Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 38

Vi snackade om allt mellan himmel och jord i någon timme. Jag blev trött jätte fort och han skulle sova igen. Jag stängde av datorn och gick till min säng och la mig bredvid Kenzie. 
När jag blir stor så vill jag nog ha en unge precis som henne.


jag somnade med ett leende på läpparna, jag gjorde en liten flickas dag till den bästa i hennes liv.

Dagarna gick jag och Justin hade hållt kontakten via skype mest. Jag och pappa hade gått på bio och pratat om allt möjligt. Men annars hade jag nog bara haft rätt tråkigt. Det fanns liksom inte så mycket att göra här om man inte kände så många. Imorgon var det dags att åka tillbaka till Göteborg igen. Fast där stannar jag bara i någon dag för sen blir det Cypern. Det kommer bli riktigt kul faktiskt eftersom jag inte har varit med mina kompisar så mycket. Jag och Selena hade också hållt kontakten lite via skype. Men det var svårt eftersom hon reser och jobbar mycket nu.
Nu satt jag  här i mitt vita och lite rosa rum i Stockholm. Med laptopen i högsta hugg och väntade ivrigt på att Justin skulle logga in. Och tillslut gjorde han det så jag ringde upp honom.
- Hi Justin!
- Hey Sweetie, i really miss you. Sa han och såg lite ledsen ut.
- I miss you to Biebs! I really do.
- Thats why i have a suprise for you. Sa han och log sitt typiska bieber smile.
- You do?! What is it? Sa jag glatt.
- After you been in Cypen we are going to Paris. Sa han och gjorde någon gest med armarna.
- WHAT! ARE WE GOING TO PARIS!!! JUSTIN I LOVE YOU! Skrek jag förvånat, tur att jag var ensam hemma just nu.
- Haha.. I love you to babe. Scooter and my mum said okey when i asked. So yes we are going to Paris.
- For how long?
- One week with me sweetie! Sa han med mörk röst och blinkade med ena ögat. Och jag bara skrattade.
- Thank you Justin!
- Aww.. I love you so much. But i have to go now. Its concert time!! Sa han taggat.
- Goog luck! Love you to Bieber! And thanks again. Sa jag och samtalet på skype avslutades.
Jag blev så glad så jag loggade först in på Facebook och skrev
'' Kan inte riktigt fatta det.. Från Sverige till Canada från Canada till Sverige från Sverige till New York och tillbaka till Sverige igen. Och nu kan jag lägga till från Sverige till Cypern från Cypern till Sverige från Sverige till PARIS! Japp.. Jag ska till PARIS!! ''

Sen loggade jag in på Twitter och skrev
'' I have the best boyfriend ever!! He is taking me to PARIS! And i think i have a suprise for him there ;) ''

Efter det hörde jag att Pappa och Emelie hade kommit hem från mat affären så jag gick ut och hjälpte dom plocka in.
- Pappa, vet du var Justin sa till mig förut? Sa jag glatt.
- Nej vadå? Sa han medans han plockade in lite varor.
- Han bjöd med mig till PARIS! Sa jag ivrigt och när pappa hörde Paris tappade han mjölet han hade i handen. Fast han tog snabbt upp det igen.
- Paris? Ska du till Paris med Justin Bieber? Vad ska ni göra i Paris själva?? Sa han och han slutade inte förens jag bad honom att vara tyst en minut.
- Jag ska till Paris med Justin Bieber. Och vi ska inte vara ensamna tror jag. Hans mamma följer nog med.
- Du får åka på ett vilkor.
- Okej vadå?
- Att ni inte delar säng. Eller rum överhuvudtaget för den delen. Sa han bestämt. Jag suckade men sa inget utan gick in på mitt rum igen. Jag började packa ihop mina saker och la dom i väskan. För tåget går rätt tidigt imorgon så jag packar nu istället.
Pappa bodde lite utanför Stockholm så det var inte mitt i Centrum. Så jag bestämde mig att gå till en sjö som ligger rätt nära.
Jag tog på mig mina ballerina skor och började gå. Jag satte på min ipod och började lyssna på Best thing i never had med Beyonce.
Jag älskar Beyonce's röst. Hon är riktigt grym. Jag gick längst stigen mot sjön och lyssnade på en del låtar. När jag var framme satte jag mig vid en plats och bara såg ut över sjön och tänkte på Justin och allt som hade hänt mig den senaste tiden. Allt har gått så fort.. Det känns som om det bara är en dröm som tar slut så fort man vaknar.
När jag insåg att jag har varit här ett tag ställde jag mig upp och började gå tillbaka till huset igen. När jag var framme satte jag mig i sängen och tog papper och penna för jag bestämde mig för att försöka komma på en bra låt.
'' It's been said and done
Every beautiful thought's been already sung
And I guess right now here's another one
So your melody will play on and on, with best we own
You are beautiful, like a dream come alive, incredible
A center full of miracle, lyrical
You've saved my life again
And I want you to know baby


I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep it in re-pe-pe-peat

I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep it in re-pe-pe-peat

Cursing me, boy you played through my mind like a symphony
There's no way to describe what you do to me
You just do to me, what you do
And it feels like I've been rescued
I've been set free
I am hyptonized by your destiny
You are magical, lyrical, beautiful
You are...I want you to know baby


I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep it in re-pe-pe-peat

I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep it in re-pe-pe-peat


No one can pause
You stand alone, to every record I own
Music to my heart that's what you are
A song that goes on and on


I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

And I keep it in re-pe-pe-peat

I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby
I, I love you like a love song, baby

I love you...like a love song... ''

När jag sjöng igenom den ett par gånger insåg jag att den inte passade min röst riktigt. Men jag gillade låten. Jag suckade och la ifrån mig pappret och la mig ner på sängen. Då kom jag på det. Selena's röst skulle låta perfekt med den låten. Jag valde att döpa den till '' Love You Like A Love Song ''.
Jag skrev ner den på datorn också ifall pappret skulle försvinna. Justin dök upp i mitt huvud. Jag kan ju skicka den till honom först eftersom det var han jag tänkte på när jag skrev den.
Jag klickade på skicka men ångrade mig snabbt, fast det var ju försent för att ångra sig.
Klockan hade hunnit bli rätt mycket. Så jag borstade tänderna och tog på mig pyjamas. Sen gick jag till Pappa och sa godnatt innan jag la mig i den sköna sängen. Jag lyssnade lite på musik innan jag somnade.
Det ända jag hade i mitt huvud var låten. Tänk om den inte var bra nog? Tänk om Justin skulle säga att den var usel. När jag vaknade dagen efter så skyndade jag mig till laptopen för att se om han hade svarat på mitt mail. Och det hade han..
Jag blundade ett tag och sa till mig själv att sluta vara så dum. Antingen är låten bra eller dålig. Och det är inget jag kan göra åt det nu. Så jag öppnade mailet och läste noga.
'' WoW I didn't know you are a good writer? Selena is going to L.O.V.E your song! Can't belive you are giving it away.. But thats your choice baby because i love you like a love song baby ;) I showed everyone in my crew your song and they loved it to! So its just to call Selena and tell her:) See u soon babe//JustinB ''

Jag stod där med öppen mun ett tag. Han och hans crew ÄLSKADE den?!!! Undra om det är sant eller om han bara säger så för att vara snäll? Det får jag väl se när jag pratar med Selena. För hon är iallafall alltid ärlig om sånt här.
Men innan jag skickar den till henne vill jag hitta någon som kan sjunga den. Så hon hör självaste låten och inte läser den från ett papper. Och jag kom på den perfekta personen. Paulina, vi får nog skynda oss isåfall eftersom jag ska åka om 2 timmar bara. Så jag smsade henne snabbt och efter ett tag knackade det på dörren.
- Hej Paulina! Tack för att du kom!
- Det är lungt jag älskar att spela in låtar. Och du verkar rätt ivrig denna gången?
- Ja.. Jag älskar låten men den passar inte min röst. Så jag vill att Selena ska gilla den. Så jag kan ge den till henne.
- Ballt! Så jag ska spela in den nu så hon får höra den eller?
- Japp, men det måste gå snabbt för jag måste åka snart. Sa jag och vi gick in till mitt rum. Jag hade några inspelnings prylar hos pappa. Det var inte värsta proffs sakerna men det räcker nog ändå. Hon sjöng igenom den några gånger innan vi spelade in den. Och allt gick jättebra och efter nästan 2 timmar hade vi en demo som var färdig. Jag bifogade och skickade iväg den till Selena.
- High five girl!! You did it baby! Sa Paulina och vi gjorde en high five.
- Nej du hjälpte mig. Utan dig hade det inte gått såhär bra. Men jag måste med flyget till Göteborg så jag måste nog dra. Sa jag och kramade om henne.
- Jag kommer sakna dig! Ha det bra! Sa hon och gick tillbaka till sitt hus.
Jag åt en snabb frukost och gjorde mig iordning. Sen knackade pappa på dörren till mitt rum.
- Dags att dra gumman! Ropade han utifrån.
Jag tog mina sakker och gick ut ur rummet. Pappa hjälpte mig med väskorna till bilen och sen körde han iväg.
- Ska det bli kul i Cypern och Paris nu då? Frågade pappa medans han körde.
- Det kommer bli bäst! Jag längtar redan..
- Haha.. Jag förstår det. Förresten visste du att Pontus fick ett jobb erbjudande i Canada.
- Va? När fick han det?? Och hur och vad är ett för jobb? Frågade jag förvånat.
- Han ska träna ett nytt fotbollslag i Stratford där ni var. Dom vill tydligen ha med Pontus som tränare för att bli bättre.
- Men är det inte hockey som är populärt i Canada?
- Jo, men dom vill att fotboll ska bli lika populärt där.
- Så han ska flytta dit?..
- Ja han flyttar efter Cypern redan. Och han vill att du flyttar med honom.. Sa han och jag blev alldeles tyst. Helt chockad. Vill han att jag följer med till Canada? Vad ska jag göra där? Jag vill inte lämna mina vänner. Men jag har ju Chaz där, och Ryan. Och Pontus.. Jag vill ju bo med Pontus. Detta är nog något jag måste tänka ett tag på...

KOMMENTERA ( Nu har jag Emma skrivit detta kapitel ) Det har varit ganska dåligt med kommentarer senaste tiden:)) Så snälla mera kommentarer vill verkligen veta vad ni tycker!! <3


Kommentarer♥
Postat av: emma

BRA! Vill bara säga att jag älskar er novell! Den känns liksom verklig på nåt sätt, för att om man är tonåring sitter man liksom inte inne på sitt rum hela tiden! :d

2011-06-21 @ 19:56:35
URL: http://eemmmish.blogg.se/
Postat av: elena

skriv mer fortsätt nuuuuu

2011-06-21 @ 22:43:58
URL: http://myjustinstorys.blogg.se/
Postat av: josefine

omg va bra eran novell är ! och jag håller med emma den är liksom så verklig på något konstigt sätt ;) men ah bra novell som sagt ;) <3

2011-06-21 @ 22:55:19
URL: http://purpleninjastorys.blogg.se/
Postat av: Jenny

Den här novellen är så sjukt bra!!! Jag längtar as mycket till nästa kapitel!! :)

2011-06-22 @ 00:34:20
Postat av: sanna

jättebra som vanligt :) men e lite förvirrad... vem e pontus?

2011-06-22 @ 00:58:23
Postat av: Wilma

LOVE IT

2011-06-22 @ 10:52:13
Postat av: Alice

Super grym!

Designen kommer snart

bli klar

Kram!

2011-06-23 @ 15:27:35
URL: http://bieberismydestiny.blogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0