Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 4

Måndag morgon och solens strålar lyser rakt in genom fönstret för att jag som vanligt har glömt att dra ned rullgardinen. Klockan väckte mig dock, för att jag av någon anledning har valt att gå till skolan. Festen hos Alfredo två kvällar före hade verkligen tagit ut sin rätt på min kropp. Eller så kanske det inte bara berodde på just den festen, utan alla jag varit på den senaste månaden.

 

När jag kom ut ur duschen kände jag mig som en ny människa. Mobilen lyste till bredvid sängen så jag plockade upp den och såg att jag hade fått ett sms av Lucy.

 

”Är du verkligen säker på att vi ska gå till skolan, det är ju strålande solsken ute och säkert en massa snygga grabbar?”

 

Jag kunde inget annat än skratta åt henne.

 

”Jo, vi går till skolan. Men är det tråkigt så drar vi. Okej?”

 

Svaret jag fick av henne bestod enbart av ett okej, så det var inget att svara på. Jag sminkade mig snabbt och gick ned till köket där Nate satt. Han var helt inne i en av sina böcker han hade framför näsan, så jag vågade inte ens störa honom. Mjölk och flingor till frukost är faktiskt det enda jag orkar, både äta och göra.

 

- Du och Lucy, har ni något på G eller? Nate hade lagt ifrån sig boken, så jag vågade prata med honom.

- Vad får dig att tro det? Vi låg med varandra, so what? Han kollade på mig som att jag hade blivit galen.

- Hon tror att du gillar henne. Kanske inte så smart drag av dig, om du inte vill annat än knulla henne. Att han sedan bara skrattade åt mitt svar gjorde mig bara säkrare på att han var som mig, han vill inte ha ett förhållande, och då tycker jag att han ska säga det till henne istället för att ge henne falska förhoppningar.

 

På skolans parkering har jag en egen plats längst fram, till min alldeles egna rosa Lamborghini. Blickarna som folk ger mig varje gång jag kör in bilen på skolans område är dem blickarna en tjej i min position vill ha. Lucy stod som vanligt vid min plats och väntade på mig, men denna gång såg hon inte speciellt glad ut.

- Jag förstår inte hur du kan få mig att gå hit. Hon stod med armarna i kors och surade.

- Vi kanske ska visa att vi lever i alla fall. Trever är väl också här någonstans? Jag kollade omkring mig, och fick syn på honom lite längre bort mot byggnaden, tillsammans med några andra grabbar på skolan.

 

Jag krokade min arm i Lucy’s och drog med henne bort mot Trever. Hon suckade nästan hela vägen, förutom när hon var nära nog och kunde släppa mig för att ge honom en kram. När han kramade om mig, började han skratta.

 

- Vad gjorde du egentligen med Justin på festen hos Alfredo? Istället för att svara gav jag bara honom en konstig blick. Jag hade ingen aning om vad det var han snackade om.

- Du har tydligen gett dig in i ett spel du kommer ha svårt att ta dig ur, enligt honom. Hoppas bara han inte har rätt, du har väl en plan? Han log, sådär hånande mot mig.

- Om jag har en plan. Har Allyson Stevens någonsin gjort något utan att ha en plan?

- That’s my girl. Han la armarna om både min och Lucy’s axel och så styrde vi fötterna mot skolans ingång.

 

Första lektionen var jag med på, men ångrade mig genast av att jag hade gått hit. Eller rättare sagt, vår mattelärare fick mig att ångra mig. Eftersom att jag inte har vart i skolan på en minst en vecka, så frågade han såklart mig, om en massa jag inte ens förstod. Jag och Lucy satte oss i cafeterian, och tog oss en varsin kaffe.

 

- Kan du erkänna nu att du gjorde ett dåligt val? Hennes stränga blick fick mig att inse att jag skulle ha lyssnat på henne.

- Ja, det kan jag göra. Kan vi gå? Hon skakade stolt på huvudet. När vi lämnade skolan vibrerade min mobil till i bh:n. Och ett sms från ett nummer jag inte hade fanns mottaget.

 

”Är du redo att leka? Jag vet att jag är i alla fall. /J”

 

Jag förstod att det var från Justin. Hur fick han mitt nummer? Jag visade smset för Lucy som bara skrattade lite.

 

- Omogen grabb du har hittat där, Ally. Sa hon och skrattade åt hans sms yttligare en gång till.

- Han fattar inte ens att jag var onykter då, men aja. Om han vill leka får han leka. Sa jag och flinade mot Lucy.

 

Jag började svara på hans sms och skickade iväg det med ett leende.


''Jag är mer än redo, bring it Bieber! /A''

 

Vi satte oss i min bil och körde iväg från skolans parkering.

 

- Du skulle lyssnat på mig, skolan är tråkig! Sa Lucy glatt över att hon hade rätt.

- Aja babe, du hade rätt denna gången. Sa jag och svängde in på en glassbar lite utanför L.A.

 

Vi beställde varsin glass och satte oss vid ett fönster. Min mobil vibrerade igen och jag tog upp den för att se Justin's svar.

 

”Jag vet att du vill ha mig, varför kan du inte bara erkänna det, så slipper vi hålla på med detta?”

 

”Vad är det som får dig att tro det? Det var inte jag som tryckte upp dig mot väggen, eller kysste dig på halsen. Du vill ha mig ;)”

 

Han slutade svara mig där, vilket jag tyckte var skönt. Jag smaskade och lekte med min glass, medan Lucy satt och sms:ade med någon.

 

- Vem skriver du med? Hon visade mig sin mobil, och jag fick en chock.

 

”Jag tycker om dig också.” sms:et var från ingen mindre än min bror, Nate!

 

 


 

Det mesta skrivet av mig, Marielle, men Emma finns med på ett hörn hon också. :) Ge oss många kommentarer nu. :)


Kommentarer♥
Postat av: Emma

Skit braaaa :D<3

2011-12-18 @ 17:15:33
Postat av: caroline

skit bra!! :D man vill bara fortsätta läsa :D <3

2011-12-18 @ 18:05:43
URL: http://thehomeofmusicnews.devote.se
Postat av: Anonym

awesome! ett till idag? snällaaaa:D

2011-12-18 @ 18:32:05
Postat av: Fanny

Gryymt! :D <3

2011-12-18 @ 18:40:04
Postat av: C

I smell drama between her and her brother ;)

nej men shit hoppas han inte driver med Lucy och hoppas Allyson vinner över Justin:D

grymt like always! :)

2011-12-18 @ 19:01:24
Postat av: nivine<3

jättebra kapitel!!!:) älskar novellen!!!:D <3

2011-12-18 @ 19:39:15
URL: http://ablogaboutlife.devote.se
Postat av: Anonym

Super :)

2011-12-18 @ 19:56:26
Postat av: Johanna

mer :D :D

2011-12-18 @ 20:18:31
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Felizia

Hoppas att Justin vinner över Allyson ;D

Awesome! as always! :)

2011-12-18 @ 20:59:39
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Alizzdream

Sjukt bra som alltid!! :)

Hoppas Justin vinner ;)

2011-12-18 @ 23:48:53
URL: http://biebersecret.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0