Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 4

Jag blev helt chockad. Hon erkände det? Nu kommer Scooter bli skit sur. Hur kunde hon? Vi bestämde ju att vi inte skulle berätta?..


Emma's Perspektiv

Jag vaknade upp i soffan inne i mitt hotellrum. Mina kläder var smutsiga, mitt hår stod åt alla håll och mitt smink var utsmetat. Jag gick upp ur soffan med världens huvudvärk. Hur mycket drack jag igår egentligen? Jag tog en huvudvärks tablett och gick mot sovrummet. Innan jag la mig ner i sängen tog jag upp mobilen. Jag hade fått 2 nya sms. Ett från Pontus och ett från Ryan. Jag öppnade smset från Pontus först.
* Heej syrran! Jag och killarna missade hälften av träningen. Men vi är här nu, dock hann vi inte väcka dig. Så du slipper denna träningen också.. Men du måste som sagt komma till matchen ikväll klockan 18:30. Be There! *

Jag svarade med ett enkelt * Japp! Ses sen<3 *
Sen öppnade jag Ryan's sms..
* Heey cutie.. we know you lied to us last night. I saw u in the hallway. Very drunk. But its okey. I just wanna tell you that don't lie again? Please. We are your friends now. Well i hope i see you tonight at the game? // Ryan *

* Hi Ryan.. I'm so sorry I lied to youBut I do not want you to believe that dissected you because I wanted to get drunk. Although i do not know you guys That well, you seem to be really nice. And I want to become good friends with you all. So I'll definitely not lie again. I'm so sorry. But see you tonight .. // Emma *

Nu orkade jag inte gå och lägga mig igen så jag tog en cigg och gick ut på balkongen. Jag njöt. Sen kom jag på att jag har en gitarr i mitt hotellrum. Jag bestämde mig att spela ute. Jag hämtade gitarren. Sen satte jag mig ute på balkongen och började spela..

( TÄNK BARA PÅ LÅTEN, BRY ER INTE OM MÄNNISKAN.. )

- WoW. You are good, very good.

Jag hoppade till av rädsla eftersom jag inte trodde någon lyssnade. Jag vände mig om och några balkonger bort stod Justin och log som ett fån.
You scared me .. I thought no one was listened. God, how embarrassing! Sa jag och log lite.
- Haha.. You should not feel ashamed you sing very beautifully! Sa han och log varmt mot mig.
- Thanks.. Are you going to watch Ryan's game tonight?
- Yes, and you?
- I will be there. Because my brother plays in the opponent team. Sa jag och blinkade med ögat.
- Okey, well then i will see you tonight! Sa han och log.
- Yes, bye. And i'am so sorry becasue i lied. It will never happend again. Promies. Sa jag och såg lite ledsen ut.
- Its okey. Don't do it again bye! Sa han och log en sista gång innan han gick in igen.

Jag gick också in. Jag tog en lång dusch och valde ut kläder. Jag fixade håret lite snabbt och sminkade mig lite lätt. Sen skickade jag iväg sms till mina kompisar och frågade hur dom hade det osv.

När klockan började bli mycket tog jag min väska och min mobil och gick ut ur hotellrummet.
Precis när hissen skulle stängas hörde jag:

Hold the elevator!

Jag stack fram armen mellan hissdörrarna så den automatiskt öppnade sig helt igen.
- Thank! oh it's you nice to see you again! Sa Justin och kramade om mig.
- Nice to see you to! Are you going to the match now? Sa jag och tryckte på knappen så hissen började åka ner.
- Yes! Want a ride? Frågade han mig.
- Yees! Thanks. Then i do not have a taxi.
- And I will be joined in the car! Sa han och skrattade.
- Haha.. yes. But where is Selena?
- Ehm, We argued about a thing. So she will not come with us today..
- How sad to hear, hope you solve it!
Hissen öppnades och vi gick igenom lobbyn och ut från hotellet. Vi gick fram till hans bil och hoppade in. Först blev det en rätt pinsam tystnad som han sen bröt.
You sing very well. Do you want me to introduce you to some people. Or you might not want to become an artist? Frågade han lite osäkert.
So nice of you! But I have not really thought about it. Sodon't know ..
- Okay, but tell me if you change your mind. Sa han och log mot mig.

När vi var framme gick vi ur bilen och började gå mot läktaren. Vi satte oss ganska långt ner. Många kände igen Justin och ville ta bilder eller få autografer. Vilket han gärna gick med på.
Matchen började och Pontus gjorde nästan mål direkt. Han hånlog mot Ryan. Haha.. jag tror nog att detta kommer bli en rolig match att se på.
Jag och Justin små pratade ibland. Han känns som en riktig vän. Han förstår det mesta och han dömer inte. Dock har jag inte sagt att jag röker. För han har berättat vad han tycker om det. Så jag vågar inte rikigt berätta..
Efter ungefär 20 minuter så ledde Pontus lag med 5 - 2.
Och det slutade med att dom vann så klart. 

Eric, Kevin, Pontus, Tobbe och Joel kom fram till mig och kramade om mig hårt och lyfte upp mig. Och sprang runt på planen med mig.
- Hahaha.. okej jag fattar att ni är riktigt glada. Men kan ni släppa ner mig nu? frågade jag skrattandes.
- Sure baby! Sa Eric.
Dom släppte ner mig och jag sprang fram till Ryan, Chaz och Justin. Ryan var rätt besviken för att dom hade förlorat så hag kramade om honom länge.
_________________________________________________________________________________________
Inte så långt. Men igår skrev jag ju 3 långa. Så idag får det bli ett kort. Hoppas ni gillar det ändå.



Kommentarer♥
Postat av: Diana

hej du ville att jag skulle skriva på din blogg.

2011-05-17 @ 19:36:21
Postat av: matilda

As bra novell, :D <3

2011-05-17 @ 21:11:30
URL: http://maatiildas.devote.se

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0