Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 11

Konstigt nog så svarade han inte.
Men Ryan avbröt våran pinsamma stund med att dra bak Justin och komma fram för att hälsa.
Justin gick tillbaka in till vardagsrummet där resten satt.
Flera olika tankar flög runt i mitt huvud.
Visste Justin inte att vi skulle komma? Är han fortfarande sur? Var vi ens välkomna?


- Hi Selena! Sa jag och gick fram och kramade henne.
- Hey Emma do you feel better now?
- Yes much better!
- Haha.. That's nice to hear!

Sen gick jag fram och attckerade Chaz när han satt i fotöljen, med världens bamse kram.
- Ahh! Are you trying to kill me or what?! Sa Chaz och skrattade.
No. .. I just missed you!
- I know baby! Everyone loves the Chaz man! Sa han självsäkert.
- Why are you always so weird Chaz?
- I don't know.. I just go with the flow. Sa han och alla började gapskratta förutom Justin.. Han verkade fortfarande sur.

Ryan satte på filmen och jag satte mig bredvid Melissa och Ryan. Självklart hade Ryan valt en skräckfilm. Den handlade om något hemsökt hus.
Jag drack lite av min cola och tog några godisar. Sen självklart fick jag ett sms mitt i filmen så att alla nästan fick en hjärtattack av mitt sms signal. Det var från Sean..


* Hej Baby<3
Pontus berättade vad som hade hänt igår.. Tur att Selena och Justin hittade dig iaf!
Tänkte att du och jag kunde mysa ikv? Du kanske kan komma över om 30 min?
Puss din Sean *

Jag smsade snabbt tillbaka
* Hej Sean..
Ja det var väl tur..
Jag kan tyvärr inte ikväll. Jag kollar på film med Melissa, Selena, Ryan, Chaz och Justin..
Hörs imorron .. *

Jag skrev inget puss eller så för jag vet inte riktigt om jag har sånna känslor för honom. Vilket jag måste ta reda på snart. Jag kan ju inte vara tillsammans med en kille jag inte har känslor för liksom?
Jag började kolla på filmen igen och det började bli riktigt riktigt läskigt. Chaz satt i fotöljen och såg ut som en zombie i ansiktet. Melissa skrattade lite lågt för hon tycker bara skräckfilmer är fåniga. Selena satt i Justin's famn helt vett skrämd. Och Justin han själv kollade inte ens på filmen, tror jag. Det såg ut som han tänkte på något helt annat? Kanske mig?..
Och Ryan verkade lite rädd. Men inte lika rädd som Chaz haha..
Desto läskigare det blev desto närmare flyttade jag mig till Ryan. Tillslut la han armen om mig och sa att jag inte behöver vara rädd.
Ibland skrek vi till och ibland gömde vi huvudet i kuddarna..
Men efter ett tag var filmen äntligen slut. Och vi bestämde oss för att göra något annat.
- Everyone has to tell us something about them that nobody else knows about? Sa Selena och log.
- Yes! That would be fun. Sa jag och alla förutom Justin höll med.
- Melissa would you like to start? Frågade Ryan
- Yeah sure why not? Sa hon och log
- Ehm, im scared of bunnies. sa hon, medans hon skämmdes, för att hon hatade att berätta de.
- WHAT?! they are adorable Skrek Selena som om att hon var super förvånad men inte kunde hålla sig för skratt!
- haha, sa hon ironiskt och log.
- Tell us something about you. Sa Ryan medans han nickade imot mig.
- I love going to dad every other weekend. Beacause when i'm there i can be a completely different person. It's like running away from the reality.
- We are who we choose to be. Sa Selena och log mot mig.
- If it were so easy.. And another thing. As you may not have noticed i have a tattoo. Sa jag och visade upp mina fingrar där det stod Stay Beautiful.
- That's a beautiful tattoo Emma! Sa Selena och kollade noga på den.
- Aww.. You are so sweet! Sa jag och log.
Justin hade fortfarande inte öppnat sin mun och såg inte så intresserad ut när vi snackade heller, så jag var bara tvungen att bryta spänningen mellan oss så jag ställde mig upp och sa.
- Justin can I please talk to you?
- About what?
- Just follow me into the kitchen, Sa jag irriterat och såg hur Selena log mot mig.
Justin följde med in till köket, och han såg ganska så nervös ut eller han kollade ju ner mot golvet.
Vi båda satte oss ner mitt imot varandra så att vi skulle kunna ha ögon kontakt när vi snackade.
-  I just wanted to let you know that I am extremly sorry for everything, and by that I mean everything.
Han kollade bara på mig och sa ingenting, men då valde jag att fortsätta.
- And by the bad habits I have. Smoking,drinking and not eating. Im doing my best to stop with it, It makes
me a whole diffrent person and I dont want to be that one.
- Thank you for telling me this, I relly want you as my friend.
- So everything is normal again?
- Yes it is.
- And im sorry, I relly am.
- Im sorry too, for making a big deal out of it.
Jag log bara och han tillbaka. Sedan så ställde vi oss upp för en kram. Efter det så gick vi in i vardagsrummet med leenden på läpparna så dom i vardagsrummet förstog att vi hade blivit sams igen.
Vi alla satt där bara och myste, Selena på Justins knä i fotöljen mitt imot oss med en filt runt om sig, Chaz & Melissa småfnittrade från andra sidan rummet. Jag & Ryan satt på en soffa eller jag låg med huvudet på hans knä och så hade vi en filt runt om oss.
Jag kände att han lekte med mitt hår, gjorde cirklar på min rygg med sina fingrar.
Just nu så brydde jag mig inte så speciellt mycket om att jag redan hade en kille, jag var trots allt väldigt trött och Ryan var bara min bästavän.
- Klockan är halv 3 Melissa, vi kanske borde röra på oss?
Jag kollade runt och märkte att alla hade somnat, så jag orkade inte bry mig utan jag somnade på Ryan..

Vad kommer att hända? Kommer Sean att få reda på de? Kommer Emma ångra att hon sov med honom?
KOMMENTERA

Kommentarer♥
Postat av: Elin

skriv mer!! så bra :D

2011-05-25 @ 23:03:01
Postat av: emma <33

meeer

2011-05-26 @ 07:16:24
Postat av: emma <33

meeer

2011-05-26 @ 07:36:45
Postat av: michelle (;

grymt bra (; <3

2011-05-26 @ 15:04:55
Postat av: Anonym

mer mer mer !

2011-05-26 @ 15:05:20
Postat av: Sandra

Grymt bra precis som jag sagt innan! Skulle dö för två kapitel varje dag eller meeer haha! ;)

2011-05-26 @ 15:14:04

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0