Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 47

Jag började gråta framför honom. Tårarna bara rann och rann. Men han bara stod där som en ufo och kollade på.
Så jag stängde dörren till sovrummet tog min ipod och började lyssna på ''What Are Words'' Med Chris Medina. För Justin sa att den låten var våran låt. Han sa att allt i texten stämde, att han aldrig skulle lämna mig när jag behöver honom som mest. Så istället för att lyssna med hörlurar kopplade jag in ipoden i min högtalare. Så han skulle höra låten.




Nästa morgon vaknade jag av ljud från hotellrummets kök. Det var antagligen Justin som gjorde frukost. Så jag gick upp och klev in i duschen. Men jag duschade inte så länge. Efter det tog jag på mig svarta shorts och en pösig t-shirt. Sen fönade jag och plattade håret, och sminkade mig lite lätt. När jag var klar gick jag ut till köket. Justin hade precis blivit klar med frukosten.
- Can i have some to? Frågade jag utan att kolla på honom.
- A kiss or breakfast? Sa han och hånlog mot mig. När blev han så elak?
- Never mind, i can just ask Chris instead. Sa jag och gick mot hallen.
- Good, because Nicole is coming. Sa han lite högre så jag skulle höra ifrån hallen.
- And i can call Ryan, Eric or Chris. I have many choices.
-
But i have 11 million girls how wants me. So i have more choices. Sa han tillbaka. Jag orkade inte fortsätta bråka med honom så jag gick ut istället. Och ner till hotellresturangen. Där satt jag och åt, ensam. Men jag bestämade mig för att ringa ett litet samtal. Eftersom jag kände mig så ensam.
Signalerna gick och tillslut svarade han.
- Hey its Ryan! Sa han med glad röst.
- Hey Ryan, its me Emma. Sa jag osäkert.
- Hi Emma! How are you?
-
Not good, you?
-
I'm fine. But why don't you feel good? Sa han lite oroligt. Jag trodde inte han skulle bry sig om mig. Eftersom vi inte har pratat sen New York. Och det var ett tag sen.
- Justin is my problem right now. He is so mean to me.
-
Yeah, i have heard that. But i didn't know that he is mean to you?
-
Well, we are in Paris now. And he has a new girlfriend i think. Nicole or something.
-
He told me.. Sorry Emma.
-
Its okey.. Can't wait to come to Canada! Sa jag med lite gladare röst.
- Are you coming to Canada?! Sa han förvånat, men ändå på ett glatt sätt.
- Yes, i'm moving there next week. After Paris.
-
To Stratford?
- Yes. Pontus is moving there so i'am moving with him.
-
Nice which street?
-
My mom bought a house for us at Stratford Street 4.
-
Really?! Chaz lives next to you then! Sa han ännu gladare.
- Nice, then we can hang out all the time.
-
If you want to. Sa han och jag kunde se framför mig att han log.
- Ryan, i miss you. Sa jag allvarligt.
- I miss you to.
-
How is Savanna?
-
Its over. She broke up with me awhile ago.
-
Oh, sorry.
-
Don't be sorry. She wasen't the one.
-
Really?
-
Yeah, she realized that i still love you. So she broke up with me.
-
Do you still love me? Sa jag förvånat.
- Yes, do you still love me? Frågade han och jag visste inte vad jag skulle säga. Jag älskade honom inte på det sättet längre men ändå svarade jag...
- Yes i love you, i always have. Sa jag men ångrade mig snabbt. Fast nu var det ju försent jag hade redan sagt det.
- Do you want to try again? Sa han sedan. Mitt hjärta sa nej, och min hjärna sa ja. Eftersom det var det perfekta tillfället att hämnas på Justin. Men kan jag verkligen göra så mot Ryan?
- Of course i want to. See you next week!
-
Yes! Byee Sweetie. Sa han och la på.

När jag ätit upp allt på tallriken gick jag ut i det fina vädret. Jag gick in i några affärer här och där. Köpte bland annat en ny äkta LV väska. Jag var verkligen förälskad i märket LV. När jag gått runt i några timmar ringde mobilen, det var Melissa.
- Hej Melissa. Sa jag och försökte låta glad.
- He...ee..jj.. Sa hon och jag kunde höra att hon grät, jättemycket.
- Melissa, vad har hänt?
-
Po..unt..uss å.ktee idaag! Fick hon fram medans hon grät. Pontus åkte ju idag.. Stackars Melissa.
- Melissa försök lunga ner dig lite. Själv är jag på en piss resa i Paris med världens sämsta kille ever. Sen råkade jag tydligen precis säga till Ryan att jag fortfarande älskar honom. Fast det gör jag inte. Men nu är vi tillsammans. Och Justin är så elak mot mig så jag bara har lust att ta självmord. Sa jag och bablade på tills hon bad mig at sluta prata för en minut.
- Älskling.. Justin är väl som han är. Han älskar dig, det är därför han gör såhär. Och jag kan hålla med dig om att det var dumt att säga till Ryan att du fortfarande är kär i honom. Men hur mycket jag en vill, kan jag inte hjälpa dig. Sa hon med lugn röst.
- Jag vet.. Men jag måste dra nu Melissa. Jag ringer dig när jag är framme i Sverige.
-
Hur länge är du i Sverige innan du åker.
-
Bara ett par timmar tyvärr..
-
Okej men vi hörs då! Hejdå.
-
Aa det gör vi, hejdå! Sa jag och la på.

Efter ett par timmars shopping var jag helt slut i fötterna. Jag hade handlat en del på Chanel, Dior och LV.
Shoppa i Paris är en av det roligaste jag har gjort. Det finns så mycket överallt.
Men jag bestämde mig för att gå tillbaka till hotellet. Det var inte långt dit, jag vara bara ett par minuter bort. Så jag började gå. Efter ungefär 10 minuter var jag framme vid hissen. Jag gick in och tryckte på knappen till våran suit. Pling lät det när jag var framme. Jag tog fram kortet och låste upp dörren. Sen tog jag alla mina kassar till sovrummet och gick ut på balkongen eftersom Justin kollade på tv i vardagsrummet. Men efter bara ett par minuter kom han också ut på balkongen och vände sig mot mig.
- Why are you togehter with Ryan again?
-
Because i love him? Sa jag drygt. Jag hade ingen tanke på att vara snäll mot honom. Eftersom han har varit rätt elak mot mig.
- You don't love him. I can see that on your face.
-
You shoulden't care so much.
-
I don't.
-
Yes you do, you are jealous. I can see that on your face. I know you.
-
I still love you a little. But i don't want you. So i'm not jealous.
-
Justin, i'm moving to Canada next week. With Pontus so its just better if me and Ryan are togehter. Sa jag och kollade bort.
- Wait, what? Are you moving?
-
Yes, to Canada like i said the first time.
-
Fun, for you.
-
Yes its very fun. I'am moving in next to Chaz.
-
Why are you stealing my friends?
-
Why are you still here?
-
Because i promised you to be here. When you need me the most? Remember?
-
Yeah, i remember. Its one of my favorite songs. Sa jag och han drog in mig till pianot i vardagsrummet och började spela och sjunga.

''Anywhere you are, I am near
Anywhere you go, I'll be there
Anytime you whisper my name, you'll see
How every single promise I keep
Cuz what kind of guy would I be
If I was to leave when you need me most

What are words

If you really don't mean them
When you say them
What are words
If they're only for good times
Then they don't
When it's love
Yeah, you say them out loud
Those words, They never go away
They live on, even when we're gone

And I know an angel was sent just for me

And I know I'm meant to be where I am
And I'm gonna be
Standing right beside her tonight


And I'm gonna be by your side
I would never leave when she needs me most

What are words

If you really don't mean them
When you say them
What are words
If they're only for good times
Then they don't
When it's love
Yeah, you say them out loud
Those words, They never go away
They live on, even when we're gone

Anywhere you are, I am near

Anywhere you go, I'll be there
And I'm gonna be here forever more
Every single promise I keep
Cuz what kind of guy would I be
If I was to leave when you need me most

I'm forever keeping my angel close''

När han spelat klart vände han blicken mot mig.
- I still mean it. Sa han och ställde sig upp. Nu var han bara några centimeter ifrån mig. Jag skrattade till lite nervöst när han närmade sig mig. Han gav mig en stor varm kram.
- I'am so sorry for everything i have done to you. You are the most beautiful girl i ever seen. Viskade han i mitt öra.
- Its okey, i'm sorry to. I really am. Viskade jag tillbaks med gråten i halsen.
- And you look very hot in that hat. Sa viskade jag och snyftade till. Justin bara skrattade till lite och fortsatte hålla om mig.


Så nu har jag (Emma) Skrivit ihop ett kapitel till er:D Håll utsik på www.biebsfavorite.blogg.se för kapitel 3 är på G !! :D Kommentera gärna. En enda liten kommentar betyder mycket:) <3

Kommentarer♥
Postat av: Anonym

great! :P

2011-07-02 @ 19:10:40
URL: http://thestoriesboutjb.blogg.se/
Postat av: alice

2011-07-02 @ 19:24:07
Postat av: ciaRA!!!!somlängtar

naaaw vad gulligt meeeeeeer!!

2011-07-02 @ 21:38:48
Postat av: Anonym

det var mysigt att dem blev sams igen, men vad händer med stackars ryan..?! :'/ han som verkar så charmig, haha! iallafall, det var jättebra men det skulle inte sitta helt fel att få ett till kapitel med tjafs mellan Justin och henne ;) men men, det var ändå jättebra.

2011-07-03 @ 00:07:31
Postat av: Anonym

AW!! MER :DDDDD

2011-07-03 @ 01:52:20
Postat av: Jenny

Meeeeeeeeeeeeeeeeeer!! :)

2011-07-03 @ 02:57:14
Postat av: FlizanLizan

Hejsan



Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 kr :P

2011-07-03 @ 18:20:13
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Anonym

älskar din novell !

Tack det skulle betyda väldigt mycket för mig ! (;

Postat av: daniella

Längtar tills nästa kapitel... :)

2011-07-03 @ 22:11:20
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: bbiebs.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

längtar tills nästa. :)

2011-07-04 @ 13:54:27
URL: http://bbiebs.blogg.se/
Postat av: soz

Snälla mer

2011-07-04 @ 21:50:17

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0