Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 10

Efter ett tag kände jag mig riktigt riktigt full. Och vinglade ut för att ta lite luft.
Men när jag stod där ute ramlade jag ihop och allt blev svart.
När jag vaknade upp igen såg jag ett ansikte som fick mig att le lite. Det var två ansikten men bara den ena personen fick mig att le. Och det var..


Selena och Justin.
- Hey, how are you? Frågade Selena och gav mig ett glas vatten.
- Fine, i think. What happend?
- Me and Justin went out for a walk and when we were on our way back. We saw you unconscious. You were really drunk last night. It could have ended badly! Sa hon med en allvarlig ton.
Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag kollade mot Justin. Han såg sur ut, men jag kunde också se besvikelse inom honom och lite ledsen var han nog också.
- I didn't mean to scare you. Thanks for the help, And its good to see you again Selena i miss you. And i'm sorry, again.

Då kunde inte Justin vara kvar längre utan han rusade ut hur hotellrummet och slängde igen dörren med en smäll.
- What's up with him?
- He relly like you as a friend. And last night when we found you, he got relly upset. He was angry, sad and disappointed at the same time. He hates to see you like this.
- I know.. but i don't know what to do..
- I'm gonna help you. I'm always here for you.
- So we can meet each other again?
- Yes, but Justin is keeping an eye on me...
- He just loves you.. Sa jag och log mot henne.
- I know. But who was that guy last morning. Is he your boyfriend?
- Yes, he was my ex before. But we decided to get back together.
- Aww.. I'm happy for you! What's his name?
- Sean.. But i don't know if i have feelings for him..
- Well, i hope you found out that soon then! Do you want some pancakes?
- Do i have a choice?
- Haha.. No you don't so come on!

Jag gick sakta upp ur sängen. Och fick en huvudvärks tablett av Selena innan jag började äta. Det var faktiskt rikigt gott!

- Omg, this is the best pancakes i ever tasted! I had no idea you were so good at cooking.
- It's actually not me who made ​​them. I can't cook. Justin cooked them for you while you were sleeping.
- Well, tell him I said thank you!
- I will. So what do you wanna do today?
- I don't know.. Mabye just a movie night or something?..
- Yes that sounds perfect! Sa hon och log.

Efter jag hade ätit mina pannkakor gick jag till mitt hotellrum. Där inne log Melissa på soffan. Jag försökte väcka henne men hon vägrade gå upp. Jag gick in i duschen och tog en lång varm dusch. I kväll hade jag och Selena bestämt att jag, Melissa, Ryan, Chaz, Justin och Selena skulle ha en ''film kväll''. Det skulle faktiskt bli riktigt kul att få umgås med allihopa igen.
Efter duchen tog jag på mig mina jeans shorts, ett vitt linne och en rosa cardigan. Sen fönade jag håret och sminkade mig lite lätt. Jag borstade tänderna och sen gick jag och väckte Melissa, igen.

- Melissa!! Kom igen nu. Du kan inte ligga här hela dagen! Sa jag med hög ton.
- Jaaa jag ska gå upp.. Men kan jag få en huvudvärks tablett först?

Jag gick och fyllde ett stort glas med vatten och tog med mig 2 alvedon.
- Här har du. Sa jag och räckte fram glaset och alvedonen.
- Tack Emma.. Sa hon och log. men fortsatte..
- Jag minns inte att du kom hem inatt?
- Det gjorde jag inte heller, Justin & Selena hittade mig någonstans när dom va ute och promenerade. Svarade jag medans jag försökte att minnas vart dom hittade mig, men jag minndes ingenting.
- Jaha.. Men förlåt för att vi lämnade dig, men du lovade att komma strax efter. Svarade hon och jag såg att hon var ledsen över de.
- Det är lugnt, huvudsaken är ju att jag är här nu eller hur? Sa jag medans jag la mig bredvid henne för att visa att hon inte behöver ha skuldkänslor.
- Antar det.. svarade hon med ett leende.
Vi låg bara på soffan och snackade om allt möjligt ett tag och bara hade '' vårt moment ''.
Tiden bara flög klockan var redan runt 4 och jag kände att jag var hungrig,
det va inte vanligt?
- Melissa kan du ställa dig upp och börja fixa dig snart?
- Varför de? Jag som tyckte vi hade det så mysigt haha.
- 1. Klockan är fan 4. Sa jag högt, 2. jag är hungrig sa jag tystare.
- Jaha då går jag och tar en snabbdusch sa hon. Som om hon vore förvånad efter de jag just sakt.
- Gör så du, sa jag med ett leende :)

Medans hon gick in på badrummet för att duscha så tänkte jag att jag kunde skicka iväg ett sms till Ryan efterssom att vi inte har haft så mycket kontakt på dom 2 sista dagarna på grund av Sean.
'' Hey buddy! Havent heard from you in a while now. Kind of miss you. What movie are we watching 2night??
anything im gonna bring with me??
see you tonight!
Emma xo ''

Precis när jag blivit klar med smset så kom Melissa ut. Tur det för att jag började bli uttråkad här.
- Kom och hjälp, vet inte hur jag ska se ut. Skrek hon in ifrån ' Walk- in ' garderoben.
Jag ställde mig upp direkt och vände mig åt det hållet, det var normalt med att hon hade ' Kläd kris ' så ja jag är van, och ibland brukar hon till och med kalla mig hennes Stylist.
Efter att jag runt i garderoben om hopp att hitta kläder. Så hittade jag en mysig vardags-outfit.
- Det får bli ett par ljusa jeans med svart tajt linne. Sa jag som om att jag hade klarat ett uppdrag.
- Förrutom det?
Jag förstod henne så jag svarade
- Sminkningen? Mascara, lite rouge & läppglans. Hår? platta bara lite.
-LIIFEEEESAVER! Skrek hon medans hon började med sminket.
Det avbröts med ett *PIP* och då förstod jag att Ryan hade svarat.
Jag klickade upp smset medans Melissa fortsatte att fixa sig.
Det stog
'' Hi honey, or did it sound wrong? Im not telling you what move it is. Its a suprise.
No you dont have to take anything with you, Just make sure you are there and Melissa 2.
we're in Justins suit.
miss you too.
Ryan ''

Jag log för mig själv, Det gjorde ingenting Ryan fick kalla mig vad han ville? Sean bestämmer ju inte.
Jag fastande i mina tankar och uppenbarligen stog jag och log som ett fån.
- Varför ler du sådär? Sa Melissa.
- Ingen speciell anledning. Svarade jag men fortsatte
- Är du klar snart?
- Bara skorna kvar. Sa hon
Jag bestämmde mig för att inte svara på Ryan, eller igentligen så orkade jag inte var ju så jäkla hungrig.
Efterssom att vi skulle gå och det tog tid, så gick det inte så speciellt fort.
Vi gick och åt på någon mysig resturang, Jag beställde en bauguette och sprite. Melissa beställde en sallad och cola. Vi satt där i någon timme tills vi båda kom på att de va ganska sent och att det var dax att börja gå mot hotellet nu.
Klockan var 9 när vi knackade på dörren i Justins hotellrum. Men Justin verkade förvånad att vi stog där, jag menar hade inte Ryan sagt något om att vi skulle komma?
Tillslut så fick jag fram
- Ehm hey.
Konstigt nog så svarade han inte men Ryan avbröt våran pinsamma stund med att dra bak Justin och komma fram för att hälsa.
Justin gick tillbaka in till vardagsrummet där resten satt.
Flera olika tankar flög runt i mitt huvud.
Visste Justin inte att vi skulle komma? Är han fortfarande sur? Var vi ens välkomna?



Så vad tycker ni? Nu vill vi se kommentarer!


Kommentarer♥
Postat av: Sandra

Jättebra del! Åh jag vill veta meeeer haha :( Skriv mer!!

2011-05-24 @ 20:22:06
Postat av: Elin

meeer!!! SKRIV MEER NUUUU!!!!

2011-05-24 @ 21:06:00

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0