Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 55

eNär vi kom fram så stod Ryan utanför och väntade.
Han hoppade in där fram bredvid Chaz och stängde efter sig.
Vi åkte i ungefär 15 minuter innan vi var framme.

Tumblr_lo139dazip1ql40rao1_500_large_158477844_large
Vi kom fram till det köpcentrumet jag och Selena hade shoppat i tillsammans förra gången jag var här.
Och tro mig det var stort.
När vi kom in gick vi först in i forever 21. Där hittade jag några söta tröjor. Medans jag stod och betalade så stod Chaz och Ryan och pratade om hockey. Vi kollade även in några butiker som H&M, New Yorker och Juicy Couture.
Killarna hade tröttnat lite på shoppingen nu eftersom vi bara varit i tjej butiker nästan.
Men jag fick syn på en sport butik som vi gick in i. Då sprang dom runt där inne som galningar. Dom köpte skateboards, fotbolls saker och hockey saker.
Vi gick runt lite till men vi hittade ingenting. Chaz drog några roliga skämt påvägen till Cafèt. Men jag kollade bara in i mobilen, villket jag nog inte skulle göra för vips så låg jag på marken. Jag kollade upp och såg att jag hade krockat in i någon.
- Oh shit, i'am so sorry! Sa jag och ställade mig upp samtidigt som honom. När han lyfte upp huvudet såg jag vem det var. Det var Jacob från planet.
- Haha.. Its okey, nice to see you again Emma! Sa han och gav mig en kram. Villket var lite överraskande för mig men jag besvarade den. Jag kollade lite på Chaz och Ryan och dom såg väldigt förvånade ut.
- Nice to see you too! Sa jag och släppte taget om honom.
- Maybe i can get your number, and take you out on coffee, so we can get to know each other? Sa han och log så hans vita tänder syntes.
- Sure that would be fun! Sa jag och gav honom mitt nummer. Och jag fick hans.
- Well i got to go now, but i call you. Byee Emma, Chaz and Ryan. Sa han och gick iväg.
- How do you know Jacob? Sa Chaz när vi stod i kön i Cafèt.
- We sat next to each other on the plane. Sa jag och log.
- Do you know him? Fortsatte jag sedan.
- Yeah. Me, Ryan, Jacob and Justin used to hang out. But he began to use Justin for his fame. Sa han och sen beställade han 3 latte och 3 bullar. Efter det satte vi oss vid ett ledigt bord.
- But Jacob seems nice? Sa jag och tog en tugga av bullen.
- Seems, but he's not. Sa Ryan och drack ur sin latte.
- But maybe he has changed?
- Emma, we don't care if you hang out with Jacob. Just don't tell Justin. Sa Chaz och kollade bort.
- Okey... Why not?
- Justin and Jacob were best friends. And he took it very hard when Jacob used him for his fame. He even slept with Selena, when Justin was in love with her. Sa Ryan och gjorde en äcklad min.
Jacob verkar som en äcklig typ om man lyssnar på Chaz och Ryan's historier. Men jag vill ge honom en chans. Han kanske har förändrats nu? Alla förtjänar en andra chans.
Det var helt tyst i bilen påväg hem. Men tystnaden bröts när min sms signal gick igång. Jag tog upp mobilen och såg att det var Justin som hade skrivit.
'' Helloo baby! I miss u so much.. Hope u having fun//Biebs ''

Jag log åt smset sen började jag skriva på ett svar.
'' Biebs! I miss u very very much too!! I'am having a great time.
Chaz and Ryan is very fun shopping people...
And i meet a person today, a new friend :) //Emma ''

'' Fun to hear!! Call me tomorrow babe<3//Biebs ''

Jag orkade inte svara på det så jag la ner mobilen igen.
Chaz släppte av Ryan först jag fick en kram innan han gick in.
Sen körde Chaz till mitt hus vilket bara tog ett par sekunder. Jag gav Chaz en kram.
- See you tomorrow in school maybe. Sa jag och log.
- Yeah you are going?! I can pick you up. Sa Chaz och log glatt.
- Okey see you tomorrow then, byee! Sa jag och stängde bildörren efter mig. Jag kom in i huset och kände en doft av pizza.
- Bra du är hemma! Pizzan kom precis! Ropade Pontus från köket.
Jag gick in till honom där han hade dukat fram tallrikar och hällt upp cola i glasen.
- Heej vann ni matchen? Sa jag och kramade honom. Sen satte jag mig på en av stolarna.
- Klart vi vann? Dom har ju världens bästa tränare? Sa han och log.
- Hahah.. Själv har jag shoppat! Sa jag och pekade på påsarna i hallen.
- Vilken överraskning! Sa Pontus sarkastiskt.
Vi började äta och jag berättade historien om Jacob och Justin.
- Jag som trodde att du inte ville ha mer drama i ditt liv..
- Men Jacob verkar snäll. Han förtjänar en andra chans. Plus att Justin inte kommer få reda på någonting.
- Jag har ett ord för dig, paparattzi. Dom har ju börjat förfölja dig. Tror du inte att dom kommer skriva en nyhet om dig och Jacob och rubriken kommer lyda typ, Emma dumpat Justin för ny kille? Sa Pontus och kollade allvarligt på mig.
- Då säger jag till Justin att allt var ett misstag och att jag trodde att Jacob var snäll och förtjänade en andra chans. Sa jag självsäkert.
- Yeah right, som om han kommer låta dig komma undan så lät. Sa Pontus och skrattade till lite.
- Det får vi väl se. Sa jag och blinkade med ena ögat.
Nästa morgon vaknade jag av mitt hemska alarm. Jag var inte alls någon morgon människa. Men tillslut kom jag upp och gick in i badrummet. Jag tog en lång och varm dusch. Efter det smörjade jag in mig med lotion. Sen fönade jag håret och plattade det. Jag sminkade mig lite lätt och gick ut till min stora walk in closet. Jag valde ut några kläder som jag köpte igår. När jag kände mig redo och nöjd gick jag ner till köket. Pontus låg och sov, han börjar jobba när jag kommer hem efter skolan idag. Jag öppnade kylskåpet och tog fram lite yougurt och började äta. Jag var inte jätte hungrig nu på morgonen. Men jag ville ändå ha i mig lite.
Jag fick ett sms av Chaz att han var utanför så jag gick till hallen och tog på mig skorna. Sen gick jag ut till Chaz och satte mig där bak i bilen.
- Hey Chaz! Sa jag och gäspade.
- Helloo beauty, are you ready for school. Sa han och började köra.
- Not really.. Sa jag och tog fram Iphonen. Jag twittrade lite snabbt medans vi väntade på att Ryan skulle komma ut.
@EmmaNilsson: '' We are waiting for @itsRyanButler to come out.
Then its my first day in school here in Canada.. Yey, not. ''

Tillslut kom Ryan äntligen ut och satte sig där fram bredvid Chaz.
- Finally! Sa jag och flinade åt honom.
- Ha-Ha.. I didn't know you were coming? Sa han och log mot mig medans Chaz började köra mot skolan.
- Well, Justin wanted me to go.. So here i'am! Sa jag och log åt honom.
- Great, this is awesome. Sa Ryan och kollade framåt igen.

Kanske inte så långt men jag hinner inte mer.. Skall åka snart. BTW jag vet att ni inte gjort 20 kommentarer än men eftersom jag åker idag får ni ett ändå. Och jag ville vara snälla mot er!
Vad tror ni kommer hända? :o (Emma) har gjort detta kapitlet btw:)

Kommentarer♥
Postat av: Ebba

G.R.Y.M.T.!.:)

2011-07-24 @ 13:29:13
Postat av: Anonym

mer

2011-07-24 @ 14:00:21
Postat av: amie

YOU ROCK!

2011-07-24 @ 19:01:31
URL: http://lokkietokiie.blogg.se/
Postat av: Melina

Awsome! :D

2011-07-24 @ 23:50:39
Postat av: alizz bieber ;)

sjukt bra!! meeeer!

2011-07-25 @ 01:20:15
URL: http://ultimatealice.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0