Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 6

Jag gick upp och letade efter ett glas för jag var sjukt torr i munnen.
När jag äntligen hittat ett glas, så var jag så klantig och tappade glaset i golvet och den gick i tusen bitar.
- AHH!! What the fuck is happening????!!! Skrek Justin som for upp ur sängen som en dåre.
Ehm, I just dropped a glass.. Sa jag och pekade mot glas splittret.
Han sa att det var okej. Och sen han hjälpte mig med att plocka upp det.
Efter det tog han en dusch och jag gick in till mitt hotellrum.


Precis när jag skulle kliva in i duschen pep min mobil till och jag fick ett sms.
* Heey, Put on something nice tonight and meet me in the lobby at six o'clock //RyanB *

Jag blev förvånad. Varför ville han det? Fast jag ville inte fråga så jag svarade bara:

* Haha, okey mysterious guy.. See you later //Emma *

När jag äntligen fick gå in i duschen igen stod jag där ganska länge. Sen valde jag ut en vit enkel kort klänning som jag kunde ha på mig ikväll. Jag fönade håret och sminkade mig lite grann. Sen gick jag ut och tog 3 cigg, jag var väldigt rök sugen eftersom jag hade varit med killarna nästan hela dagen igår. Och jag kan ju inte röka när jag är med dom.
När jag gick in knackade det på dörren, där stod Justin.

- Heey sweetie! Sa han och försökte krama mig. Men jag backade lite för annars skulle han ha känt rök lukten..
- Hi Justin! Come in. Sa jag och gick till sofforna.
I brought lunch. Because you have to start eating. Sa han med ett allvarligt uttryck.
Haha so nice of you DAD. Sa jag och flinade.
Stop teasing me and start eating the chicken salad! Sa han och räckte fram salladen.

Det var rätt tyst medans vi åt tills Justin hittade mitt bild album..
What is this? Sa han och höll upp albumet.
My photo album. Sa jag och log lite.

Jag satt och förklarade vilka som var på bilderna medans han satt där och kollade.


någon hemma fest )

( Linnea                  &                 Jag )


( Nathalie       &    Patricia     &  Nilla  &    Linnea )


( Melissa     &   Linnea )


(Linnea          &       Jag som blond. )


( Melissa )


( Jag och min navel piercing )


( Jag och mitt ex. Sean )
( Jag och massa kompisar )
- Wow nice pics. Sa han och log mot mig.
- Thanks, i really miss my friends.. Sa jag lite ledsamt.
Då gjorde han något jag inte var beredd på.. Han gav mig en stor kram.
What's that smell? Sa han och rynkade på näsan.
Jag fick panik. Vad ska jag säga?
- Ehm, it's getting late and i'am going to meet Ryan in the lobby soon so you should go. Sa jag och reste mig upp.
- Ehh okey. Bye! Sa han och gick.

Jag började fixa i ordning det sista. Jag tog mycket parfym på mig så jag inte skulle lukta så mycket.
Sen tog jag en liten väska och la mobil och sånt där i.
Jag låste hotellrummet och började åka ner mot lobbyn. Innan hissdörrarna skulle stängas sprang någon in i sista sekunden. Det var Selena.. Och hon grät?
- Selena? What happened. Sa jag och kramade om henne.
Justin wants to take a break from our relationship.. Sa hon och snyftade.
- What? Why.
It's complicated..
- I would like to talk more with you. But I promised Ryan to meet him tonight ..
It's okay. Have a fun night! Maybe we can go shopping tomorrow, I would like to know you better. Sa hon och log lite.
Of course call me! Sa jag och gick ut från hissen. Jag såg Ryan och gick fram till honom.

- Hi girl! Sa han och kramade mig.
- Hello buddy! Sa jag och besvarade kramen.
- Were are we going? Sa jag när vi stod framför en limosin.
I will not tell you! Sa han och flinade.

Vi klev in i bilen och den började köra. Efter ungefär 15 minuter stannade bilen och vi var framme. Ryan öppnade dörren åt mig och jag steg ur.
Mina ögon blev riktigt stora när jag såg vad han hade gjort. Det hängde lampor i träden, det var jättefint dukat.. och allt såg bara så vackert ut.
- Do you like it?
- Ryan i love it!
- Good!
- Have you done this all by your self? Sa jag medans vi satte oss ner.
No Chaz helped me a bit. But i can not say that he was a great help .. Sa han och skrattade lite.
Haha .. yes Chaz is a bit special..

Han öppnade locket för maten. Det var oxfile och potatis. Under tiden vi åt pratade vi lite om Selena och Justin och så mycket mer. Sen sa Ryan något jag inte alls var beredd på..
- Emma .. I like you very much. I have not known you long but I like you anyway .. you are perfect! Sa han och log.
Vad ska jag svara? Jag vill inte såra honom men jag gillar han inte på det sättet. Och sen har jag ju en del hemligheter..
- Ryan, I'm not perfect .. You think I'm perfect. But you have not seen the real me yet. And when you do, you will not like me anymore .. So it's best if we are just friends. I like you very much, as my best friend. But nothing more than that. I hope you understand..

- But why are you not yourself when you are with us? Sa han och man såg på hans blick att han var lite ledsen.
Because I have never met such kind people in my life before. I don't want to lose you ..
- Sorry but I don't understand anything.
- You will understand but it will take time. Sa jag och log lite snett.

Vi bestämde oss för att åka tillbaka. Ryan sa ingenting påvägen hem. Han funderade antagligen. När vi kom upp till våning 25 gick jag in på mitt rum, och Ryan gick in till Justin's rum..
Varför måste jag ha massa hemligheter? Det kanske är lättare om dom vet? Eller dom kanske inte vill prata med mig igen om jag säger det...

Kommentarer♥

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0