Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 8

Jag orkade inte stå där och tjafsa med dom. Så jag släppte in dom. Jag sa att jag skulle ta en snabb dusch så dom spelade xbox så länge.
När jag hade duschat klart så tog jag på mig en vanligt grå t-shirt och jeans. När jag kom ut från badrummet såg jag att Ryan, Chaz och Justin var ute på balkongen. Dom såg inte så glada ut.. och då jag jag vad dom hållde i. Jag fick panik och sprang ut ur hotellrummet och ner till stranden.
Dom vet...



Jag suckade högt när jag lät sanden rinna mellan mina fingrar. Jag har aldrig träffat människor som Ryan och Chaz förut.. Jag kunde vara en helt annan människa när jag var med dom. Den personen som fanns där någonstans långt inom mig. Jag tog upp mobilen från fickan och satte på '' Come home to me '' med Justin .. Egentligen vill jag inte höra hans röst just nu. För Selena berättade hans ''sanna jag'' igår och han verkar som en riktig idiot. Men låten gör mig lugn. Och hans sång röst gör mig lugn, ibland.



Jag tänkte på stunderna jag har haft med Ryan och Chaz. Det är så frusterande att jag känner såhär när jag bara känt dom i ett par dagar.

Ryan's Prespektiv:

- She is gone..
Sa Chaz som precis gått in för att ropa på Emma.
- What?! When did she go?
Frågade jag lite oroligt.
- I don't know..
- I'm going to wake Selena up. And she is not going to spend more time with Emma..
Sa Justin som såg riktigt sur ut.
- Why are you so angry Justin ??
Frågade jag osäkert.
- I still care about Selena. And Emma is just drinking, smoking and lying. So i don't want Selena to be with her anymore. Sa han och gick in för att väcka Selena.
- Well.. I'm going to look for Emma. See you soon Chaz. And help Justin with Selena.. Sa jag och försökte le lite.
- Call me later bro, byee! Sa han och jag gick ut från hotellrummet.

Jag åkte ner med hissen och massa tankar bara flög runt i mitt huvud..
Liksom varför letar jag efter henne? Jag har känt henne i ett par dagar bara? Och hon har ljugit för oss 2 gånger nu. Jag känner henne inte ens sådär jättebra?

Jag gick längst gatorna och kollade in i skyltfönster och resturanger m.m för att se om hon är där inne.
Hon var ingenstans.. Jag tänkte tillbaka på vår ''dejt''. Hon var speciell. Och det vet jag för det känns som vi känt varandra i flera år. Även om det bara är några dagar.
Sen slog det mig. Hon måste vara på stranden. Jag började jogga mot stranden och där satt hon och vinden blåste i hennes hår. Jag hörde att hon lyssnade på Justin's cover på ''Come home to me''.

Emma's Prespekiv:
När låten var slut kunde jag höra steg i sanden bakom mig. Jag kollade bak och där gick Ryan. Han kom imot mig och satte sig i sanden bredvid mig och kollade på mig. Man kunde se att han var sårad.
- You could have told me the truth.. Sa han och kollade ut mot havet.
- I know.. But i have never meet a person like you before. When i'm with you, When I'm with you, I'am myself. In Sweden everyone see me like that girl who drinks, smokes and does not give a shit about life. And it feels like I have to live up to that role. So actually i'm a sassy girl who goes from guy to guy. Now you know the real me.. Sa jag och fällde en liten tår.
- The personhave come to know. That person is the real you. Even if you do not believe it, it's the real you! Trust me. Sa han och kramade mig.
- Wow.. I thought you would be mad at me.
- Well, its hard to be mad at you. But i'm going to help you. You will start eating properly and I'll help you stop smoking and drinking.
- It will not be easy for you..
- But i'am your best friend so i will be there for you.
- Thank you. You are an amazing friend. It fells like i have known you for years! But its only a couple of days. You Chaz and Selena are the nicest people i have meet.
- Yeah.. but its only me and Chaz now..
- Why? What happend?
- Selena can not hang out with you anymore. Justin decided it.
- Justin can't decide over Selena?
- He still cares very much about Selena. So he forces her to choose between you or him. And i think she is going to choose him..
- You can go back to the hotel. I need to be alone for a minute. I call you later...- Okey.. bye! and don't forget to call me. Sa han och kramade mig. Sen började han gå tillbaka till hotellet.
Jag bestämde mig för att ringa Melissa. - Hej Sweetie! Halv skrek Melissa i mobilen.- Hej gumman! Sa jag och försökte låta lite glad.- Vad har hänt baby? Jag kan höra att något är fel. Så tell me sweetie!
Jag berättade allt som hade hänt. Och hon tyckte jättesynd om mig. Så hon bestämde sig för att åka hit till Canada med en gång för att umgås med mig.
- Jag åker redan ikväll så jag är nog framme på eftermiddagen hos dig okej?- Okej.. men du behöver inte komma om du inte vill..- Varför skulle jag inte vilja? Det är piss tråkigt utan dig här. Men jag måste dra nu babe! Ses imorgon.- Jaa det gör vi hej då gumman! Sa jag och la på.
Jag började gå tillbaka till hotellet och när jag var precis utanför lobbyn plingade min mobil till och jag fick ett sms. Jag gick genom lobbyn och öppnade smset. Det var från Selena.
* Hey, First of all let me just say how sorry I am. If it were not for me maybe the guys would never had found the booze and the cigarettes. But anyways, Justin made ​​me choose between you and him. And although I have not known you so long, it was still a difficult choice. But in the end, I choose him. Because I have known him longest. And I love him very much. But i'm sorry and take care of yourself! Xoxo Selena *

Jag kände en stor klump i magen.. Jag skulle aldrig få träffa henne igen. Jag gick in i hissen och tryckte på min våning. Och bestämde mig för att skicka ett sms tillbaka.

* I'm the one who should say how sorry I'am. I should never have let you drink or smoke. So everything is just my fault. You do not know how sorry I'am that I put you in this situation but you made ​​the right choice. I will miss you .. Xo Emma *

Hissdörrarna öppnades och jag började gå mot mitt hotellrum. Lite längre bort gick Justin och Selena. Hon gav mig en sorgsen blick innan dom gick in till deras hotellrum. Jag öppnade dörren och gick in. Sen gick jag in till sovrummet och tänkte lägga mig. Fast sen kom jag på att jag var tvungen att ringa Ryan. Men jag skickade bara iväg ett sms istället och sen la jag mig och somnade fort.

Justin's Prespektiv:

- I can't belive that you made me choose! Sa Selena argt efter hon hade spytt igen..
- This is the best for you. And i can not belive that you were smoking yesterday. Thats not the Selena i know. Sa jag och gav henne ett glas vatten.
- I was hurt. Very hurt, thats why i did it. And do you know what? It helped! Sa hon och la sig i sängen.
- If you are so angry why didn't you just choose her?
- Because i love you Justin! Why can't you just get that in your head?!
- Selena.. I love you to! Thats why i made you choose between Emma and me.
- Good night Justin! Sa hon och blundade.

Jag suckade högt och gick till vardagsrummet.
Den Emma jag lärde känna var så snäll, gullig och bedårande! Men egentligen är hon en helt annan person.
Tankarna flödade igenom mig i timmar. Tankarna var ungefär såhär:
Gjorde jag rätt val att inte låta Selena träffa henne igen?
Ska jag träffa henne igen?
Vem är hon egentligen, den personen jag lärde känna eller personen som ljög för oss?

Klockan var mycket men jag orkade inte gå och lägga mig. Jag skulle precis sätta på en film när jag hörde den där härliga rösten.. Den rösten som jag egentligen inte vill höra just nu, men det är bara så underbar..
Jag öppnade balkong dörren och där satt hon.. Och sjöng.

( GICK INTE ATT MINSKA, BRY ER BARA OM LÅTEN. )
När låten var slut kollade hon upp och såg mig. Hon blängde argt på mig sen gick hon in och stängde igen balkong dörren med en smäll.
Jag suckade, sen gick jag in och la mig bredvid Selena och somnade..

Kommentarer♥
Postat av: stephanie

meeeeerrr!!!!!!!!!!!!

2011-05-22 @ 21:38:28

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0