Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 46

Jag andades ut och tog djupa andetag för att lugna ner mig lite. Jag vet att jag älskar Chace mer än Justin. Men jag vet inte om jag orkar leva såhär när jag har känslor för Justin också. Hur ska jag klara av hela 3-4 månader med Roxy och Justin..? Min mobil vibrerade till i fickan. Jag tog upp mobil och såg att det var Ashley som hade smsat mig
'' Shopping tomorrow? We need dresses to Chace movie premiere:)//Ash ''

Jag knappade snabbt in ett svar medans jag torkade bort mina tårar.
'' Of course call me tomorrow!:) //Alex ''

Jag kollade på klockan, Jippii... 3 timmar kvar tills allt är slut. Jag låste upp och gick ut ur toaletten. Jag gick mot scenen och ställde mig så jag kunde se min underbara syster uppträda, hon var helt grym.



Hemma. Kvällen hade varit skit dålig. Selena är sur, Justin är sur och jag är ledsen. Jag granskade mig själv i spegeln i mitt egna badrum. Tonåren var dom värsta åren i ens liv säger många vuxna till mig. Och nu håller jag verkligen med. Kolla på mig liksom, här står jag med ruffsigt hår, panda ögon och röd näsa. Jag kollade ner mot handfatet och jag min rakhyvel. Selena och Justin kanske har det mycket bättre utan mig? Jag pillade snabbt ut ett rakblad jag stirrade på bladet länge innan jag förde den mot min handled. Jag har aldrig skärt mig förut. Men just nu mår jag så dåligt så jag bara vill dö. Jag skärde lite löst i början men det blev ett långt jack, som började blöda. Jag gjorde några fler. Sen kom jag längst ner på handleden. Denna gången tryckte jag till lite. Det blev ett djupt jack och blodet rann som bara den. Jag kände att allt började snurra, sen blev allt svart.
*
Jag hörde oroliga rösten, några grät. Jag försökte öppna ögonen men ett starkt ljus hindrade mig. Jag kunde höra att Selena satt och grät bredvid mig. Chace hade handen på mitt ben, hans stora mjuka händer fick mig att le lite. Mamma satt på andra sidan och pratade oroligt snack med pappa och någon annan, jag kände inte igen rösten. Jag försökte röra på mig lite och lyckades. Jag kände att allt blev tyst och att allas blickar hade vänt sig till mig.
- I think she is awake now. Sa en mans röst. Det var den rösten jag inte kände igen.
- Alex can you hear me. Try to open your eyes. Fortsatte mannen.
Jag öppnade ögonen sakta och alla log mot mig. Jag låg i en vit säng. Runt omkring mig var det maskiner och det var vita väggar. Mannen's röst tillhörde antagligen läkaren som nu hade ställt sig bredvid mig.
- You lost alot of blod. You are at the hospital and been sleeping for one day. I will come back later to talk to you alone. Sa han och lämnade rummet.
- Omg Alex! I found you in your bathroom with blood. I thought you were dead. Sa Selena samtidigt som hon kastade sig på mig och gav mig en stor kram.
- I'm sorry everyone. I love you. Its just that i wasn't feeling so good. But it won't happened again. Sa jag ledsamt och alla gav mig en varsin kram, förutom Chace han gav mig en romantisk kyss istället.
- Ash called me. She's working but she found a dress for you. Sa Chace och log mot mig.
- Aww she's so cute. Where is Sophie? Frågade jag och kollade runt.
- She doesn't know that you are in the hospital. Sa Selena och tog min hand i sin.
- Okey, i can tell her tomorrow. Sa jag och log lite smått.
- Ehm.. Can i talk to Alex alone? Sa Selena och kollade på mamma, pappa och Chace som nickade och gik ut ur rummet. Jag kollade på Selena med en frågande blick.
- Did you do this because of Justin? Frågade hon osäkert.
- Kind of.. I hate that i love him. And i love Chace and... Everything is just too much right now.. Sa jag och en tår åkte ner längst min kind.
- You don't have to follow me on tour if you don't want to. Sa hon och torkade bort min tår med sin tumme.
- I want too. And hurry, you have a show tonight! Sa jag och log stort.
- I love you okey? See you tonight i hope. Sa hon och ställde sig upp.
- I hope i can make it. I don't know when i can leave the hospital. Sa jag och hon gav mig en kram innan hon gick ut ur rummet.


- Please promise me you'll never do that again. Viskade Chace i mitt öra när vi satt i bilen påväg hem.
Mamma och pappa var riktigt sura på mig, men vad kunde dem göra egentligen?
Jag kunde inte hjälpa att jag kände såhär!
- I promise. sa jag och kysste Chace passionerat på läpparna.
Vi lämnade av Chace hos honom och jag, mamma och pappa åkte hem till oss.
- Okey, we have to talk. sa pappa allvarligt och dem satte sig i varsin fåtölj och jag i soffan.
- So what do you wanna talk about? sa jag och mamma gav mig en väldigt hotfull blick.
- Ever since you started dating Chace you've been different. You don't talk that much to Selena anymore, and what's up with Justin? And how could you do that to your sister on her first show of the tour?! sa pappa argt och jag bara kollade ner.
- We don't want you to see Chace anymore. You're not allowed to. sa mamma med en sträng blick.
Nej nu var det för mycket!
- WHAT?! I'm not acting different, I'm still talking to Selena! Justin kissed Roxy, is that really MY fault?! And I know I shouldn't have done that to Sel but I didn't thought! skrek jag och pappa ställde sig up.
- This is not you! You're not the one that shouts at her parents and destroys her sister's show! Maybe you didn't mean to, but you did it anyway. Justin deserves another chance! You should give him one. And from now on, you're not seeing Chace anymore! sa pappa och gick iväg.
Mamma reste sig också och gick.
Jag sprang upp till mitt rum och låste in mig på badrummet. Jag lutade mig mot dörren och satte mig ner på golvet. Hur kan alla hata mig?! Är det ens möjligt?!
Inte en chans att jag slutar träffa Chace, jag menar, premiären då?! Jag kan ju inte bara strunta i den!
Rakbladet lyste upp hela badrummet. Allting annat var svart och vitt, förutom det lilla rakbladet.
Det hade känts skönt på ett sätt när jag skärt mig. Plötsligt försvinner alla problemen och det ända du känner är blodet som rinner. Smärtan i armen. Smärtan i armen lindrar den psykiska smärtan. Problemen känns som bortglömda.
Om jag bara gör ett litet snitt, ett litet snitt i armen och mina problem kommer försvinna. Jag reste mig och gick långsamt fram till vasken.
Jag tog försiktigt rakbladet i handen och drog upp tröjan på den andra.
Jag gjorde ett snabbt, djupt och hårt snitt i armen. Blodet rann och smärtan var outhärdlig!
Men precis som förra gången så var problemen borta. Det ända som var mitt problem nu var blodet som rann.
Nu hade jag skärt mig på båda armarna, vilket var svårt att dölja, men det skulle gå.
Jag svimmade ju faktiskt inte denna gången...
Jag bestämde mig för att följa med på Selenas turné ändå. För inte en chans att jag stannar här med mamma och pappa!
Hey babe, see u tomorrow at the premiere! Miss u x //Chace

Hey cutie! i miss u too, see u tomorrow! xx //Alex

*

- Alex! You made it! sa Sel glatt och kramade om mig.
- Ofc! You're my sister! sa jag och kramade henne igen.
Jag hade på mig en skorta utanpå min T-shirt så man inte skulle se ärren från när jag skärt mig.
- Uhm Alex, I have to go up on stage now! Justin and Roxy are downstairs, just say hi, please? sa hon och log brett.
- Fine.. Good luck! sa jag och började gå mot Justin och Roxy.
- Hey Justin. Hey Roxy. sa jag och lutade mig mot väggen.
- Hey..? sa Roxy och gav mig en riktigt bitchblick.
- I'm not gonna fight with anyone of you, so do what you want. But first, I have something to say: Roxy, you're a bitch that's cheating on you're boyfriend. Justin deserves someone who's better than you, but that's his choice. Justin, I still love you and I hate it. Yes I said it, but it doesn't help with lying to yourself. I hope you two will be happy together, even though I know you won't. sa jag och skrattade och gick iväg.
Det kändes skönt att bara säga helt vad man tänker.
Justin's perspektiv

Sa hon det precis? Sa hon att hon älskade mig? Jag kollade på Roxy.
- Sorry, but she's right. You're a cheating bith. It's over. sa jag och sprang bort till Alex. Hon stod vid scenkanten och log åt sin syster.
Jag gick fram till henne och tog hennes hand.
Hon gjorde ingenting. Verkligen ingenting. Hon stod och bara kollade rakt fram. Jag drog hennes hand närmare mig och började smeka hennes handled när..
- ALEX?! WHAT HAVE YOU DONE?!



Hejhej! Clara här!
Detta kapitlet skrev jag och Emma tillsammans, tyckte det blev grymt faktiskt, hihi!

We wan't comments :D

Kommentarer♥
Postat av: melina

grymt <3

2011-10-08 @ 17:43:41
Postat av: emma

grymt1

2011-10-08 @ 17:56:35
Postat av: emma

grymt1

2011-10-08 @ 17:56:37
Postat av: ebbA

awesome! skriv snälla en till ikväll jag ber er!!! måste veta vad som kommer hända!!!

2011-10-08 @ 18:07:17
Postat av: Anonym

Grymt BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!♥♥



//Ebba :D

2011-10-08 @ 18:11:43
Postat av: Emma

Niii är jätte duktiga! Fortsätt så, det är roligt att börja läsa nu när Justin försöker igen och det ska bli intressant att läsa nu när hon inte får träffa chace. Men det hade typ varit roligt om hennes föräldrar säger till Justin att hon inte får träffa Chace mer och sen när hon försöker så hindrar Justin henne! Bara ett förslag. ;D

2011-10-08 @ 18:15:24
Postat av: Anonym

HHAHAHAHAHAHA lol älskar när han ba "She's right, you are a cheating bitch"



och det verkar som att Jusitn och Alex kommer hitta tillbaka till varandra, me like.

2011-10-08 @ 18:44:55
Postat av: rt

HAHHAHHAHAAH omg garvar typ när justin sa She's right, you are a cheating bitch...Hahahahhaah omg fyfan vilket grymt kapitel :D LOL

2011-10-08 @ 19:09:04
Postat av: Becka

Awesome. :D

2011-10-08 @ 19:13:47
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Becka

Awesome. :D

2011-10-08 @ 19:14:07
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Awesome

Helt grymt

2011-10-08 @ 19:14:38
Postat av: Anonym

snälla mer ikväll för att den här delen var verkligen skitbra!!!

2011-10-08 @ 19:56:41
Postat av: Jasmine

sv: Tack så mycket :)

Jo jag förstår. På senaste tiden har jag uppdaterat.. Uselt. På både min egen och speciellt på denna blogg! Jag önskar iaf dig Emma, och Clara ett stort lycka till:) Det går ju riktigt bra nu och jag kommer självklart fortsätta följa novellen :) hugs!

2011-10-08 @ 21:03:54
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0