Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams- Part 41

- Emma kan inte du göra en cover? Som vi lägger ut på youtube sen? Frågade Pontus och log.
- Visst. Ska vi dra till hotellet och göra de nu eller? Sa jag och alla nickade ivrigt. Så vi betalade notan och gick tillbaka till hotellet. Vi skrattade och hade riktigt skoj påvägen. När vi kommit fram låste jag upp dörren och vi gick in. Kevin hade tydligen en kamera med sig och sånt.
- Vilken låt ska jag sjunga då? Frågade jag när jag satt vid pianot.
- The Edge Of Glory! Sa Elin glatt.
- Okej men då vår ni hjälpa till lite med woha woah och sen behöver jag typ bakgrunds ljud också. Sa jag och log


Veckan gick ganska fort. Vi hade tillbringat den med sol, bad, resturanger och snack! Cypern skulle bli ett minne för livet..
Justin hade inte smsat mig så speciellt mycket bara några få gånger där det stog ' Let me explain ' Då jag antingen ignorerat eller svarat ' Please not now, im on vacation and the least thing I need right now is problems ' Och så..

- Har du packat klart? Kom Melissa in med trötta ögon, medans jag låg där och funderade.
- Ja typ, eller jag packade ju aldrig ut. Svarade jag dystert
Hon kom och satte sig bredvid mig och kollade på mig i några sekunder.
- Tänker du på Justin igen?
-
Ja, Jag vet inte vad jag ska göra. Sa jag och brast ut i gråt då Melissa kramade mig och sa att allt skulle bli okej. Vi var tysta ett tag.
- Jag saknar honom... Sa jag och sattte mig upp.
- Det vet jag att du gör.
- Men min säng kallar
sa hon och gick tillbaka tills sitt rum
-
och förresten flyget åker ikväll 19.30!
- Okay. Sa jag och skrattade till och torkade bort tårarna.

Jag satt en stund i min säng och funderade på vad jag skulle göra. Jag tog upp min Ipad och loggade in på twitter och kollade läget. Justin var hemma i Atlanta igen, Selena filmade sin film Montre Carlo. Chaz & Ryan var i Canada. Dom va praktist sätt dom enda jag följde så japp. Jag öppnade en annan flik och knappade in fb där jag skulle kolla läget.
Då såg jag att mamma hade skrivit ett meddelande.
'' Gumman jag är så ledsen, jag är borta på arbetsmöte hoppas du har kul! ''
Igentligen så skulle jag följa med Pontus till Canada men jag får åka dit efter honom istället. För att jag vet fortfarande om Paris skulle bli av? Ska ju igentligen dit om 5 dagar.
Jag skrev bara att var OK och att jag skulle till pappa istället efterssom att jag inte vill vara själv när Pontus åker till Canada imorgon. Jag såg att pappa hade loggat in på facebook.

'' pappa jag har ingen lust att åka iväg till Canada än, och mamma är inte hemma. Kan jag va hos dig i några dagar? ''

Jag fick ett snabbt svar vilket var ovanligt.

'' Klart du får gumman, Men det kanske blir lite jobbigt, Kenzie ska också vara här.. men du är alltid välkommen ''

Jag brydde mig inte så speciellt om Kenzie var där eller inte.

'' Det spelar ingen roll, jag kommer iallafall behöver vara för mig själv. Tack Pappa! Ses imon ''

Det var det enda jag skrev innan jag loggade ut och twittrade lite.

' I seriously dont know what to do. I hate the fact that I still love you. '

Folk började skriva men det ignorerade jag då jag fortsatte med ett annat tweet.

' Leaving Cypern tonight, Im off to daddy's place. After that? I dont know.. '

Skrev jag det sista menade jag att jag inte visste om jag skulle till Paris eller inte. Jag stängde av Ipaden och kollade klockan den visade 15.00. Jag hoppade in i duschen och tvålade in mig och shamponerade håret. Jag var där inne i cirka 30 minuter för att när jag kom ut så visade den 15.39.
Jag satte på mig svarta underkläder och fönade mitt hår. Medans jag sminkade mig lätt. Jag tog fram ett pösigt vitt linne och vita shorts. När ja gvar klar med kläderna så visste jag att något fattades då jag kom på mina accesoarer.
Jag suckade högt när jag insåg att dom låg längst ner i resväskan. Jag satte mig ner på knä för att börja gräva.
Jag tog ut min neccesar och tog ut mitt guldiga halsband med ett lejon huvud på. Och några armband.
När jag lagt tillbaka allt och stängt ner min vöska och packat ner det sista. Packade jag det jag behövde i min hand väska. så som: Plånbok, Handkräm, Smink och solglasögon.

Jag gick ner till Lobbyn och där satt alla och väntade på mig antaglien. Melissa också jag som trodde hon låg och sov.

- Vadå blev prinsessan precis klar eller? Sa Eric och alla började skratta.
- Prinsessan är aldrig sen alla andra är tidiga. Sa jag bestämt och började gå.
- OOHH BURN?! Sa Tobbe för att irritera Eric.
Då alla brast ut i skratt inklusivt jag.

Vi skulle promenera till Resturangen.
När vi kom fram så beställde alla sin mat, jag beställde en curry-tonfisk sallad och en sprite. När vi alla var tysta och åt så avbröt Pontus tystnaden.

- Hey guys, Jag ville bara berätta en sak till er. Sa han för att få allas uppmärksamhet vilket han fick och fortsatte.
- Jag ska flytta till Canada för att träna ett lag.
Alla var tysta ett tag och då han bestämde sig för att fortsätte igen.
- Jag flyttar redan imorgon! Och Emma flyttar också.
Nu var det mig alla kollade på.
- Men jag åker till pappa och flyttar någon vecka efter Pontus för att jag har annat för mig.
Då alla blev ledsna och svarade OK..

Nu satt vi äntligen i flyget hem till sverige, Jag hade saknat pappa även fast vi hade träffats för en vecka sedan. Jag längtade bara hem till en varm famn och bara vara hemma utan en massa drama.
Alla skulle ta Taxin hem, Men jag skulle ju till Stockholm så jag tog det andra flyget till Stockholm istället.

När jag kom hem så öpnnade jag dörren den stog olåst. Pappa kom fram och kramade mig. Efter det kom Emelie och kramade mig. Hade verkligen saknar det här.

- Vart är Kenzie? Frågade jag när jag hade tagit av mig skorna.
- Hon ligger och sover. Svarade dom då jag kom på att det var natt.

Jag sa godnatt och gick in och la mig på mitt rum. Hade fått värsta Jet-lag men det var mitt fel antar jag.


KOMMENTERA OCH ANDRA DELEN KOMMER DIREKT EFTER! SKRIVET AV UBAH

Kommentarer♥

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0