Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 56

Tillslut kom Ryan äntligen ut och satte sig där fram bredvid Chaz.
- Finally! Sa jag och flinade åt honom.
- Ha-Ha.. I didn't know you were coming? Sa han och log mot mig medans Chaz började köra mot skolan.
- Well, Justin wanted me to go.. So here i'am! Sa jag och log åt honom.
-
Great, this is awesome! Sa Ryan och kollade framåt igen.


Det tog inte så långt tid som jag trodde att det skulle göra. När vi var framme parkerade Chaz framför skolan. Han hade tydligen en reserverad plats.

- Are you ready? Frågade Ryan när vi gick ur bilen.
- No i'm not. I hate school. Sa jag och gjorde en ledsen blick mot honom.
- Stop, its going to be okey. Sa Chaz och la sin arm runt mina axlar när vi gick in.

Alla blickar vändes mot oss, eller mot mig när vi gick längst korridorerna.
Dom flesta gick fram och hälsade på Ryan och Chaz. Dom verkar rätt populära här.
Chaz och Ryan skulle visa mig rektorns kontor innan dom gick till sina lektioner.

- Here is it! Sa Ryan och ställde sig mot vägen bredvid en dörr.
Jag försökte fly men dom stoppade mig.
- Gosh, just go in. Sa Chaz och skrattade.
- Text me later guys.. Sa jag och kramade om båda två.
Sen gick jag in och där satt en kvinna i 40års åldern ungefär.

- Hi, i'm Emma Nilsson. Sa jag och satte mig på stolen framför henne.
- Hey Emma! I'am Mrs. Lynn. Sa hon och log stort mot mig.
- Okey..
-
Well here is all you need. Sa hon och gav mig min skåps kod, schema och en massa böcker.
- Oh, thanks.. Sa jag vänligt.
- Are you nervous? Sa hon och log stort.
- No not really. Sa jag och ryckte på axlarna.
- Good, because its no reson to be nervous.

Hon följde med mig och visade vart mitt skåp var. Jag knappade in min skåpskod och la in alla böcker i skåpet, förutom matte böckerna för det var den lektionen jag skulle ha nu.
När jag hade lagt in alla böcker så visade Mrs. Lynn vart jag skulle ha matte nu.

Hon öppnade dörren och vi gick in. Alla blickar vändes mot mig vilket jag inte hade något emot eftersom jag älskar uppmärksamhet.

- This is Emma Nilsson, and she is new here. Sa Mrs. Lynn och log mot klassen innan hon gick tillbaka till sitt kontor igen.
- Welcome Emma, i'am Mr. Hopkins. Sa han och log varmt mot mig.
- Thanks. Sa jag och log tillbaka.
- Tell us something about you. Sa Mr. Hopkins och jag vände mig mot klassen så alla kunde se mitt ansikte.
- My name is Emma Nilsson. And i'm from Sweden. But i moved here with my brother Pontus. He is the new coach for Stratford Leage. My mom and dad still lives in Sweden. And i have only 3 friends here Chaz, Ryan and Justin when he is here. Sa jag och kollade på Mr. Hopkins igen så han förstod att jag var klar.
- Good Emma. You can sit down. Sa han och pekade på den lediga platsen längst bak.

Jag satte mig längst bak bredvid en tjej. Hon hade brunt hår och bruna ögon. Hon verkade snäll. Inte som nästan alla andra tjejer i klassen, fjortisar.

- Hey, my name is Sophie. Sa hon och log mot mig.
- Nice to meet you Sophie, my name is Emma. Sa jag och log tillbaka.
- Yeah, i know you are all over the news. Sa hon och flinade åt mig.
- Okey. Sa jag och flinade tillbaka.
- If you need someone to help you find around here, i'm here for you. Sa hon och log.
- Oh, that would be great! Thanks. Sa jag och vi började jobba som alla andra. Men det var tråkigt så istället tog vi upp mobilderna och bytte nummer med varandra. Vi skojade med varandra och skickade sms till varann och skrev vilken tjej som såg mest fjortis ut. Vi hade kommit fram till en tjej som tydligen heter Alexandra, men kallas Alexi.
Vi fortsatte smsa med varandra men efter ett tag fick jag ett sms av någon annan, Jacob.

'' Hey, i heard that you are here!
On Stratford High School. Meet me after school?
//Jacob ''

'' Yeah sure. I text u later<3 /Emma ''



Förmiddagen gick rätt segt. Jag pratade med Sophie hela tiden så jobba gjorde jag väl inte direkt. Sophie är riktigt snäll, men hon har även en crazy sida som mig ungefär.


Jag (Emma) har gjort delen men den blev inte lång eftersom jag inte är hemma. Mer när jag kommer hem igen!
Kommentera:D

Kommentarer♥
Postat av: Melina

Shit jag har glömt vem Jacob är :$

Annars jätte bra :)

2011-07-27 @ 00:21:04

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0