Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 54

Jag kunde se att han har blivit rätt mager.
Han lyfte upp huvudet lite och hans ögon blev stora som basket bollar när han såg att det var jag.
- Hey Ryan.. Sa jag osäkert och satte mig på sängen.

Tumblr_lomwrab7ma1qeo968o1_500_large
Han svarade inte utan han bara låg där helt tyst.
- You don't need to answer me now, i just want to explain. Sa jag och när jag inte fick något svar så heller fortsatte jag.
- Me and Justin had a big fight. And i don't know why i sad yes to be togehter with you again. I just wanted Justin to be jealous i guess. But i hurt you instead, and thats not okey. I'am so sorry Ryan you are a great guy. But i don't have feelings for you. I want to be your friend. I need you. Sa jag och tog hans hand. Det rann en tår från hans kind och då fick jag också en liten tår.
- I need you to. Viskade han med hes röst. Vilket fick mig att le.
- Let's get you something to eat. Sa jag och drog upp honom ur sängen.
När han hade duschat och bytt om så gick vi ner. Chaz och Ryan's mamma satt i köket och pratade om något oviktigt.
Och deras miner blev väldigt roliga när dom såg Ryan ny duschad och dom blev ännu mer förvånade när dom såg att han började ta mat och äta. Men deras förvånade miner blev snabbt till ett stort leende till mig. Och jag log lika stort tillbaka.
- Emma do you want some food? Frågade Cathrine, Ryan's mamma.
- Yes please. Sa jag och log när hon gav mig en tallrik med spagetti och köttfärsås.
Vi åt, skrattade och spelade tv spel innan det var dags för mig att gå hem.
- Thanks guys for a wonderful day. Sa jag och drog in dom i en gruppkram.
- And thank you for moving here. This is awesome! Sa Ryan och log.
- I can walk you home. Sa Chaz och vi gick. Vi vinkade en sista gång till Ryan innan vi fortsatte gå.
- Emma thanks for talking to him. He's Ryan again. Sa Chaz och log mot mig.
- Well, it was my fault and i had to fix it. Sa jag och tog ett tag om hans arm så vi gick armkrok.
- Tomorrow we should do something fun. You can choose. Sa Chaz och jag flinade.
- Shopping! Sa jag och Chaz skrattade.
- Why didn't i see that coming. Sa han och jag lipade åt honom.
- Pick me up tomorrow then. Sa jag när vi var utanför mitt hus.
- I will pick you up. Then we can pick Ryan up. Sa han och kramade om mig.
- Byee see you tomorrow!
- Yeah, Byee! Sa Chaz och gick mot sitt hus och jag gick in i mitt. Jag hörde ljud från köket vilket betyder att Pontus är hemma.
Jag sprang in i köket där Pontus gjorde mat. Han kollade upp och hans ansikte sprack upp i ett leende när han såg mig.
Jag sprang och hoppade upp i hans famn.
- Heeej! Gud vad kul att se dig igen! Det har varit sååå ensamt här. Sa han och kramade om mig hårt.
- Jag har saknat dig med!! Och är så glad att få bo här med dig. Sa jag och släppte honom.
- Hur var Paris? Frågade han och fortsatte att laga mat.
- I början sög det! Jag och Justin bråkade. Så kom han till Sverige och tvingade med mig till Paris. Han kallade mig alkoholist och allt sånt. Och jag åt middag med en kille som hette Chris för att göra Justin svartsjuk. Så han drog med en tjej som hette Nicole till vårat hotellrum. Och det var as nära att dom strulade men jag stoppade det.
Sen så ringde Ryan mig och sa att han vill bli tillsammans med mig igen. Och jag sa ja, fast jag inte ville. Och då blev jag och Justin tillsammans igen så jag berättade det för Ryan. Och han blev as sur. Men jag pratade med honom om det idag. Sa jag utan att andas. Så jag tog ett djupt andetag när jag hade berättat färdigt.
- Haha.. lugna ner dig lite syrran. Allt är löst nu eller hur? Justin lämnade ju en sak till dig under din säng, såg du den?
- Ja det var jätte gulligt av honom.
- Och det där med Ryan är ju löst nu så allt är helt okey. Jag tyckte väl att det var lite konstigt att Ryan aldrig va med på matcherna eller träningarna. Sa han och stoppade pajen i ugnen.
- Aa, men han kommer komma på fotbolls träningarna och sånt nu iallafall. Sa jag och åt lite gurka.
- Du har ganska mycket drama i ditt liv tjejen. Sa han och skrattade.
- Jag vet.. Jag är som en levande roman. Det är nästan sjukt.
- Förresten jag hörde att Justin hade ansökt om en plats i Stratford High School åt dig, och du kom in!
- Yepp.. Fast jag vet inte om jag ska gå.
- Jag tycker du borde de. Det är ett smart sätt att lära känna nya människor. Ryan och Chaz går ju också där. Och Vad ska du göra när dom går i skolan och jag är på jobbet?
- Men Ryan och Chaz är 17, jag är 16. Vilket betyder att jag inte kan gå i samma klass som dom. Och dom går ut nästa år och då har jag ett år kvar..
- Du lär ju känna nya? Så farligt är det nog inte. Sa han och log mot mig.
- Jag antar det.. Jag går dit på måndag då.. Vilken dag är det idag?
- Lördag. Sa han och tog ut pajen som var färdig.
Vi dukade upp tillsammans och åt. Fast jag tog inte så mycket eftersom jag hade ätit hos Ryan. Men jag kan inte motstå Pontus tacopaj, det är omöjligt.
Dagen efter vaknade jag av mitt alarm. Chaz skulle komma förbi mig klockan 11 hade vi bestämt. Så jag valde ut en snygg outfit och gick in i duschen. Jag gjorde det vanliga. En snabb dusch, fönade och plattade håret. Och en lätt sminkning.
Sen gick jag ner och tog lite frukost. Pontus hade åkt till jobbet. Idag hade han en match med dom mindre barnen så Ryan och Chaz skulle inte ha någon match eller liknande.
När jag var färdig borstade jag tänderna och fixade lite saker innan Chaz skulle komma. Tillslut hörde jag en biltuta så jag gick ner och tog på mig skorna. Kollade mig en sista gång innan jag gick ut och låste dörren. Jag små sprang mot Chaz bil och öppnade dörren. Jag satte mig där bak eftersom Ryan kanske ville sitta fram.
- Hello Chazman! Sa jag när jag hade satt mig och stängt dörren.
- Helloo sweetie! Sa han och började köra mot Ryan's hus.
När vi kom fram så stod Ryan utanför och väntade. Han hoppade in där fram bredvid Chaz och stängde efter
sig.
Vi åkte i ungefär 15 minuter innan vi var framme.

Så nu har jag (Emma) skrivit ett till kapitel, hoppas ni gillar det. Vill se minst 20 kommentarer från olika IP-adresser innan jag börjar med kapitel 55 :D min lilla valp gnäller... därför blev kapitlet inte så långt... Skriver nog ikväll fast på biebsfavorite:) byeee:D

Kommentarer♥
Postat av: Lisa'

grymt! :)

2011-07-23 @ 14:42:44
Postat av: Melina

Asbra :)

2011-07-23 @ 15:05:43
Postat av: Becka

Bra :D

2011-07-23 @ 15:32:57
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Wilma

Bra! :D

2011-07-23 @ 16:43:15
Postat av: soziiiii

Fortsätt så emma du är grym ju!!

2011-07-23 @ 18:32:30
Postat av: Anonym

mer

2011-07-23 @ 18:56:04
Postat av: fanny

moooooore :D

2011-07-23 @ 20:07:29
URL: http://justinorbieber.blogg.se/
Postat av: Ebba

grymt!

2011-07-23 @ 20:15:00
Postat av: Anonym

skriv mer!

2011-07-23 @ 20:39:33
Postat av: diana

Super bra

2011-07-23 @ 23:22:08
Postat av: elena

grymt så bra skrivet

2011-07-24 @ 03:13:39
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0