Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 2

Vi klev av planet och gick iväg mot parkeringen där bilar väntade på oss. Just nu var vi vid Ontario i Canada. Det var inte så långt ifrån Stratfrod så bilarna skulle ta oss dit. Jag, Pontus, Joel och Eric satte oss i samma bil. Det tog ungefär 1 timma tills vi var framme. Jag hoppade ur bilen och tände en cigg. I Stratfrod var klockan ett på natten så jag skyndade mig med att röka upp ciggen och sprang efter dom andra in till hotellet. Jag fick en nyckel av Pontus.

Jag gick in i hissen och trycke på våning 25, takvåningen. Jag gick till rum 843 och låste upp dörren.



Mina ögon blev riktigt stora. Det var en lång hall, ungefär som en korridor. När jag kom in i vardagsrummet var det en stor TV med massa olika spelkonsoler. Och en hel hylla med massa olika filmer. Sofforna var gjorda av svart skin. I sovrummet fanns det en enorm säng. Och en walk in closet där jag kunde hänga in alla mina kläder. Det fanns också ett mellan stort kök och 2 toaletter. Det ända jag tänkte var OMG. Skulle jag få detta hotellrummet för mig själv? Jag kan inte fatta att fotbollslaget har råd med allt detta.

När jag hade gått en rundtur i hotellrummet gick jag och bytte om till hotpants och linne. Jag tvättade av allt smink och borstade tänderna. Sen la jag mig i min bekväma säng och sov som en liten bebis.

Nästa dag vaknade jag av att mobilen ringde. Jag tog upp den och tryckte på grön lur.

- Hallå? sa jag halvt vaken.

- Hej sömntuta! Eric här. Vi har redan ätit frukost men det finns yougurt och andra saker i ditt kök om du inte vill gå ner och äta ensam. Vi är på träningen just nu, igentligen måste du vara här. Men vi bestämde att du får sova ut första dagen men det är match om 4 timmar så Pontus kommer och hämtar dig vid hotellet om 3 timmar okej? sa han glatt

- Aww gulliga ni e! Ses sen ska ju hinna äta, göra mig i ordning och hitta på en cheerleader rasma åt er sa jag ironiskt.

- Haha.. du passar perfekt som cheerleader! Sluta vara ironisk och hitta på en bra ramsa haha.. aja måste dra Pontus ringer dig när han är framme sen. Puss!! sa han och la på innan jag hann säga något.

Jag klev med tunga steg upp ur sängen. Jag gick ut på balkongen och såg utsikten. Jag tände på min cigg. Jag älskade mina cigg för dom var rosa haha.. så söta. När jag rökt klart hoppade jag in i duschen och lät de varma vattnet åka ner längst min kropp. Jag tog på mig en svart bh utan band och ett grått pösigt linne. Sen tog jag på mig svarta korta shorts. Jag tog också på mig massa accessoarer. När jag äntligen var nöjd så plattade jag håret lite snabbt. Sen tog jag upp datorn och loggade in på facebook och skrev ett meddelande till Melissa.

Hej bästis! Saknar dig, hann ju inte träffa dig innan vi åkte.. kommer hem om några veckor iallafall. Hoppas du har det bra! Hälsa Nea, Linn, Elin och Linnea från mig! Men nu kan jag inte skriva längre än detta för Pontus hämtar mig strax för jag måste se på deras match. Jag hoppas jag träffar snygga killar där. Ring mig när du kan Puss & Kram // Emma

Och precis som jag trott ringde min mobil.

- Hallå det är Emma sa jag glatt.

- Cha syrran! jag står utanför hotellet vid en taxi skynda dig ner nu! sa han och la på.

Jag tog min Iphone och solglasögon och en liten D&C väska och gick mot hissen. Det tog inte ens 1 minut innan hissen hade hunnit åka ner. Jag gick tvärs över lobbyn och log mot killen i receptionen. Han var rätt snygg. Och ser inte ut att vara så gammal heller. Jag gick ut och såg Pontus stå lutad mot en taxi. Jag små sprang dit och kramade om honom innan vi satte oss i taxin.

- Så hur gick träningen förut? frågade jag medans jag skickade iväg ett sms till Pappa och förklarade att vi inte kunde komma till honom på ett tag och varför osv.

- Den gick la bra, vi är väldigt taggade inför matchen. Vi ska mötta Stratford League dessa 3 första dagarna och så får vi se vilket lag som går vidare. sa han och log

- Hoppas det finns snygga killar i det laget. Sa jag och skrattade

- Tss.. jag håller ett öga på dig lillen! Sa han och kollade ut ur fönstert

- Om du har glömt det är jag faktiskt 15 år inte 3. Sa jag och taxin stannade för att vi var framme.

Vi klev ut ur taxin och började gå mot fotbollsplanen. Jag hälsade på alla killar förutom Sean. Jag satte mig på läktaren och väntade tills matchen skulle börja.

I början av matchen gjorde det andra laget 2 mål. Men inte långt efter det så gjorde Pontus och Tobbe varsitt mål. Båda lagen var nästan lika bra.

Det stod fortfarande lika när matchen började nå sitt slut men i sista minuten gjorde en kille i Stratford Leauge mål. Det stod Butler på hans rygg. Alla började jubla förutom jag.

Jag började gå ner till killarna och såg hur besvikna dom var. Jag gav nästan alla varsin kram. Dom skulle tydligen byta om så jag gick och satte mig igen.

Jag kollade på det andra laget som jublade och hoppade omkring som idioter. Så jag kunde inte låta bli att skratta. Då märkte jag att killen som precis gjort mål gick mot mig.

- Hey do i know you? I think i have seen you before?. sa han och kollade fundersamt på mig.

- Haha.. No i don't think so. I live in Sweden and i'am only here for a couple weeks. My brother is playing in this cup. Sa jag och log mot honom
-  Okey, whats your name? sa han och satte sig bredvid mig.
- Emma Nilsson, and you?
- Cute name, i'm Ryan Butler. So were are you staying?
- Ehm, i think its called, Hotel Devexous. Sa jag och log.
- Really? My friend is in town and he is staying there to. Mabye we all can hang out? Because i'am going to stay on the hotel to. Just becasue i don't see my friend so much. He lives in Atlanta. So i want hang out with him so much i can.
- Well, then i don't want to bother you.
- Haha.. you wont. You can hang out with us. He's girlfriend is coming tomorrow so don't leave me alone with them. Please?
- Haha .. okay. then we can get to know each other.
- Perfect! here is my number ********.

Jag la in hans nummer på min mobil och gav han mitt nummer också. Han kramade mig innan han sprang till dom andra. Precis då var killarna klara och vi gick iväg för att hitta ett ställe vi kunde äta på. Tillslut hittade vi en pizzeria som vi gick in i.

- Emma vad vill du ha? Sa Pontus som skulle beställa åt alla.
- En cola light.. Sa jag och kollade ner i bordet.
- Emma.. du måste äta något också du vet att du har ätningsstöningar om du inte äter nu kommer du fortsätta att inte äta och då får du anorexi igen! Sa han och frågade ännu en gång vad jag vill ha.
- Men jag är bara inte hungrig just nu okej? Sa jag och bad bara om en cola light.
Han suckade högt och gick iväg och beställde. Dom andra killarna babblade på om deras match. Men själv var jag inte på prat humör. Precis när Pontus gav mig min cola så öpnnades dörren till pizzerian och hela Stratfrod Leauge klev in och började beställa pizza. Sist in kom Ryan och pratade med någon kille tills han fick syn på mig.
- Hey Emma, What are you doing here? Sa han och log.
- I'm eating sa jag och pekade på colan.
- Haha.. yes of course you really eat a lot sa han och flinade
- Ha-Ha Ryan very funny. I'm just not that hungry. sa jag och log
- Well, This is one of my best friends Chaz Somers sa han och pekade på killen som stod bredvid honom.
- Hey Chaz, I'm Emma nice to meet you! sa jag och log
- Nice to meet you to Emma sa han och gjorde en high five med mig.
- Haha.. you are very weird Chaz! sa jag och skrattade
Haha .. yes that's what they say! sa han och blinkade med ögat
- Emma if you are done you can follow us to the hotel? Because me and Chaz has already eaten. And we are going to visit our friend. So you can come with us if you want to? Sa Ryan

- Of course i want to. Lets go! Sa jag och ställde mig upp och för att säga hej då till alla killarna.

Påväg till hotellet pratade jag Chaz och Ryan om att möjligt. Vi pratade om personliga saker, allmäna saker och vi skämtade och skojade en hel del. Chaz var typ den roligaste jag någonsin träffat.

Vi gick igenom lobbyn och in i hissen. Ryan tryckte på våning 25, samma våning som jag bor på.

-  Haha .. I also live on that floor! sa jag och log.
Shit what a coincidence the same floor and same hotel. It's fate baby! sa han och blinkade
med ögat.
- Dream on Butler! sa jag och skrattade.

När vi var framme stannde vi framför rum 840, inte alls långt bort från mitt hotellrum. Ryan knackade på och dörren öpnnades. Jag kunde inte tro mina ögon när jag såg vem det var. Ryan och Chaz kramade om honom och gjorde någon speciell hand-shake. Sen vände sig killen om och log mot mig.

- Hey i'm Justin! sa han och log och sträckte fram hans hand..



Kommentarer♥

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0