Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams THE END - Part 60

Hur kan hon göra såhär mot mig.
Såra mig såhär.. När hon visste vad jag tycker om honom.
Och vad han har gjort mot mig.



Emma's Prespektiv

Jag satte mig ner på knä och tårarna bara rann ner längst mina kinder. Det sista jag ville var att såra Justin. Egentligen ville jag springa efter honom. Men han var snabbare än mig och jag hade bara en handduk runt mig. Det första jag gjorde var att ta på mig kläderna. Sen hämtade jag min reserv mobil. Justin gjorde ju sönder min andra. Jag stoppade i sim-kortet i min gamla Blackberry. När jag fått igång den så ringde jag Justin direkt. Flera signaler gick, men inget svar. Vad ska jag göra nu? Tänkte jag för mig själv och suckade.

4 dagar senare.

Nu har det gått 4 dagar sen Justin stormade ut ur mitt hus. Tiden har inte gått fort kan jag säga.. Jag har bara legat i min säng och kollat upp i taket. Jag har varken sovit eller ätit. Duscha har jag gjort men inga långa duschar. Jag har också försökt få tag på Justin. Jag har ringt och smsat, inget svar. Jag har gått till Chaz och Ryan's hus. Dom sa att han ''inte var där'' men jag visste att han var det. Han gömde sig antagligen hos Ryan just nu. Om han bara lät mig förklara? Pontus har försökt få mig på bättre humör men det har varit omöjligt. Sophie och Jacob har varit här varje dag och hälsat på. Men jag har inte riktigt brytt mig. Skolan går jag inte heller till, jag orkar liksom inte.
Men nu känner jag  att jag verkligen måste göra något. Först gick jag in i duschen och tog en lång och behövlig dusch vilket var riktigt skönt. Jag tog på mig lite kläder och fönade håret men jag sket i sminket. Efter det gick jag ner till köket och öppnade kylskåpet. Där fanns det pannkakor som jag tog och värmde. Jag åt upp pannkakorna riktigt snabbt eftersom jag inte har ätit på 4 dagar. Mitt rekord är att vara utan mat i 1 vecka. Fast det var när jag hade anorexi.
Jag kollade mig i speglen. Jag såg riktigt fräsch ut, äntligen. Innan hade jag inte vågat kolla mig i speglen eftersom jag såg ut som ett vrak.
Jag kollade på klockan, 14:57. Då måste Ryan vara hemma från skolan igen. Jag tänker inte ge upp förens jag fått prata med Justin.
Jag tog på mig mina skor snabbt och gick mot Ryan's hus. Mina knackningar gjorde resultat. Ryan stod där med ett förvånat ansiktsuttryck när han såg mig.

- Oh, i thought it was the pizza.. Sa han med samma chockad blick.
- You know what i want. And i wont leave until you get him down here.Sa jag bestämt och han suckade.
- He's not here Emma. He wont answer my calls, or texts. He wont answer Chaz either. Sa han och jag började bli rätt orolig.
- I got an idea! Can i borrow your phone? Frågade jag glatt.
- Okey... Sa han långsamt och tog fram sin Iphone ur fickan och gav mig den.

Jag började skriva ett sms till Justin. Han måste komma annars vet jag inte vad jag gör..

'' Hey Justin! You have to come to the beach in 10 minutes..
Its a really bad thing thats happend, and you have to
help me PLEASE?:(   //Ryan ''

När jag var färdig gav jag tillbaka mobilen till Ryan.
- What did you do? Frågade han nyfiket.
- I send a message to Justin. Sa jag och log.
- He wont answer, i have already tried remember? Sa han och innan jag hann svara plingade hans mobil till.
- What did he wrote? Sa jag och log överlägset.
- That he will be there. Sa han förvånat.
- Great! See you later Ryman! Sa jag och han skrattade åt att jag kallat honom Ryman.

Jag skyndade mig ner till stranden. Jag såg Justin stå på bryggan med huvudet neråt.
Med försiktiga steg närmade jag mig honom. När jag stod ungefär en meter bakom honom stannade jag.
- Hey Bieber.. Sa jag och försökte hålla tårarna inne.
Av ren panik vände han sig om och kollade förskräckt på mig.
- You?!! Were is Ryan?! Sa han högt, och upprört.
- Ryan is home. I was texting you from his phone.
-
What do you want from me? Sa han lågt medans några tårar rann ner för hans kinder.
- I want to tell you the truth. Sa jag och han suckade.
- Make it quick. Sa han och satte sig ner. Jag gick fram till honom och satte mig precis bredvid. Känslan över att ha honom nära mig fick mig att börja gråta.
- I meet him on the plane when i was moving to Canada. He sat next to me. I didn't know that he was your best friend once. And we started talking a little. But nothing more. A few days later i meet him in the mall. He got my number and i got his. Chaz and Ryan told me what he had done to you. But i thought he deserved another chance. So we spend more and more time togehter. He learn me to play tennis again. And he became my best friend. I don't want to lose a great friend Justin.. Sa jag och torkade bort mina tårar.
- I'm a little angry that you are hanging out with Jacob Smith. But what hurts me most is that you never told me. That you lied to my face. This is not good for our relationship.. Sa han och suckade tungt.
- Justin what relationship? Sa jag och han kollade förvånat på mig.
- Our relationship?
-
So you call this a relationship? All we do is fight? I don't think we should be boyfriend and girlfriend anymore.. Sa jag och Justin började gråta som bara den.
- Please i will do anything.. You are my sunshine.. Sa han medans tårarna rann.
- I'am so sorry Biebs. But this is for the best.. Sa jag och torkade bort hans tårar med min tumme.
- We can still be friend you know.. Fortsatte jag.
- Promise? Sa han och tog min hand i sin.
- Promise. Sa jag och log.
- Whats your best memory with me? Frågade han sedan och kollade in i mina ögon.
- New York. Sa jag och log.
- Yeah me to. Sa han och började sjunga några texter i Come Home To Me.
- Last time i heard that song was the first time here in Canada. You guys found booze in my hotelroom. And i was running down to the beach and i was listened to that song. Sa jag och kollade ut mot sjön.

Han svarade inte utan han ställde sig upp och bärde upp mig i hans famn.
- Biebs what are you doing? Frågade jag förvånat. Allt jag fick var ett busigt leénde på hans läppar. Det tog mig ett par sekunder innan jag förstod vad han skulle göra.
- Nooo! Skrek jag. Men det var försent. Justin hoppade ner i vattnet med mig i hans famn.
När vi kom upp till ytan så skrattade han bara.
- Why did you do that?! Frågade jag eftersom vattnet var riktigt kallt.
- I had to lighten the mood a bit. Sa han och flinade.
Jag gav honom inget svar utan skyndade mig upp på bryggan.
Justin kom strax efter.
- Are you cold? Frågade han med ett flin på hans läppar. Och jag räckte bara ut tungan mot honom.
Han satte sig bredvid mig och gav mig hans torra huvtröja. Han la den om mig och försökte få mig varm. Jag la huvudet mot hans axel. Vi satt och pratade i timmar om alla minnen vi haft tillsammans.
Solen var på gång att gå ner och himlen var vacker.
- This is not the end you know. We are still best friends. Sa jag och gäspade.
- I know beautiful, i know.. Sa han och jag slöt mina ögon och somnade mot hans axel.


The END! :) Emma här, jag och Ubah vill tacka er läsare för era underbara kommentarer vi har fått av er! Vad tyckte ni om slutet? Vill se mycket kommentarer nu om vad ni tyckte om HELA novellen :D
Era kommentaer har fått mig att vilja skriva, annars hade jag nog slutat för längesen. Ni peppar en liksom:) Vi har gått igenom 60 hela kapitel:) Hoppas ni gillade denna novell. Den nya kommer starta med 1 kapitlet på Måndag kväll. Stay turned! Thanks love u!<3




Kommentarer♥
Postat av: alice bieber ;)

SJUKT BRA! hela novellen har varit awsome! tack så mycket för ni fick mig gråta i slutet xD den var bäst!<3

2011-07-30 @ 21:27:57
URL: http://ultimatealice.blogg.se/
Postat av: kayla

den bästa novelleb jag läst hittils!! sååå sorligt att det tog slut men den nya novellen blir någ lika braaa!!!! ;)

2011-07-30 @ 21:56:57
Postat av: Becka

Den har varit helt awesome. :D

2011-07-30 @ 22:01:31
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Anonym

har följt hela novellen och den har varit asbra!



lite synd att dom inte var tillsammnans i slutet, men dom var iallafall bästa vänner.



LÄNGTAR TILL DEN NYA :D

2011-07-30 @ 22:48:59
Postat av: bieberdrug.blogg.se - Novellblogg om Justin Bieber

Bra :D

2011-07-31 @ 01:59:10
URL: http://bieberdrug.blogg.se/
Postat av: Astrid

Super-bra, har hållit fast vid novellen hela tiden. Älskar slutet, lite smått oväntat, men jag gillade det ändå. Ser fram emot nästa novell :)

2011-07-31 @ 09:42:18
URL: http://astridsffoto.blogg.se/
Postat av: Josefin

Eran novell har varit grymt bra!

men vart faktiskt lite beskivken i slutet ville att dom skulle bli tillsammans men det är bra att dom blev bästa vänner iallafall! :D <3

2011-07-31 @ 15:17:14
Postat av: amie

Dom här 60 kapitlerna har varitfantastiska med er awsome novell.

HOPPAS NI SKRIVER NOVELL 2 ' hålla tummarna '

2011-07-31 @ 17:16:07
URL: http://lokiietokiie.blogg.se/
Postat av: LOVEBYBIEBER - nystartad Justin Bieber Novell

Har följt ända sen start och jag säger bara att den här novellen var så himla bra! Fick mig att gråta och le, credit för det! Slutet var oväntat, men väldigt bra! Jag hoppas att ni skriver en till! :)



Vill ni kanske klicka in till min nystartade, ge lite feedbacks osv ? :)

2011-07-31 @ 19:05:13
URL: http://lovebybieber
Postat av: LOVEBYBIEBER - nystartad Justin Bieber Novell

sv: YAAAY! :D Can't wait!

2011-07-31 @ 19:15:36
URL: http://lovebybieber.blogg.se/
Postat av: M

JAG LÄSTE UT ALLA INATT OCH JAG VILL HA MER! kan inte ni göra en fortsättning ? det skulle vara asssss gryyyymmmmmttttt

2011-08-01 @ 04:51:24
Postat av: Three words

Tack så jättemycket för dina fina kommentarer! Det spelar faktiskt ingen roll att jag har så lite läsare, bara man har en som du! :) Jag ska börja läsa den här novellen och ser fram emot den nya. Jag länkar dig sen och skulle verkligen uppskatta om du också gjorde det, sjukt snällt!

Nu ska jag fortsätta skriva!!!

Kram. <3

2011-08-01 @ 15:04:26
URL: http://threewordsonesentence.blogg.se/
Postat av: Anonym

har kanske inte med denna novell att göra men när får vi ett kapitel på den nya novell?

2011-08-01 @ 19:54:37
Postat av: Anonym

Slutet var ju sjukt bra och det kändes faktiskt skönt att dem förblev vänner istället för tillsammans. Shit, ni skriver jättebra! Kommer följa er nästa novell också, helt klart! :-D

2011-08-02 @ 00:12:39
Postat av: Nerma

Wow girl, du skriver ju helt grymt. Fortsätt så! ;)

2011-08-07 @ 23:32:28
URL: http://http://loovestories.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0