Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 35

Men så fort han såg mig vände han och gick tillbaka in i arenan.
- Han är en väldigt omogen kille. Sa jag och vände blicken till Selena igen.
- Haha, du måste vänja dig. Du kan inte behandla honom som Justin Bieber. Utan som Justin. Men det var kul att se dig igen Ally, vi ses ikväll. Jag måste dra min rast är slut. Sa hon och gav mig en kram innan hon skyndade sig in i arenan.

Nu är jag ensam igen.. I Belfast. En stad som jag aldrig har varit i förut. Jag kan inte säga att det känns bra precis, jag längtar hem.

- Alfredo! Ropade jag och log stort. Äntligen hittade jag någon jag kände. Jag har gått runt i timmar efter min prat stund med Selena, ensam.
- Hej Ally! Sa han och gick mot mig. Jag satt ner vid en soffa jag hittat backstage.
- Letar du efter Justin? Frågade han och satte sig bredvid mig.
- Så du är den enda som inte har hört om mitt och Justin's lilla tjafs. Sa jag och flinade lite.
- Jo.. Jag hörde faktiskt om det när Selena snackade med Justin nyss. Han blev ännu mer irriterad när han fick höra att du tror att det är över mellan dig och Justin. Sa han och skrattade lite.
- Vad! Hur ska jag veta, han visade ju inga tecken på att han var intresserad längre. Vad ska jag göra? Sa jag desperat.
- Försök att ge honom den tid han behöver. Gå med honom på röda mattan som ni har tänkt, men efter det kan du hänga med mig eller något. Han släpper det nog tillslut. Sa Alfredo och log.
- Okej.. Ska du vara här hela dagen eller ska vi kolla vad Belfast har att erbjuda. Sa jag och flinade lite mot honom.
- Egentligen ska jag stanna här,  men det är för tråkigt. Jag tycker vi drar och kollar stan. Sa jag och ställde sig upp. Vi gick ut från arenan och tog en vända på stan. Det var många som kände igen oss och ville ta bilder med oss och sånt. Vi tog så klart bild med varenda person som frågade.
- Jag tycker vi går in där. Sa Alfredo och pekade på en bar som såg riktigt lockande ut.
- Ölen ska vara riktigt bra här i Irland sägs det. Fortsatte han och flinade lite.
- Har du glömt en väldigt viktig sak, mitt id kort tillhör fortfarande en vis Usher Raymond. Sa jag och suckade.
- Äsch, kalla mig grym.. Men jag fixade tillbaka det. Sa han och drog ut mitt id kort ur hans ficka.
- Awesome! Tjöt jag glatt och hoppade upp och ner på stället jag stod på.
- Haha, du skämmer ut mig. Kom nu. Sa han och drog med mig in i baren.

Vi gick in och beställade varsin öl. Men mer än så blev det inte. Alfredo var väldigt noga med att vi inte skulle dricka så mycket nu på dagen. För att vi måste hålla oss nyktra inför ikväll. Vi kommer säkert vara med i TV rutan då och då. Om inte de så kommer vi vara med i tidningarna om vi ställer till med problem på galan ikväll.

Northern_ireland_belfast_large

- Alfredo, vi kanske borde åka tillbaka till hotellet. Det börjar bli sent. Jag måste välja klänning och fixa sånna saker inför imorgon. Sa jag och log. Efter våran öl hade vi tagit en lång promenad i Belfast, och klockan hade redan hunnit bli mycket.
- Ja det borde vi nog, vi kan gå till hotellet. Det ligger inte så långt härifrån. Sa Alfredo och vi bytte håll och började gå mot hotellet.
- Men vi ses imorgon då, vi kanske kan äta frukost tillsammans imorgon. På stan? Frågade Alfredo när jag var framme vid mitt hotellrum.
- Ja det kan vi göra. Hälsa Justin. Sa jag och log innan ja gick in i mitt hotellrum och stängde dörren.

Jag hoppade in i duschen och tvättade bara av mig, för en ordentlig dusch skulle jag ta mig imorgon.

Nu var det dags. Den stora EMA dagen var här. Jag har valt att ha på mig en silvrig kort klänning med öppen rygg. Undra vad alla kommer tycka om den klänningen. Jag hoppade in i duschen och tog en ganska lång dusch. Jag tog på mig en vanlig mjukis dress för det var inte dags att ta på sig klänningen en. För galan börjar ju inte förens ikväll. Jag blåste håret torrt och satte upp det i en toffs. Just nu orkade jag inte vara så fixad. Men jag sminkade mig lite i alla fall. Min mobil vibrerade och såg att det var Alfredo som skickat ett sms. Då kom jag på att jag ska äta frukost med honom idag.

''Hej Ally! Är du klar eller? Alla äter i resturangen där nere nu, om inte du är klar äter jag med dem.. :) /Alfredo''

''Vi ses vid hissen om 5 minuter//Ally''

Jag tog med mig en liten väska där jag hade min plånbok, mobil, lite smink och hotell nyckeln. Sen tog jag på mig mina skor. Efter det gick jag ut till hissen där Alfredo redan stod och väntade.

- Hej Alfredo! Sa jag och gav honom en kram.
- Äntligen vet du hur hungrig jag är? Sa han och besvarade min kram.
- Killar asså, ni äter som djur! Sa jag och skrattade.
Vi gick in i hissen och åkte ner till lobbyn. När vi gick förbi resturangen såg jag Justin's crew, dem satt precis vid ingången till resturangen. Scooter fick synn på oss och vinkade lite.
- Ally, Alfredo kom! Ropade Scooter och pekade på bordet. Alfredo drog med mig in till deras bord, och fram till Scooter.
- Jag och Ally tänkte äta ute på stan istället. Men när ska vi vara tillbaka? Frågade Alfredo, vi hade nu dragit åt oss allas uppmärksamhet till och med Justin's.
- Ehm jaha, Alfredo du måste vara tillbaka om en timma. Vi ska gå igenom lite jobb grejer. Sa Scooter och kollade diskret mot Justin's håll, som bara kollade ner i sin mat.
- Alright! Sa Alfredo och vi gick ut från hotellet.
- Justin sa att det bara var Du, Scooter och Kenny som skulle med hit till Irland. Varför är hela crewet här? Sa jag förvånat. Visst jag hade sett dem igår med, men jag hade inte tänkt på det så mycket då.
- I början var det tänkt så. Men alla ville följa med, så det fick bli så. Svarade Alfredo när vi gick längst gatorna.
- Där kan vi äta. Sa jag och pekade på ett ställe som såg riktigt mysigt ut.
Vi gick in dit och beställde varsin macka med juice. Men Alfredo tog också yougurt, kaffe och pannkakor. Den killen äter mycket alltså..
- Är du taggad inför ikväll då? Frågade Alfredo efter en stund med tystnad.
- Nja.. Jag är faktiskt lite nervös för att gå på röda mattan. Sa jag generat.
- Äsch, det kommer gå bra. Och mattan är rosa, inte röd. Sa han och blinkade med ena ögat mot mig.
- Sa Justin något om mig igår? Frågade jag sedan och tog en tugga av min macka.
- Nej inte så mycket. Mest att han sa att ni fortfarande ska gå på mattan tillsammans. Men sen på galan blir han nog rätt upptagen, han snackar nog med många kändisar. Sa han och jag nickade.
När vi kände oss klara skyndade vi oss tillbaka till hotellet. För Alfredo skulle ha ett litet möte med Scooter eller något liknande. I lobbyn träffade vi på Justin som satt i en av fotöljerna. När han fick synn på oss ställde han sig upp och började gå mot vårat håll.
- Jag går upp, lycka till och vi ses ikväll. Sa Alfredo och kramade om mig innan han gick.
- Hej Justin.. Sa jag ganska tyst när han stod framför mig. Han gav mig en lätt puss på munnen.
- Hej, ville bara säga att du ska vara klar om 3 timmar. Jag väntar på dig här nere då. För vi ska åka dit tillsammans. Sa han och jag nickade lite.
- Något mer? Frågade jag efter en lång pinsam tystnad, han skakade på huvudet och gick mot Pattie som stod lite längre bort.

Emma här! Drama is coming! ;)

Kommentarer♥
Postat av: Danijela

Oj... vad pinsamt det har blivit mellan de... men varför då? Det har ju inte hänt något stort, jag tycker de beter sig omoget och barnsligt! :-/



Bra skrivet iallafall, längtar tills nästa :-)

2011-12-29 @ 17:30:50
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: bella

Super!!!

2011-12-29 @ 17:50:56
Postat av: Anonym

omg awesome!

2011-12-29 @ 18:30:21
Postat av: Fanny

Jättebra! :D

2011-12-29 @ 18:37:05
Postat av: Hej!

Vad heter Marielles andra blogg!????!

2011-12-29 @ 18:52:56
Postat av: Felizia

Awsome!! :D Åhh längtar tills de ska gå på rosa mattan ^^

2011-12-29 @ 20:13:44
URL: http://onlyfellie.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0