen ovänner sen vänner igen på bara ett kapitel? lite förvirrande det där men men. Kan vi få ett till kap ikväll vi har bara fått ett kapitel idag och klockan är 18:00 hmm.. Inte likt Beautifulbieber.blogg.se? hahaha Kram :)

2011-12-27 @ 18:10:35
Postat av: bella

Super!!!

2011-12-27 @ 18:19:56
Postat av: FRIDA

jag vill inte var sån men jag tycker det gick ALLDELES för fort... först lekte dem, sen låg dem med varandra, hata varandra, hon åkte tillbaka.. allt det gick för fort, jag menar mer med att efter ett ligg blev dem tillsammans. JAG kom ihåg detta är vad jag tycker och jag tycker allt gick alldeles för fort!



2011-12-27 @ 18:21:30
Postat av: Fanny

Jättebra! :D

2011-12-27 @ 20:29:15
Postat av: Danijela

Ja, det gick ju ganska snabbt fram. Bråk sen sams direkt igen, liiiiteee knasigt... ;-)

Men det var bra skrivet, iallafall.



Längtar tills nästa!

2011-12-27 @ 22:54:40
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: ronja

Moore :D

2011-12-28 @ 15:37:46

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0