Bloggerfy Splinx

I Feel Different Around You - Chapter 5

”Jag vet att du vill ha mig, varför kan du inte bara erkänna det, så slipper vi hålla på med detta?”

”Vad är det som får dig att tro det? Det var inte jag som tryckte upp dig mot väggen, eller kysste dig på halsen. Du vill ha mig ;)”

Han slutade svara mig där, vilket jag tyckte var skönt. Jag smaskade och lekte med min glass, medan Lucy satt och sms:ade med någon.

- Vem skriver du med? Hon visade mig sin mobil, och jag fick en chock.

”Jag tycker om dig också.” sms:et var från ingen mindre än min bror, Nate!


Tumblr_lw5q5k0ob41r5wivoo1_500_large

(Trever)

 

- NATE!! Skrek jag ilsket när jag precis kommit innan för dörren. Jag hade precis släppt av Lucy hemma hos henne för att hon inte skulle få höra när jag skäller ut Nate. Han kom inspringandes i hallen och kollade förvånat på mig.

- Vad är det? Svarade han med lugn röst.
- Du låter Lucy vara för in i helvete Nate!! Skrek jag argt medans jag tog av mig skorna.
- Chilla.. Sa han bara och försvann. Jag röt ilsket och gick upp på mitt rum. Jag tänkte precis sätta på min laptop fast det hann jag ju såklart inte eftersom min mobil började ringa.

- Hallå? Svarade jag med en trött röst.
- Hej babe, Trever här!
- Hej Trever, är det något speciellt?
- Aa! Du ska komma över till mig med en gång, Lucy är redan här vi ska ha film kväll!
- Haha, okej jag kommer med en gång. Svarade jag och tryckte bort samtalet.

Jag la ned min laddare till mobilen i väskan, eftersom att min batteri verkade vilja ge upp i allt för olägliga lägen. Nate skulle precis till att knacka på min dörr när jag slet upp den och puttade undan honom, så att jag kunde gå förbi. Han försökte hela tiden prata med mig, men jag slog dövörat till. Han ska inte tro att han kan leka med min bästa väns känslor.

Trever bor inte som jag och Lucy, i ett stort lyxigt hus, men han bor inte så mycket sämre. Hans mamma köpte honom en lägenhet högst upp i en nybyggd skyskrapa, hans lägenhet är stor nog för oss alla tre, och vi gillar alla att sprida ut oss. Han trivs som fisken i vattnet uppe i sitt hem, och det förstår jag, finns inte många ställen i L.A som slår hans utsikt. 

- Hej babe. Trever öppnade dörren med världens leende på läpparna
- Hej, vad ler du åt? Vi kramades och jag tog av mig skorna för att sedan gå in och sätta mobilen på laddning. 
- You will see. Var det enda han svarade, vilket irriterade mig lite. 

I soffan satt Lucy och Alfredo, vilket jag absolut inte var beredd på.
- Hej Lucy.. Och Alfredo.. Sa jag förvånat och en aning efterbilivet.
- Innan du frågar så är Justin inte här, än. Sa Alfredo och log lite mot mig.
- Jag skulle inte ens fråga.. Sa jag och satte mig bredvid honom i soffan. Vi bestämde oss för att vänta på Justin innan vi satte på filmen. Så medans vi väntade satte Trever på hans Xbox 360 och vi spelade lite olika spel mot varandra osv. Men jag fattade egentligen ingenting lite pang pang där och lite bom bom där.
- Alfredo! Sluta döda mig dåå... Sa jag ledsamt med en put mun, som en liten tre åring typ.
- Haha, jag kan lära dig om du vill? Sa han och log mot mig. Jag satte mig i hans knä och vi började köra som ett lag istället mot Trever. Plötsligt ringde det på dörren och Lucy öppnade och någon minut senare kom hon in med Justin bredvid sig. Jag orkade inte ens lägga någon uppmärksamhet på Justin så jag fortsatte skratta med Alfredo. Men precis när jag skulle skjuta Trever och vinna över honom drog någon mig från Alfredo's knä så jag hamnade över Justin. Och det var såklart Justin som gjort det.
- Hey, jag var faktiskt på väg att vinna! Sa jag irriterat men han satte mig i hans knä och höll fast mig där.
- I know you want me.. Viskade han lite smått sexigt i mitt öra.
- Haha, nej Bieber det vill jag inte. Svarade jag men han fortsatte och nafsade mig lite i örat och sånna saker. Jag fnittrade lite innan jag insåg att det var säkert en del av hans plan.
- Vad sägs om att pausa leken och ta en promenad, bara du och jag. Sa Justin med ett leende.
- Varför det?
- Det kan vara bra att lära känna sin motstånadare. Svarade han och tillslut gick jag med på det. Vi gick ut bara han och jag och tog en promenad längst gatorna.
- Varför är du som du är? Frågade Justin mig plötsligt.
- Vad menar du? Sa jag förvirrat.
- Du dricker, ligger runt med killar. Gör dem galna helt enkelt. Skiter i skolan gör du också har jag hört.
- Vadå så du ligger inte med tjejer då eller?
- Haha.. du, försök inte ens att byta samtalsämne.
- Jag vet faktiskt inte. Det bara hände.
- Så du tror aldrig du kommer vara i ett förhållande?
- Inte på ett tag i alla fall. Nu är det min tur att fråga. Varför leker du en dum lek med mig för? Frågade jag och skrattade till lite.
- Du gjorde mig galen på festen så nu är det min tur, payback is a bitch. Sa han och flinade.
- Haha, inte om du leker med självaste djävulen.
- I'm not afraid.. Sa han och log lite mystiskt.
Efter min och Justin konstiga promenad kom vi tillbaka till Trever's lägenhet. Det hade kommit fler folk, eller fler och fler det hade kommit två tjejer. Selena och hennes kompis Stacy. Dem hade redan startat filmen så jag satte mig bredvid Lucy. Jag trodde Justin skulle sätta sig på den tomma platsen bredvid mig och hålla på som vanligt. Men istället satte han sig bredvid tjejen som hette Stacy. De verkade känna varandra eftersom de viskade saker till varandra och skrattade ibland. Justin var väldigt när gången. Så som han brukar vara med mig var han nu med Stacy. Han gav henne en puss på kinden ibland och en på munnen då och då. När det hade gått ungefär en timma satt dem redan och strulade. Och då insåg jag att filmen för mig inte var så intressant längre. Utan jag hade bara suttit och kollat på Justin och Stacy.

Emma här! Detta ''Chapter'' skrev jag men Marielle skrev också ett par rader:) Hoppas ni gillar det som vanligt comments please!!:D

Kommentarer♥
Postat av: S.M

ASBRA, som vanligt ^^

2011-12-19 @ 02:02:55
Postat av: Johanna

awesome :D

2011-12-19 @ 07:09:20
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

awesome som vanligt!:D

2011-12-19 @ 07:22:40
Postat av: Anonym

jättebra!

2011-12-19 @ 07:54:30
Postat av: nour

sjukt bra give me more!!!:D

2011-12-19 @ 08:14:35
Postat av: Anonym

alltså.. snälla ni beskriver justin väldigt äcklig.. jag gillade eran noveller förut. inte längre ni har en läsare mindre nu!

2011-12-19 @ 08:49:24
Postat av: Anonym

srsly, det är bara en novell -.- ( till den som skrev att ni beskriver justin väldigt äcklig och så)



Jag blir ju nästan lite arg på Justin nu :Oo

får vi ett till idag? :D:D:DD

2011-12-19 @ 09:17:20

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0