Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 57

Förmiddagen gick rätt segt.
Jag pratade med Sophie hela tiden så jobba gjorde jag väl inte direkt.
Sophie är riktigt snäll, men hon har även en crazy sida som mig ungefär.


När det var dags för lunch så följde jag med Sophie till den stora matsalen.
Vi ställde oss i kön och började plocka på oss lite olika saker. Det såg inte så gott ut, så jag tog bara lite sallad och vatten. Medans Sophie tog lite allt möjligt. Jag kollade äcklat ner på hennes tallrik.

- What? It taste better than it looks. Sa hon och ryckte på axlarna.
- Haha.. Yeah sure.. Sa jag och flinade.

Vi kollade ut mot matsalen för att leta efter ett ledigt bord. Jag såg Jacob vid ett bord. Han mötte min blick och gjorde en gest med handen som visade att jag skulle komma. Men samtidigt ropade någon mitt namn. Jag vände mig om och såg Chaz och Ryan med sina kompisar som ville att vi skulle komma. Great, nu måste man välja också.
Sophie nickade mot Jacob's bord och vi gick dit. Jag vände mig om och möttes av Chaz besvikna min.

- Hey girls! Sit down. Sa Jacob och log mot oss.
- Hello Jacob, this is Sophie. Sa jag och satte mig bredvid honom.
- Hi Sophie, nice to meet you. Sa han på ett gulligt sätt. Om jag tänker efter är Jacob rätt söt. Och gullig, typ helt underbar.. Usch nej Emma, tänk inte så! sa jag för mig själv och skakade bort tanken samtidigt som jag log mot Jacob.
Sophie och Jacob verkade komma bra överäns. Då och då kollade han mot mig men jag satt bara där och petade gaffeln i salladen.
Jag sneglade mot Ryan & Chaz bord båda kollade tillbaka blixt snabbt med en ledsen min. Jag kollade fram igen och fortsatte äta. Tills jag inte orkade mer.
- When does the class start? Frågade jag Sophie och kollade mot henne.
- In 15 minutes.
- Okay, Imma spend those 15 minutes with my boys. Sa jag och ställde mig upp och vinkade mot dom. Jag lämnade min bricka sedan gick jag mot Chaz bor då han gav mig en kram samt Ryan.
Vi snackade om allt möljligt och då berättade jag att jag hade fått en ny vän Sophie och dom tyckte att de va bra.
- I think your class is starting now. Sa Chaz och kollade runt.
- Yeah. Me too. Svarade jag osäkert.
- We can walk you there? Sa Ryan och båda ställde sig upp.
Jag log mot dom som ett tag medans vi gick ut till mitt skåp.
- Hey! Our lockers are here to. Skrek Chaz och pekade mittimot min och vi skrattade.
- Great! Svarade jag.
Jag kollade på schemat och det visade sig att jag hade Biologi jag suckade högt och tog ut min biologi bok och smällde igen dörren.
- Chill, its only your first day. Sa Ryan och tog armen om mig.
- I know.. but this sucks. Mumlade jag.
- No it dosen't.. Or it does but.. Svarade Chaz förvirrat och vi alla skrattade högt.
När vi hade kommit till salen där jag skulle ha biologi så hade inte alla gått in. Jag vinkade hejdå till killarna som skulle vidare till sin lektion.
Jag gick mot biologi dörren. Då jag stoppades av Alexi och hennes '' valpar '' som jag såg dom som. Ena va blond och den andra brunett. Förvånatvärt så var den brunhåriga riktigt dum, medans den andra bara hände på allt Alexi sa. Eller det gjorde ju dom båda men ni fattar. Namnen på dom visste jag inte ännu.
- Don't try to take my spot here. Sa hon med attetyd och kollade på mig med en bitchig blick.
Jag tog ett steg närmare så att jag nästan andades samma luft som henne.
- Honey, I don't take others spots, I've got my own. Sa jag och gick in i klassrummet.
Jag hörde att flera sa oohhh. Och så kände jag blickarna jag fick från Alexis och gänget. Men för att va ärligt I dont give a fuck. Hon va den som kom till mig med attetyden.
- Just hearded what you told Alexis. Sa Sophie anfådd och satte sig bredvid mig. Jag märkte att hon hade sprungit till lektionen.
- Okay. Sa jag och fortsatte anteckna det som stog på tavlan.
- Alot of balls. Sa hon hon och bläddrade i sin bok.
- Hah, That was nothing. Sa jag.
När lektionen var slut så slog jag ihop mina böcker och gick till mitt skåp. Jag kollade mitt schema och dagen var slut. Klockan visade bara 1. Men jag antar väll att det va så de skulle va. Jag tog ut min väska och gick ut ur skolgården. Jag kollade förvirrad runt och såg ingen Jacob så jag tog upp min mobil och skrev ett meddelande till honom.
'' Where are you? Im waiting for you? xx Emma ''

Jag såg en gunga så jag gick ditåt. Jag satte mig på gungan och började fundera. Det dröjde ett tag innan jag fick ett svar.
'' Hey im in class, class ends in 10 minutes. Wanna wait? Jacob ''

Jag svarade bara med ett enkelt okej. Det tog inte så långt tid innan någon höll för mina ögon.
- Who is it?! Sa jag panikslagen.
Personen tog bort sina händer och jag vände mig om och såg..

Jag vet inte så lång inlägg. Men jag kan ha min mosters dator till imorgon kväll så kan jag uppdatera. Bra va?
Vem tror ni stog där?

Kommentarer♥
Postat av: Melina

Asbra! :D

2011-07-27 @ 11:50:36
Postat av: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Bra :)

2011-07-27 @ 21:47:57
URL: http://bieberdrug.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0