Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 34

- Får jag en puss innan jag går in här eller? Frågade jag och pekade på dörren jag skulle öppna. Justin fortsatte gå, med Kenny i släptåg. Men Kenny stoppade honom, och sa något.

- Nej, men ska du skita i att prata med mig, kan jag ju lika gärna åka hem igen. Jag skulle precis slå igen dörren i all hast innan Justin ställde foten emellan.

Han pressade sina läppar mot mina, men det var absolut inte som vanligt. Han ville egentligen inte ens vara med mig, jag märkte det. Han tog inte på mig, som han brukade göra. Han tittade inte ens på mig på samma sätt. Vilket gjorde mig ledsen, riktigt ledsen. När han släppte mig och gick ut, slog jag igen dörren och sjönk ned mot den, med benen tryckt mot bröstet.



Nästa morgon vaknade jag helt av mig själv. Det första jag gjorde var att ta upp min mobil och kollade på klockan, som jag ställt om eftersom vi är i Europa nu. Jag hade sovit väldigt länge klockan var redan ett på dagen. Justin skulle ha massa repetitioner och sånna saker idag så han var nog redan i arenan. Men han hade varken smsat mig, eller ringt. Jag suckade, varför måste han vara små sur över ingenting?! Vi har haft det jättebra i en vecka, är det de längsta vi kommer klara oss utan bråk? En vecka. Jag gick raka vägen in till duschen. Hotellet var ganska gammaldags. Men gud så fint och vackert det var. Elegant, kan man säga. Jag stod i duschen länge, jag har inte bråttom precis. Men jag hade tänkt att gå till arenan eftersom jag inte har något annat att göra. Så jag blåste håret torrt med hårtorken i badrummet. Sedan sminkade jag mig och tog på mig enkla kläder, en mag tröja och svarta shorts. Sen tog jag min mobil och hotell nyckeln i en väska tillsammans med min plånbok innan jag gick ut från rummet. Först tänkte jag äta frukost här på hotellet, men dem hade redan stängt för att snart öppna för lunch. Så det var lika bra att åka direkt till arenan istället.

Jag tog en taxi och sa vart jag skulle och då körde han dit direkt. När jag kom fram var det massa vakter överallt. Som tur hade jag något slags id kort som jag fick av Kenny igår, som jag ska vissa upp för vakterna. Det står All Access på kortet. Vilket betyder att jag kan gå vart jag vill inne på det spärrade området. Jag betalade chaffören och steg ur taxin. Sen gick jag mot vakterna som stod vid ingången.

- Hej! Sa jag och försökte le samtidigt som jag visade upp kortet Kenny gav mig. Vakten nickade mot dem andra som sedan släppte in mig. Jag gick runt en stund för att se om jag såg Alfredo eller någon ur Justin crew. Men allt jag såg var en massa stressade människor och affischer med Selena på dem. Då slog det mig, Selena kanske är här. Jag valde att ta upp mobilen och ringa henne. Det var ju ett tag sen vi sågs, och jag har ingen att vara med just nu. Så jag tog chansen. Signalerna gick men hon svarade tillslut.

- Selena här! Sa hon glatt.
- Hej Selena, Det är Ally om du minns mig.. Men jag är i Belfast arena och ser massa affischer av dig så jag undrar om du är här? Och om du har tid att träffas. För jag är helt ensam just nu. Sa jag utan att andas imellan.
- Haha, jo jag minns dig Ally. Jag är på baksidan av arenan och äter frukost. Kom hit, jag sitter på gräset det är inte så många här så du hittar mig nog. Svarade hon och jag började le.
- Okej men då ses vi snart, hej då.
- Hej då Ally! Sa hon och skrattade lite.

Det var inte alls svårt att hitta baksidan av arenan eftersom det fanns massa skyltar vart man skulle gå osv. Så när jag kom ut på baksidan så satt Selena några meter längre bort. Hon vinkade åt mig och jag gick fram till henne med ett leende.

479392505-d530c4830d4310220b048c045b4ea497.4ef51600-scaled_large

- Hej Selena. Sa jag och kramade om henne.
- Hej, hur mår du? Sa hon och log medans jag satte mig bredvid henne.
- Just nu är det sådär, vad gör du? Och varför ser jag massa bilder med bara ditt ansikte överallt? Frågade jag för att byta samtalsämne.
- Jag är presentatör, eller vad man nu kallar det. I alla fall så ska jag leda showen ikväll på något sätt. Och just nu sitter jag och njuter av solen med att äta frukost som jag inte hunnit göra en. Och så går jag igenom mitt manus inför ikväll, igen.
- När kom du hit, till Belfast? Frågade jag sedan.
- Förra veckan, eftersom jag har mer att öva in en dem andra artisterna så var jag tvungen att komma tidigare. Du då, när kom du och Justin hit? Frågade hon och flinade lite.
- Igår kväll kom vi hit. Sa jag och försökte så gått jag kunde, undvika samtalsämnen som handlade om Justin.
- Jag hörde att det är något mellan dig och Justin, när hände det. Efter eran dumma lek eller? Frågade hon och flinade. Jag skrattade till lite, eftersom jag visste att hon skämtade med mig lite.
- Det var väl något mellan oss, kan man säga. Sa jag och hon kollade förvånat på mig.
- Var..?
- Aa, han blev sur eller något igår. Allt är i alla fall inte rätt mellan oss. Det började precis, och det känns som det håller på att ta slut. Vilket jag verkligen inte vill. Sa jag och suckade.
- Men vad hände igår då? Frågade hon intresserat.
- Vi satt på planet. Justin och Kenny sov så det var bara jag vaken. Framför oss var det två tjejer som fnissade och viskade om Justin. Och det störde mig för jag försökte sova. Tillslut så vände sig ena tjejen bak och kollade på mig och frågade om jag och Justin var tillsammans. Då svarade jag ju såklart nej. Och då sa tjejen ungefär, nej det är klart för han kan ju få vilken tjej han vill. Varför skulle han då välja någon som du. När hon sa det fick jag nog jag bytte säte och satte mig bredvid Kenny istället. Men när jag vaknade så skrek Justin av förvåning, eftersom en annan tjej satt bredvid honom. Så jag berättade att tjejen hade sagt att dumma saker så jag bytte plats så jag kunde sova. Men jag sa också att jag höll med henne, han kan få vem han vill varför mig liksom? Sa jag och andades ut.
- Så du sa till Justin att du höll med tjejen? Att han kan få vem han vill, och varför just dig? Sa Selena och himlade med ögonen.
- Vad? Sa jag och irriterat.
- Jag har känt Justin i 4 år nu. Det han hatar mest är när folk inte tror att dem är bra nog för honom. Att han kan få eller umgås med vem han vill, för att han är Justin Bieber. Men allt han begär från en tjej är att behandla honom som en vanlig kille. När människor omkring honom inte fattar det, blir han sur. Du måste lära dig det, att Justin bara är en normal kille. Fast när han jobbar t.e.x. Uppträder eller liknade, då är han Justin Bieber. Annars är han bara Justin. Som gillar dig väldigt mycket. Sa hon och log lite.
- Varför sa han inte bara det då? Istället för att inte bry sig. Sa jag och suckade.
- Han blir lätt sur, du borde vänja dig vid det också. Han ger sig aldrig när han bråkar med någon, bara ibland.
- På tal om Justin.. Sa hon och kollade mot ett håll och log. Jag vände mig om och såg att Justin kom gåendes mot oss.
Men så fort han såg mig vände han och gick tillbaka in i arenan.
- Han är en väldigt omogen kille. Sa jag och vände blicken till Selena igen.
- Haha, du måste vänja dig. Du kan inte behandla honom som Justin Bieber. Utan som Justin. Men det var kul att se dig igen Ally, vi ses ikväll. Jag måste dra min rast är slut. Sa hon och gav mig en kram innan hon skyndade sig in i arenan.

Nu är jag ensam igen.. I Belfast. En stad som jag aldrig har varit i förut. Jag kan inte säga att det känns bra precis, jag längtar hem.

Emma här, lite tråkigt kapitel men det behövs innan all drama kommer;) Enjoy!

Kommentarer♥
Postat av: Nivine<3

jättebra kapitel!!:) snälla ett till idag??:P



Kram Nivine<3

2011-12-28 @ 18:30:02
URL: http://nivines.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jättebra! :D

2011-12-28 @ 19:11:11
Postat av: nour

OMG MER MER MER FÖR DEN VA SUPER!:D

2011-12-28 @ 19:20:42
URL: http://thetruejustinbieber.blogg.
Postat av: Anonym

skiit braaaaaaaaaa

2011-12-28 @ 19:21:14
Postat av: Sandra

Kommer det aldrig bli såhär "riktigt" eller vad man säger? :) Som i alla andra noveller. Om du fattar? :)

Tacksam för svar.

2011-12-28 @ 19:22:15
URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/
Postat av: Cecilia

MEEEEERRR!!!!! SNÄLLA!!!! :D

2011-12-28 @ 19:26:19
Postat av: Cecilia

MEEEEERRR!!!!! SNÄLLA!!!! :D

2011-12-28 @ 19:32:00
Postat av: Fanny

SKRIV MEEEEEEEERRRRRR JAG BLIR GALEN ANNARS!!! :D

2011-12-28 @ 19:46:47
Postat av: ellen

tråkigt??!! MMMMERRRRRRAAA!

2011-12-28 @ 20:47:34
URL: http://taylorswiftnoveller.blogg.se/
Postat av: bella

Super!!!

2011-12-28 @ 22:35:58
Postat av: Ronja

More, please? :D haha

2011-12-28 @ 22:58:09
Postat av: Danijela

Älskar't! :-D



Dock tycker jag att Ally var lite omogen, bara för ett litet tjafs så säger hon "Det var väl något mellan oss, kan man säga"... det lät ju ganska omoget, typ som om hon menar att det är slut bara för han är sur. Tänk lite mer på verkligheten annars är det sjukt bra! puss

2011-12-28 @ 23:13:59
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: Felizia

Grymt bra! :D

2011-12-29 @ 08:16:07
URL: http://onlyfellie.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0