Bloggerfy Splinx

So far away in my dreams - Part 18

Hon hade sin bikini och shorts på sig. Jag  menar jag kunde ju inte klandra henne? Det var ju varmt ute, och det viktigaste av allt. Hon såg så bra ut.
Jag antar att jag hade stått där och glott ett tag.
Ryan? Sa hon och såg ut som ett frågetecken.
Ehhmm.. hey, I mean hi. Var det enda jag fick utGud vad pinsamt.


- Hi, whats wrong it looks like you have seen a ghost or something? Sa jag och fnissade. Men han sa inget utan log bara lite och släppte in mig. I sofforna satt alla redan klara. Så jag antar att det bara var mig dom väntade på.
- Emma you are here now! Let's go. Sa Justin och ställde sig upp. Vi gick längst gatorna ner till stranden Ryan tog tag i min hand och vi gick och pratade och skrattade tillsammans. Jag tror Chaz kände sig lite utanför. För att Ryan och jag gick hand i hand, och Selena och Justin gick hand i hand. Tur att Chaz skulle möta Alexis nere på stranden sen. När vi kom ner till stranden la vi ner våra handdukar. Sen började alla springa som små galna barn ner till vattnet. Jag skvätte massa vatten på Ryan och han skvätte tillbaka. Det kändes som bara jag och han var där ingen annan bara han och jag..
Efter ett tag kom jag tillbaka till verkligenheten och Ryan bara stod där och glodde på mig med hans underbara leende.
- Why are you smiling? Sa jag och log som ett fån.
- Because you are so beautiful. Sa han och började närma sig ännu mer. Nu stod han riktigt nära. Och våra läppar möttes långsamt. Det var mysigt han är mysig.
- Wow.. That was amazing, best kiss ever! Sa jag och log.
- Well, you are amazing. Sa han och strök sin hand mot min kind. Då hörde vi att några busvisslade och vi kollade åt sidan. Där stod Selena, Justin, Chaz och Alexis (Chaz flickvän) och skrattade.
- Ha-Ha. Very funny guys! Go away. Sa Ryan irriterat.
När dom gick iväg så stog vi kvar och bara kollade varandra i ögonen.
''började jag gilla honom'' tänkte jag.
Jag kysste honom lätt på lätt på läpparna och sprang mot Alexis & Selena.
Jag behövde lite ' girl- time '.
Vi satt där och skrattade och lärde känna Alexis.
- My back hurts so much. Sa hon medans hon tryckte på ryggen med hennes hand.
Så jag fick för mig att massera henne eftersom att jag var en sån ''bra vän'' Så jag satte igång med massagen.
- ah that feels great. Sa Selena.
Jag fortsatte ett tag tills jag märkte att killarna satt och glodde på oss en bit ifrån så jag slutade och satte mig ner bredvid Selena igen. Ville ju inte att dom skulle misstolka alltihop!
- Heeey guys! Hörde vi killarna säga i kör bakom oss medans dom slog sig ner bredvid oss.
- hey. Sa jag.
- Do you mind if we join? Sa Justin medans han kollade på var och en av oss tjejer.
- Nah, We were about to walk over to you guys but you came here instead. Sa Alexis.
- So, We were just wondering, do you wanna play truth or dare with us? Sa Chaz som om att han skämmdes när han sa det. Det var ju rätt så gulligt men inte på det sättet. Utan mer som ett '' Brodligt '' sätt.
- Sure. Sa jag och log mot honom. Jag såg hur han sken upp för antagligen så älskade han den leken.
- I'll start. Truth or dare Alexis? Sa Selena
- Truth! Svarade hon!
- Alexis, what was the first thing that popped into your head when you saw Chaz for the first time? Sa hon och alla var nyfikna på svaret speciellt Chaz som bet på naglarna.
- Ehm, To be honest dorky.. Sa hon och man såg Chaz sjunka.
.. but the cutest thing i've ever seen. fortsatte hon och Chaz började le igen och dom båda lutade sig fram för en kyss.
- aww. Hörde man alla säga.
- My turn! Sa Alexis
- Hmm.. Ryan truth or dare?
- Dare! Sa Ryan som om det vore ett självklart val.
- Kiss Selena and Emma on the lips. Sa hon och skrattade.
Själv fick jag en klump i magen när han väldigt osäkert lutade dig fram mot Selena. Jag kollade mot Justin och han verkade ha samma känsla som jag.. Han log medlidande mot mig även om han såg rätt ledsen ut. Jag kollade mot Ryan igen och när deras läppar möttes visste jag inte om jag skulle kolla på dom eller någon annan stans.
När kyssen var över lutade han sig mot mig. Och kysste mig passionerat. Det kändes lite konstigt eftersom han precis kysst Selena.
- Just so you know, this is just a game. I like you not her. Viskade Ryan i mitt öra. Och jag log mot honom.
- Well, i think its my turn now.. Sa Ryan och spelet fortsatte.
När solen började gå ner. Bytte vi om och tog en promenad tillbaka till hotellet. Jag och Ryan gick hand i hand som vanligt. Det gjorde Chaz och Alexis också, och Justin & Selena med. Jag log lite för mig själv.
Om jag aldrig hade följt med till Canada hade jag aldrig varit den människa jag har blivit när jag är med Ryan & alla dom andra.
Undra hur det kommer bli när jag åker tillbaka till Sverige?..
- Ryan, I have to go back to Sweden in two weeks. Sa jag ledsamt. Och när jag mötte hans ansikte fick han en ledsen min också.
- 2 weeks? What happens to ''us'' when you go back to Sweden?
- If we really want, we try to do the best we can. With a distance relationship. If you want to be in a relationship with me.. Sa jag osäkert eftersom vi inte var ''tillsammans'' en.
- Of course i want! You don't even have to ask that. Its just sad that you are going..
- I know but its 2 weeks left. I wanna injoy the time i have left. Not talk about this..
- Okey sweetie, but when you come back to Sweden can you promise me one thing? Frågade han och kollade ner i marken medans vi gick.
- Yes anything.
- Don't start smoking again and be the person you are with me. Sa han och kollade seriöst på mig.
- I Promise, if you promise me one thing.
- Sure.
- Don't get another girlfriend...
- Are you stupid or what? Of course won't.
- Good.. Sa jag och kysste honom på munnen.
Efter ett tag var vi framme vid hotellet. Jag sa hej då till dom andra och gick in på mitt rum.
Jag duschade av mig innan jag bytte om till pyjamas. Jag borstade håret och tänderna innan jag gick och la mig. Innan jag somnade kollade jag igenom mina sms

* Hej gumman
Har inte hört från dig på ett tag, är allt bra med dig och är du fortfarande i Canada? Puss & Kram //Pappa *

Jag log när jag såg hans sms. Jag svarade snabbt tillbaka att allt var bra och att jag kommer tillbaka om 2 veckor.

* Heej Bby<3
Jag och Pontus har det AWESOME! Och mamma tvingade mig åka hem tidigare än planerat.. Så jag tar ett flyg från Toronto om 1 timma, så vi hinner inte säga hej då irl. Men jag älskar dig PUSS! //Melissa *

Jag blev lite ledsen när jag såg smset. Men jag skrev att det var okej och att jag älskar henne också.
Sen orkade jag knappt hålla ögonen öppna så jag la ifrån mig mobilen och somnade direkt.

Nästa morgon vaknade jag helt av mig själv vilket mirakel.. Jag gick upp och kollade på klockan den var 10.
Då lagar antagligen Justin redan frukost till alla? Han brukar göra det. Fast jag orkade inte fixa mig utan jag bestämde mig för att gå dit i pyjamas. Jag tog på mig mina skor och gick ut i korridoren. Och då möttes jag av Selena som hade massa reseväskor med sig?...
- Selena?... Where are you going? Sa jag förvånat.
Hon lyfte upp huvudet från marken och jag ser att hon har gråtit..
- I'm going home.. To New York. Sorry I was not going to say goodbye because its just to hard.. But i will miss you. Goodbye! Sa hon och kramde om mig.
- But why are you leaving? Sa jag och kände en liten tår rinna ner för kinden. Hon hade blivit en av mina bästa vänner och nu åker hon bara..


KOMMENTERA! Det tog faktiskt ganska långt tid att göra inlägget.. Men hoppas ni gillar det ;)

Kommentarer♥
Postat av: stephanie

bästa novellen jag läst i mitt liv och jag märker att den bara blir bättre och bättre!! tack fär denna amazing novell!! varje gång man läser ett kapitel längtar man efter en annan!!

2011-05-30 @ 22:28:19
Postat av: Anonym

mer mer mer!!! såååå bra :D

2011-05-30 @ 22:31:32
Postat av: Linnéa

OMG BÄÄÄSSTTA FUCKING NOVELLEN EVVAAARRR !! :D

längtar tills nästa del !! :D

2011-05-30 @ 22:52:07
Postat av: ninni<333

Meeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!nuuuuuuuuuuuu!!!!<33333

2011-05-30 @ 22:54:16
Postat av: lisa

meer trodde aldrig att man kunde bli beroende av noveller men du har bevisat att det går fortsätt så <3<3<3<3<3

2011-05-30 @ 23:19:42
URL: http://mittskitliv.webblogg.se/
Postat av: emma andersson

älskar fortfarande din novell?:DD men vadå har justin och selena bråkat eller vadå?:((

han inte emma ungås lite med de andra i laget sen med för det var ju därför hon åkte ditt från början???

2011-05-31 @ 19:08:50

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0