Bloggerfy Splinx

So wrong but still so right - Part 27

När jag duschat klart kammade jag håret och smörjde mig in i masssa saker. Jag satt på mig em svart mag linne med lila bh under och ett par slitna jeans shjorts. Jag sminkade mig lätt men fint och satte på mig mina flipflops.
Jag gick till Justin så som det var bestämt.


- Are you sleeping? Viskar Justin. Jag vänder mig om mot honom och skakar på huvudet. Jag ler lite.
- No. I'm awake. Säger jag och ler lite. Jag skymtar ett leende på hans läppar.
- I have to tell you something. Viskar han och kollar allvarligt på mig. Jag kollar frågande på honom och nervositeten blir större.
- Tell me. Viskar jag och ler lite. Han lägger sin arm om min midja och tar ett djupt andetag.
- I love you. Säger han och jag rycker till. Han har sagt det förut när han var tillsammans med Selena, men inte sen dess. Och nu kändes det så verkligt. Han älskar mig verkligen. Och jag älskar honom.
- I love you too. Viskar jag och jag ser att han lyser upp.
- I've loved you for a long time now. Säger han lite högre. Jag ler stort och pussar honom på kinden.

*

Nästa morgon vaknar jag av att min mobil ringer. Jag gäspar och tar upp den från byrån. Selenas namn lyser över skärmen. Jag trycker på grön lur och tar mobilen mot örat.
- Goodmorning. Mumlar jag och gäspar ännu en gång.
- Goodmorning! Säger hon glatt. Jag tar försiktigt bort Justins arm och reser mig upp.
- What's up? Frågar jag lågt och sätter mig ner i soffan lite längre bort.
- Can't we hang out today? You, me, Sophie and.. Justin? Frågar hon. Jag sväljer ner klumpen i halsen.
- Are you sure your'e ready to meet Justin? Frågar jag. En suck hörs i andra änden av telefonen.
- Yes. I'm ready. Säger hon. Jag ler lite och nickar för mig själv.
- Sure, then we can hang out. But what shall we do? Frågar jag och kastar en blick på Justin som fortfarande ligger i sängen med ögonen stängda.
- Shopping, eating, just hang out! Säger hon ivrigt. Jag skrattar till.
- Fine. We can meet outside in fifteen minutes? Säger jag.
- Yes! Säger hon glatt innan det läggs på. Jag fnissar till och öppnar min handväska och tar ut ett par gråa shorts och en vanlig vit t-shirt som jag hämtat igår innan vi gick och la oss.
Jag tar med kläderna in på badrummet och byter snabbt om. Jag sätter upp håret i en slarvig tofs och skrattar till åt min spegelbild. Eftersom att jag inte har något smink med mig så får jag klara mig utan det idag. Jag lämnar badrummet och hoppar i sängen.
- Biebs! Wake up! Säger jag högt. Han öppnar långsamt ögonen och ler när han får syn på mig.
- Goodmorning! We are going to meet Selena and Sophie outside the hotel in ten minutes! We're going to shop and eat, so get ready! Säger jag glatt. Han nickar och pussar mig snabbt på munnen innan han reser sig upp. Han går snabbt fram till sin lilla garderob och jag kollar på hans magrutor. Han flinar retsamt innan han försvinner in på badrummet.
När han kom ut igen lämnar vi hotellet och utanför stod Selena och Sophie pigga och glada.
- Finally! Säger Sophie och kollar på sin klocka.
- Yeah! We said 15 minutes, not 30! Säger Selena och himlar med ögonen. Både jag och Justin skrattar till.
- Well, we're here now! Säger jag. Justin tar min hand och Selena reagerar inte ens. Har hon redan kommit över honom? Jag ler lite och kollar frågande på Selena och Sophie.
- So.. Where are we going? Frågar Justin och kollar först på Selena och sedan på Sophie.
- First we are going to shop and then we're eating! Säger Selena. Jag och Justin nickar och tillsammans börjar vi alla gå mot köpcentret.

*

Vi hade köpt massa kläder och Justin var faktiskt riktigt rolig att shoppa med. Han var inte en sån kille som bara står och kollar uttråkat på. Han var precis som oss, slet i alla kläder och sprang med dem till kassan. Jag skrattar lite åt tanken och Justin flinar lite som om att han precis läst mina tankar. Våran mat serveras och i tystnad börjar vi äta. Under middagen märker jag hur Selena stirrar på Justin. Jag tar tillbaka det jag tänkte, hon har verkligen inte kommit över honom. Det känns rätt obehagligt...
Justin tar min hand under bordet som att han återigen läst mina tankar. Han är för bra. Selena harklar sig och kollar på mig och Justin.
- So.. Are you guys together now? Frågar hon. Jag kollar på Justin som ler brett.
- Yes. Svarar han. Jag kollar på Selena som ser rätt ledsen ut. Hur ska hon ha det?

Det här var ett sånt där ''mellankapitel'' som behövs ibland! Nästa kapitel från min sida kommer imorgon under dagen. Kommentera Luvies♥ /Jazzy

Kommentarer♥
Postat av: Melina

Grymt! <3

2011-09-04 @ 00:58:10
Postat av: Daniella

Åh, va ledsamt det blir för Sel nu ifall hon inte är över honom :( men drama, eller? :D lol

2011-09-04 @ 01:20:16
URL: http://ddaniiellaa.blogg.se/
Postat av: Simone

ÄNTLIGEN!! har väntat huuuur längde som helst :D awesome skrivet och allt... men uppdateringen e inte så bra "/ kan ni inte typ ha marathon eller något att alla skriver två parts var en dag för då får man mycket och läsa tills nästa uppdatering :) ni ääääger. peace out! <3

2011-09-04 @ 02:09:28
Postat av: Jenny

Helt awesome! Meeeeeer! :*)

2011-09-04 @ 03:18:17
Postat av: alice I

sjukt bra mer!! :D

2011-09-04 @ 04:48:55
URL: http://justinmallettenovell.blogg.se/
Postat av: paulinaaa

checka in min storyyyy, :)

biebertwin.blogg.se

2011-09-04 @ 17:50:33
URL: http://biebertwin.blogg.se/
Postat av: Ina

Lämna en kommentar vad du tycker om prologen? :)

2011-09-04 @ 18:37:41
URL: http://mybiebrstory.blogg.se/
Postat av: bnexoroyq

Bibup viq ujaniqi duteq ve fuq damak sexevuyon eja ogiqa!

2012-10-16 @ 04:40:13
URL: http://www.usuxadamu.com
Postat av: ohyrib

Num kegat malas idohuyuqit pizonuda uqovogu ato u ihekanodeq zoqeveq eyiz sixaluve!!

2012-10-16 @ 05:02:49
URL: http://www.ajitiselu.com

Kommentera här♥:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0