Bloggerfy Splinx

So far away in my dream - Part 52

Ta den här. När du mår som sämst kommer det att hjälpa, och det vet du. Sa Linnea och gav mig ett helt cigg paket.
- Ehm, jag har slutat..
- Vi vet, och det är jättebra. Men när du mår som sämst så tar du en. Sa Melissa och kramade mig en sista gång.
Men när jag verkligen var tvungen att åka kramades vi en sista gång. Sen satte jag mig i taxin och den körde iväg.
Canada here i come.

Jag satt i bilen i någon timme. Jag va helt fast i min värld. Då jag tänkte på allt som skulle hända när jag kom till Canada. Skulle jag gå på high school eler inte? Vad skulle hända mellan mig & ryan? så många tankar flög omkring i min hjärna.
Tills bilen äntligen var framme och jag såg att vi var framme vid arlanda. Jag ställde mig upp och med mina 2 handväskor resten va i baggaget. Innan jag smällde till dörren så ramlade ciggaret paketet på marken. Jag tog upp det och små flinade. Sedan tog jag bestämda steg mot sopptunnan som låg alldeles innan dörren in till flygplatsen.
Jag kollade bak och såg att min chafför snackade med några män som tog ut mina väskor ur bilen och började gå bakom mig.
Du har många väskor du. Sa den ljushåriga av dom. Jag skrattade och svarade.
- Jag vet.

Efter att jag hade checkat in och gått igenom kontrollen gick jag för att kolla vilken tid och hur länge jag skulle flyga.
Jag kollade upp mot tavlan och försökte hitta Kanada. När jag tills slut hittade den så stog det att man kunde gå ombord i gate 36 om 15 minuter. Och att resan skulle ta 9 timmar dit.
Jag suckade högt för att jag kände inte för att spendera min dag uppe i luften. Men vad skulle man göra? Jag fick syn på en liten kiosk. Jag bestämde mig för att köpa svenskt godis vilket jag inte kommer få äta på ett tag om jag inte hittar IKEA där.
Jag plockade allt möjligt, och tog fram en sprite ur kylen. Jag gick till kassan och betalde. 113 blev det. Godiset blev några kilo.
Jag tog upp mina väskor och började gå mot min gate. När jag kom dit så hade dom redan öppnat den. Dom kontrollerade mitt pass. Och jag gick ut till flygplanet, gick in och satte mig i mitten av flyget längst in vid fönstret.
Flygplans värdinnorna visade hur man gjorde med luft rörs grejerna ifall planet störtar som dom alltid gör. När dom var klara med det så gav dom ut kataloger som man kunde köpa grejer ifrån.
En kille runt 17 års åldern, med ljus brunt hår med gråna ögon kom imot min plats.
- Hey, excuse me can I sit here? Sa han blygt.
- yeah sure. Sa jag och tog bort min väska från platsen.
Han satte sig bredvid mig och va ganska söt, men jag skakade den känslan bort och stoppade in hörlurar plopparna i örona och kollade ut igenom fönstret.
Jag satt där, och jag kände att jag hade en stressig/nervös mage. Varför visste jag inte. Jag tror nog att det var för att jag inte visste vad som väntade mig i Kanada. Men det värsta var ju Ryan.
Jag kände att killen rörde till mig på armen. Jag kollade mot honom och såg att hans läppar rördes. Då jag hade hörlurar på så hörde jag inte ett ord som kom ur hans mun.
- Huh? Sa jag förvirrad.
- Im so sorry for bothering you, but im Jacob. Sa han och log mot mig och sträckte fram sin hand.
- Oh, your not bothering me. Im bored anyway. Im emma. Sa jag och skakade hans hand.
- So.. Where are you from Emma? Frågade han efter någon minuts tystnad.
- Im from Sweden, but im moving to Canada today. Sa jag och lät bekymrad.
- Why are you sounding so worried?
- I don't know. I just feel like this is a big step for me.
- It is. But how old are you?
- Im 16..
- You don't look like a 16 year old girl. Sa han och skrattade till.
- Is that a compliment? Sa jag och skrattade med honom.
- Yes it is! Sa han.
- Enough about me, tell me something about you. Sa jag.
- Im Jacob and im 17. Im from Canada.
- So what were you doing in Sweden?
- Visiting my aunt.
- ooh, okay cool.

Vi snackade i någon timme tills jag somnade. Jag vred och vände på mig och tillslut så vaknade jag av att jag låg på hans axel.
Jag rättade till mig och såg att han sov.
Jag tänkte inte väcka honom så jag tog upp min Ipad från datorn. Det ploppade upp en ruta som visade att jag fått en internet anslutning.
Jag blev så glad att jag hade internet så jag log med hela ansiktet.
Jag loggade in på twitter och kollade läget. Mina followers hade höjt just nu så hade jag cirka 11,00 followers och jag följde ju bara 15 styckna mina närmsta och några få kändisar. Undra ifall dom visste att jag är Justins flickvän?
Jag twittrade.
'' Canada here I come! ''

Det tog inte långt tid innan en massa folk började fråga mig vad jag skulle göra där. Så jag började skriva ett nytt tweet för att göra det mer klart.
'' For those who are asking, Im moving 2 bcuz my brother is the new trainer for the Straford soccer team :-) ''

Jag kollade mina mentions och såg att Chaz hade skrivit till mig för minuter sen.
'' Can I catch you up at the airport, neighbour? ;) ''

Jag retweeta tweetet medans jag log för mig själv och skrev tillbaka.
'' Sure neighbour, ;) ''

Det tog inte långt tid innan jag fick ett svar.
'' What time? ''

Jag förstod direkt och svarade.
'' My airplain will be in Canada 2pm. ''

'' Okay, I'll be there waiting for you then. ''

Skrev han och jag svarade inte. Jag såg att mina followers höjdes fort som satan och mina mentions också. Själv så visste jag inte vad som hände. Tills jag såg att en Belieber hade retweetat Justins tweet..
'' @emmanilsson I hope your flying safe. I miss you already bebe. Call me when your home. I left a suprise for you and let me know what you think about it''
Jag  tänkte direkt varför fan hade Justin skrivit såhär? Nu kommer varenda fan vara sur på mig och jag kommer inte få lungt och ro.
Förr eller senare så skulle det här hänt men han kunde åtminstone förberätt mig?
Just då vaknade Jacob och fick syn på tweetet Justin twittrat direkt. Vad skulle han igentligen tycka? Varför måste det här hända nu?
Jag kan slå vad om att de kommer stå folk samlingar när jag landat.
- Wanna explain? Sa han med en skarp blick.
- Im Justin Biebers girlfriend. sa jag tyst.
- The Justin bieber? Sa han förvånat.
- Yes, THE Justin bieber. Sa jag och överdrev
Han började skratta och det tog någon timme tills jag förklarat allt. Vi bytte nummer innnan det va dax att hoppa ur flyget.
Jag och Jacob gick skiljda vägar. När jag kom in stog Chaz där med en öppen famn, jag sprang dit och hoppade på honom som en liten flicka som precis träffat sin pappa. Vi båda brast ut i skratt.
- How are you emms? Sa han när vi hade lugnat ner oss.
- Im great, how about you?
- Im good. Svarade han.
- And oh, how does it feel to be neighbour with the chas master? Sa han och blinkade. Och vi båda började skratta igen.
Innan jag hann svara så tog han tag i mig.
- Turn around, we might call security.
Jag kollade bak och såg en MASSSA med tjejer gå mot vårt håll och kollade efter oss. Som tur va hade vi båda luvor som vi satt på och började gå mot ett personalrum.

Hej, jag ( Ubah ) Har fortfarande ingen dator hemma. Men för någon timme sen så kände jag att jag BEHÖVDE skriva ett inlägg så jag ringde min moster så hon fick komma med sin dator.
Hoppas ni gillar inlägget. Och kommentera vad ni tycker borde hända!

Kommentarer♥
Postat av: Melina

Asbra!

Längtar till nästa del <3

2011-07-20 @ 10:01:09
Postat av: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

ä l s k a ♥

2011-07-20 @ 14:16:27
URL: http://bieberdrug.blogg.se/
Postat av: Ebba

jättebra, meer!

2011-07-21 @ 20:34:58
Postat av: Anonym

Meera!!! Suuuuper braaa!!! :D

2011-07-21 @ 21:01:54

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0