Bloggerfy Splinx

Frågestuden - SVAR

1. Har ni sett Never Say Never?

Emma - Ja det har jag, många gånger faktiskt! Gillar filmen jättemycket! :)
Ubah - Jag såg den på premiären också har jag DVD:n. Så ja flera gånger.
2. Hur tusan klarar ni skriva en sånn bra novell?

Emma - Fantasi :) Vi skapar ideer tillsammans och planerar vad som ska hända så skriver vi oftast hälften var på kapitet.
Ubah - Ja, haha. Jag vet inte antar att det blir samma svar som Emma :D

3. Hur gamla är ni? Kan ni lägga upp en bild på er själva?

Emma - Jag är 14år och jag ska inte lägga upp en bild på mig :) Vill helst vara anonym.
Ubah - Jag är 13 år. Kanske jag kan men inte just nu :)
4. Handlar denna novellen om Justin som blir tillsammas med en tjej eller inte?

Emma - Jag vill inte avslöja något utan ni får helt enkelt läsa, men tro mig det kommer hända grejer snart :)
Ubah - Som sagt vi avslöjar inget, vänta och läs.
5. Vad fick er att börja skriva? Vad heter ni?

Emma - Det var jag som började skriva novellen. Men efter ungefär 12 kapitel så kände jag att det skulle vara roligare om jag fick hjälp. Så Ubah började nog skriva vid kapitel 16-17 tror jag. Men själv älskar jag Justin Bieber noveller så det som fick mig att börja var att jag ville helt enkelt skriva en egen story och jag vile att den skulle vara lite olik från andras.
Ubah - Jag tänkte börja med en novell, men sen så såg jag att Emma sökte en så jag tänkte, hey varför inte?
6. Varför valde ni att det skulle handla mer om Ryan ist för Justin?

Emma - I början handlade den ju mer om Ryan. Och det beror på att jag inte ville att Justin skulle komma in direkt och bli kär i henne osv. Som det blir på alla andra noveller. Nu kanske Ryan inte är med lika mycket längre men det kanske kommer mer i framtiden , vem vet? ;)
Ubah - Ryan är ju nästan alltid den killen som justin är med hela tiden på andra noveller. Så vi ville ha något anorlunda.
7. Kommer Ryan förlåta Emma?

Emma - Det får ni se. Vill som sagt inte avslöja något.
Ubah - kanske, kanske inte.
8. Har ni privatbloggar? Vad heter dom isf?

Emma - Nej jag har ingen privatblogg ;)
Ubah - Inte jag heller!
9. När den här novellen tar slut ska ni börja på en ny?

Emma - Vi får se om jag vill fortsätta vet inte än :) Ubah kanske gör en helt själv? Ingen aning faktiskt, eller så kanske vi fortsätter skriva tillsammans. Men det är ganska många kapitel kvar på denna ;)
Ubah - Jag vet inte, Kanske efter sommar.
10. Kan ni berätta lite om er själva?

Emma - Jag heter Emma är 14år och bor i göteborg. Jag älskar mest att umgås med mina kompisar och shoppa!
Ubah - Jag heter Ubah och är 13 år. Jag kommer ifrån Örebro och spelar innebandy. Annan än Justin Bieber så är jag besatt av One Direction och Khalil Sharieff.
11. Är detta eran första novell?

Emma - Nej detta är faktiskt min andra novell. Jag hade en på devote förut men skrev ca. 5 kapitel sen avslutade jag den. Tyckte inte att det blev en bra story. Så jag skapade denna istället.
Ubah - Min första!
12. Var får ni eran inspiration till novellen?

Emma - Jag får typ tankar ibland i huvudet vad som kan hända osv. Men jag får inspiration av Ubah ibland också när jag ser vad hon har skrivit osv. Men jag kan också få inspiration av låtar.
Ubah - Samma med mig, Ibland så kan grejer ploppa upp i mitt huvud som jag tycker skulle bli perfekt här. Också iband när Emma skrivit halva delen så tycker jag att de är låter bra och fortsätter.

Hoppas ni blir nöjda med svaren ni får kapitel 31 om 10 minuter :) <3

Kommentarer♥
Postat av: Anonym

till ubah:



vart har du köpt dvd

2011-06-15 @ 10:36:37

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0